Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
polyamoureuze relaties : 212 reacties (3/11) [Seks en Relaties]

polyamoureuze relaties

21/02/16 13:54
Hadewych
quote door

Een mens is gewoon niet gemaakt om maar met 1 persoon fysieke activiteiten te delen. Tenzij ge voldoening genoeg krijgt van uw huidige partner waardoor ge geen drang hebt om het op een ander te zoeken. Ik heb nu al een 5 tal weken een "vaste" bed partner maar krijg toch nog op dagelijkse basis uitnodigende Snapchats van vriendinnen waarbij ik soms toch wel eens een lichte twijfel heb om hun lijf nog een zwaar te gaan afrijden maar dan bedenk ik mij dat ik het best goed heb nu. Er zullen wel altijd van die mensen zijn die denken dat ze verliefd zijn en voldoende hebben aan hun partner. Wel good for them maar vaak denk ik dat die gewoon een leugen aan het leven zijn. Then again, als ge in een relatie zit en de drang voelt om het fysiek op een ander te zoeken ja bon maak het dan gewoon uit eh. Al heb ik doorheen de jaren wel een zeer nuchtere kijk gekregen op de term "relatie" en "gevoelens".


Als ik zoiets lees denk ik automatisch : wat een zwakkeling zijt gij :) In plaats van mensen met een degelijke, gezonde relatie als leugenachtig en zelfbegoochelend te bestempelen, zou ge u beter eens afvragen waarom gij de leegte in uw leven wilt opvullen met seks. Want wees gerust, ge zult in leegte blijven leven.

21/02/16 13:57
Hadewych
quote door

Ik vind trouwens dat idee dat 1 iemand àl mijn noden voor eeuwig en altijd moet kunnen invullen (ik heb het dan neit over mijn seksuele noden he, maar ook andere noden) echt heel..benauwend. Ik wil iemand anders niet met die verantwoordelijkheid opzadelen om mij altijd overal op elk vlak te stimuleren tot het einde van zijn dagen, want dat is onmogelijk. Ik heb nu chance dat ik een lief heb dat mij uitdaagt op elk vlak dat ik dat graag heb (allee, soms ook niet, heel eerlijk, haha,m aar dan ist toch nog nodig), maar ik moet met die niet gaan shoppen, of daarmee praten over make up of jofefien van de bakker. Dat kan ik dan met vrienden doen, en vriendinnen.
En heel eerlijk wil ik dat eigenlijk ook niet zijn voor iemand anders. Ik ben kei blij dat mijn lief dingen doet met andere mensen die die met mij niet doet. Dat maakt mij intens gelukkig als die mij een sms stuurt "ik zit nu op café met jos en karel". Dan denk ik alleen "amuseer u! Ga! Doe!".


Jamaar nu zijt ge niet meer over polyamorie bezig, maar over het feit dat ge gewoon ook een sociaal netwerk hebt buiten uw lief (wat inderdaad gezonder is) en dat er andere mensen zijn in uw leven waar ge om geeft en activiteiten mee onderneemt. Dus ik snap uw punt niet goed, eigenlijk.
21/02/16 13:58
NeverLeNkemise
quote door



Dus gij wilt in een wereld leven waarin het oké is dat mensen zomaar op een ander kruipen, en dat degene die er dan bedrogen uitkomt ook nog eens de boeman en de 'egoïst' is als die het daar moeilijk mee heeft.


Het gaat hier wel om afgesproken scheve schaatsen denk ik dan he. Als ge afspreekt dat het chill is om seks te hebben met andere mensen, dan komt niemand bedrogen uit?
21/02/16 13:59
Als ge dan eens goe van uw gat wilt geven kunt ge nog als koppel meedoen aan Temptation Island. :p
21/02/16 14:03
Warum
quote door



Jamaar nu zijt ge niet meer over polyamorie bezig, maar over het feit dat ge gewoon ook een sociaal netwerk hebt buiten uw lief (wat inderdaad gezonder is) en dat er andere mensen zijn in uw leven waar ge om geeft en activiteiten mee onderneemt. Dus ik snap uw punt niet goed, eigenlijk.


Euhm ja, mijn punt is dat er mensen zijn die vinden dat hun lief dat wél allemaal moet zijn en doen, en dat als ge niet àlles haalt of vindt bij uw lief dat ge die niet graag ziet... Dat ging voort op die angstige hechting. Ik vnid dat ongezond in een relatie.
21/02/16 14:06
Frvno
quote door


Als ik zoiets lees denk ik automatisch : wat een zwakkeling zijt gij :) In plaats van mensen met een degelijke, gezonde relatie als leugenachtig en zelfbegoochelend te bestempelen, zou ge u beter eens afvragen waarom gij de leegte in uw leven wilt opvullen met seks. Want wees gerust, ge zult in leegte blijven leven.




Want gij weet hoe ik met mijn vorige relaties ben omgegaan. De reden waarom er bij mij een "leegte" is, is omdat ik geen genoegen neem met de eerste de beste zoals van die mensen die 3x per jaar opnieuw "de liefde van hun leven" tegen komen. Mijn meest serieuze relatie duurde 3,5 jaar en daar heb ik alles ingestoken wat ik had. OP dat vlak ben ik probably de meest betrouwbare persoon ooit en ook nog van de oude stempel. Maar als ik vrijgezel ben is het niet meer dan normaal dat ge voldoende op ontdekking gaat. Soit wat zit ik mezelf trouwens zo onnodig te verantwoorden
21/02/16 14:12
josfindus
quote door

Dit is het artikel/opiniestuk/whatever waar ik het over had.

En ik vond één van de key zinnekes van het hele schrijfsel wel "Secure attachment is natural. Anxious and avoidant attachment is unnatural." Interessant, interessant.

Als ge wilt weten wat veilige hechting is, of wat ze bedoelen met al die andere vormen van hechting, sla een handboek ontwikkelingspsychologie open, of Google.





ja zie ik geloof dus dat polyamorie best kan als ge een mega goei hechtingsmechanisme hebt etc. Maar ik geloof niet dat er veel mensen dat hebben. Ofwel ben ik een pessimist he.

btw: "er met kunnen leven" is niet hetzelfde als "niet erg vinden".
21/02/16 14:13
quote door

Euhm ja, mijn punt is dat er mensen zijn die vinden dat hun lief dat wél allemaal moet zijn en doen, en dat als ge niet àlles haalt of vindt bij uw lief dat ge die niet graag ziet... Dat ging voort op die angstige hechting. Ik vnid dat ongezond in een relatie.


Langs de andere kant (gewoon een sitenote, ik ben het niet oneens met u ofzo): mijn lief en ik doen alles samen, op zo'n manier dat veel mensen daar gillend gek van zouden worden, maar wel uit een oprechte keuze omdat we dat willen, niet omdat we angstig zijn of de ander niks gunnen. Da's ook niet altijd een populaire mening omdat veel mensen denken dat dat ongezond is.

Anyways, ik denk dat de conclusie is dat ge als koppel op heeeeel veel manieren kunt samenzijn en dat het één sowieso niet beter is als het ander. Zolang dat allemaal op een gezonde manier gebeurt en met de juiste intenties. Iedereen ervaart liefde op een andere manier, dus 't is wel schoon als ge iemand vindt die dat op dezelfde manier wilt beleven als uzelf.
21/02/16 14:14
Warum
Ik geloof dat ge wel kunt werken aan uw angsten en uw onzekerheden binenn in een polyamoureuze relatie, en misschien zelfs meer omdat dat moét, dan binnen een monogame relatie
Ik denk niet dat mensen binnen een polyamoureuze relatie nooit onzeker zijn, jaloers, of whatever. Maar de confrontatie daarmee dwingt u om open te zijn, dieper te graven en er aan te werken.
Dus in principe kunt ge dat vergelijken met dat ge niet flexibel moet zijn om te beginnen emt yoga, maar dat yoga u net flexibeler maakt. Allee, om ene héél stoeme vergelijking te maken.
21/02/16 14:14
Shipwreckage
quote door



Dus gij wilt in een wereld leven waarin het oké is dat mensen zomaar op een ander kruipen, en dat degene die er dan bedrogen uitkomt ook nog eens de boeman en de 'egoïst' is als die het daar moeilijk mee heeft.


wa bazelt gij nu? ik zeg net dat ik dat binnen een relatie niet zou kunnen, maar kan begrijpen dat andere mensen daar anders over denken.
21/02/16 14:23
josfindus
quote door

Ik geloof dat ge wel kunt werken aan uw angsten en uw onzekerheden binenn in een polyamoureuze relatie, en misschien zelfs meer omdat dat moét, dan binnen een monogame relatie
Ik denk niet dat mensen binnen een polyamoureuze relatie nooit onzeker zijn, jaloers, of whatever. Maar de confrontatie daarmee dwingt u om open te zijn, dieper te graven en er aan te werken.
Dus in principe kunt ge dat vergelijken met dat ge niet flexibel moet zijn om te beginnen emt yoga, maar dat yoga u net flexibeler maakt. Allee, om ene héél stoeme vergelijking te maken.


als ik puur naar mijzelf kijk heb ik echt al wel genoeg om aan te werken als ik een relatie met 1 persoon zou aangaan. Laat staan dat ik in staat zou zijn om ineens ook nog is te gaan vechten met de emotionele struggles van 2 personen en die van mijn eigen. Ik zal even de vergelijking doortrekken van de yoga: dat zou zijn alsof ik zou beginnen met ashtanga yoga terwijl mijn lijf eigenlijk momenteel enkel zwangerschapsyoga aan kan. (en dat is nog echt waar ook).
maar goe dat is voor elke mens anders he. Als er maar kleine dingen zijn waar ge aan moet werken kan dat inderdaad misschien helpen he.
Mindfullness is ook iets dat voor sommige werkt en voor andere alles erger maakt.
"chance dat we niet allemaal hetzelfde zijn, dat zou ook maar saai zijn"
21/02/16 14:27
quote door

Ik geloof dat ge wel kunt werken aan uw angsten en uw onzekerheden binenn in een polyamoureuze relatie, en misschien zelfs meer omdat dat moét, dan binnen een monogame relatie
Ik denk niet dat mensen binnen een polyamoureuze relatie nooit onzeker zijn, jaloers, of whatever. Maar de confrontatie daarmee dwingt u om open te zijn, dieper te graven en er aan te werken.
Dus in principe kunt ge dat vergelijken met dat ge niet flexibel moet zijn om te beginnen emt yoga, maar dat yoga u net flexibeler maakt. Allee, om ene héél stoeme vergelijking te maken.


Dit klopt. Er zijn maar weinig mensen die helemaal geen onzekerheden/jaloezie ervaren en weinig poly mensen die niet eens een moeilijk moment hebben als (een van) hun partner(s) het wel erg leuk heeft met iemand anders. Het is hoe ge ermee om gaat, dat van belang is. Ge leert heel open en eerlijk communiceren en ook graven naar uw eigen achterliggende onzekerheden. Daar door werken vraagt veel energie en veel tijd, iets waar niet iedereen aan wilt beginnen, wat ik best nog wel begrijp.
21/02/16 14:36
Velour
quote door



Dus gij wilt in een wereld leven waarin het oké is dat mensen zomaar op een ander kruipen, en dat degene die er dan bedrogen uitkomt ook nog eens de boeman en de 'egoïst' is als die het daar moeilijk mee heeft.
**


Iemand "bedriegen" is nooit oké. Nooit.

Seks hebben met iemand buiten uw relatie, terwijl uw partner(s) hiervan 100% op de hoogte en oké mee zijn, is weliswaar dan ook geen bedrog.
21/02/16 14:40
Hadewych
quote door

Ik geloof dat ge wel kunt werken aan uw angsten en uw onzekerheden binenn in een polyamoureuze relatie, en misschien zelfs meer omdat dat moét, dan binnen een monogame relatie
Ik denk niet dat mensen binnen een polyamoureuze relatie nooit onzeker zijn, jaloers, of whatever. Maar de confrontatie daarmee dwingt u om open te zijn, dieper te graven en er aan te werken.
Dus in principe kunt ge dat vergelijken met dat ge niet flexibel moet zijn om te beginnen emt yoga, maar dat yoga u net flexibeler maakt. Allee, om ene héél stoeme vergelijking te maken.


Weet ge wat ik frappant vind : dat nu zo precies wordt gedaan alsof polyamorie een hoogwaardige vorm van liefdesbeleving is dat ge moet verkrijgen door aan uzelf te werken.
En er is niks mis met onzekerheden te hebben. Of jaloers te zijn. Of exclusief te willen zijn. Waarom zou dat slecht zijn voor een relatie, als dat niet extreem is? Dat is gewoon eigen aan de mens.

Waarom zit iedereen hier foto's van zichzelf te posten of nieuwsjes of wat dan ook, dat is toch ook uit onzekerheid. Noxa teert op onzekerheid. Maar net die mensen gaan dan verkondigen dat onzekerheid geband moet worden uit een relatie, want pas dan kunt ge echt vrij en altruïstisch liefhebben.

Komaan eh zeg, wat een bullshit.

21/02/16 14:44
Warum
Euhm dat zeg ik helemaal niet? Allee als die boosheid tegen mij is. Ik zit zelf in een monogame relatie he, ik ben gewoon ook graag advocaat van de duivel. Natuurlijk moogt gij omzeker zijn en jaloers. Ik ben in de war.
21/02/16 14:44
Velour
Hier ne goeie:

"Try not to confuse attachment with love. Attachment is more about fear and dependency, and has more to do with love of self than love of another. Love without attachment is the purest purest love because it isn't about what others can give you because you're empty. It is about what you can give others because you are already full"


21/02/16 14:50
Blinwar
goddamn hippies
21/02/16 15:07
Hadewych
quote door

Hier ne goeie:

"Try not to confuse attachment with love. Attachment is more about fear and dependency, and has more to do with love of self than love of another. Love without attachment is the purest purest love because it isn't about what others can give you because you're empty. It is about what you can give others because you are already full"



Blablabla. En ja, monogamie heeft gewoon ook veel meer voordelen dan polyamorie. Waarom is het al sinds mensenheugenis dat er voor één partner gekozen wordt, waarom is dat een fenomeen dat in de dierenwereld ook zo vaak voorkomt? Omdat het werkt. En polyamorie niet.

En attachment (ik haat het te pas en onpas gebruik van Engelse woorden maar ik kan nu even totaal niet op het Nederlandse woord komen) is wederom niet per se iets negatiefs. Natuurlijk voel ik mij emotioneel afhankelijk van mijn vriend, want als die niet meer van mij zou houden, zou het aanvoelen alsof ik in duizenden zandkorrels uiteen spat. En dat is wederzijds. En dat maakt het kwetsbaar en mooi. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen andere dingen heb in mijn leven, buiten zijn liefde. Maar het is wel een essentieel onderdeel. En ja, natuurlijk wil iedereen graag gezien worden en zich geliefd voelen. Niemand geeft alleen maar om niks terug te krijgen. Niemand.



21/02/16 15:14
Warum
nvm. veilige hechting enzo. kben te moe en te verdrietig om hier mijn energie in te steke nvandaag.
21/02/16 15:17
Iedereen doet wat hij/zij wilt. Punt uit. Wilt gij rondpoepen? Doen. Wilt gij bij uw eerste lief blijven en nooit eens op iemand anders z'n gezicht gaan zitten? Doen!

Ikzelf ben enkel te vinden voor monogame relaties. Ik word ook ni snel verliefd en ik voel mij ook totaal ni aangetrokken tot andere mannen nu ik een lief heb, enkel tot de mijne. Door mijn lager zelfvertrouwen zou ik ook ni kunnen verdragen dat dieje op een ander zit. Ook niks mis mee!

Waar ik NIET tegen kan, zijn uitspraken als deze van Frvno "Er zullen wel altijd van die mensen zijn die denken dat ze verliefd zijn en voldoende hebben aan hun partner."
Ge maakt al een oordeel klaar door te zeggen dat mensen denken dat ze verliefd zijn en maar voldoende hebben aan 1 partner. Waarom zou dat ni echt kunnen zijn? Dat is nu geen persoonlijke aanval op uw situatie en leven Frvno, gewoon op de uitspraak an sich.

Algemene regel voor het leven: ni denken dat gij alle antwoorden hebt en alles het beste weet. Ge weet enkel wat voor U werkt, niet voor een ander.