Wat voor werk doe jij?

24/11/18 15:21
Leerkracht buitengewoon secundair onderwijs :)
24/11/18 19:14
ik ben ergotherapeut in een voorziening voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik werk op een afdeling waar vooral mensen wonen met gedrags en agressieproblemen. Er wonen ook veel mensen met autisme en er zijn 3 observatieplaatsen, meaning dat er mensen van een andere voorziening of mensen die nog thuis wonen bij ons in observatie kunnen komen.

Voordelen:

- Ik kan, op de plaats waar ik werk heel cli├źntgericht werken en heb ook ruimte om 1 op 1 te werken wat ervoor zorgt dat ik echt veel voldoening kan halen uit mijn werk doordat ik zie dat het iets teweegbrengt

- De mensen waar ik mee werk zijn heel vaak super dankbaar, soms kun je echt coole dingen doen en daardoor echt de levenskwaliteit van iemand helpen verbeteren

- Ik mag om de 2 weken de donderdag koken voor een leefgroep en da's heel leuk want die zijn dan allemaal heel blij en dan mag ik ook mee eten :D

- Ik werk op een prachtig bosdomein

- De collega's zijn echt heel leuk. Mensen die heel bewust dingen doen en echt ge├źngageerd zijn. En ze kunnen tegen vieze mopjes.

- Ons ergoteam is klein (ik en nog iemand) en daardoor kunnen we ook goed samenwerken (elkaar op de hoogte houden is simpeler dan moesten we bvb met 4 werken)

-Ik leer super veel over het leven door de mensen waarmee ik werk

- Ik kan veel van mijn kwaliteiten gebruiken which is cool

- Door de soms 'felle' problematiek is het werk echt een uitdaging

- Doordat er een groot risico is op agressie werken we 'veiliger' dan in een gewone setting (iedereen loopt bvb kei snel bij alarm) en er is weinig tot geen schroom op te praten over agressieincidenten of als je eens schrik hebt waardoor ik me over het algemeen wel veilig voel.

- waarschijnlijk nog wel dingen haha :)

Negatieve punten:

- Ik moet elke dag 45 min a een uur rijden nr het werk

- Soms maak je echt minder leuke dingen mee waar je niets aan kunt doen (iemand die psychisch enorm lijdt of iemand die veel achteruitgaat)

- Soms beslissen er mensen over zaken in de praktijk, terwijl ze nul voeling hebben met wat er nodig is en da's mega frustrerend

- Heel soms passeert er iemand die het werk eigenlijk nie graag doet en dan niet ok omgaat met de bewoners which really sucks to see and kinda breaks my heart

- Betaalt ok maar mag gerust wat meer zijn haha :D

- Als ik op het werk wil eten is het suuuuuuper goor en ongezond eten

- er is altijd wel een risico aan verbonden

that's about it denk ik! :D ik doe die job eigenlijk kei graag

Job 2 : lesgeven en assisteren over thema's zoals trauma en traumaverwerking, hooggevoeligheid, systemisch werk, coaching

voordelen :

- het is kei dicht bij de deur

- er is altijd lekker en gezond eten

- het is zalig om mensen te kunnen helpen door ze tools te geven om zelf hun probleem aan te pakken

- Ik voel mij altijd heel klein als ik toch iemand met bvb een zwaar trauma een beetje kan helpen

- Ik kan er ook veel van mijn kwaliteiten in kwijt

- 't Is super cool om mee te zorgen voor groepsbinding

nadelen:

- it hits close to home soms, maar dat zorgt er ook wel voor dat ik intussen zelf veel sterker in mijn schoenen sta

- het is in het centrum van mijn ouders en dat maakt het soms complex

voila! :)

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.