Probleem WiFi Telenet

20/04/17 19:36
Y'all, thuis zitten we met een modem van telenet. Sinds enkele dagen kan ik plots niet meer met mijn iPhone op onze WiFi. iPad werkte wel nog, maar nu opeens ook niet meer. Toestellen vinden wel de WiFi maar kunnen niet connecteren.
Samsungtoestel en laptop kunnen wel nog zonder problemen verbinden...
Op andere wifinetwerken, zoals bij ouders, zussen, ... geraak ik wel nog zonder problemen.

Wie oh wie kan me helpen?

Vriendin opperde al dat misschien alle ip's zijn uitgedeeld en ik er daardoor nu niet meer op geraak.
Iemand een idee hoe ik deze kan wissen?

Oh, indien een technisch antwoord; graag goed duidelijk uitleggen; ik ken er allemaal. Iet al te veel van
20/04/17 19:38
uwe modem een uit en terug aanzetten
20/04/17 19:41
quote door

uwe modem een uit en terug aanzetten

Al gedaan en niks opgebracht. Ook al meermaals hard reset, netwerk vergeten, ... Niks lijkt te helpen...
20/04/17 21:33
Die ip's wissen is inloggen op uw telenetaccount en de apparaten die teveel zijn verwijderen.
Kheb geen stap voor stap-stappenplan, sorry.
20/04/17 22:08
quote door

Die ip's wissen is inloggen op uw telenetaccount en de apparaten die teveel zijn verwijderen.
Kheb geen stap voor stap-stappenplan, sorry.

Oké, heb nu de 5 verbonden toestellen gevonden. Maar nergens kan ik wijzigingen doen... Er is wel een mogelijkheid om de wijzigingen op te slaan; maar dus nergens iets om ze überhaupt te maken?
20/04/17 22:44
5 lijkt mij nie "te veel"... 26 toestellen, dat zou kunnen "te veel" zijn, maar 5 is toch vrij standaard in een gezin.
20/04/17 22:57
Zjoske
ha ik had het omgekeerde....ik kon met mijn laptop nergens nog inloggen omdat ik al veeeeel te veel wifi accounts had ogpeslagen. Plots kon ik thuis ook niet meer op de wifi en ook niet meer op die van mijn lief enzo en de gsm wel en daarvoor met de laptop ook.
Ik weet niet meer hoe ik dat doe. Ergens bij 'netwerken' ook en dan krijgt ge zo een lijst met connecties en daar staan dan al de beschikbare netwerken en ook diegene die je ooit gebruikt hebt. En als ge daar dan een paar wist,kunt ge opnieuw inloggen.

Maar ik kan u zeker voor een tablet niet uitleggen hoe dat moet, sorry. en mss is het dat ook helemaal niet.
check ook is of die toestellen niet proberen verbinden met telenethomespot? want soms doen die dat automatisch.
als ge dan handmatig uw thuis netwerk selecteert werkt dat soms terug.
20/04/17 23:02
Hebt ge een boze huisgenoot? :p
Misschien is er een filter ingesteld op het mac adres van uw toestel.
20/04/17 23:12
Telenet voert regelmatig updates uit aan de modems waar ge zelf niets van merkt. Althans, normaal niet. Helaas hebben die updates af en toe het nefaste nadeel om apple producten te blokkeren. Als het probleem zich blijft voordoen kan dit het probleem zijn...

Thuis heb ik daar ook een lange tijd last van gehad met mijn macbook.
20/04/17 23:57
Dit gebeurt wel vaker, gwn effe u iphone defenestreren en dan werkt alles weer in u huis.
21/04/17 12:20
Blijkbaar was er wel iets aan de hand met telenet omdat meer klanten problemen hadden met de verbinding!
21/04/17 14:33
Als we die metriekstandaard adopteren is er 24/7 iets aan de hand me telenet.
22/04/17 14:44
Ellun
Ik had een mail gekregen dat we door werken geen wifi en digitale tv hadden. Mss was het zoiets?
22/04/17 18:49
quote door

Ik had een mail gekregen dat we door werken geen wifi en digitale tv hadden. Mss was het zoiets?


Jammer genoeg niet, andere (niet Apple-toestellen) kunnen er wel nog op...
22/04/17 20:40
ja idd zoals eerder aangehaad

-router eens uit stopcontact trekken ( wacht een 2 minuutjes ofzo eer je die terug insteekt)
- u gsm/tablet eens herstarten ?
-bel telenet ?


dat de ip adress op zouden zijn dat zou mij sterk verwonderen
hoogstwaarschijnlijk kan u gsm/tablet wel communicatie maken met de router maar zal er in de router iets misgaan waardoor je gsm/tablet geen ip adres toegekend krijgt ofzo en zo dus niet op het net kan gaan

of apple zelf heeft een update uitgevoerd ?
24/04/17 01:11
kan ook dat de router een ipadress overlapping heeft, gekend probleem met apple apperaten die zich niet 100% aan protocols houden. (zelf aannemen hoe groot subnets zijn enz)

hoe op te lossen is ander ip vragen van router, vast ip instellen, of router enkele minuten van stroom halen.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.