Geld afgeven op een originele manier

27/05/18 12:14
XBMC
Wij hebben het volgende gedaan:

Bruidegom eet graag chips dus ik heb een zak geshopt die van ver op een gewone Lay'szak lijkt maar van dichtbij vol met kleine details zit verwijzend naar onze band met het koppel en al die zever. Heb er ook ne lul in gestoken maar die heeft hij nog niet gevonden.

Die zak was 2 meter hoog en 1,20 breed. Die vol gestoken met gewone zakken chips waar we in 4 zakken een cijfer in gestoken hebben (vriend had zo'n machine om die zakken terug te sluiten). Die 4 cijfers vormden de pincode van een prepaid kaart waar we vrij veel geld hadden gezet maar de volgorde van de cijfers gaven we ni. Mijn ontwerp bevatte een paar tips waaronder een QR-code verwijzend naar een afbeelding van de Daltons.

Meer kan ik ni zeggen aangezien een vriendin van het koppel hier ook zit en ik wil ni dat ze het te gemakkelijk hebben.
27/05/18 13:04
Er zijn winkels waar ge een conservenblik kunt kopen. Dat kunt ge dan vullen en laten dichtmaken. Bvb soepblik vullen met zand en geld.
27/05/18 13:07
of alleen met zand
27/05/18 13:28
XBMC
Of gewoon een leeg blik, niet toegemaakt.
27/05/18 14:57
geef dan zand zonder het blik he
27/05/18 15:23
Ja schup een berg zand voor de deur en steek daar 1 centjes in hehhehehehe
28/05/18 21:47
Gewoon geld in cement steken , ne blok beton afgeven
28/05/18 23:07
Wij hebben voor vrienden die allebei nog redder geweest zijn en ‘een band met de zee hebben’ een grote vaas opgevuld met droog(!) zand. Daarin dan briefjes van 5 en 10 Euro gestopt met hier en daar een soort gedroogde plant ertussen die keihard leek op een zee-egel. Hun trouwuitnodiging was ook in zee thema, dus dat paste wel :) Op zich niks speciaal, maar wel mooi en we wouden niet aan kloterijen doen.
29/05/18 16:58
Seth
quote door

Dolle pret verzekerd!

*Drolle
29/05/18 17:29
Het zijn de waterballonnen geworden :)
29/05/18 17:55
Wij hadden van vrienden een "escape game doos" gekregen. Allemaal doosjes in elkaar, telkens met een slotje vastgemaakt en een hint (meestal een A4) erbij die naar de cijfercode van het slot leidde. Op het einde moesten we dan de inhoud van het laatste doosje sms'en en dan schreven ze geld over. Was heel leuk om te ontcijferen! De hints waren uiteraard persoonlijk gemaakt, zo zat er bvb een base64-hash die mijn man (gelukkig :p ) meteen herkende, een plattegrond met cijferkes van Rome waar ik dan gebouwen op moest herkennen.
30/05/18 11:57
koop ergens 2de hands zo een mega encyclopedie met 20 dikke stoffige boeken ofzo (die zijn goedkoop op te pikken, koop iets dat boucht is en geen literaire waarde meer heeft indien stukgaat ofz) en plak briefjes tussen random paginas. Geef dat als cadeau en wens veel leesplezier.
31/05/18 13:53
quote door

Afhankelijk van het aantal collega’s: ge deelt de 150 euro door het aantal collega’s (stel, 15 collega’s = 10 euro de man). Dan eet iedereen een briefje van 10 op. Vanaf dan kakt ge op een krant, tot het briefje er mee uitkomt. De drollen met geld geeft ge af. Lach dan hard als ge ziet hoe het koppel moet peuteren om de briefjes eruit te krijgen. Dolle pret verzekerd!

amai ik ben al tien minuten hardop aant lachen
31/05/18 13:56
op mijn trouw had ik bv allemaal muntjes in zo ne groothandel pot mayonaise gekregen, operolde minibriefjes in havemout , geplooie origami briefjes en van de collegas van mijn ex toen een bus voorruit waarvan het middenglas kapot gedaan was met allemaal rosse munten in, tussen die glasscherven, joy.. en da was 200 euro ofzo aan rostjes
31/05/18 16:15
pivate key van een crypto adres.

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.