Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
De toestand van de wegen : 58 reacties (3/3) [Verkeer en Technologie]

De toestand van de wegen

28/05/09 15:13
ApriliaRacing
@lean: Nuja, zolang dat goed gaat ist goed voor jou e... Ma ge houd onnodig het verkeer op als wij al groen hebben... (lees: ALS wij groen hebben)
28/05/09 15:19
onnodig het verkeer ophouden? Hoe moet ik dan in godsnaam aan de overkant van de baan geraken? 't is niet dat 'k daar sta te dansen in 't midden van 't zebrapad ofzo he .. 't is toch niet mijn schuld dat ze die lichten enorm verkeerd hebben ingesteld? aleja, wij stappen al door en dan nog raken we maar in de helft van de baan .. een oud vrouwtje zou met moeite maar tot 1/4 van die baan geraken bij wijze van spreken ..
28/05/09 15:46
AdorableMelody
mijn vriend klaagt daar ook altijd over
op weg van lille naar turnhout op de autostrade zijn er op een gegeven moment op de linker rijstrook 2 bulten die de baan vrij gevaarlijk maken

kvind het ook belachelijk da ze zo enkel die kleine stukjes die er 'slecht' bijliggen uit halen om daar dan leuk asfalt te plaatsen. Als ze daar dan toch aan aan het werken zijn dat ze dan ineens een groot stuk vervangen en niet een pietlullig stuk van 1 meter. Zo krijgde allemaal van die inzakkingen na een tijd.

overlaatst reden wij naar brussel waar op een gegeven moment de auto van mijn vriend enorm veel lawaai bleek te maken. Wij zijn hiervoor gestopt omdat wij dachten dat er iets aan de motor was en hebben toen een kijkje genomen maar er was niets te zien. Even later kwamen wij op een ander autostrade waar dit geluid plots stopte. Ik vind het toch al vrij erg da ge denkt da er iets aan uwen auto is om daarna te ontdekken dat het aan onze oooooh zooooo geweldige wegen ligt.
28/05/09 15:50
mb
om ni te spreken over sommige waanzinnige voorang van rechts straten waar er op nen hele dag 10 man doorkomt maar waar ge wel elke keer moet afremme want er moest is iemand uitkome

die bulten overal, zeer slecht voor het milieu, elke keer moet ge afremme en terug optrekke

daarom neem ik zo veel mogelijk binnenwegen
28/05/09 16:12
ApriliaRacing
@lean: help dat oude vrouwtje dan, piggybackride ftw! ^^

@mb: i know, kdoe hetzelfde ;)
28/05/09 16:23
Rom
Binnenwegen zijn hip. Lekker doorsjeezen, er komt toch nooit een kat. Geen camera's, geen veiligheidsdrempels, geen WEGENWERKEN (want jezus christus, 't is erg de laatste tijd ze)...
28/05/09 16:35
ravx
Geen camera's op binnenwegen en geen veiligheidsdrempels op binnenwegen? Ik ken zo een onnozel dorp in de buurt van Tienen waar 3 flitspalen staan en de ene verkeersdrempel of wegversmalling na de ander.

Conclusie: snel rijden is overal riskant!
28/05/09 16:38
@ apriliaracing, helpt ze zelf eh :p ik moet mijn trein van 4 na halen

Haha ja uidd@ ravx bij ons stikt het ook wel van de veiligheidsdrempels in het dorp :p en zo van die bloembakken waar ge doorheen moet zigzaggen :D
28/05/09 17:06
schmetterling
Ik vind dat de 'grotere wegen' hier nog goed meevallen (Limburg), de kleintjes in mijn dorp ook wel. Er is wel een stuk dat er heel erg aan toe is. Bulten, kuilen en tunnels met roosters op voor de padden... Die kuilen hebben ze ook zo halvelings opgevuld met losse grind ofzo iets. Totaal geen zin. Nu, dat stuk is eigenlijk niemandsland, want het ligt tussen mijn gemeente en Genk. Het moment dat het veranderd in Genk ligt er een perfect glad wegdek. Ik denk dus dat het vooral een kwestie is wie zich verantwoordelijk voelt voor die weg. En dat zal op grotere schaal ook zo zijn.

Van ronde punten houden ze ook, in de 5 km die ik moet afleggen naar mijn school in Genk kom ik er zeven tegen. Hier schieten ze echt als paddenstoelen uit de grond, precies alsof het een oplossing is voor elke slechte verkeerssituatie..
28/05/09 17:10
Rom
@Ravx: Een dorpscentrum is geen binnenweg, é. Een godvergeten macaddam straatje door wat landbouw, dat is een binnenweg.

En snel rijden is niet riskant, zolang je je hoofd er bij houdt, en beetje logisch nadenkt waar het wél en niet kan.
28/05/09 19:35
De Belgische wegen zijn gewoon een ramp. Op sommige stukken leggen ze eerst 500 meter asfalt, daarna ineens 500 meter ruwe beton. veiligheid alom..
In scherpenheuvel is er een kruispunt in een soort van gepolierde tegels... dat schuift zo al enorm hard en als het regent is da echt supergevaarlijk.
Altijd zijn ze overal aan het werken, dat ze gvd eens deftige banen zouden aanleggen, dikkere lagen asfalt gebruiken (zoals in duitsland), dan moeten ze ni om de 5 jaar alles terug uitbreken en opnieuw beginnen en weer het verkeer hinderen. Ja een dunnere laag asfalt is goeikoper, op de moment zelf, maar zeker niet op lange termijn.
Zoals al gezegt is worden de vluchtheuvels in klinkers gemaakt(op veel plaatsen) domste da ge kunt doen, dat verzakt altijd. op elke vluchtheuvel staan duidelijk de verzakkingssporen van de banden, en dan reparere ze die maar z egebruiken terug klinkers... is zoiets na de eerste verzakking al niet duidelijk mss??

en er zijn nog zoveel dingen waar ik me aan erger aan de straten hier...
Maar vooral erger ik me aan wielerterroristen!(ja is niet relevant, maar dat moest er gewoon even uit :p )
28/05/09 20:04
Black666Felix
Maar vooral erger ik me aan wielerterroristen!(ja is niet relevant, maar dat moest er gewoon even uit :p )
²nd that :D
28/05/09 20:06
closingeye
bij mij in de buurt hadden ze eerst een weg in de bebouwde kom herlegt in kasseien (die weg was in perfecte staat!), 2 maanden later hebben ze de weg mogen heraanleggen in asfalt omdat de auto's op de kasseien 's avonds en 's nachts teveel lawaai maakten voor de omwonenden!

spreek over een mooi voorbeeld van nutteloze kosten

vandaag is de ronde van belgie hier gepasseert in de gemeente, daarvoor hebben ze dan vorige week over bepaalde stukken nog snel een nieuw laagje asfalt gegoten! dat hou je niet voor mogelijk! de helft van de wegen kan dat laagje veel beter gebruiken dan dat ene stuk waar de koers voorbij kwam!

op weg naar de stage is ook een mooi voorbeeld: het was een weg vol putten, en ze beginnen er aan te werken (op voorhand niets aangekondigd, dus de eerste morgen stond er een gigantische file en niemand wist wat er gebeurde). Nu de werken gedaan zijn zijn de putten vervangen door bulten, wat dus nog altijd even slecht rijdt!
28/05/09 22:49
NDWsurfer
De wegen in in België kampen met een groot imagoprobleem. Niet zo gek aangezien de meeste wegen in een niet-zo’n-goede staat verkeren. Ook hier heeft het Belgische wegennet wel eens tot de nodige discussies geleid. Om in kaart te brengen welke wegen slecht zijn heeft de Vlaamse overheid nu een website gelanceerd waarop iedereen kan zeiken aangeven waar verbetering aan de weg nodig is.

Op de website meldpuntwegen.be kunnen de behulpzame burgers van Vlaanderen niet alleen aangeven waar de weg kapot is, ook hindernissen op de weg en problemen met signalering kunnen gemeld worden. Met meer dan 62.000 kilometer aan wegen heeft Vlaanderen nog een fikse klus voor de boeg om alle wegen op Nederlands niveau te krijgen.

Afijn, het begin is er in ieder geval. Maar was het niet veel efficiënter geweest om een meldpunt te maken voor wegen die wel goed zijn? (via Standaard.be)


ff een reactie:

Zullen we het gebruik van de Belgische buren vergeleken met die van ons?

Er rijden Duitsers, Spanjaarden, Nederlanders en Fransen over de wegen van Belgie en dat ter vergelijking in Nederland alleen maar Nederlanders en een enkeling uit Duitsland. Ik vraag me af hoe Nederland het zal oplossen als het gebruik van de wegen even hoog als onze Zuiderburen.

Bron autoblog.nl
29/05/09 01:57
Rom
@luvya: God ja, dat stuk aan de Egger! Dat is net ijs, é. Als je daar op regenachtig weer iets te hard op uwe gas duwt, zit ge in de (zware metalen, overigens) paaltjes geplakt.
29/05/09 13:06
ApriliaRacing
Er rijden Duitsers, Spanjaarden, Nederlanders en Fransen over de wegen van Belgie en dat ter vergelijking in Nederland alleen maar Nederlanders en een enkeling uit Duitsland. Ik vraag me af hoe Nederland het zal oplossen als het gebruik van de wegen even hoog als onze Zuiderburen.

Wij leggen asfalt en that's it bij wijze van spreken.
In nederland leggen ze ook staal en dan het asfalt erover (wrs nog dingen he...)
ma daardoor zijn er geen gleuven in de autostrades in NL...
En je zegt wel al dat transit verkeer, ik zal er even bijzeggen dat men in NL een hoger tonnage mag hebben als in belgië per vrachtwagen... Zodus die wegen krijgen zelfs nog meer gewicht over hun heen.
Ik blijf erbij, hier bouwen ze en denken daarna pas na, ma dan denken ze nog fout imo...
29/05/09 13:21
NDWsurfer
kan ik je geen ongelijk geven aprillia.

Die reactie kwam niet van mij maar van een gebruiker op autoblog :)
Maar 't is idd zo.
Als wij hier een gat in de weg hebben smijten ze er maar wat asfalt in. I.p.v. dat eens deftig te repareren. Na een jaar moeten ze opnieuw asfalt in dat gat smijten omdat het terug is open gereden.
ik ons dorp hadden ze een paar jaar geleden ook asfalt gelegd. Na 2 maanden moesten ze die er opnieuw afschrapen omdat er immense gaten in de asfalt waren. Nu overigens is het wegdek nog in goede staat :)
29/05/09 16:41
Niet
over de wegen weet ik niet zo bijster veel maar de fietspaden hier in de buurt zijn al in even slechte staat (als ze er al zijn)
en daar krijg ik het ookw el van ^^
31/05/09 12:25
God ja, dat stuk aan de Egger

idd dat stuk aan den egger. das echt super gevaarlijk. zelfs bij droog weer heb ik soms moeite om deftig vertrokken te geraken. en links en rechts staat dat daar vol met ijzeren paaltjes en betonnen blokken van een paar 100 kilo...


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.