Het spelverloop zal gelijkaardig zijn als de echte Weerwolven, er zullen stemmingen zijn en er zullen ’s nachts speciale krachten en kills uitgevoerd worden. Maar misschien niet altijd. We maken immers een reis door Middle-earth en mogelijk verandert dat iets. Mogelijk komt er chaos. Helaas is Freakske slechts een nederige dienaar in Rivendell en kan ik niet in de toekomst kijken.
Puur praktisch dan nog even:
- Rollen worden random verdeeld, het heeft dus geen zin een specifieke rol te vragen
- Good guys kennen niemand, Team Sauron kent alle bad guys maar weet niet wie Team Saruman is. Team Saruman kent alle bad guys en weet ook wie daarvan team Saruman is.
- Ik verwacht wel een zekere activiteit op het forum van iedereen, zo niet zullen er modkills volgen.
- Vragen mogen altijd, zowel hier als via PM. Denk goed na voor je een vraag hier stelt dat je niets verraadt dat je niet wil verraden (bv. vragen over je eigen rol).
Rollen:
Good guys:
Frodo
Ras: Hobbit
Actief: Sting - Frodo kan elke nacht nagaan bij de GM of een bepaald persoon een Orc is.
Passief: The One Ring - Wanneer Frodo dood lijkt te gaan, doet hij snel The One Ring aan. Iedereen merkt dit.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Sam
Ras: Hobbit
Actief: Stupid Fat Hobbit - Elke nacht kan Sam een speler noemen die hij kan beschermen tegen informatievergarende rollen.
Passief: Ringbearer - Wanneer Frodo sterft en Sam nog in leven is, neemt Sam de ring over om de queeste alsnog te vervullen.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Smeagol
Ras: Hobbit
Actief: Gollum - Kan een keer in het spel een kill uitvoeren om de Ring te bemachtigen, dit werkt alleen als hij de bad guys voor is.
Passief: Sneaky Hobbitses - Gollum zal niet gezien worden door de Palantir, Legolas, Ugluk of vaak zelfs niet door de verteller.
Wint het spel als hij de Ring bemachtigt.
Gandalf
Ras: Maia
Actief: Narya - Gandalf kan elke nacht de actieve kracht of kill van een speler naar keuze blokkeren. Deze kracht verdubbelt wanneer hij Gandalf The White is.
Passief: The White - Wanneer Gandalf gedood wordt door een aanval of stemming, komt hij op de tweede dag daarna terug tot leven na de stemming (als het spel nog niet beslist is).
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Aragorn
Ras: Mens
Actief: Anduril - Kan elke nacht een speler beschermen tegen vijandige aanvallen
Passief: Heir of Isildur - Wanneer Aragorn wordt gedood door stemming, maakt hij zichzelf bekend en gaat de executie niet door.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Boromir
Ras: Mens
Actief: Horn of Gondor - Een keer in het spel kan Boromir op zijn hoorn blazen waardoor iedereen verstijft (dit gebeurt door “Horn of Gondor” als Noxa-nieuws te posten - het is immers een zeer luide hoorn). Gebeurt dit overdag, dan eindigt de stemming op het moment van zijn post (maar dit kan pas vanaf 3 uitgebrachte stemmen). Gebeurt dit ’s nachts, gaat geen enkele actie die nacht door.
Passief: Last Stand - De dag en nacht nadat Boromir sterft, kan geen Hobbit gedood worden
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Legolas
Ras: Elf
Actief: Tracker - Krijgt elke nacht beperkte info over wat een speler door hem gekozen heeft uitgespookt.
Passief: Firstborn - Elfen kennen hun eigen wapens en merken het als iemand ze via de Palantir bekijkt. Ze weten ook welke speler het was (maar niet zijn rol).
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Gimli
Ras: Dwerg
Actief: Baruk-khazad! - Elke nacht houdt Gimli één speler in het oog. Als die speler een aanval wil plegen, zal Gimli hiertussen komen. Beide spelers verliezen hun actieve kracht hierdoor.
Passief: House of Durin - Wanneer Gimli wordt aangevallen door een Orc, zorgt hij er met zijn laatste krachten voor dat de Orc mee sterft.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Denethor
Ras: Mens
Actief: Palantir - Bekijk het ras van een speler naar keuze.
Passief: Steward - Als je speler bekeken in de vorige nacht een mens was, dwing je hem in de volgende stemronde jouw stem te volgen. Deze speler merkt dit niet.
Wint als Boromir of Faramir het spel overleven
Eowyn
Ras: Mens
Actief: Shieldmaiden - Kan zich elke nacht telkens als een andere Mens voordoen. Neemt voor die nacht de passieve kracht over met behoud van eigen kracht.
Passief: I am no Man - Wanneer de Witch-king Eowyn probeert aan te vallen, sterft de Witch-King zelf.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Merry
Ras: Hobbit
Actief: Hidden Warrior - Marry kan elke nacht de passieve vaardigheid van een speler naar keuze blokkeren, inclusief die van zichzelf of Pippin.
Passief: First Cousins - Merry en Pippin kennen elkaar vanaf het begin, maar kunnen niet zonder elkaar. Als de ene sterft, sterft de andere de volgende dag na de stemming.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Pippin
Ras: Hobbit
Actief: Fool of a Took - Pippin kan eenmalig een Palantir gebruiken op een speler, hierdoor weten beide spelers elkaars rol.
Passief: First Cousins - Merry en Pippin kennen elkaar vanaf het begin, maar kunnen niet zonder elkaar. Als de ene sterft, sterft de andere de volgende dag.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Faramir
Ras: Mens
Actief: Pure Hearted - Faramir kan elke nacht 3 namen noemen, als een van die 3 een kill heeft doorgestuurd, komt Faramir dit te weten (maar niet wie van de drie).
Passief: Athelas - Wanneer Faramir wordt aangevallen, sterft hij niet onmiddellijk, maar blijft hij leven tot de Bad Guys een tweede slachtoffer kunnen maken.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Theoden
Ras: Mens
Actief: King of Rohan - De koning kan elke dag beslissen iemand zijn stem niet mee te laten tellen via PM aan de GM.
Passief: Helm’s Deep - Wanneer er gevaar dreigt voor Theoden, kan hij zich eenmalig terugtrekken naar Helm’s Deep. Een stemming resulteert in een no-lynch of een aanval gaat niet door. Dit mislukt echter als Grima hem naar Team Saruman probeert over te brengen.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Eomer
Ras: Mens
Actief: Orc Hunter - Al ervaren krijger kan Eomer Orcs uit elkaar houden. Wanneer de speler die hij ’s nachts bekijkt een Orc met een nummer is, zal Eomer deze nummer ontdekken.
Passief: Heir of Rohan - Wanneer Theoden sterft, zal Eomer diens actieve kracht overnemen en zal er zo twee krijgen.
Wint het spel als de Ring vernietigd wordt
Bad guys:
Saruman
Ras: Maia
Actief: Palantir - Bekijk het ras van een speler naar keuze
Passief: Voice of Saruman - Wanneer Saruman dreigt te sterven door stemming met een verschil van max 3 stemmen, kan hij eenmalig net genoeg spelers overtuigen om toch de andere partij te lynchen.
Wint het spel als hij of één van zijn bondgenoten de Ring bemachtigt
Sauron
Ras: Maia
Actief: Palantir - Bekijk het ras van een speler naar keuze
Passief: Evil Eye - Als Sauron een kill uitvoert, zal die niet geblokkeerd kunnen worden. Zijn identiteit wordt hiermee wel bekend gemaakt en dit zal ook geen tweede keer werken.
Wint het spel als hij of één van zijn bondgenoten de Ring bemachtigt
Grima
Ras: Mens
Actief: Wormtongue - In plaats van een kill uit te voeren, kan Grima proberen Theoden, Eomer of Eowyn toe te voegen aan Team Saruman, met behoud van actieve en passieve kracht. Komt hij echter Gandalf, Legolas, Gimli of Aragorn tegen, sterft hij.
Passief: Poisoned words - Grima manipuleert de stemmen zodat zijn eigen stem dubbel telt.
Wint het spel als Saruman wint.
Ugluk
Ras: Orc
Actief: Find the Halflings! - Elke nacht kan Ugluk een speler noemen, de GM zegt dan of deze speler een Hobbit is of niet.
Passief: Orc Draught - De eerste persoon per stemronde die een stem uitbrengt op Ugluk, wordt de nacht daarop als Orc gezien door de zienerrollen.
Wint het spel als Saruman wint.
Orc nr. 21317
Ras: Orc
Actief: Spy - Elke nacht kan Orc nr. 1317 een doelwit kiezen. Indien dat doelwit zijn actieve kracht vereist een speler te kiezen, krijgt Orc nr. 1317 die naam te horen (zonder meer).
Passief: Sauron’s favourite - Wanneer Orc nr. 1317 sterft, is Sauron zo kwaad dat er de volgende nacht 2 kills uitgevoerd kunnen worden (door verschillende personen).
Wint het spel als Sauron wint.
Orc nr. 81502
Ras: Orc
Actief: Defiler - Elke nacht kan Orc nr. 81502 een andere Orc of zichzelf op een mens laten lijken.
Passief: Bodyguard - Wanneer Sauron bedreigd wordt door stemming, zal Orc nr. 81502 zichzelf opofferen om zijn meester te beschermen.
Wint het spel als Sauron wint.
Orc nr. 19136
Ras: Orc
Actief: Reaver - Bloeddorstig als hij is, zal Orc nr. 19136 elke 3 beurten een effectieve kill moeten uitvoeren of hij sterft van de dorst.
Passief: Arglistig - Wie info over Orc nr. 19136 probeert te verzamelen, krijgt steeds foute info.
Wint het spel als Sauron wint.
Orc nr. 53671
Ras: Orc
Actief: Infiltrator - Eenmalig mag Orc nr. 53671 ’s nachts de rol van een speler nagaan. Hij wordt hierbij echter betrapt en bij de volgende stemming gedood (iedereen zal op hem stemmen).
Passief: Stemmenkampioen - Orc nr. 53671 wil Sauron goed dienen en snel doden. Als hij niet bij de eerste 3 stemmers is, pleegt hij uit schaamte zelfmoord.
Wint het spel als Sauron wint.
Orc nr. 94785
Ras: Orc
Actief: Blackarrow - Wanneer Orc nr. 94785 een kill uitvoert, kan hij een hint achterlaten naar een andere speler.
Passief: So good to be bad - Als ’s nachts een succesvolle kill wordt uitgevoerd, krijgt Orc nr. 94785 de volgende dag een dubbele stem.
Wint het spel als Sauron wint.
Witch-king
Ras: Mens
Actief: Morgul Blade - De Witch-king kan eenmalig een doelwit proberen te vergiftigen met zijn Morgul Blade. Is het een mens, dan wordt deze toegevoegd aan Team Sauron (met verlies van actieve en passieve kracht). Is het een Hobbit of Dwerg, verliest deze permanent zijn actieve vaardigheid. Is het een Elf of Maia, verliest deze zijn actieve vaardigheid voor de komende dag en nacht.
Passief: Nazgul - Wanneer de Witch-king gedood wordt bij stemming, gaat hij wraak nemen op de laatste tegenstem die hij kreeg en deze persoon mee de dood in jagen, tenzij deze stem Team Sauron zou zijn.
Wint het spel als Sauron wint.