Kwaliteit universitair onderwijs

29/01/19 13:23
Hallo noxa!


In de eerste plaats zou ik de mensen die een masterdiploma hebben willen vragen om deel te nemen aan mijn onderzoek rond de rol van extra-curriculaire activiteiten bij een universitaire/academische leerervaring.

De vragenlijst duurt maar 2 minuten en je zou er mij enorm mee helpen :) .

Daarnaast mogen jullie ook altijd meningen geven over het topic zelf, wie weet wat ik er nog uit kan bijleren.. Vanuit de kwalificatiestructuur (Europees) zijn de 'competenties' voor masters erg vaag omschreven waardoor deze zeer breed te interpreteren zijn. In concreto zijn er 5 à 6 'specifiekere' dimensies te koppelen aan een diploma (die complexer/fundamenteler worden hoe hoger op de ladder):
- Algemeen kennisbestand
- Cognitieve vaardigheden
- Kritisch-reflectieve vaardigheden
- Sociaal-communicatieve vaardigheden
- Wetenschappelijke attitude


De vraag die daaraan gelieerd is (en nogal vaak rond september in de media verschijnt) is dus: daalt of stijgt de kwaliteit van het universitair onderwijs in Vlaanderen?

Met de onderliggende vraag natuurlijk hoe evalueert/bepaalt men de kwaliteit van universitair onderwijs... Of heeft iedereen een zelfde invulling van wat een bachelor/master/doctor moet kunnen in elk van deze dimensies?


Alvast bedankt voor het invullen van de survey enzo.

Groetjes!

29/01/19 14:37
Gebeurd :)
29/01/19 19:20
Ik heb in het buitenland (maar wel Europa) gestudeerd, mag dat ook?
29/01/19 20:17
quote door

Ik heb in het buitenland (maar wel Europa) gestudeerd, mag dat ook?


Hmm het gaat specifiek over de Vlaamse 'sociale' context in het universiteitsleven dus niet echt de juiste doelgroep.. Toch bedankt! :)


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.