Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Barbeque : 80 reacties (2/5) [Culinair]

Barbeque

21/06/17 21:42
Aardbeiwafel
Jep! Maak de kip regelmatig aangezien dat altijd bij vrienden in de smaak valt! Zeker doen!

Hmmm das nog eens een tip van die yoghurtdressing en broodje, merci!
21/06/17 21:43
Er moet wel supersupersuperveel cocktailsaus zijn, want ik denk dat ik meer van die saus eet dan de rest van het eten :p Ik vond zo dat roze ding ook lekker... weet wel niet hoe het heet. Meestal ligt het samen met de tzaziki?
21/06/17 21:44
Andalousesaus
quote door

Er moet wel supersupersuperveel cocktailsaus zijn, want ik denk dat ik meer van die saus eet dan de rest van het eten :p Ik vond zo dat roze ding ook lekker... weet wel niet hoe het heet. Meestal ligt het samen met de tzaziki?
Tarama? Van die zoute troep?
Best lekker ja
21/06/17 21:46
Aardbeiwafel
Weet gij wat die Tarama precies is? Goedkope kaviaar ofzo?
21/06/17 21:51
Ja, ik denk het, twas toch iets Grieks dacht ik. I liked it :) Tzaziki ook trouwens, met stokbrood, njammie!
21/06/17 22:00
Love bbq maar dan wel graag heel uitgebreid. Toch zeker 3 of 4 (of meer) side dishes en dan wat stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter of tzatziki. En homemade bbq saus! En voor mij moet er eigenlijk niet eens superveel vlees op de bbq, gegrilde groenten, vis of champignons zijn ook top

Side dishes die hier toch vaak op de bbq verschijnen :
- een pastasalade, vaak met pesto, rucola, mozzarella en kerstomaten
- couscous met feta, geroosterde paprika en veel kruiden
- eventueel een aardappelsalade met radijsjes
- kerstomaten gemarineerd in balsamico met basilicum en pijnboompitten
- watermeloen met munt of basilicum en feta. That shit gooood.
21/06/17 22:30
Ik bbq graag, maar vooral het aanmaken van een goede bbq vind ik leuk. Geen aanmaakblokjes of andere kunstmatige brol, gewoon goede kolen, twijgjes en wat krantenpapier, en een goed stuk karton om te wapperen. Meer moet dat niet zijn, maar je kan er wel relatief snel serieuze temperaturen mee bereiken waar je vlees goed klaar mee kunt krijgen, dat vind ik zo cool. Al het eten daarna is een bonus.
21/06/17 22:33
quote door
[quote:D agdromen gemarineerde ribben of spekfakkels zijn haha. Ik wil gewoon zonder schuldgevoel stokbrood in cocktailsaus kunnen deppen :p


Amai ja ribbekes, spekfakkels en brood met cocktailsaus! Super goed!

Ik love BBQ, is écht gezellig . En wij doen er zowel uitgebreide dingen mee, als kleine simpele dingen.

Fruit, vlees, vis , patatjes , groentjes alles op de BBQ :) . Mijn vriend is echt een BBQ freak trouwens, die leeft in de zomer voor zijn BBQ met een muziekje en een drankje bij, 'haha :)

Oja ik was thuis altijd gewend om BBQ/fondue/gourmet te doen met weinig vlees, veel groenten en bijgerechten.. heb ik ook het liefst. Vriendlief en schoonfamilie kiezen resoluut voor veel vlees :p

Gisteren nog fruit gegrild op BBQ: bv. Ananas in gin met speculaas laten trekken en dan op BBQ! Was zalig :p of ik heb zo is een soort pitabrood gegeten met gegrilde lamsgehakt balletjes met een muntlimoen? Yoghurtsaus en als bijgerecht koude rode biet en komkommer... OMG dat was goed! Of cote a l'os op de BBQ mmm.
21/06/17 22:39
Duc
Gebruik de bbq meer dan een gewone pan in de zomer. Heb een elektrische Weber, da is echt zooooo gemakkelijk!
21/06/17 23:54
mijn bbqtoppers (ook in die volgorde):

- stokbrood met kruidenboter
- champignons met kruidenkaas
- scampi's met lookboter op een spies
- pellepatat met kruidenboter
- ribbeke
- camenbert (of soortgelijk) met stokbrood
- ne cornetto (niet op de bbq weliswaar)

dit doorlopend met een shitload aan cocktailsaus en koude groenten zoals sla, tomaat, komkommer, wortel, mais en RUCOLA
22/06/17 00:19
quote door

Love bbq maar dan wel graag heel uitgebreid. Toch zeker 3 of 4 (of meer) side dishes en dan wat stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter of tzatziki. En homemade bbq saus! En voor mij moet er eigenlijk niet eens superveel vlees op de bbq, gegrilde groenten, vis of champignons zijn ook top

Side dishes die hier toch vaak op de bbq verschijnen :
- een pastasalade, vaak met pesto, rucola, mozzarella en kerstomaten
- couscous met feta, geroosterde paprika en veel kruiden
- eventueel een aardappelsalade met radijsjes
- kerstomaten gemarineerd in balsamico met basilicum en pijnboompitten
- watermeloen met munt of basilicum en feta. That shit gooood.


You ma bbq sister, gurl! Ik maakte onlangs de side dish met watermeloen, feta en munt en de man die moest proeven was echt zo van 'nee dat kan ni lekker zijn' naar 'waaaouuu, this is incredibly good'.
22/06/17 00:23
Zjoske
Ik vind het concept BBQ wel tof maar ik eet geen vlees en geenn rauwkost.dus doe mij maar gewoon goei eten en een kampvuur.
Maar de allergrootste reden dat ik er zelf geen doe en enkel dat bij anderen die: de giga berg kak afwas. Al die pottekes van slaatjes,bijgerechten en honderd sausjes en dan die vuile rooster en alle restjes vetzakkerij van vlees.
22/06/17 00:26
Omg ja, ik hou van bbq, maar doe het veel te weinig.
Sowieso mogen corn on the cob (met gezouten boter bij het opeten) en (liefst zoete) aardappelen in zilverpapier met kruidenboter niet ontbreken, naast de gewone vleesjes enzo.
22/06/17 00:31
Maar dus, voor mij:
- goed gekruide scampi, liefst met pel nog aan, kort geschroeid, bij voorkeur met een frisse mango-avocado-muntsalade
- een cote a l'os, minstens 1, met wat zout, look en rozemarijn & pellepatat met boter
- Een stuk vis, met gegrilde groenten vaak, zoals onlangs: zalmmoot met gegrilde asperges
- Ribben, als ik ze zelf kan marineren
- sweet chili wings


Hebben jullie eigenlijk pet peeves bij barbecuen, zo ja, dewelke?
Voor mij is dat vooral wanneer mannen opscheppen over hun barbecuetechniek en je dan kip voorschotelen die vanbinnen rauw is en aan de buitenkant zwart. Daaraan gerelateerd: de smug opmerkingen die mannen geven wanneer ze een vrouw aan de barbecue zien (ik ben soms chef aan huis, dat gebeurt al eens).
Te weinig eten, ook.
Te weinig gekoelde drank.


ik val als enige waarschijnlijk ook over de schrijfwijze van barbecue, sorry daarvoor.
22/06/17 01:32
Andalousesaus

Hebben jullie eigenlijk pet peeves bij barbecuen, zo ja, dewelke?
>ik haat allerlei soorten saté
22/06/17 01:53
Procaffeinate
Oh goddd love this topic

Mijn bbq must-haves:
- goeie aardappelsalade met veel kruiden à la bieslook, lenteui
- samouraisaus
- mayonaise
- goei slaatje met tuinkers, worteltjes (versgeraspte, anders da ga nie), paprika, ijsbergsla, mais
- paprika in zilverpapier gebakkennnn
- stokbrood met lookboter bc youknoww
- ne chimichurri of salsa

qua vlees ben ik nie zo'n moeilijke, liefst ik eet steak op de bbq of worstjes of satéeee
22/06/17 06:05
Ik ben ni zo ne bbq-fan, omdat ik ni zo ne grote eter ben. Maar mijn lief is daar gek op, dus ik probeer even enthousiast te zijn als we dan toch bbq'en.

Champignons met kruidenkaas, lookbrood, camembert op de bbq, koude aardappelsla met veel verse kruiden, koude pasta pestl, tomaat met mozarella, meloen en feta, couscous met granaatappel en feta en munt, linzen met balsamico en koriander, mango met avocado, ananassalsa, aardappels op de bbq, folieke met dun gesneden groentjes (paprika, ajuin, courgette, tomaat, ...) en veel look en wa kruiden en feta en olikfkes op bbq, zelfgemaakte groentenburgers (met zwarte bonen, mmm), gemarineerde tofu (tofy dry-rubben met mzngeling van paprikakruiden, look, curry, bruine suiker, ...en regelmatig herhalen en dan op bbq en vlak voor die klaar is wat curry ketchup op uitsmeren en nog laten inbakken mmm), haloumi grillen, ... Wel nooit allemaal te samen ;)
22/06/17 09:31
quote door


You ma bbq sister, gurl! Ik maakte onlangs de side dish met watermeloen, feta en munt en de man die moest proeven was echt zo van 'nee dat kan ni lekker zijn' naar 'waaaouuu, this is incredibly good'.


Haha I knew it! Ken tot nu toe niemand die dat niet superlekker vind.

Qua vlezekes gooi ik er zelf graag salsiccia worst, cote a l'os en spek op. En forel hmmm. Maar eigenlijk eet ik alles wel, zolang het geen nasty uitgedroogd vlees is.

(en te weinig eten/koude drank is écht een no go)
22/06/17 09:48
Allez, eet hier niemand witte worst op de bbq?
22/06/17 09:51
quote door


Hebben jullie eigenlijk pet peeves bij barbecuen, zo ja, dewelke?
>ik haat allerlei soorten saté


Hoe sommige mensen iets simpel als ne komkommer kunnen verpesten met daar een gedrocht van een zure vinaigrette over te kappen ga ik nooit begrijpen.