Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Antidepressiva : 347 reacties (1/18) [Ernst]

Antidepressiva

27/06/17 13:57
LadyGypsy
Wie neemt hier allemaal antidepressiva? En zo ja, waarom? Zo neen, bent u gelukkig of is het vanwege een andere reden?

Ik zou er zelf moeten nemen maar sinds ik weet wat voor VERGIF daar allemaal inzit (en dan heb ik het vooral over de hulpstoffen), weiger ik die brol in te slikken.

Ik heb zelfs eens gemaild naar een farmaceutisch bedrijf om een vraag te stellen over de herkomst van één van die stoffen EN DIE KONDEN DAAR NIET OP ANTWOORDEN. Waar zijt ge dan mee bezig seg.

Ongetwijfeld zullen heel lage dosissen van die dingen niet heel veel kwaad doen, maar ik vind het gewoon al zeer shockerend dat de hele farmaceutische industrie, die mensen toch juist gezonder zou moeten maken, dingen produceert die op lange termijn misschien nog schadelijker zijn dan de ziekte zelf.

Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met Sint-Janskruid? Want ik neem dat nu een drietal weken en ik merk weinig verbetering.
27/06/17 14:02
Zjoske
Mijn moeder gaf mij Sint janskruid.het is te zeggen,ze heeft dat geprobeerd.
Bloemetjes zijn tof,helaas helpen ze niet tegen de miserie van het leven.
27/06/17 14:03
Het is nu eenmaal beter voor de farmaceutische industrie dat we niet al te goed 'genezen'. Dat is niet enkel zo met antidepressiva, snif.

Anyway, ik heb een tijdje sertraline, een zeer lage dosis, geslikt. In het begin had ik dat nodig, maar na een tijd was ik zo 'vlak' dat niks mij nog raakte. Dus nu neem ik niks.
27/06/17 14:07
Ik neem die brol ja.
Sertraline hoogste dosis, seroquel laagste dosis en zolpidem laagste dosis.

Sertraline is vooral een antidepressiva, dat neem ik voor m'n angsten.
Seroquel is eigenlijk een antipsychoticum, maar ik neem dat als stemmingsstabilisator.
Zolpidem is een inslaper, omdat ik moeite heb met inslapen, uiteraard.
27/06/17 14:08
quote door

Wie neemt hier allemaal antidepressiva? En zo ja, waarom? Zo neen, bent u gelukkig of is het vanwege een andere reden?

Ik zou er zelf moeten nemen maar sinds ik weet wat voor VERGIF daar allemaal inzit (en dan heb ik het vooral over de hulpstoffen), weiger ik die brol in te slikken.

Ik heb zelfs eens gemaild naar een farmaceutisch bedrijf om een vraag te stellen over de herkomst van één van die stoffen EN DIE KONDEN DAAR NIET OP ANTWOORDEN. Waar zijt ge dan mee bezig seg.

Ongetwijfeld zullen heel lage dosissen van die dingen niet heel veel kwaad doen, maar ik vind het gewoon al zeer shockerend dat de hele farmaceutische industrie, die mensen toch juist gezonder zou moeten maken, dingen produceert die op lange termijn misschien nog schadelijker zijn dan de ziekte zelf.

Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met Sint-Janskruid? Want ik neem dat nu een drietal weken en ik merk weinig verbetering.


Die kunnen daar wel op antwoorden, ge hebt gewoon de juiste mensen niet aan de lijn gehad. De farmaceutische industrie is een industrie in de eerste plaats met als doel geld verdienen. Mensen zijn vaak blij met symptoombestrijding en psychiaters en psychologen weten geen hol over de werking van ons brein dus gooien ze er wat pillen tegenop in de hoop dat ge deze week doorkomt zonder al te gek te doen. Omdat ze niet beter kunnen atm.
27/06/17 14:12
Paroxetine lifeeeeeeeeee

Kben daar ooit is mee begonnen en ik wil da liever ook niet meer pakken, maar ik denk dat als ik daar nu mee stop ik me door de kop ga schieten. Ik kan nu wel dankzij die pillen langer seks hebben, soms zonder klaar te komen. Ik voel niet veel meer van xtc en mdma. Voor de rest weet ik ni goed wat da nog doet.
27/06/17 14:15
quote door

Zolpidem is een inslaper, omdat ik moeite heb met inslapen, uiteraard.


zolpidems zijn echt nog goe, die heb ik ook nog ne tijd gehad, kmis die, ma kwas bang dak daar verslaafd aan ging worde.
27/06/17 14:16
Mokeponn
Voor mij ist Fluoxitine, ma kben wel aant afbouwen yaaaay
En waarom, omdat mijn dokter dat zegt.
27/06/17 14:22
AdrianHealey
quote door

Wie neemt hier allemaal antidepressiva? En zo ja, waarom? Zo neen, bent u gelukkig of is het vanwege een andere reden?

Ik zou er zelf moeten nemen maar sinds ik weet wat voor VERGIF daar allemaal inzit (en dan heb ik het vooral over de hulpstoffen), weiger ik die brol in te slikken.

Ik heb zelfs eens gemaild naar een farmaceutisch bedrijf om een vraag te stellen over de herkomst van één van die stoffen EN DIE KONDEN DAAR NIET OP ANTWOORDEN. Waar zijt ge dan mee bezig seg.

Ongetwijfeld zullen heel lage dosissen van die dingen niet heel veel kwaad doen, maar ik vind het gewoon al zeer shockerend dat de hele farmaceutische industrie, die mensen toch juist gezonder zou moeten maken, dingen produceert die op lange termijn misschien nog schadelijker zijn dan de ziekte zelf.

Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met Sint-Janskruid? Want ik neem dat nu een drietal weken en ik merk weinig verbetering.


Mensen zoals gij zijn een gevaar voor uzelf. 'Daar zit vergif in, dus ik neem mijn pillen niet', lol.

En vaccinaties veroorzaken autisme, niet waar? Want ja, ook vergif!
27/06/17 14:25
LadyGypsy
quote door


Mensen zoals gij zijn een gevaar voor uzelf. 'Daar zit vergif in, dus ik neem mijn pillen niet', lol.



Ik WIST gewoon dat gij zoiets zou zeggen :p

Maar ik geef u overigens wel gelijk.
27/06/17 14:26
batsen
Over welke 'hulpstof' hebt ge het eigenlijk?
27/06/17 14:26
AdrianHealey
Dat ge 'kritisch' wilt zijn ten opzichte van een tak vd wetenschap die zeker nog niet alles volledig juist heeft... sure.

Maar effe geen pillen pakken door de bestanddelen... dat makes little sense.
27/06/17 14:27
pijlbord
quote door



Mensen zoals gij zijn een gevaar voor uzelf. 'Daar zit vergif in, dus ik neem mijn pillen niet', lol.


Uh ja, AH, da's een gevolg van sommige ziektes he. Mensen die in een manische periode zitten bijvoorbeeld die denken al heel snel dat alles fantastisch gaat en dat pillen niet meer nodig zijn terwijl net dat soort mensen nood hebben aan hun pillen en de structuur ervan.

Vandaar dus ook uhm, toen ik bericht van topicstarter las: Kent iemand die? Is die oké? Of hebben we weer iemand die eigenlijk mentaal niet super zit en stiekem zijn mentale episode hier komt uittikken?
27/06/17 14:30
pijlbord
Los daarvan, ik werk met mensen die hier heel hard nood aan hebben en niet kunnen functioneren zonder. Zeker zoldipem, seroquel, sertraline zijn namen die mij goed bekend zijn (nog wel veel andere hoor, maar ik lees maar wat er al staat) en ik ben er erg dankbaar voor dat het werkt voor die mensen maar ik zie tegelijk ook de gevolgen van langdurig gebruik. Vooral tics in het aangezicht en de handen. Mijn bewoners zijn sowieso speciallekes dus dat enige mentale achteruitgang door de pillen komt wil ik niet gezegd hebben. Maar ik zou geen twintig jaar sertraline pakken uit eigen beweging tenzij het alternatief dood zijn is of zo hard blokkeren dat ge eigenlijk ook niet meer leeft.
27/06/17 14:37
Nogal een tendentieuze openingspost om een discussie te beginnen, niet?
27/06/17 14:41
quote door

Los daarvan, ik werk met mensen die hier heel hard nood aan hebben en niet kunnen functioneren zonder. Zeker zoldipem, seroquel, sertraline zijn namen die mij goed bekend zijn (nog wel veel andere hoor, maar ik lees maar wat er al staat) en ik ben er erg dankbaar voor dat het werkt voor die mensen maar ik zie tegelijk ook de gevolgen van langdurig gebruik. Vooral tics in het aangezicht en de handen. Mijn bewoners zijn sowieso speciallekes dus dat enige mentale achteruitgang door de pillen komt wil ik niet gezegd hebben. Maar ik zou geen twintig jaar sertraline pakken uit eigen beweging tenzij het alternatief dood zijn is of zo hard blokkeren dat ge eigenlijk ook niet meer leeft.

Ik neem sertraline nu ongeveer een anderhalfjaar denk ik, en ik ga dat zeker ook niet mijn hele leven blijven nemen. Maar ik weet gewoon dat ik het wel nodig had toen het werd opgestart. En uiteraard gaat ge dat wel een hele tijd moeten nemen, bij mij ook in combinatie met therapie. Maar ik bespreek dat elke keer met mijn psychiater, en als de tijd er rijp voor zal zijn, zal ik zeker afbouwen :p
27/06/17 14:47
pijlbord
quote door


Ik neem sertraline nu ongeveer een anderhalfjaar denk ik, en ik ga dat zeker ook niet mijn hele leven blijven nemen. Maar ik weet gewoon dat ik het wel nodig had toen het werd opgestart. En uiteraard gaat ge dat wel een hele tijd moeten nemen, bij mij ook in combinatie met therapie. Maar ik bespreek dat elke keer met mijn psychiater, en als de tijd er rijp voor zal zijn, zal ik zeker afbouwen :p


Ge moet u tegen mij toch niet verantwoorden? Ik ken uw situatie niet, ge hebt aan mij niks uit te leggen. Laat staan dat ik een oordeel zou vellen over zo'n thema in het leven van iemand anders.
27/06/17 14:49
AdrianHealey
quote door


Ik neem sertraline nu ongeveer een anderhalfjaar denk ik, en ik ga dat zeker ook niet mijn hele leven blijven nemen. Maar ik weet gewoon dat ik het wel nodig had toen het werd opgestart. En uiteraard gaat ge dat wel een hele tijd moeten nemen, bij mij ook in combinatie met therapie. Maar ik bespreek dat elke keer met mijn psychiater, en als de tijd er rijp voor zal zijn, zal ik zeker afbouwen :p


Dit is Erroarist. Neem pillen zoals zij hier beschrijft.
27/06/17 14:53
onverhuld
quote door



Ge moet u tegen mij toch niet verantwoorden? Ik ken uw situatie niet, ge hebt aan mij niks uit te leggen. Laat staan dat ik een oordeel zou vellen over zo'n thema in het leven van iemand anders.


Maat mag ze het van u gewoon ook ff meedelen of.hebt ge daar ook een probleem mee
27/06/17 14:53
LadyGypsy
quote door

Over welke 'hulpstof' hebt ge het eigenlijk?


Er zijn er meerdere.

Bijvoorbeeld :

titanium dioxide - vooral nanodeeltjes zijn mogelijk carcinogeen en tasten uw DNA aan. Er is zelfs heel wat discussie over die stof in zonnebrandcrème, laat staan dat ge het elke dag inslikt
magnesium stearaat - beïnvloedt absorptie van voedingsstoffen op een negatieve manier, door een soort film op je darmen te leggen
talk - kan besmet zijn met asbest (al ga ik er ook wel van uit dat de talk in geneesmiddelen door en door gezuiverd is :p )
microkristallijne cellulose - moeilijk afbreekbaar in uw lichaam, mogelijk toxisch


en nee, dit komt niet van één onrustzaaiend artikel ofzo eh