Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Vraag verzekering : 6 reacties (1/1) [Reizen]

Vraag verzekering

26/03/20 13:59
Hallo,


Ik heb een vrij uitgebreide reisverzekering genomen (https://www.goudse.nl/particulier/mijn-gezin-en-woning/isis/special-isis-verzekering) met Super-dekking omdat het een NLse verzekeraar is en ik geen NLse zorgverzekering heb.

Nu zit ik hier dus vast in Lima (grenzen zijn dicht sinds 16 maart) en vragen ze voor een repatriëringsvlucht naar huis 800 euro. Dit komt dus bovenop de twee andere ticketten naar huis die ik al gekocht had (ik heb geprobeerd weg te geraken voordat Peru alle grenzen sloot maar helaas was Colombia de dag ervoor dus ook al niet meer bereikbaar). Er kan dus niet gesteld worden dat ik niet alles gedaan heb wat in mijn macht lag om deze situatie te vermijden (overmacht).

Ik sta al in contact met de verzekeraar maar as usual geven die dus niet direct thuis. Toch vind ik wel dat ik recht heb om de extra reiskosten van mijn terugvlucht nu terug te laten vorderen bij de verzekering en zou ik jullie creativiteit/advies wel kunnen gebruiken om de verzekering toch te laten uitbetalen.

Wat ik tot nu toe weet:
- ze zeggen dat àlle kosten door 'corona' niet gedekt worden (wat volgens mij bullshit is want da staat totaal ni in de polisvoorwaarden en ze mogen die niet zomaar eenzijdig wijzigen?).
- mijn huisarts heeft een brief geschreven dat ik zo snel mogelijk moet terugkeren naar België (want ik ben risicopatiënt). In de polisvoorwaarden staat bij 'buitengewone kosten' dat er ook gedekt wordt voor extra reiskosten in geval van terugroeping naar het thuisland maar weet dus niet wat ze daar precies mee bedoelen, geldt dat ook als uw dokter u terugroept en niet uw werkgever ofzo? Andere optie zou zijn om via de unief (ik was hier stage aan het doen) een eventueel 'terugroepingsbevel' te verkrijgen?
- repatriëring is het sowieso niet want dat geldt enkel bij medische urgentie (maar dan is nog de vraag hoe 'urgent' mijn geval is).

In elk geval hartelijk dank om mee te denken/advies te geven of weet ik veel :)


Groetjes!
26/03/20 14:35
Hebt ge al contact opgenomen met de ambassade of buitenlandse zaken?
26/03/20 15:16
Ja hoor, zij hebben mijn plaatsje voor een vlucht geregeld, op basis van medische urgentie (van mijn huisarts).

De grenzen van Peru zijn nog steeds gesloten en laten enkel repatriëringsvluchten toe onder erg strikte voorwaarden, er kan ongeveer één Europees vliegtuig per dag vertrekken maar er zitten ongeveer 10 000 Europeanen nog in het land dusja :o
26/03/20 15:23
Mja op zich is het in België erger dan in Peru momenteel, dus als risicopatiënt zou ik gewoon daar blijven.

Verzekeringsgewijs is het dan weer beter dat ge net wel ziek wordt, dan zijt ge wel gedekt en zijn ze verplicht u te helpen.
26/03/20 18:13
Goh 't is idd zo dat de situatie hier minder risicovol is maar als ge ene keer ziek zou worden, is de behandeling tienduizend keer slechter.

Ze hebben hier voor heel het land (30 miljoen mensen) maar 300 beademingstoestellen en 500 intensive care bedden dus situatie kan snel uit de hand lopen. Alle privéziekenhuizen hebben hun capaciteit en materiaal moeten afstaan aan de publieke ziekenhuizen en de zorg daar is ook niet altijd van het beste niveau.

Dus dan zit ik toch liever in België in quarantaine met alle veiligheidsmaatregelen als hier nog een maand rondhangen en mogelijks toch nog het virus opdoen en dan in de shit zitten omda de dokters mijn medische voorgeschiedenis ni snappen enzo?

26/03/20 22:12
quote door

Mja op zich is het in België erger dan in Peru momenteel, dus als risicopatiënt zou ik gewoon daar blijven.

Verzekeringsgewijs is het dan weer beter dat ge net wel ziek wordt, dan zijt ge wel gedekt en zijn ze verplicht u te helpen.


Dat is niet zo evident ze, ik zat ook bijna vast in Colombia en weet niet hoe het in Peru zit maar ge voelde de sfeer toch al kantelen hoor. Land gaat stilaan in lockdown, er is een zekere vijandigheid naar europeanen, ... . Dus zelfs al heb ik daar enorm veel familie zitten was mijn keuze snel gemaakt om naar huis te komen, ookal heeft me dat 3 verschillende vliegtickets gekost.

On topic:Ik wou dat ik met een idee kon afkomen maar helaas. Ik ga vanavond wel is meedenken want ge zit in een kutsituatie.

27/03/20 11:13
https://chat.whatsapp.com/EtVAbZeW4l8LS9gRtWkeKd


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.