Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Euthanasie voor kinderen : 39 reacties (1/2) [Ernst]

Euthanasie voor kinderen

19/11/04 20:00
zombiieh
Wat vinden jullie hiervan? Voor of tegen? Waarom?
19/11/04 20:07
sofieketjeuh
Mjah, hangt ervan af.
Als die erg hard afzien.
Dan wel.
Ma dan echt als ze een slepende ziekte hebben fzo.
Maar anders niet nee.
19/11/04 20:44
wentelteefjeh
als volwassenen daar echt op hebbe waarom kindren dan niet?
mar wel zoals sofieketjeuh vind ik da da alleen mag als mense echt hard afzien..
19/11/04 21:42
sweet666lotta
bv da meisje in engeland n maand of 2 gelede da was ongeneeselijk ziek en had keifel kvon t schandalig da di ouders da kind zo liete afzien!
19/11/04 21:49
Janaaaa
als ze echt erge pijn lijden moet dat zeker kunnen .
19/11/04 21:53
InfectMeMushrooms
hoe kunde hier nu tegen zijn .. ? :)

ik bedoel als het kind pijn heeft & terminaal ziek is .
denk ik dat het menselijker is ; euthanasie . Dan dat ni te doen .
19/11/04 22:07
sanneh
Volledeg dezelfde mening as hierbove ..
19/11/04 22:19
zombiieh
hoe ge ier tege kunt zijn? Pas op hoor, er zijn genoeg mense die tege euthanasie voor kinderen zijn!
19/11/04 23:48
skin
kben er een beetje voor een beetje tegen
ik bedoel als u kinderen echt afzien van de pijn dat die gewoon geen fatsoenlijk leven meer kunnen leiden fzo dan jah denk ik dat dit wel een goede oplossing zou zijn ook al zou het hartverscheurend zijn voor de ouders maar als u kind blind, doof of stom is jah srry maar dat vind ik geen goede reden ..
20/11/04 00:27
RotSpruitjuwh
voor
20/11/04 00:29
zombiieh
ik ben eerder tegen dan voor denk ik
20/11/04 00:38
levensgenieter
dit moet kunnen
zeker als de lijdensweg al ver gevorderd is, ik bedoel: als het vaststaat dat er geen weg terug is naar een normaal leven
20/11/04 00:44
ik ben tegen euthanasie in al zijn vormen. Ook abortus enzo (jà, zelfs als de moeder verkracht is of 13jaar is of...) Respect voor het leven en respect voor Gods kinderen
20/11/04 10:45
Lieverd
Als 't kindje denkt gelukkiger te zijn als't dood is, als het zo onnoemelijk hard moet afzien gedurende zijn leven en toch niet meer kan genezen, misschien is't dan beter als 't dood is :$
20/11/04 14:01
kattie
Voor. Wrm verder leven met zulke pijn? Een kind wilt niet sterven als het geen ondraaglijke pijn lijdt. Als ouders en dokter het eens zijn is er geen twijfel mogelijk vind 'k.
10/06/05 15:30
wrak
absoluut voor
10/06/05 16:07
polthemol
ik vraag me af of de meesten hier wel weten wat ondragelijke pijn zou moeten zijn ? Tegen. Iedereen heeft pech in het leven, sommige een terminale ziekte. Leer ermee leven en maak er het beste van.
10/06/05 16:08
missyclawfinger: en waar is het respect voor de mensen zelf gebleven?

laatst stond er zo'n verhaal in de krant over 2 kinderen int zelfde gezin die allebei één of andere verschrikkelijke genetische ziekte hadden. allebei ernstig mentaal gehandicapt, en ze hadden hoe langer hoe meer pijn. ze kregen nu al de hoogste dosis morfine, meer zou dodelijk zijn, en dan nog lagen ze de ganse dag in bed te kronkelen van de pijn. en zelfs als ze 18 worden kunnen ze er zelf geen einde aan laten maken, omdat ze hiertoe geestelijk niet toe in staat zijn.
als ge zoiets respect voor het leven durft noemen..
10/06/05 16:16
polthemol
waarom kom je met extreme dingen aan als tegenvoorbeeld óO

En toch is ook zoiets respect voor het leven Frost. Er staat nergens geschreven dat het makkelijk moet zijn of altijd geweldig fijn. Waarom verwachten we dat dan toch ? :/

Ook die vrouw op tv gezien die alleen nog maar hoofd kon bewegen, hierbij ook nog bloedreuma had (en dat doet ook aardig pijn) en verklaarde dat ze zich geweldig voelde ? Ze had ook dag in dag uit pijn.
10/06/05 16:26
waarom zou ik niet met extreme dingen aankomen als voorbeeld?
degenen die tegen zijn willen toch voor niemand euthanasie? dus ook niet voor zo'n extreme gevallen.

en met dat respect voor het leven had ik het vooral over het feit dat wij erover beslissen om mensen die dat zelf niet kunnen toch een compleet mensonwaardig bestaan te laten lijden.

en die vrouw op tv heb ik niet gezien, maar chapeau voor haar dat ze toch nog de moed vindt om positief te blijven. jammergenoeg lukt dat niet iedereen..

en als ik uw eerste post lees, vraag ik mij af of ge zelf wel weet wat ondraaglijke pijn is. dag in dag uit nog wel..
ik denk echt niet dat daar zomaar effe mee te leren leven is.