Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Verkeerde studies gedaan. : 143 reacties (1/8) [School]

Verkeerde studies gedaan.

15/05/17 08:13
Hey Noxanen,

Ik vroeg me eigenlijk af of er hier noxanen zijn dat (hogere) studies gedaan hebben en eenmaal op de werkvloer dan merken dat het toch hun ding niet is... Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Ik zit eigenlijk een beetje in zo'n situaties. Even een korte schets..
Ik studeerde vorig jaar in juni af als bachelor ortho. Dit leek me heel interessant toen ik moest kiezen en ook tijdens de studies viel de interesse goed mee. Nu ik een zoontje heb kan ik echter niet in leefgroepen werken vanwege de moeilijke uren creche tussen 7 en 18 u open). Dus zocht ik mijn jobs tot nu toe in het onderwijs.. Maar het blijkt dat ik toch niet voldoende ervaring heb in het onderwijs hiervoor en een gebrek aan kennis.

Gevolg, nu ik aan het werk ben merk ik dat ik echt iets anders moet zoeken. Maar wat dan?
Liefst iets dat met mijn zoontje matcht, dat is zeker maar voor de rest heb ik het diploma/ de ervaring niet?

Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe gingen jullie ermee om?

15/05/17 08:21
Kan uw vriend niet uw zoon halen en brengen van de creche terwijl gij toch in leefgroepen staat? Die mensen die slechte uurroosters hebben, hebben ook soms/vaak kinderen he :p
Dat gij hem afzet en uw vriend gaat hem halen ofzo... Of omgekeerd. Afhankelijk van uw en zijn uren.
15/05/17 08:23
Heb je geen partner die zoontje kan ophalen van creche?
15/05/17 08:29
Maar hoezo gebrek aan ervaring, ge hebt toch een job zegt ge? Ervaring doet ge op door te werken.
15/05/17 08:34
Relashio
Ik doe ook een job waar ik niet voor gestudeerd heb en heb ook alles moeten leren tijdens het werken zelf. En het is ook mijn droomjob niet, maar het betaalt wel alles wat ik verder wil doen in het leven. En ik heb geen hoger diploma ondanks dzt ik toch drie jaar gaan studeren ben. Ik had ook veel anders gewild in het leven maar het is niet zo. Wil jij eigenlijk wel werken? Want bij elke job doe jij zo enorm negatief dat ik mij afvraag wat er voor jou in jouw ogen wel geschikt zou zijn.. ge hebt al de luxe om uit meerdere jobs te kiezen, de meeste mensen hebben die luxe NIET. Geloof mij.
Succes met de zoektocht naar iets wat bij u past, en probeer meer met uw vriend te regelen omtrent dat afhalen in de crèche. Dat lukt die andere miljoenen mensen ook die als beide gaan werken, vaak beiden voltijds en velen ook in shiften.
15/05/17 08:46
Vind je dat nu echt gek dat je? je draai niet vindt? De meeste mensen hebben al problemen met zich aan te passen aan het werkleven om daarna problemen te ondervinden met het werkleven gecombineerd met ne kleine.

Soit, probeer? inderdaad eens te kijken wat de mogelijkheden zijn met het werkrooster van uwe vriend. Er zijn genoeg mensen die een gezin combineren met shiften. Als zij het kunnen?, gij ook.
15/05/17 08:47
Ik heb eerst een professionele bachelor gedaan. Dit gekozen op mijn 18 zonder echt te weten wat ik wilde. Ik heb dan 2 jaar gewerkt en besefte dat als ik dit 10 jaar moet doen ik een burn out heb. Daarna heb ik besloten op zoek te gaan naar de mogelijke masters die je kan doen volgend op het diploma (dat is meestal een hele lijst, dus normaal wel een relatief ruime keuze). Ik heb dan iets gekozen dat mij toekomstperspectief geeft in een richting die mij meer aanspreekt. Ik wilde ook niet die bachelor overboord gooien en van 0 beginnen. Ondertussen heb ik die master behaald en doe ik een job die me meer voldoening geeft en me ook meer carrièremogelijkheden geeft dan ik ooit met mijn bachelor gehad zou hebben.
15/05/17 08:48
USBfan
Wauw, het is precies alsof je beter had gewacht met kinderen maken tot je wat stabieler in het leven stond. Wie had dat gedacht.

Ahja iedereen behalve gij
15/05/17 08:53
AdrianHealey
Leren tevreden zijn met uw situatie gaat u helpen
15/05/17 09:12
onverhuld
Letterlijk al mijn collegas hebben twee of meer kinderen, eentje zelf de twee hele kleintjes net na lkaar, they make it work door creches, hunne man, ouders en collegas zonder kinder (moi) die bvb woensdag en.vrijdag namiddagen voor hun late shiften doen. Leefgroepenwerking gaat he, ge moet gwn wat out of the box denken
15/05/17 09:24
Elementary
Ik word echt waar kwaad van mensen zoals u. Leer nu eens uw verantwoordelijkheid op te nemen seg ipv te veronderstellen dat alles int leven vanzelf gaat.
15/05/17 09:51
NumberCity
Ik snap het ook niet goed. Ge hebt geen verkeerde studies gedaan, ge kunt er gewoon nie aan uit hoe ge uw leven moet leiden. Als ge het makkelijk wou, moest ge gene kleine op de wereld zetten vrees ik. Ge hebt hier zelf voor gekozen, make it work.
15/05/17 10:03
Hmm, als ze u aannemen in het onderwijs wilt dat toch zeggen dat ge iets van kennis hebt waardoor ge geschikt zijt voor de job? Ik zou dat gewoon blijven proberen en uw ervaring opbouwen, alle begin is moeilijk. Al is het wel extra moeilijk om dan voor een hele klas te gaan staan, ik zou daar ook wat onzeker van worden. Maar als dat voor u wel gemakkelijk werkt qua uren zou ik doorbijten en dat blijven doen.

En anders ja, iets doen waar ge nie echt een diploma voor nodig hebt dat wel goed zit qua uren, en dan iets in avondonderwijs bijstuderen? Al weet ik niet hoe haalbaar dat is met ne kleine.
15/05/17 10:05
Het leven is geen ponykamp..
15/05/17 10:08
quote door

Maar hoezo gebrek aan ervaring, ge hebt toch een job zegt ge? Ervaring doet ge op door te werken.


Heb een job in het onderwijs.. Maar heb er geen opleiding voor gevolgd en blijkt toch moeilijker te zijn dan eerst gedacht. Bijkomend alle voorbereidingen op momenten die ik liever met mijn zoontje doorbreng ;)

En nee vriendlief werkt van 6 tot 16u.. soms met overuren... Dus hij kan hem al zeker niet afzetten 's ochtends :)
15/05/17 10:11
quote door

Hmm, als ze u aannemen in het onderwijs wilt dat toch zeggen dat ge iets van kennis hebt waardoor ge geschikt zijt voor de job? Ik zou dat gewoon blijven proberen en uw ervaring opbouwen, alle begin is moeilijk. Al is het wel extra moeilijk om dan voor een hele klas te gaan staan, ik zou daar ook wat onzeker van worden. Maar als dat voor u wel gemakkelijk werkt qua uren zou ik doorbijten en dat blijven doen.



Ja en neen
In het onderwijs staan er gewoon veel jobs open en door mijn speelplein ervaring en studies zien me als voldoende maar nog niet als geschikt... Ze kunnen dan vaak niet anders dan me aannemen.. :)

Heb ondertussen zelf nog wat rond gezocht. En het is wel zgn onder mijn niveau (niet dat, dat me zoveel kan schelen).
Maar verzorgende in de thuiszorg zie ik ook nog zitten denk ik ( bv. koken, strijken, boodschappen doen, kuisen,.. bij ouderen)

Oh en ik ben zeer tevreden over mijn situatie hoor =) en over het algemeen gaat alles heel vlot in ons gezin/huis.. :)
Maar op vlak van werk zitten nu mijn issues. Ik ben er ook niet meer van overtuigd dat ik opvoeder wil zijn.. Dat was wat ik dacht toen ik 18 was, en mijn leven anders in gedachten had :)
Nu wil ik liever houvast en zekerheid op vlak van werk en opvoeder/onderwijs werkt met *kut*contracten van 1 week, 1 maand,... :) En dat bezorgd me vooral stress niet mijn huishouden ofzo..
Ik wil zekerheid voor mijn gezin en dat vind ik niet in het onderwijs/orthosector... :)

15/05/17 10:14
Adamm
Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called everybody, and they meet at the bar.
15/05/17 10:16
quote door

Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called everybody, and they meet at the bar.


:' )
15/05/17 10:21
Relashio
quote door



Heb een job in het onderwijs.. Maar heb er geen opleiding voor gevolgd en blijkt toch moeilijker te zijn dan eerst gedacht. Bijkomend alle voorbereidingen op momenten die ik liever met mijn zoontje doorbreng ;)

En nee vriendlief werkt van 6 tot 16u.. soms met overuren... Dus hij kan hem al zeker niet afzetten 's ochtends :)



Iedereen brengt liever zijn tijd anders door dan voorbereidingen te maken voor zijn werk, maar dat is nu eenmaal het leven van de werkende mens he kind.

En gij kunt hem smorgens afzetten en hij kan die Savonds halen. Ik zie het probleem echt niet.
15/05/17 10:23
Als ge bereid zijt om iets onder uw diploma te doen loopt dat wel los allemaal, gewoon niet lang meer wachten met te zoeken en solliciteren. Komt goeddd