Wat voor werk doe jij?

20/10/18 16:35
Ik ben administratief bediende in een basisschool (4/5de) en juf Lien van het eerste leerjaar in diezelfde school (1/5de)

Er is maar 1 iemand op het secretariaat (ik dus) en dus moet ik ook alles alleen doen. Die alles houdt zoal in:

- nieuwe leerlingen inschrijven
- aankopen doen
- bestelbonnen maken voor de gemeente en deze dan ook uitvoeren
- personeelsdienst en alles wat daar mee te maken heeft (opdrachten correct doorsturen naar het werkstation, eventuele arbeidsongevallen, fietsvergoedingen, verloven..)
- collegebeslissingen maken voor op de de gemeente (vb: aanpassing van de capaciteit voor een volgend schooljaar)
- brandveiligheidmappekes in orde maken
- in werkgroepen zetelen en mee personeelsvergaderingen doen (dit vooral omdat ik ook Juf ben maar ook omdat ik die info toch allemaal graag wil horen :) )
- voorbereiden van een spaghetti- en schoolfeest: bonnen maken, deze afdrukken, badges maken voor oudercomité en de collega's, kassa in orde maken, vanalles plastificeren,...
- en eigenlijk nog veel meer :)

Ik heb een diploma kleuteronderwijs, een getuigschrift bibliotheek, documentatie en informatiekunde en een getuigschrift medisch secretariaat... (wat ik nadien pas bij deed)

Dus dit is eigelijk ideaal werk voor mij :) (ik heb ook in de bib van de UCLL in Heverlee gewerkt wat ook wel supertof was)

Pluspunten:
- ik doe mijn werk supergraag
- ik heb EINDELIJK mijn eigen bureau en mijn eigen systemen etc
- supertoffe collega's
- ik deel de bureau met mijn directrice en wij komen supergoed overeen (mss wel té goed haha)
- de liefde van de kindjes als is het maar "juf lien ik heb een tekening voor u gemaakt" :p
- vakantie uiteraard (al moet ik ook in juli en augustus ook nog werken)

Minpunten:
- wat de schepenen van onderwijs beslist, moet ook gebeuren :p (maja wa Hilde Crevits beslist moet ook gebeuren, helaas)
- ik moet een halfuur rijden maar dat vind ik eigenlijk niet zo heel erg..
- ik ben na 12 jaar afgestudeerd nog altijd niet benoemd, dit is mijn 3de schooljaar dus ben ik wel volgend jaar eindelijk TADD en dan in januari 2020 benoemd voor 20/36ste (helaas, dit zijn alleen de officiële uren die we krijgen op basis van het aantal leerlingen) Ik werk nu voltijds in totaal met een combinatie van vrschillende opdrachten :)
20/10/18 22:57
Duc
Ik werk voor een grote speler in de IT als software engineer. Eigenlijk doe ik zowat alles met O365, maar mijn focus ligt op SharePoint, Teams, Flow, ...
Ik sta in voor het designen van nieuwe omgevingen, een compleet deployment pad uitstippelen samen met de klant en dat van A tot Z afwerken.
Het is een heel boeiende job maar ook best zwaar aangezien ik een werkweek van 40-50 uur heb, en daarbuiten nog (bijna) dagelijks mezelf bijschool doordat Microsoft te pas en te onpas updates aankondigt voor een hele resem aan cloud producten, en O365 gewoon ontzettend breed is and i want to know it all! Ik schat dat ik wekelijks toch een 60tal uur voor het werk bezig ben.

Ik heb trouwens geen diploma, ik ben gestopt in het 5de middelbaar.

Voordelen:
- elke dag is een uitdaging
- veel afwisseling
- ik werk momenteel voor een klant waar ik in geloof
- loon
- 40+ vakantiedagen
- eindeloos budget voor opleidingen, certificeringen en business travel
- thuiswerk
- werkzekerheid

Nadelen:
- negativiteit van sommige collega’s. Klagers die meer willen verdienen maar er niks voor willen doen.
- netwerken is een must. Met O365 is het heel belangrijk om de juiste personen te leren kennen, en zo “inside info” te krijgen over toekomstige updates om daar dan sneller op te kunnen inspelen.
21/10/18 19:35
Ik werk als opvoeder. Ik studeerde bachelor orthopedagogie dus dat is wel volgens mijn diploma.
Ik doe activiteiten met volwassenen met een beperking, ik verzorg hen ( wassen, toilet bezoek/pamper, eten geven,..), ook doe ik wat huishoudelijk werk (vegen, was doen, was plooien, bedden opmaken, afwas doen, ...).
Ik werk voltijds in shiften ( 7.30-15 en 14u30-22u).

Voordelen
- Betaald volgens bachelor. Dit is niet slecht, zeker gezien premies voor avond, weekend en feestdagen.
- behoorlijk rustig

Nadelen
- verzorging
- huishoudelijk werk
- rijk wordt ik er niet van
- shiften hebben soms voordelen (meer tijd voor eigen huishouden). Maar ik heb ook 1/3 weekends en ook 7u30 en 22u zijn lastige uren. Zeker als je een kind hebt / relatie hebt.. :) Ik zie hen in de late week meestal niet veel.. In de vroege week is het meestal een rush in de ochtend. En ik ben bij beide shifts enorm moe :)
22/10/18 10:11
Ik ben marketing manager en office manager bij een startup in digital health / medische apparatuur.

Ik heb economie - talen gedaan in het middelbaar en m'n bachelor orthopedagogie niet afgewerkt. Een directe link met studies is er dus niet echt.

Mijn takenpakket is extreem uitgebreid: aangezien ik met een klein team in een startup werk, doet iedereen een beetje vanalles. Wat ik persoonlijk doe: social media marketing, een beetje sales (on the road dus), mee begeleiden van klinische studies, workshops geven aan dokters en kinesisten, medische congressen bezoeken, beursstanden ontwerpen, blog en website onderhouden, zelf mee op beurzen/congressen staan, administratie, voorbereiding van de boekhouding, HR, zorgen dat er ten allen tijde genoeg koffie en bier op kantoor is (zeer belangrijk!), tweemaandelijks leuke teambuildingactiviteiten organiseren, .......... en nog zooooveel meer.

Voordelen:
- Goed betaald
- Heel veel afwisseling
- Leuke werkomgeving, jong team (allemaal tussen 21 en 35 jaar)
- Redelijk veel inspraak in het bedrijf
- Extreem flexibel in werkuren / thuiswerk

Nadelen:
- Soms té druk
- De locatie vna ons kantoor is minder
- Ik heb geen marketing achtergrond en dat deel begint toch wel het grootste deel van mijn job te worden, waar ik mij minder comfortabel bij voel.
- Weinig vakantiedagen
22/10/18 17:27
Dus wat voor werk doe jij, eventueel een korte uitleg over de werkzaamheden?

- Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en ben dierenoppas voor huisdieren en een uitlaatdienst voor honden.

Hoeveel uur?

- Kan ik geen tijd op plakken, maar ik heb bijna nooit echt vrij xD

Sluit het aan bij je studies of ben je een totaal andere richting uit gegaan?

- Nee ben orthopedagoog van opleiding en deed bovenstaande job gecombineerd maar het werd te zwaar

Wat zijn de min- en pluspunten? (ergernissen, fijne collega's.. )

- minpunten: tijdverlies door verkeer, ongelukjes van de huisdieren in huis, lastige klanten, facturen die te laat betaald worden, discussies over prijzen
- pluspunten: eigen baas, eigen uren, eigen agenda, vrijheid, constant bezig zijn met dieren
22/10/18 18:03
quote door

- Ik ben zelfstandige in hoofdberoep en ben dierenoppas voor huisdieren en een uitlaatdienst voor honden.

Hoeveel uur?

- Kan ik geen tijd op plakken, maar ik heb bijna nooit echt vrij xD

Sluit het aan bij je studies of ben je een totaal andere richting uit gegaan?

- Nee ben orthopedagoog van opleiding en deed bovenstaande job gecombineerd maar het werd te zwaar

Wat zijn de min- en pluspunten? (ergernissen, fijne collega's.. )

- minpunten: tijdverlies door verkeer, ongelukjes van de huisdieren in huis, lastige klanten, facturen die te laat betaald worden, discussies over prijzen
- pluspunten: eigen baas, eigen uren, eigen agenda, vrijheid, constant bezig zijn met dieren

haaa zo zalig
22/10/18 18:32
quote door

haaa zo zalig

NOG EEN MINPUNT: zelfstandige zijn is duur! Zoveel kosten...
22/10/18 18:50
Ge verdient wel een pak meer, normaliter.
22/10/18 19:04
quote door

NOG EEN MINPUNT: zelfstandige zijn is duur! Zoveel kosten...

Wat bedoelt ge zoveel kosten? Ik vind precies niet dat ik zoveel kosten heb. Enkel huur voor mijn kantoor. Andere kosten is afhankelijk van wat mijn klant wilt en dan krijgen zij de rekening voor die kosten.
22/10/18 19:17

Wat bedoelt ge zoveel kosten? Ik vind precies niet dat ik zoveel kosten heb. Enkel huur voor mijn kantoor. Andere kosten is afhankelijk van wat mijn klant wilt en dan krijgen zij de rekening voor die kosten.
[/quote]

Sociale bijdrage 715 per kwartaal
BTW bijdrage 400 euro per maand
Commissies: 450 euro per maand
Benzine: dat wilde niet weten :p
etc
etc
22/10/18 19:51
quote door

Sociale bijdrage 715 per kwartaal
BTW bijdrage 400 euro per maand
Commissies: 450 euro per maand
Benzine: dat wilde niet weten :p
etc
etc

[/quote]

Ahja juist, dat moest ik toen ook doen en vond ik ook redelijk veel. Maakt het moeilijk om iets op te beginnen.

Hier is het veel gemakkelijker om zelfstandige te worden. Ge betaalt +- 300 euro registratie en voor de rest hebt ge geen kosten zolang ge niks verdiend. En zolang ge minder dan 5000 euro per jaar verdient moet ge u van btw niks aantrekken. Heel veel mensen hebben hier dan ook een eenmanszaak, omdat dat niks kost.
22/10/18 19:55

[/quote]

Ahja juist, dat moest ik toen ook doen en vond ik ook redelijk veel. Maakt het moeilijk om iets op te beginnen.

Hier is het veel gemakkelijker om zelfstandige te worden. Ge betaalt +- 300 euro registratie en voor de rest hebt ge geen kosten zolang ge niks verdiend. En zolang ge minder dan 5000 euro per jaar verdient moet ge u van btw niks aantrekken. Heel veel mensen hebben hier dan ook een eenmanszaak, omdat dat niks kost.
[/quote]

In bijberoep kost het allemaal niks maar in hoofdberoep wel, ik betaal als mini zelfstandige evenveel als sommige grote zaken die veel meer geld opstrijken...
22/10/18 20:19
Btw is geen kost, dat is iets dat ge van uw klanten ontvangt en moet bijhouden om dan door te storten. Tenzij ge gewoon uw boekhouderskosten bedoelt?

Ik zal ook eens werk maken van dit topic.
22/10/18 20:45
quote door

Btw is geen kost, dat is iets dat ge van uw klanten ontvangt en moet bijhouden om dan door te storten. Tenzij ge gewoon uw boekhouderskosten bedoelt?

Dat klopt. Ik wou inderdaad daarmee duidelijk maken dat het minder papierwerk is en eenvoudiger om te beginnen.

Quote is precies kapot soms.
22/10/18 20:53
quote door

Dat klopt. Ik wou inderdaad daarmee duidelijk maken dat het minder papierwerk is en eenvoudiger om te beginnen.

Quote is precies kapot soms.

Het zit inderdaad verwerkt in de facturen naar de klanten maar ik kan als dierenoppas geen grote bedragen aanrekenen ze :D
22/10/18 22:50
Ik werk nu een maand in de Superdry in Hasselt als verkoopster. Ik reis constant, 6 maanden reizen, 3 maanden werken, 3 maanden reizen, 3 maanden werken, ... etc. Dus ik neem eigenlijk een job zo snel mogelijk die me redelijk aanstaat en nu is dat de verkoop. Mijn vorige werk periode was in Disneyland Parijs in de glaswinkel en de keer ervoor bij Pandora juwelen.

Ik werk part time, ongeveer 27u, maar bv. volgende maand minder en de maand erop meer omwille van drukte. In Disneyland werkte ik full time, maar met mijn rug kon ik dat niet aan en ben ik vrij snel moeten stoppen.

Ik ben van opleiding leerkracht geschiedenis en kunsthistoricus. Ik hou van die richtingen en wil zeker verder in het onderwijs, maar nu gaat reizen voor. Ik zou het heel erg vinden als ik de job heb die ik echt wil en ik dan weer ga vertrekken. Tevens zijn vervangingen maar enkele dagen of weken en tussen de reizen door is centjes verdienen belangrijker dan een leuke job in mijn veld.

Pluspunten:
- Redelijk dichtbij, half uur op de bus. Ik moet dus ook geen parking zoeken en kan ontbijten op de bus.
- Heel tof team, het is echt ook zo een vriendengroep buiten het werk en aangezien ik dat niet echt heb (want ik reis constant) is dat fijn. Ik ben ook kei snel opgenomen in de groep en dat blijkt niet evident. Als er dus iets gebeurd is (buiten het werk) en je hebt ff een knuffel nodig kan dat dus ook.
- Vrij goed uurrooster, bv. ik werk liefst niet te veel uren per dag voor mijn rug. Ze hadden me dan een extra dag gegeven en dat ik maar 5,5u werk per dag enkel in de namiddag, wat ik ook fijn vind als nachtmens.
- Ik mag ook vooral echt de verkoop met de klant doen. Ik ben hier goed in, haal hier voldoening uit en dat is ook niet zo zwaar op het lichaam.
- Simpele job, niet te veel moeten nadenken, zodra mijn shift erop zit zit ze ook echt erop. Geen stress.
- Fijne dresscode. Hoe vaak vind je een job in de verkoop waarbij je iedere dag een joggingbroek, sportschoenen of sneakers en een lekkere sweater. Plus ik hoef geen pruik te dragen zoals bij mijn vorige jobs, gewoon mijn blauw/roze haar is ok.
- Vrij goed loon. Of toch in vergelijking met Disneyland (Frankrijk) en Pandora (Nederland) waar ik toch 2/3 euro per uur minder verdiende dan nu. Ook is mijn bruto +- hetzelfde als mijn netto door uitbetaalde vakantiedagen, kleine tussenkomst vervoer, kleine tussenkomst maaltijdchecks.

Nadelen:
- Toch verder dan gedacht: 15 min voor de bus vertrekt thuis vertrekken, half uur op de bus, 15 min wandelen naar het werk en dan 15 min wachten want dan ben ik te vroeg. Maar als ik een bus later neem dan ben ik te laat, want ik moet er een kwartier op voorhand zijn. Ik krijg dat kwartier niet betaald, maar ik moet enkel een lanyard aandoen dus eigenlijk kost dat geen tijd en werk ik gewoon iets meer.
- Heel zwaar voor mijn rug. De stock is ook boven, dus vaak trap op en af. Geen mogelijkheid om te zitten tijdens het werk, enkel tijdens half uurtje lunchpauze en kwartiertje erna. Half uurtje is ook niet lang genoeg om iets te gaan halen of iets te gaan eten snel.
- Eigen aan superdry is de zeer specifieke wijze waarop alles geplooid, gelegd, gehangen, ... moet worden. Met het maatstickertje 2 cm van de rand, alles exact even breed. 9 tshirts per hoop, 5 truien per hoop, 9 items op een rek, kapstokken even ver van elkaar, kaartje ingestoken dat je de prijs niet direct ziet, alles op maat, kappen omhoog, ... Daar kruipt veel tijd in die je dan niet in iets anders kan steken. Ik probeer het dan wat sneller te doen zodat ik weer bij de klanten kan zijn, maar dan krijg ik n beetje onder mn voeten.
23/10/18 14:33
Ik ben lichttechnicus bij concerten & dansfeesten.
Niet voor gestudeerd, gewoon een beetje ingerold, begonnen als vrijwilliger en dan dus van mijn hobby mijn werk gemaakt ^^

Voordelen:
- Ik ben een klein kind en veel van mij collega's ook, dat is tof. Laatst liep ik over een enorm stuk wit doek zonder schoenen aan de huppelen "Ahihihihihi dit is mijn baaaaaan"
- Ik zie veel bandjes, en ik ontdek vaak toffe muziek.
- Een voordeel dat er nu nog niet is, maar ik wel aan werk, is dat ik op tour kan! Misschien blijkt dat tzt wel een nadeel en vind ik het verschrikkelijk, maar for now lijkt het me super vet om een keer te doen.
- Als ik wil kan ik mijzelf een maand op onbeschikbaar zetten en dermee een maand vakantie hebben, zonder geld, weliswaar :p
- Vrijdag had ik echt iets super moois gemaakt, en kei veel mensen kwamen mij vertellen hoe mooi het was, en ik ben nogal onzeker van mijzelf, dus soms dan als ik weer eens iets tof heb gemaakt, voel ik mij super goed over mijzelf ^^ (aleja toch een paar uur :p )

Nadelen:
- De verantwoordelijkheid soms. Als er iets niet werkt is het aan mij om het te fixen. Bij concerten vind ik dat niet zo eng, maar bij een theatervoorstelling of congres vind ik dat soms eng. Dat mijn lichttafel uitvalt het moment dat ze zeggen "En dan NU, in de SPOTLIGHT, persoon X" en dan zit ik daar, all eyes on me.. "ja uh.. sorry?" Is nog niet voorgevallen maar ik ben daar bang voor.
- Ik ben niet in dienst, dus ik moet toch altijd zorgen dat ik genoeg klusjes in een maand heb. De ene maand heb ik heel veel geld en de andere maand bijna niets XD
- Soms, bij van die kut feesten met r&b, hiphop, dancehall, kom ik gewoon zot. Dan is da 1u snachts en dan weet ik, okee, ik moet hier nog tot 4u of 5u door. En soms moet k dan de volgende dag weer om 9u beginnen en dan zakt de moed al wel eens in mijn schoenen, maar vooral door die kut muziek!

Dit weekend 5 shows in 3 dagen. Ja ja...
14/11/18 10:43
Zelf werk ik als administratief bediende in een grondwerk en landbouwbedrijf. Dit doe ik 38 uur per week ( eigenlijk meer maar oké)
Mijn taak zijn de typische dingetjes maar ook de facturatie van het landbouwbedrijf en de herstellingen in de garage.

Ik heb zelf eerst 5.5 jaar als sales advisor in H&M gewerkt. Dat is een chique naam voor verkoopster. Maar ik kreeg wat mensen haat dus ik dacht tijd voor iets nieuws.

Mijn studies : Ik ben afgestudeerd als Zorgkundige.. Dus ja iets totaal totaal anders. Mijn doel was eigenlijk psychiatrisch verpleegkundige te worden en dus verder te studeren MAAR ik ging eerst even een jaartje werken. ( Slechtste plan ooit ) want ik had redelijk shitty stagebegeleider van school uit gehad mijn laatste stageperiode
en ik moest dit allemaal even plaatsen.
Ik ben nooit meer aan het studeren geraakt en doe mijn job voor NU ook super graag. Wie weet ooit.

Voordelen:
- elke dag deel ik zelf in wat ik ga doen
- mijn officiele uurrooster is echt top en handig naar kinderen toe later
- ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid
- in tegenstelling tot bij h&m , als er iemand ziek is zit ik niet mee in de shit daardoor

Nadelen:
- als ik ziek ben , is dat mijn probleem aangezien mijn werk blijft liggen ( of vakantie ..)
- landbouw-denkwijze is vaak géén vakantie-denkwijze en meer een 'leven voor het werk'mentaliteit
- Collegialiteit ..
- Het is een familiebedrijf en de dochter van .. ja daar kan ik boeken over schrijven.
16/11/18 21:08
ik werk als dossierbeheerder/klantenadviseur voor een sociaal verzekeringsfonds binnen een sociaal secretariaat. Concreet heb ik de eer om zelfstandigen sociale bijdragen aan te rekenen. In tegenstelling tot werknemers, moeten zelfstandigen dat zelf regelen en betalen.

studies: MA Geschiedenis & Internationale Betrekkingen

voordelen:
- flexibele werkgever
- 1 dag thuiswerk
- pendelen met trein en bus stelt de aankoop en kosten van een auto voorlopig uit: hennig sparen nu dat ik bij hotel mama woon
-gemengd team qua leeftijd
- zelfstandigen blij maken met een factuurtje :v

nadelen:
- ik werk er sinds april 2017 en ben uitgekeken op mijn huidige functie.
- Ik bel niet graag en toch werk ik voor een klantendienst en ik leer er wel uit, maar het is goed geweest. Ik moet constant aan de slechterik van Bassie & Adriaan denken die de telefoon kapot knijpt :D
- inhoudelijk: degelijke opleiding sociaal statuut, maar veel routine. Er valt bij te leren maar de massa laat dat niet toe
- geen balans man-vrouwverdeling bij de collega: 80% dames ..de roddel en achterklap hoeft voor mij écht niet.
- ik ben een spontane, goedlachse, sociale gast...maar mijn collega's boeien me niet. Mijn teamchef moet mij niet en dat heeft die subtiel tijdens een jaarlijks evaluatiegesprek laten blijken (mijn prestaties waren wel goed) en ik hem niet
- de enige reden om te blijven: meer verlof in 2019 en voorlopig geen ander werk
17/11/18 20:30

Ik doe vanalles.
Momenteel ben ik voltijds supply teacher Engels in een school hier in Dubai. De leerkracht Engels komt pas in Januari aan dus vroegen ze mij (helemaal geen leerkracht) om in te springen.

Ik geef 22 uur les, maar anders dan in bvb Belgie, moet je echt wel op school blijven. Omdat het dan nog eens Brits Curriculum is, moet je heel wat meer verbeteren (geen toetsen, wel notitieboeken) en wordt er een erg grote nadruk gelegd op Engels (duh). Ik ga blij zijn als het Januari is.

Voordeel:
* Hoewel ik dacht dat ik niet goed was met kinderen blijkt het nu dat ik met kinderen (tieners) werken erg leuk vind
* Wanneer kinderen zeggen dat je hun favoriete leerkracht bent doet wel iets met je
* Ik zie mijn echtgenoot overdag en we kunnen samen lunchen (joepie!)
* Sociale kring uitbreiden. Dubai kan erg eenzaak zijn en toffe collegas hebben is dan ook een erg groot pluspunt.

Nadeel:
* Soms zijn er dagen waarop ik 3 uur les geef in de ochtend en voor de rest met mijn vingers zit te draaien.
* Mijn man zei altijd dat heel wat leerkrachten rasechte klagers zijn. Ik kan dat nu beamen.
* Het is 35 graden overdag en heel wat kinderen moeten nog ontdekken wat deodorant is.
* Op het einde van de dag ben ik te moe om aan andere projecten te werken.

Daarnaast blog ik ook.
Inkomsten zijn bijna nihil maar het is tof om te doen. Ik ga die blogs nu ook proberen uitbouwen om die effectief te monetisen.

Ik heb een dropshipping ecommerce website.
Moet er weinig voor doen.
Ik maak amper reclame, maar op de een of andere manier vinden mensen me toch. Lekker bijkomende inkomsten.
Negatief: customer service. Ik haat customer service.

Ik baat een platform uit waar graphic designers book covers kunnen verkopen aan auteurs
Voordeel: erg passief
Nadeel: -

Ik vertaal boeken van het Engels naar het Nederlands
Voordeel: Lezen en vertalen tegelijkertijd!!! En er nog voor betaald worden!!
Nadeel: - strikte deadlines

Ik market boeken en coach auteurs
Voordeel: je ziet auteurs en hun schrijven echt groeien
Nadeel: Er zijn heel wat auteurs die niet inzien dat een goede cover erg belangrijk is wanneer het op marketing aankomt.

Ik combineer alles (zolang ik niet les geef) met dank aan een erg stipt en strikt schema.