Twee of vier deuren?

05/06/13 23:11
DeadAngell
4 deuren. Omdat ik een citroën 2cv wou en dat toevallig 4 deuren heeft.
05/06/13 23:17
Addison
Amai jullie moeten allemaal veel versleuren :D

En 'als het budget u toelaat, kies je toch voor 4' - als mijn budget het toeliet, kocht ik wel een Porsche of Aston Martin hoor.
05/06/13 23:52
begrotingstekort
"En dat is ook kleiner en handiger"

o.O

4deurs vs 2deurs maakt helemaal geen verschil in grootte
05/06/13 23:57
5 deuren. Alleen maar miserie met 3 deuren.

Ook voor parkeren is 5 deurs beter. Gewoonlijk zijn die deuren korter waardoor je meer kans hebt om je deur voldoende open te krijgen als er nog een auto dicht naast u staat.

Heb ooit gekozen tussen 5 en 3-deurs, en heb de 5 gepakt. NOOIT spijt van gehad eigenlijk.
06/06/13 00:37
MetalGirl
2 allé ja 3 dus.
geen bewuste keuze. ik was totaal ook niet opzoek naar een auto eigenlijk. Kon die gewoon toen kopen voor een prikje. En eigenlijk maakte het mij allemaal niet uit zolang het maar vier wielen had en reed.
Die is klein en verbruikt niet veel en meestal rijd ik alleen dus dan is dat zeker goe genoeg.
Ik neem nu wel regelmatig kindjes mee en ik vind dat wel handig dat die totaal niet kunnen uitstappen zonder dat ik hen er uit laat. maar ja daar bestaat ook kinderslot voor natuurlijk. Met kinderstoelen is dat wel echt een hel! en ja ik heb ook al een paar keer drumstellen enzo vervoert en dat is wat sukkelen maar dat gaat allemaal. Die is gewoon in zijn totaal nogal compact dus om hele lange afstanden met volwassenen van achter te doen is niet ideaal wegens weinig beenruimte. En ik vind het ook niet handig dat ge zo helemaal van achter in dieje auto moet kruipen om die achter raamkes open te doen.
Ik vind het geen groot probleem, ik zou die daarvoor nooit hebben laten staan en een andere gekocht hebben. Moest ik nu echt bewust ene gaan kiezen helemaal naar mijn goesting en daar veel voor betalen, dan zou ik wel ene met achterdeuren willen.
Maar als ge gewoon een eerste auto zoekt voor u alleen en om te leren rijden dan zijn achterdeuren echt niet zo belangrijk.
06/06/13 02:58
quote door

En 'als het budget u toelaat, kies je toch voor 4' - als mijn budget het toeliet, kocht ik wel een Porsche of Aston Martin hoor.

Welja. Dus ik vind dat de vraag vergelijkbaar is met: is je wagen een opel corsa of een porsche? Zo ja, was dat een bewuste keuze?
06/06/13 08:03
4 : omdat mijn papa dat aanraadde. een tweedehands maar redelijk nieuw, dus ik ben van plan om er wel lang mee te doen, en dan is 4 wel handig.
06/06/13 09:01
Nu 4. Kom van 2. 4 is zoveeel handiger!
06/06/13 09:21
Een auto kan 2, 3, 4 of 5 deurs zijn.. Ge zijt dus enkele opties vergeten..

Ik zou gaan voor 3 of 5. Liefst 5, maar zo'n grote auto ga ik waarschijnlijk niet nodig hebben en als ze van mij is hoef ik mij ook op de achterzetel te manoeuvreren.
06/06/13 09:31
quote door

true maar het budget hebben voor een 3 deurs tov een 5 deurs is een kleiner verschil als in het budget voor een 5 deurs tov ashton martin.
kzou daar ni eens me durve rijde, veel te duur
06/06/13 09:32

2-deurs

3-deurs

4-deurs

5-deurs

Het verschil tussen 2-3 en 4-5 is dat de kofferbak u al dan niet ook in de auto kan krijgen. Als ge via de kofferbak tot op de stoelen geraakt is het 3 of 5, is de koffer volledig afgesloten (en heb ge geen contact met de passagiers als de koffer open is) dan is het een 2 of 4 deurs.

Ik hou niet van auto's met een aparte koffer :D
06/06/13 09:33
quote door
Een auto kan 2, 3, 4 of 5 deurs zijn.. Ge zijt dus enkele opties vergeten..

Ik zou gaan voor 3 of 5. Liefst 5, maar zo'n grote auto ga ik waarschijnlijk niet nodig hebben en als ze van mij is hoef ik mij ook op de achterzetel te manoeuvreren.

een 5 deurs hoeft niet persé groot te zijn e. opel corsa's (oude) of skoda fabia's zijn geen uitzonderlijk grote auto's maar bestaan in 5 deurs.
06/06/13 10:09
quote door

een 5 deurs hoeft niet persé groot te zijn e. opel corsa's (oude) of skoda fabia's zijn geen uitzonderlijk grote auto's maar bestaan in 5 deurs.

True.. Ik ben alleen gewend om in grote 5-deurs te zitten denk ik ;)
Of ik kom gewoon te weinig buiten, dat kan ook..

Anyzwayz, ik wil niet eens een auto :)
06/06/13 10:42
quote door

Het verschil tussen 2-3 en 4-5 is dat de kofferbak u al dan niet ook in de auto kan krijgen. Als ge via de kofferbak tot op de stoelen geraakt is het 3 of 5, is de koffer volledig afgesloten (en heb ge geen contact met de passagiers als de koffer open is) dan is het een 2 of 4 deurs.

Ik hoop dat je niet bedoelt dat een persoon via de koffer op de achterbank kan gaan zitten, of zo? Zo klinkt het een beetje, maar wat voor een bizar systeem moet dat zijn :D

De auto van mijn moeder waar ik nu mee rijd is absoluut niet groot, een Nissan Micra , maar wel 5-deurs. Bestaat net zo goed in 3-deurs.
06/06/13 10:50
Volgens het 'correcte' heb ik een 5 deurs. Mijn vorige was een 2deurs en ik ben echt heel content met de overstap! Veel meer ruimte voor spullen, passagiers, ... Nu moet ik niet steeds m'n vriend zijn auto lenen als ik iets groters moet vervoeren. Heb zo'n type bakkersauto en da's echt fantastisch :)
06/06/13 11:10
5deurs !
(Dus vier deuren) - De nieuwe clio xD. En zoals Hanimal aangeeft, heb je dus ook al kleinere 5deurs.

Ik heb voor de 5-deurs al paar ervaringen gehad met 3-deurs auto's en dat is toch echt niet zo handig als je "volk" achteraan moet "kruipen". Ook veel handiger om iets achterin te plaatsen (op de achterbank of tussen de zetels) kan je er veel makkelijker uitpakken.

Ook het systeem van een 3deurs auto is niet altijd even handig. Hangt van merk & type auto af.

Plus in een auto vind ik ook dat je je achterbank apart (dus de zetels apart) plat kan leggen, zeer handig als je weer wat extra gerief meesleurt !
06/06/13 11:19
tenfeetarms
quote door

Ik hou niet van auto's met een aparte koffer :D

tot ge eens een lichaam moet vervoeren!
06/06/13 11:20
quote door

Ik hoop dat je niet bedoelt dat een persoon via de koffer op de achterbank kan gaan zitten, of zo? Zo klinkt het een beetje, maar wat voor een bizar systeem moet dat zijn :D

Ja dat bedoel ik net wel. Het wordt gezien als een deur omdat (in gevallen van nood of onnozeligheid welteverstaan) je via de kofferbak tot op de achterbank kan geraken. Dan is het een deur :) want je geraakt ermee tot in de passagierszone ;)
06/06/13 11:23
quote door

tot ge eens een lichaam moet vervoeren!

Voorlopig heb ik alleen maar moorden gepland waarbij verplaatsing van het lijk niet nodig is of ook de mogelijkheid hebben om het met de fiets of bus te doen (in stukjes dus).

Maar ik snap het probleem :D
06/06/13 11:34
Ik heb zelf nen twee-deurs want stockwagen... Mijne volgende gaat er toch 4 hebben ze... :D 't Is op zich ni echt nodig, maar ik vind het gewoon lastig dat mensen die meerijden altijd zo in mijnen auto moeten 'inkruipen', en 't is gene kleine autp (renault clio) maar toch... :D