Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Token voor online identiteitskaart gebruik : 4 reacties (1/1) [Computer en Elektronica]

Token voor online identiteitskaart gebruik

26/05/16 00:27
Effaaa
Dag Noxa

Maandag heb ik bij een lokaal registratiekantoor telefonisch een token aangevraagd wegens problemen met de chip van mijn identiteitskaart.
De dame in kwestie heeft voor mij meteen de aanvraag gedaan. Later op de dag ontving ik een mail met een gebruikersnaam.
Op internet staat dat ik zowel een gebruikersnaam als paswoord zou moeten ontvangen hebben, maar dat is dus niet het geval. Dat token (kaartje) zelf heb ik nog niet, maar heb gezien dat je zonder paswoord niet kan aanmelden. Waar vind ik dat terug?

Klopt het dat je een token ook eerst moet activeren? Kan iemand me zeggen hoe dat werkt?

Alvast bedankt.
26/05/16 00:55
Is da zo'n token van de overheid die uw elektronische kaartlezer vervangt? Ik heb een kaartje gekregen met allemaal genummerde codes op en dan moet ge u op de website die da vraagt u via uw token aanmelden. Dan krijgt ge bv. "Voer code 3 in" ofzo en dan kunt ge u aanmelden. Ik weet juist nimeer hoe da in zijn werk ging qua activatie.
26/05/16 01:26
"Als u geen eID hebt, kan u zich niet aanmelden op de onlinediensten van de overheid. Indien u toch toegang nodig hebt tot deze onlinediensten, dan kan u zich laten registreren in een registratiekantoor. Er is een registratiekantoor bij Fedict in Brussel, maar u kan ook terecht bij een gemeente met een lokaal registratiekantoor.

Om misbruik te vermijden, moet u zich persoonlijk aanmelden aan het registratiekantoor. Na een identiteitscontrole zal u geregistreerd worden. Bij deze registratie krijgt u een gebruikersnaam en wachtwoord, en zal er ook een token worden aangevraagd zodat u zich kan aanmelden. Dat token wordt later verzonden met de post naar uw officieel adres, dat wordt gelinkt aan uw Rijksregisternummer. Zodra u uw token ontvangen hebt, kan u op basis van uw gebruikersnaam, wachtwoord en token toegang krijgen tot de onlinediensten van de overheid, en uw digitale sleutels beheren."


Bron: http://sma-help.fedict.belgium.be/nl/faq/120


Conclusie: die mens aan de telefoon had u dat moeten geven of stuurt dat mee op? Nadat ge ingelogd zijt, kunt ge uw gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen trouwens.
26/05/16 13:04
waarismijnbroek
Token wordt altijd via de post verstuurd. Denk dat ze siewoso apart opsturen.

Hetzelfde principe als met een nieuwe bankkaart aanvragen. Eerst krijgt ge de nieuwe pincode en dan pas in een aparte brief uw kaart.
27/05/16 11:37
Zo krijg ik mijn bankkaarten niet hoor.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.