Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Beste Film : 134 reacties (7/7) [Films]

Beste Film

08/04/13 00:26
SteveZissouDeTweede
ok, om te bewijzen dat ik niet elitair ben of iets tegen hollywoodfilms zou hebben, hier nog een titel die ik duizend keer kan terugzien zonder hem beu te geraken


Jurassic Park 2: The Lost World


HAH
08/04/13 23:20
Explicateur
quote door
Apocalypse Now


Blijkbaar heb ik dat een week geleden ook al gepost...
Alzheimer striking (en dat is geen film)
10/04/13 16:39
Geza99
De beste film blijf ik toch wel Forrest Gump vinden, alhoewel The Shawshank Redemption een hele beste 2e plek beslaat
16/04/13 17:11
Ahja, kwas mijne niet-animatie vernoemd.

Taxi Driver
(kan bijna niet geloven dat ik het hier nog niet gelezen heb.)
16/04/13 17:19
quote door
Ahja, kwas mijne niet-animatie vernoemd.

Taxi Driver
(kan bijna niet geloven dat ik het hier nog niet gelezen heb.)


Ik kan niet meer typen, dus het zou moeten zijn:

Ahja, kwas bijna mijne niet-animatie vergeten te vernoemen
13/05/13 19:20
Hang em high (met Clint Eastwood) & My name is nobody (met Terence Hill)
16/05/13 18:07
vingtsun
A Beautiful Mind, van regisseur Ron Howard (2001)

De film vertelt het waargebeurde verhaal van John Nash een schizofrene, maar geniale wiskundige die door een wending in zijn leven even de weg kwijt raakt, maar er op eigen krachten weer uit komt en bovendien op latere leeftijd hiervoor wordt beloond door de Nobelprijs.

De geniale wiskundige John Nash is student op Princeton net na de oorlog. Iedereen weet dat John een beetje maf is, maar ze laten hem. Zo heeft John bijvoorbeeld contactproblemen en loopt hij de hele tijd algoritmes te berekenen op de ramen van de universiteit. In tegenstelling tot zijn 'vrienden' ziet hij een relatie aanknopen met een vrouw, veel te omslachtig, want "uiteindelijk gaat het toch om het uitwisselen van lichaamsvochten". Tja, dat kun je wel denken, maar moet je natuurlijk niet tegen een vrouw zeggen! U begrijpt dat John menigmaal 'op zijn bek' gaat in de relationele sfeer. Nadat hij tijden niets uitvoert ( hij woont ook geen colleges bij) bedenkt hij ineens in een bar een revolutionaire theorie die nu nog wordt gebruikt. Of liever gezegd, hij zet een bestaande theorie hierover op zijn kop!

Vanaf dit moment gaat het John voor de wind. Hij mag zijn stage uitkiezen en krijgt ook nog een relatie met iemand die hem wel begrijpt. (Jennifer Connelly) Er komen nieuwe mensen in zijn leven waaronder de geheimzinnige Parcher ( Ed Harris) die hem vertelt hoe briljant hij wel niet is en dat zijn land hem nodig heeft. Met andere woorden John wordt gevraagd om codes te breken voor Defensie. Wanneer dit met een achtervolging en schieten uit de hand loopt, raakt John het spoor bijster. Hij wordt opgenomen en gediagnosticeerd als "schizofreen". Al deze geheimzinnige dingen zouden in zijn hoofd afspelen. Zijn vrouw raakt ook het vertrouwen langzaam kwijt. John heeft een keuze: of worden opgenomen en waarschijnlijk niet meer uit het ziekenhuis komen, of proberen ermee te leven. Hij kiest voor het laatste...

Geweldige film met een hele goede Russell Crowe. Pas op driekwart van de film begin je zelf iets te vermoeden van de vermeende schizofrenie van Nash. Prachtige momenten waaronder een van de laatste dat hij wordt uitgenodigd voor thee op latere leeftijd... Ook natuurlijk een film met de nodige humor die niet over de rug gaat van Nash. Hij is nu eenmaal zo en ik zou me kunnen voorstellen dat meer genieën zo denken over relaties.

Zeer zeker een aanrader!
24/06/13 01:37
quote door
Ahja, kwas mijne niet-animatie vernoemd.

Taxi Driver
(kan bijna niet geloven dat ik het hier nog niet gelezen heb.)


Heel vette film!
15/10/13 18:26
Lauwraha
Ik kan een film niet twee of meerdere keren zien.
Maar moest ik toch overwegen om het te doen: One flew over the Cuckoo's nest!

Omda ik van den Jack hou!
21/02/14 21:32
a love song for bobby long!!!!!
25/02/14 17:13
Bonesy
Blue spring (aoi haru) was voor mij bijna perfect :)
02/04/14 22:05
miljaarr
Mister Lonely.
Zeker nen topper!
16/09/14 11:19
Donny darko!
17/01/15 10:34
Blinwar
Mr. Nobody - heb die overlaatst pas gezien. zeker voor mensen die al hun leven lang angst hebben om keuzes te maken.
03/03/17 02:00
Andalousesaus
De film die hier

"Een film da ge kunt blijven zien, zonder dat hij tegensteekt, ook al weet je perfect wat er gaat gebeuren.
een film da ge meerdere keren kort achter elkaar kunt zien, zonder te vervelen.
De titel die bij u opkomt als ze u zouden vragen: "je mag nog maar 1 film da rest van u leven zien, welke?"
of
Welke film gaan we vanavond kijken" en die titel springt telkens in u hoofd, ook na de 99ste keer"

het best aan beantwoord is ongetwijfeld Airplane!
(dat uitroepingsteken is niet express, dat is gewoon de titel)

ff nieuw leven blazen in deze draad,
ik hou van films


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.