dikker worden van de pil

06/10/08 22:34
oké, ik zit eigenlijk met een vrij stom probleem.

ik ben anderhalf jaar geleden voor het eerst begonnen met de pil
een van de lichtste, kan me wel niet meer herinneren welke.
na een paar maanden begon ik enorm aan te komen, mijn borsten werden groter, meer vet op mn heupen,... Een driekwart jaar nadat ik ermee begonnen was, ben ik gestopt met mijn pil.
Ben toen bijna 5 kilo afgevallen , had terug minder eetlust, minder zin in snoep, borsten werden veeeel kleiner.
Nu ben ik een goede 2 maanden geleden terug begonnen met de pil, deze keer yasminelle( een andere)
en ik merk alweer dat ik begin aan te komen, veel meer eet, eigenlijk alles wat ik eerst ook had.

Weet iemand eigenlijk of dit wel normaal is? ligt dit puur aan de pil zelf (hoewel dit al de tweede is die ik gebruik),
of is dit vrij normaal? Iemand ervaring hiermee?
06/10/08 22:35
SheetA
Het is normaal ja dat je van de pil dikker wordt. Het hangt soms ook wel van persoon tot persoon af... Maar om er heel zeker van te zijn moet je dat aan de huisarts/gynaecoloog vragen ;) .
06/10/08 22:35
charlotah
jup, ik ben ook kilo's bijgekome me de pil! ni da da mijn eetlust drastisch opwekte, ma ik kwam daar gewoon van bij.
maar kheb daar geen probleme mee, kben nog altij te mager feitlijk. tja, de genen he
06/10/08 22:40
ETTOL
der zijn er ja dat daar dikker van worden :p hormonen éhh
06/10/08 22:41
Ohmaaigod
Da's door je pil ja
maar Yasminelle deed bij mij eigenlijk niets

Heb gedurende twee jaar of zelfs langer een heel zware genomen (minulet) en daardoor ben'k vrij hard aangekomen, of toch wat borsten betreft, graatmager ben'k nooit geweest, ben dan drie maand gestopt met de pil en nadien begonnen met Yasminelle.
06/10/08 22:47
xjustxanotherxstarx
het is normaal dat je wat bijkomt als je de pil neemt, dat hangt van persoon tot persoon af natuurlijk, toen ik dat ben beginnen nemen, ben ik ook een kilo of 3 bijgekomen... al zijn die er nu al wel weer af
06/10/08 22:47
LilFairy
Ik heb ook wat meer op mijn heupen en borsten gekregen toen ik met de pil begon, maar niet veel kilo's. 1 tot 3 kilo ofzo, maar neem de pil nu al bijna 3 jaar
06/10/08 22:55
titje
hoi, ja heb hetzelfde aan de hand, maar ik gebruik een andere: merck elisa 35,enne ik ben zeker 15 kilo aangekomen, maar ik neem deze al van mijn 14e.. bijna 4 jaar dus, en 3 maande na dit was er al 8 kilo bij, toen ben ik even gestopt en er is maar 2 kilo mee af gegaan, en toen opnieuw begonnen en blijven nemen en nu ja nu is er 15 kilo bij, het zal ook wel aan mezelf liggen want ben meer gaan eten enzo... maar ben toen naar de dokter gegaan omdat ik absoluut van die kilo's afwou en die zei me zolang dat ik de pil neem er heeel moeilijk wat van zal afgaan..

ik ben nu begonnen met herballife, en als dat eventjes mijn strot uitkomt eet ik maaltijdsoep(zondig soms ookwel).. enne ben nu drie weken bezig en er is toch bijna 5 kilo af.. maarja als ik de pil niet nam zei mijn dokter dan ging het vlugger...
06/10/08 23:15
DOLL
Ik neem dezelfde pil als titje én ik was een van de weinigen die niet in het begin aankwam (mijn vriendinnen allemaal wel..) maar toen ben ik veranderd van pil én daarna terug veranderd naar Merk Elisa 35 en opeens begon ik wel aan te komen, een 5tal kilo op 8 maand. Ofwel komt het door de puberteit zogezegd (raar al aangezien ik 18 ben) ofwel komt het idd door de pil. Gewoon gezond eten, dat doet al veel
06/10/08 23:21
Ik kom zowel als van Yasminelle als Desorelle 20 geen gram aan! B)

De vraag is nu natuurlijk of die dan wel werkt bij mij O_o
06/10/08 23:47
AbortedByChainsaws
ja !
07/10/08 00:15
estrogenen promoten nu eenmaal vrouwelijke kenmerken en dat is dus o.a. verdeling van vetweefsel in borsten, abdomen, heupen etc.
Maar iedereen is uniek en reageert dus anders
07/10/08 04:49
herfstappel
yasminelle vindek de beste pil dak totnogtoe gehad heb: k ondervind daar totaal geen last van
07/10/08 06:00
remixodelica
yasminelle ook gepakt, ni van bijgekomen, wel elke dag barstende koppijn dus mee moeten stoppen. 'k denk wel dat da bij iedereen anders is, maar 't zijn wel vaak voorkomende bijverschijnselen van de pil... ni echt zorgen maken zou'k zeggen.
07/10/08 07:37
rockpunkmetalhead
De wereld gaat vergaan omdat je dikker word. Laat het algemeen maatschappelijk beeld gaan. Iedereen kan nog mooi zijn ook al komen ze wat kilootjes bij.
07/10/08 08:21
FOUT:

je wordt niet dikker, je wordt vrouwelijker

07/10/08 08:36
nooit last van gehad :)
Ik neem nu 2 jaar de pil.
Ben wel één keer veranderd.
Eerst een nieuwe maar vrij zware; maar daar kreeg ik superharde migraine van; Yasminelle zoals eerder vermeld.
Nu neem ik een lichtere Lowette; en ik heb daar geen last van gehad. (1,5 jaar ondertussen)
Niet bijgekomen, misschien wat meer boezem, maar zeker geen extreme veranderingen.
Het is echt wel afhankelijk van persoon tot persoon, maar vele meisjes moeten vaak jaren zoeken naar de juiste pil, dus contacteer zeker uw gynaecologe eens; ze weten er meer over dan wij allemaal.

07/10/08 10:58
missstery
Jup ben ok meer dan 3 kilo bij gekome daarvan en da werkt ok op men gemoed ,
want als ik die effe ni neem merk ik da'k minder prikkelbaar ben .
Mer moe die bijsluiter mer is leze :D eigelijk is da de grootste rommel die ge kunt hebbe
want da heeft massas bijwerkingen :)
07/10/08 11:09
tienezelke
als ge vanzelf bijkomt, probeer dan iets meer te sporte?
07/10/08 11:17
RippinKittin
Toen ik met de pil begonnen ben (mercilon) op mijn 15, ben ik ook paar kilo's bijgekomen, maar nu heb ik daar geen last meer van. Neem het er gewoon bij, da is normaal, ge begint idd "vrouwlijker" te worden, want 't komt vooral op de heupen en de borsten.