Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 19 - Weerpokémon : 668 reacties (22/34) [Weerwolven]

Spel 19 - Weerpokémon


Levende spelers:
Bartata - Blizzerd (B)
Charnemder - Nem
DDrowzee - Dagdromen
Ekanseyedboy snakeeyedboy
Romastar - Romaric
Tabooto - Taboo

Dode burgers:
Dittopulso - Depulso
Porypsigon - Ypsilon
Shypno - Scheepswrak
Sperrow - erroarist
Wigglysoff - SoulOnFire

Dode wolven:
Ballebusaur - Ballegerard
Posiwrath - Positivisme
Roblithe - RobinTheHood


Functies en rollen


4 Dag 1
6 Nacht 1
12 Dag 2
14 Nacht 2
20 Dag 3
22 Nacht 3
26 Dag 4
27 Nacht 4
28 Dag 5
29 Nacht 5
32 Dag 6
33 Verdeling


Winnaars: Ballegerard, Nem, Romaric en Dagdromen
22/05/19 10:09
Nog 24 uur tot de deadline!
22/05/19 13:20
Get on with it...
23/05/19 09:01
Nog een uur voor de laatste instructies. Herinnering in de Telegram mag altijd.
23/05/19 10:00
Is het al 10u op noxa ook? :p
ff checken...

Yup, ok, edit dan:

Goed, zoals beloofd mijn verklarende post.
Ik ben beschermende wolf (en dus team burger).

Mijn eerste claim:
ik heb unieke burger tags in N1: check. Er zijn enkel burgerfuncties met de tags "positief verblijf" (toegegeven, mijn basisfunctie heeft iedere nacht unieke burgertags en niet enkel de eerste. Maar als ik had gezegd dat ik iedere nacht unieke burgertags heb met mijn basisfunctie, kon ik maar 2 functies hebben en zo snel zo veel info bloot geven wou ik niet. Let erop dat ik niet gelogen heb, ik heb nergens gezegd dat ik ENKEL de eerste nacht door de stalker gecheckt kon worden).

Vandaar ook mijn vroege focus op de stalker. Het is de enige functie die mij als team burger kan bewijzen.
- Auraziener ziet in het beste geval een rol die voor zowel burgers als wolven kan, in het slechtste geval een wolvenpassieve
- ziener ziet me als wolf
- ik sterf zelfs als wolf

quote door

Ook boeiend om vast te stellen:
- op nacht 1 wil je stalker en uitkijker bij je, maar vraag je tegelijk om ziener, auraziener en andere functies weg te blijven van je.


Graag een quote hiervan waar ik dat vraag? Want volgens mij heb ik enkel gevraagd dat de transporteur wegbleef (zie p5.). Ik heb er expres op gelet dat ik niet zou vragen of de auraziener en de ziener wegbleven (ook al zouden ze inderdaad niet veel kunnen komen doen, maarja).

quote door

De stalker en de uitkijker ( = magische onderzoeker van vorig spel) voeren hun functie uit op mij.
De transporteur (team burger) blijft WEG van mij vannacht.


Mijn tweede claim na blizz zijn beschuldiging:
ik kan mij bewijzen als het uitvoeren van mijn actieve functie lukt: check, want dan sterft er iemand extra. En ik zal zelfs voorspellen wie: ik heb Soulonfire aangevallen.

Waarom soul:
- na privegesprekken met haar ben ik redelijk zeker dat ze burger is (mijn eenmalige functie werkt enkel op burgers, niet op wolven).
- uit privegesprekken blijkt dat ze graag eens de coordinerende burgerrol op haar zou nemen, liefst levend maarja... voila soul, go for it :p
- soul is veruit de actiefste dit spel. Ik denk dat ze een goede infoverzamelaar zal zijn en hopelijk ook tot de juiste conclusies zal komen
- ik vermoed dat de wolven soul niet zullen aanvallen omdat ze door sommigen toch precies verdacht overkomt, of toch alleszins dat ze mij beschermt en gelijk geeft :p

Waarom niet blizz: door zijn leugen over dat ik mij opsloot in n1 ben ik er van overtuigd dat hij team wolf is. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik mij niet opsloot. Ik wil het risico niet nemen dat hij een volwaardige wolf is en mijn bewijs vannacht mislukt (maar hij kan ook tovenaar zijn, en al gezien hebben dat ik beschermende wolf ben).


Mogelijke scenario's na de nacht:
- Soul en iemand anders zijn dood: ik denk dat ik bewezen ben? Tenzij Soul en die andere persoon geliefdes waren maar dan zullen ze dat wel eerlijk komen zeggen neem ik aan.

- enkel soul is dood: dan ben ik niet bewezen, maar dan zeg ik u dat de wolfkill mislukte (of necro ressurecte iemand) en mijn beschermende wolf kill wel lukte. Uiteraard hoeft ge mij niet te geloven.

- soul is niet dood en iemand anders wel: mijn functie mislukte (of necro ressurecte soul, of soul barricadeerde zich) en de wolfkill lukte wel.

- niemand is dood (onwaarschijnlijk na een nacht waarin 2 kills geprobeerd worden): wolkill en/of mijn kill mislukte, en de andere werd eventueel geressurected door de necro.

- er zijn 2 andere doden en soul leeft nog: soul werd gewisseld met een van de anderen.



Mijn persoonlijke hoofdverdachten dit spel op basis van hun speelstijl/beschuldigingen:
blizz liegt over dat ik mij opsloot in n1. Ik vraag mij af of blizz mss tovenaar is en mij toch checkte in n1, en besefte dat ik als wolf zou sterven. Maar zijn beschuldiging begon pas na n2. Dus de kans bestaat dat de tovenaar (in dit geval dan niet blizz) de wolven al vond en blizz gewoon de uitvoerende wolf is omdat hij met het artefact niet gelyncht zou worden (omdat het dan verdwijnt). Met een beetje geluk zou ik gelyncht worden, sterven als wolf, en dan is blizz opeens keibetrouwbaar. Maar ik herhaal: ik heb me niet opgesloten in n1 zoals hij beweert.


Yps
- zit iets te veel te stoken tov andere spelletjes vind ik. Lijkt me ofwel wolf ofwel eventueel necro die graag wat verdacht is zodat de wolven hem niet zouden killen. Wat ook kan, is de burger van het team gemengde geliefde om ook de wolfkill van hem weg te houden. Lijkt me alleszins niet team burger.
- lijkt ook dingen te verzinnen / overdrijven (zie quote in deze post), al kan dat natuurlijk een eerlijke vergissing zijn.


Dusja, ik zou een van die twee hangen (of als er iets duidelijkers bovenkomt na deze nacht sta ik open voor andere lynch-kandidaten). Maar we zullen eerst afwachten of mijn kill op soul lukte :' ) erg tegenstrijdig met mijn burgergevoel om te hopen dat er vannacht 2 burgers sterven hahaha. Maarja, ik had niet echt een keuze. Ja ge moogt mij hangen, maar ik zeg u nu alvast:
- dat ik als wolf sterf dus dat ik niet als organiserende burger kan dienen
- dat het een verspilde lynch is want ik ben beschermende wolf en mijn enige kill dat ik kan doen is vannacht geprobeerd



Algemene bijkomende vraag aan blizz:
nu de deadline van de nacht voorbij is, aan wie heb je artefact doorgegeven en heeft die persoon dat ook effectief ontvangen? Ik zie geen reden om dit geheim te houden. Als het artefact bij de wolven zit, weten ze het al. Als het bij een burger zit kunnen de wolven het toch niet meer gaan stelen aangezien het wordt doorgegeven voor de nacht. Plus, ik zou niet willen dat we de persoon met het artefact ophangen want dan verdwijnt het artefact.
23/05/19 10:05
Nacht 3 - Mt. Moon


De Pokémon trokken nog een klein eindje verder tot ze konden schuilen voor een dreigende onweersbui. Nadat ze een paar irritante Zubatsen tegen kwamen , zaten ze gerust voor de nacht. Of dat hoopten ze toch. Maar er knaagde iets aan Freakachu, er was iets speciaal aan deze plek en hij had geen goed gevoel voor wat ging komen.

Enkele Pokémon gingen meteen slapen, maar anderen gingen nog iets proberen te regelen voor de nacht. Freakachu probeerde het te volgen, maar ineens zag hij twee van de dodelijke monsters verschijnen. De ene had hij al in de vorige nachten gezien, maar de andere was nieuw. Wat was die van plan?

Ze gingen verschillende richtingen uit dus Freakachu moest een positie zoeken om ze allebei in de gaten te kunnen houden. Veel tijd had hij echter niet, de ervaren wolf deed zijn snel en efficiënt. Het kleine vogeltje had geen enkele kans gehad en lag nu dood op de grond.

Het andere gevecht was interessanter. De nieuwe wolf had zijn missie onderschat en moest er echt moeite voor doen. Uiteindelijk kon hij het gevecht winnen en lag zijn doel in een plasje bloed. Haar engelenstem zou gemist worden door de Pokémon.

De wolf wou uitgeput terug naar huis gaan, maar dan zag hij het mes in zijn buik. Had dat kleine schattige ding dat gedaan? De wolf zakte wanhopig ineen, het hele plan viel in duigen en dit was zijn einde.
Freakachu dacht dat het veilig was en ging van dichterbij kijken of de wolf wel echt dood was. Dat bleek zo te zijn. Op zijn buik kon hij nog vaag een spiraal onderscheiden. Dan was deze wolf eigenlijk … Maar hij kon zijn gedachtengang niet verder afmaken, want er kwam een nieuwe wolf aan. Freakachu kon geen kant op.

De wolf negeerde Frakachu echter volkomen en ging naar het lichaam van de dode wolf. Een ijzige kreet weerklonk en Freakachu dat dit het moment was om te gaan lopen. Hij sprintte terug naar zijn slaapplaats om daar te blijven voor de rest van de nacht.

’s Morgens verzamelden de Pokémon in de open vlakte. Deze nacht was een slachtpartij geweest. Twee van hen lagen dood op de grond. Iets verderop lagen twee dode wolven. Twee? Ja blijkbaar wel. Het mes stak nu in de borst van de andere wolf. Vaag kon men de schattige puppy nog herkennen. Hij had hen allen misleid. Hoe moest het nu verder met de revolutie?

Er zou een stemming moeten komen en er moest een schuldige worden aangewezen voor deze misdaden. Freakachu had er alle vertrouwen in dat er vanavond iemand zou hangen.


Dag 4 breekt aan. Deadline voor uw official votes: zondagavond 26/05 om 20u00
23/05/19 10:09
quote door

Graag een quote hiervan waar ik dat vraag? Want volgens mij heb ik enkel gevraagd dat de transporteur wegbleef (zie p5.). Ik heb er expres op gelet dat ik niet zou vragen of de auraziener en de ziener wegbleven (ook al zouden ze inderdaad niet veel kunnen komen doen, maarja).


Ik ga later nog wel eens door de oude forumposts gaan, maar voor zover ik me herinner vroeg je enkel bezoek van stalker en uitkijker. Maw, je impliceerde dat alle anderen ergens anders moesten gaan kijken.



quote door

Mijn tweede claim na blizz zijn beschuldiging:
ik kan mij bewijzen als het uitvoeren van mijn actieve functie lukt: check, want dan sterft er iemand extra. En ik zal zelfs voorspellen wie: ik heb Soulonfire aangevallen.


Je geclaimede eenmalige functie is letterlijk iets dat wolven ook kunnen. Dat is niet iets waarvan je op voorhand kan beweren dat het sowieso een bewijs gaat opleveren. Het is iets dat enkel onder ideale omstandigheden iets kan zeggen. Hopelijk snap je ook wel dat iedereen die het lijstje functies afging, daar ook wel de nodige bedenkingen bij had.
23/05/19 10:17
quote door


Ik ben beschermende wolf (en dus team burger).

Mijn eerste claim:
ik heb unieke burger tags in N1:


En hiervoor verwijs ik terug naar die verschillende manieren van tags berekenen. Zowel jij, ik als minstens 2 andere mensen bij mij in pm kwamen naargelang de omstandigheden uit op 3, 4 of 5 verschillende functies die hieronder kunnen vallen. De verwarring onstond dus door te kijken naar 'team burger', 'fysiek burger' of 'burger functie', wat nooit volledig samenvalt

In mijn eigen sheet had ik het dus vooral over burgerfuncties. Van die burgerfuncties met een unieke tag was er geen die zich zomaar kon bewijzen met zijn eenmalige functie. Het feit dat jij zelf ook een beschermende wolf aanduidt als 'burger' zegt genoeg, want een beschermende wolf is geen burger maar een wolf. Het is uiteraard wel team burger. Dus als jij die vergissing maakt, dan snap je hopelijk dat diverse anderen die ook maakten?

edit: dit is je originele post ivm die claim:

quote door

Maar goed, ik wil trouwens inderdaad gerust gecheckt worden door de stalker, want ik heb idd een van die functies die vannacht als 100% burger gezien worden


Ook daar heb je het over burgerfunctie, niet team burger. Dus uiteraard komt dat lijstje dan enkel neer op Dwalende verleider, Inbreker, Berschermengel. Bij die drie zag ik geen eenmalige functie die zich zomaar kon bewijzen, en ik was niet alleen.

Ik snap wat je probeerde te claimen, maar technisch gezien koos je ook niet voor de juiste formuleringen.
23/05/19 10:22
Zo weinig reactie op de tekst, ik zal maar een tl;dr posten
23/05/19 10:23
quote door

Zo weinig reactie op de tekst, ik zal maar een tl;dr posten


Eerste reactie: 'HOLY SHIT, WAT??'
23/05/19 10:26
quote door



Eerste reactie: 'HOLY SHIT, WAT??'


idem eigenlijk, ik tel 4 doden in totaal? Dat gaat een serieus forensisch onderzoekje worden.
23/05/19 10:28
Depulso
Idd 4 doden. Ik zat ook te wtf-en hoor. En drie keer herlezen vandaar nog geen reactie.
23/05/19 10:31
vragen voor het forensisch onderzoek:

- welke spelersnamen kunnen we plakken op de omschrijvingen van pokemon
- wie reageert er op welke dode andere speler, wat is de kettingreactie?
- wie sterft er als reactie op een andere speler, wat is ook hier de kettingreactie?
- is er iemand die niet meer reageert, maw het spel niet meer beïnvloedt? Want dat zijn dan mogelijk gemengde geliefden die gestorven zijn?
23/05/19 10:32
Als ik goed kijk, zijn Erro (Spearow is een klein vogeltje), Sof (Wigglytuf is de evolutie van Jigglypuf, vooral gekend voor haar zangskills) en Posi (Poliwrath heeft een spiraal op de buik staan) dood? De wolf staat precies weinig info over.
23/05/19 10:34
gewone wolf doodt vogeltje erro

beschermende wolf posi (ik ga gerust even mee in die veronderstelling los van die andere discussie) doodt zingende pokemon sof.

sof heeft burger rol met reactie op haar dood (jager?), waardoor ze posi aanvalt.

posi gaat dood

dode posi wordt gevonden door een andere wolf

andere wolf gaat ook dood?
23/05/19 10:39
Depulso
Geliefde wolven? Het mes stak ineens in de andere wolf dus zelfmoord.
23/05/19 10:41
quote door

Geliefde wolven?


Gemengde geliefden dan, qua team?

beschermende wolf posi (ging eerst dood) werd gevonden door een wolf van team wolf ?

Wie het is gaan we maar pas ontdekken als we de killlijst zien, en er posi/sof/erro van schrappen.
23/05/19 10:41
Amai is da hier weerwolven of Game of thrones, zoveel dooien :s

Dus eigenlijk 3 van team burger dood en 1 wolf? Allez als posi haar claim klopt?
23/05/19 10:43
Depulso
quote door



Gemengde geliefden dan, qua team?

beschermende wolf posi (ging eerst dood) werd gevonden door een wolf van team wolf ?


Dat denk ik ja
23/05/19 10:44
Ik snap zelfs niet wie er nu het meest mee gewonnen heeft


- burgers zijn een burger met goede rol kwijt (jager sof), maar er is onrechtstreeks ook een echte wolf dood gegaan, dus dat is nog wel nice

- wolven hebben één van hen kwijt geraakt, maar er is onrechtstreeks ook een burger dood gegaan. Dus dat is voor hen ook nog wel nice.

- De gemengde geliefden hebben zichzelf van kant gemaakt. Ook nice :p
23/05/19 10:44
quote door

Amai is da hier weerwolven of Game of thrones, zoveel dooien :s

Dus eigenlijk 3 van team burger dood en 1 wolf? Allez als posi haar claim klopt?



Ik denk dat haar functie claim wel klopt. Haar alliantie claim daarentegen ...