Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Kot/studio voor stageperiode : 17 reacties (1/1) [Gezocht]

Kot/studio voor stageperiode

01/05/17 13:39
Ik ben een student in Antwerpen en ik doe dit jaar vanaf september tot november een stage in Gent. Zijn er mensen onder jullie die ervaring hebben met het huren van een kot/studio voor een periode van 2 maanden? Ik heb namelijk geen enkel idee waar of hoe ik zo iets moet vinden. Elk kot dat ik online vind is met een contract van minimum 12 maanden.
01/05/17 13:46
Ge zou eens moeten zoeken naar mensen die hun kot onderverhuren omdat ze bijvoorbeeld op erasmus gaan. Voor Leuven is er bijvoorbeeld een pagina "te koop/te huur in Leuven" op facebook en daar wordt regelmatig zoiets gepost. Dat zal ook wel voor Gent bestaan gok ik. Of misschien andere websites waar mensen hun kot aanbieden wanneer ze op buitenlandse stage/erasmus/... gaan.
01/05/17 14:02
voor Gent op facebook is dat "te huur: kot in gent" :)
01/05/17 14:11
Airbnb is ook een optie. Daar staan soms kamers op die enkel minstens een maand ofwo verhuren.
01/05/17 15:10
Mail eens naar gent@xior.be, er zijn tal van studenten die hun kot dat ze via XIOR huren onderverhuren. www.xior.be
01/05/17 15:21
gabrielgarcia
Wij verhuren mss een kamer in die periode :) . Mijn kot is aan de Voskenslaan.
02/05/17 00:47
Pendelen? Twee maand is toch niks. Ik heb dat ook gedaan voor mijn stage in gent. Tenzij ge echt moeilijke uren hebt.
En anders idd niet op websites kijken maar via fb of via via.
02/05/17 02:22
quote door

Wij verhuren mss een kamer in die periode :) . Mijn kot is aan de Voskenslaan.


Enig idee van prijs? Zou super zijn.


quote door

Pendelen? Twee maand is toch niks. Ik heb dat ook gedaan voor mijn stage in gent. Tenzij ge echt moeilijke uren hebt.
En anders idd niet op websites kijken maar via fb of via via.


Pendelen is niet echt een optie, aangezien die rotzakken van de NMBS geen rekening houden met oudere studenten.
02/05/17 08:35
Geen optie ivm prijs dan?
Gaat ge niet evenveel (of meer) geld aan 2 maand huur kwijt zijn dan aan 2 maand abonnement??
02/05/17 09:36
Ja da zou ik ook denken. Tenzij ge een kot in antwerpen hebt dat ge ook nog eens verhuurd krijgt in die periode.
Miss dat uw stageplek (een deel) wilt terug betalen?
02/05/17 10:18
gabrielgarcia
quote door



Enig idee van prijs? Zou super zijn.







Ik ga er eens over babbelen met mijn ouders, want die wouden in eerste instantie verhuren aan familie.
02/05/17 12:51
Shipwreckage
vergoed uw stageplek niet uw transportkosten?
02/05/17 13:21
quote door

Geen optie ivm prijs dan?
Gaat ge niet evenveel (of meer) geld aan 2 maand huur kwijt zijn dan aan 2 maand abonnement??


Als ik de volle pot voor de trein moet betalen zonder vergoeding van de stageplek ben ik minstens 600 euro kwijt aan een abonnement voor 3 maanden. Dan kan ik evengoed op kot gaan.
02/05/17 13:23
quote door



Ik ga er eens over babbelen met mijn ouders, want die wouden in eerste instantie verhuren aan familie.



Alright, thanks! Tis uiteindelijk maar tot 10 november dat ik er zou moeten blijven.
02/05/17 14:57
Shipwreckage
quote door



Als ik de volle pot voor de trein moet betalen zonder vergoeding van de stageplek ben ik minstens 600 euro kwijt aan een abonnement voor 3 maanden. Dan kan ik evengoed op kot gaan.


Ik ben echt benieuwd waar gij een kot/studio gaat vinden voor minder dan €600 voor 2-3 maand. allé ik hoop echt dat ge iets vindt. Maar eum dat lijkt mij toch haast onmogelijk. Kamers gaan al makkelijk weg voor 250-300€/maand. Laat staan een studio.
02/05/17 15:02
quote door



Ik ben echt benieuwd waar gij een kot/studio gaat vinden voor minder dan €600 voor 2-3 maand. allé ik hoop echt dat ge iets vindt. Maar eum dat lijkt mij toch haast onmogelijk. Kamers gaan al makkelijk weg voor 250-300€/maand. Laat staan een studio.


Akkoord, maar naast die financiële kwestie wil ik ook gewoon effe van het kotleven geproefd hebben voor ik mijn diploma haal.
02/05/17 16:24
onverhuld
Die moet zich hier zo verantwoorden haha
02/05/17 23:14
Ik wilde gewoon uit ervaring zeggen dat pendelen wss gemakkelijker is dan een kot vinden voor die periode :p
Maar ik kan ook uit ervaring zeggen dat op kot zitten heel fijn is.
Then again als ge voltijds stage doet en in het weekend naar huis gaat is het miss niet de moeite om op kot te zitten. Zeker opletten met feestkoten.
Anyway.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.