Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
menstrual cups : 267 reacties (2/14) [Lifestyle]

menstrual cups

19/09/15 17:12
Wat is de origine? Ik ken alleen normale winkels :p
19/09/15 17:15
josfindus
ja deruit is toch niet zo moeilijk? ge moet gewoon op een bepaalde manier dat vacuum eruit halen en dan pas dat eruit trekken. Ge moet dat niet zo er porberen uit halen eh want dat is vacuum dus natuurlijk doet dat dan zeer.

Jorunn in mortsel is een winkel van 'klein spook' , 'tante rosa' is een afdeling van die winkel. Je kan het daar halen of online op hun site bestellen. Of zo een avond organiseren dan kan je dat thuis bestellen en ge krijgt korting.

volgende noxameet : mooncupparty groepsaankoop

zie mij dat hier promoten en dat zelf niet gebruiken, schandalig.

Velours dat gaat niet omdat schuren ze. Ik krijg dat er dus niet in he en dat is inderdaad kleiner dan de meeste piemels. Maar dat is nen andere techniek dan seks blijkbaar.
19/09/15 18:00
PushAndScream
En blijft dat eigenlijk altijd goed op zijn plaats zitten?

Ik heb net is op de site van tante rosa gekeken.
Je moet dan kiezen naargelang de lengte van uw vagina en de sterkte van uw bekkenbodemspieren.
Mijn bekkenbodemspieren zijn door mijn dansen echt wel redelijk stevig, maar dat 'stevig' model schrikt mij best wel af.


Ik denk niet dat je een mooncup kan vergelijken met een piemel. Een piemel heeft een iets toegankelijkere vorm denk ik, ook al is het mss groter. En een piemel moet er geen hele dagen blijven insteken.

19/09/15 18:04
josfindus
is dat stevig model ook niet van meluna? dat is nog altijd soepeler dan die gewone van mooncup hoor. voor zover ik mij dat nog herinner

de mensen die ik ken die dat gebruiken hebben geen last van dat dat lekt of eruit komt. Behalve 1 iemand maar voor zover ik begrijp heeft die gewoon een te kleine gekregen en komt dat daardoor.
19/09/15 18:45
josfindus
feest, tis eindelijk gelukt. ging vanzelf en ik voel dat niet zitten, een tampon normaal wel. Allé waar noxatopics al niet goe voor zijn.
19/09/15 18:50
PushAndScream
Jep, dat is van Meluna. Ik zou dus echt niet weten welke ik zou moeten bestellen.

Hoera voor jou!
19/09/15 19:02
josfindus
ik zou zeggen, dezelfde maat als tampons dat ge normaal gebruikt? maarja ge hebt duizend merken. Ik heb zelf meluna, die zijn het goedkoopste en het soepelste.

is er gene hippiewinkel in uw buurt die dat misschien heeft? ik weet dat klein spook zijn hoofdwinkel eigenlijk in gent heeft.Maar in leuven weet ik niet zo meteen iets, maar er moet vast wel iets zijn.
19/09/15 19:35
Mokeponn
Jamaar, is er niet zo een courante maat? En hoe weet ge hoe strak uw bekkenbodemspieren zijn? Ge kunt dat toch nergens mee vergelijken? :' )
Zo'n dingen zouden inderdaad meer 'gepromoot' worden, ik kende het eerst ook niet, tot Warum het eens in vorige topic(s) vermeldde. Maar ik heb een beetje schrik dat ik dan een totaal verkeerde maat bestel ofzo en dan zit ik daarmee. Ik denk niet dat ge zoiets zomaar moogt terugsturen :' )
Ik zou dan ervanuitgaan om een grotere te nemen om zeker te zijn dat mijne flow erin past en ik dat dus max drie keer per dag zou moeten uithalen. Om eerlijk te zijn laat ik een tampon vaak ook wel tot de maximum zitten (zo'n acht uur)..

Nu ben ik de goorste van den hoop met die bekentenis. Hiphoi.
19/09/15 20:23
josfindus
goor is dat niet ongezond wel als ge uw tampon zolang gebruikt. Die cup moogt ge max 12u laten zitten.
Dat van die bekkebodemspieren dat is vooral als ge extreem veel sport.
En die maat hangt af van uw lichaamsbouw en hoeveel kinderen ge al gehad hebt enzo. Op die sites kunt ge dat berekenen. Maar meestal raden ze u standaard ne medium aan.
Als ge nu die van meluna pakt die zijn 15 euro (volgens mij heb ik zelfs maar 13 betaald) als dat niet past zijt ge daar niet zoooo veel met verloren he. Dan koopt ge een andere maat. Want als dat dan wel goe is, is dat een belachelijke kost in vergelijking met een doos tampax of always.


trouwens dat is iets dat al bestond voor dat er tampons enzo waren he. Eigenlijk is dat oeroud.
19/09/15 21:47
Mokeponn
Dan heb ik blijkbaar al geluk gehad, ik menstrueer nu zo'n tien jaar en heb altijd tampons gebruikt.
'k Zit sinds drie maanden ook terug aan de pil (en nu al terug beu), zwaar aan het denken om gewoon altijd door te pakken maar dat is ook niet gezond. Veel mainstream dingen zijn niet gezond.
Maar ik wil dat ook wel eens gewoon zien en vasthouden, niet gewoon online bestellen. Klein Spook heeft volgens hun site in Gent een winkel?
En er bestaat ook een alternatief voor maandverband blijkbaar? Lunapads?
Also, http://lunapads.com/divacup/divacup-kits (te lui om die haakjes te zoeken op mijn mac) zijn die kits de moeite waard? Wat doen die maandverbanddingen eigenlijk? Extra geruststelling ofwat?

Ik gooi even al mijn vragen naar jullie he. Noob here.
19/09/15 23:15
josfindus
ja wasbaarmaandverband, veel zaliger dan dat plastieke. Maar dat is vooral ecologisch en pas op lange termijn economisch .Daar moet ge een grote begin investering maken en vooral ook zoeken tussen duizend merken.
In principe hebt ge geen maandverband nodig als ge een cup hebt. maar er zijn mensen die dat bijvoorbeeld voor 'snachts dan gebruiken en geen cup.
Er worden wel vaak inlegkruisjes verkocht bij die cups. Dat is inderdaad voor de extra zekerheid net zoals bij een tampon. Maar ge kunt dat dus evengoed met een gewoon inlegkruisje doen. Wasbaar is wel echt aangenamer dan die plastiek. Maar voor inlegkruisjes hebt ge wel goeie eco-wegwerp. Voor maandverband ook alleen houden die als maandverband zijnde jammer genoeg niet zoveel.

Nu als ge klein spook/tante rosa zo bij u thuis laat komen voor zo een info avond dan krijgt iedereen een inlegkruisje om te proberen. Die hebben in gent inderdaad een winkel, als dat niet ver is voor u kan ik dat zeker aanraden. Dat is een hele goeie winkel en die mensen weten echt wat ze verkopen, die kunnen u goe helpen en gaan u dat zeker tonen en laten voelen en vasthouden enzo.
20/09/15 00:56
Uw2ePersoonlijkheid
quote door

Jamaar, is er niet zo een courante maat? En hoe weet ge hoe strak uw bekkenbodemspieren zijn? Ge kunt dat toch nergens mee vergelijken? :' )
Zo'n dingen zouden inderdaad meer 'gepromoot' worden, ik kende het eerst ook niet, tot Warum het eens in vorige topic(s) vermeldde. Maar ik heb een beetje schrik dat ik dan een totaal verkeerde maat bestel ofzo en dan zit ik daarmee. Ik denk niet dat ge zoiets zomaar moogt terugsturen :' )
Ik zou dan ervanuitgaan om een grotere te nemen om zeker te zijn dat mijne flow erin past en ik dat dus max drie keer per dag zou moeten uithalen. Om eerlijk te zijn laat ik een tampon vaak ook wel tot de maximum zitten (zo'n acht uur)..

Nu ben ik de goorste van den hoop met die bekentenis. Hiphoi.


Ik deed dat vroeger ook,, deels waarom ik ben overgeschakeld :p

Bij die Melunas had ge ook twee soorten maten. Eentje voor uwen 'omtrek' (hehe), voor bvb iemand klein die nog nooit is bevallen raadden ze dan small aan denk ik. En een ander maat voor hoe lang uwe cup is, dieper voor mensen met een hoger debiet :p of minder voor als ge een korte foef hebt. Als ik hebt mij goe herinner.
20/09/15 01:19
josfindus
die small is eigenlijk voor tieners die net menstrueren. En ook voor lilliputters zoals ik. Bij ons had die madam zo een schijfke waarop ge moest draaien hoe groot ge waard en hoeveel ge weegt ook denk ik? En voor de doorsnee normale gebouwde vrouw zonder kinderen raden ze standaard de medium aan. Maar eum ge kent uw eigen lijf het best ni? Als ge normaal superplus tampons neemt moet ge niet voor een smal gaan he. En andersom.
Het beste zou eigenlijk zijn als ge dat allemaal gewoon kon meten hé, gelijk ge dat met ne lintmeter doet voor uw kleren. Maar dat zou nogal awkward zijn. Ik zie dan altijd zo iets voor mij als om de dikte van buizen te meten geen idee waarom ik dat daarmee associeer.
20/09/15 11:48
quote door


Ik zou dan ervanuitgaan om een grotere te nemen om zeker te zijn dat mijne flow erin past en ik dat dus max drie keer per dag zou moeten uithalen.


Wat ik geleerd heb van het rondzoeken naar cups: groter is niet altijd beter. Hoe groter het is, hoe meer het van uw bekkenbodemspieren vergt en hoe moeilijker het is het in te brengen, comfortabel te dragen en te verwijderen - tenzij uw lichaam zo'n grotere cup aankan, door zwangerschap, sport, blablabla.

Elke menstruatiecup heeft een eigen site, checkt die eens. Daar staat meestal wel heel duidelijk in welke cup bij welke vrouw past.
20/09/15 11:51
Uw2ePersoonlijkheid
quote door

die small is eigenlijk voor tieners die net menstrueren. En ook voor lilliputters zoals ik. Bij ons had die madam zo een schijfke waarop ge moest draaien hoe groot ge waard en hoeveel ge weegt ook denk ik? En voor de doorsnee normale gebouwde vrouw zonder kinderen raden ze standaard de medium aan. Maar eum ge kent uw eigen lijf het best ni? Als ge normaal superplus tampons neemt moet ge niet voor een smal gaan he. En andersom.
Het beste zou eigenlijk zijn als ge dat allemaal gewoon kon meten hé, gelijk ge dat met ne lintmeter doet voor uw kleren. Maar dat zou nogal awkward zijn. Ik zie dan altijd zo iets voor mij als om de dikte van buizen te meten geen idee waarom ik dat daarmee associeer.


:D
20/09/15 12:44
ik zou echt kei veel schrik hebben dat da 'eruit zou vallen' ofzo. Of da da op de één of andere manier op uw kleren terecht komt. En het klinkt voor de rest ook al niet echt handig. Oké, t' is goed voor het milieu enzo, maar : het is al erg genoeg voor ons, ik heb tijdens die periode geen zin om me zorgen te maken over mileuvervuiling :'( :'( :'(
20/09/15 13:26
Apocalips
quote door

ik zou echt kei veel schrik hebben dat da 'eruit zou vallen' ofzo. Of da da op de één of andere manier op uw kleren terecht komt. En het klinkt voor de rest ook al niet echt handig. Oké, t' is goed voor het milieu enzo, maar : het is al erg genoeg voor ons, ik heb tijdens die periode geen zin om me zorgen te maken over mileuvervuiling :'( :'( :'(


Dat is echt zoiets dat ge belachelijk gaat vinden eens ge het geprobeerd hebt :p 't is echt veel comfortabeler/aangenamer dan een tampon of maandverband :)
20/09/15 14:06
josfindus
ik moet heel de tijd wennen dat er geen touwtje is dat ik opzij moet doen enzo.

En eum ik dacht ook dat dat zo een smosboel ging worden maar eum mijn handen komen er properder vanaf dan bij een tampon precies.
Alleen zo op ne zondagochtend met ne wazige kop sta ik nog niet te springen omdat er in te frutsen maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog moet oefenen.
20/09/15 17:46
quote door

Ik wil dat wel eens proberen, maar het feit dat ik dat ook buiten het comfort van mijn eigen badkamer zou moeten gebruiken houdt mij tegen. Ik zie mij dat nog niet uitwassen ten midden van een openbaar toilet.
En ik ben al niet handig is zo'n dingen, een tampon in- en uitbrengen vraagt al genoeg :p
Ik zie er, buiten het ecologische, momenteel niet veel voordeel aan.

Ik denk er exact hetzelfde over. Ik wil het op zich wel proberen, want ecologisch en goedkoper, maar
- het klinkt niet evident voor onhandige mensen als ikzelf en kan blijkbaar zelfs pijn doen bij het uithalen
- ik ben geregeld meer dan 12u van huis, maar ik ga dat ding echt niet staan uitwassen op mijn werk, en als ik het enkel thuis zou gebruiken is het dan weer echt de moeite niet (je bent nu eenmaal vaker niet thuis dan wel)
Misschien dat ik ooit eens een cup bestel, maar héél veel kans dat het inbrengen dan niet wil lukken en dat ik alleen maar gefrustreerd achterblijf en onnodig geld heb uitgegeven (precies zoals toen ik lenzen wou proberen :P).
20/09/15 18:26
Ben ik nu de enige die een tampon echt niet oncomfortabel vindt?
Zo'n cup zie ik voorlopig niet echt zitten om te proberen. Ik heb (lucky me) echt weinig bloedverlies tijdens mijn regels, en gemiddeld duurt het ook maar goed 3 dagen bij mij. Dus ik heb sowieso al heel weinig tampons nodig. Ik zie het ook niet zitten om dat op school in de toiletten te staan uitwassen terwijl iedereen erop staat te kijken, terug in het hokje te gaan en dat terug te steken eigenlijk :D maar bon, misschien probeer ik het ooit wel eens, ge weet maar nooit :D