Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Ex weigert vliegtickets terug te betalen : 25 reacties (1/2) [Reizen]

Ex weigert vliegtickets terug te betalen

08/09/17 07:30
peefi
Mijn ex en ik hadden eind augustus een reis geboekt. Maar aangezien hij een week later als bijna-30-jarige besloot om mij te bedriegen met een meisje dat nog maar net 19 is geworden is dat plan van de baan. Ik heb nog lang getwijfeld om die reis alsnog te maken (desnoods op vriendschappelijke basis), maar uiteindelijk heb ik hier niet voor gekozen.

Nu beweerde hij bij hoog en laag om mij die vliegtickets terug te betalen (of toch mijn ticket). Ten eerste omdat dit -zoals reeds gezegd- niet mijn keuze was. Ten tweede omdat ik wel degelijk gewerkt heb om die vliegtickets te betalen en hij al 2 jaar werkloos is. Hij heeft mij 90 euro gestort (wat absoluut niet het bedrag dekt van de vliegtickets) omdat ik hem zogezegd nog geld moest (wat bullshit is aangezien ik zijn vliegtuigtickets ook heb betaald en mijn schuld daarmee was ingelost).

Kan ik hiertegen alsnog stappen ondernemen? Er was wel degelijk sprake van een mondelinge en schriftelijke overeenkomst. Ik wil dit hoofdstuk zo snel mogelijk kunnen afsluiten, maar als student kan ik mijn zuurverdiendd centen ook gebruiken.
08/09/17 07:43
AdrianHealey
Over well bedrag gaat het?
08/09/17 08:03
Gij hebt zijn vliegtuig tickets betaald om uw schuld terug te betalen? Het bedrag van die schuld is dus van hem. Aftrekken van die schuld.

Hij heeft daar bovenop 90 euro betaald. Schuld + 90 euro = vliegtickets? Meer? Minder?
08/09/17 08:55
Ja ik snap het ook niet helemaal, als gij de vliegtuigtickets hebt betaald om zijn schuld bij hem af te lossen, stonden jullie toch quite?
08/09/17 09:20
Dus eigelijk moet gij hem die 90 euro terugstorten tot zover ik dit kan opmaken uit de tekst :D
08/09/17 09:38
Nee, zij heeft beide tickets betaald, maar wil haar bedrag terug. En dat zal dan een stuk meer zijn dan 90 EUR.
08/09/17 09:50
Ze zegt dat ze haar schuld had betaald door zijn vliegticket te betalen. Dus hij moet haar ticket nog terugbetalen (als het meer was dan 90€). Toch als dat zo afgesproken was
08/09/17 09:53
onverhuld
Gelle wilt gewoon weer allemaal neuten he
08/09/17 10:16
carbonanotglue
weer een uitstekende boyfriend keuze
08/09/17 10:36
quote door


Nu beweerde hij bij hoog en laag om mij die vliegtickets terug te betalen (of toch mijn ticket).


Dus zij heeft zijn ticket betaald om quite te staan. Toen heeft hij haar bedrogen waardoor haar eigen vliegticket weggegooid geld is. Nu moet/wil hij haar ticket betalen omdat het zijn schuld is.

You're welcome.
08/09/17 10:43
Zjoske
maat iedereen weet toch dat ge dat geld nooit terug ziet.
de prijs van een relatie....
08/09/17 11:59
Ga gewoon op reis apart?
08/09/17 12:19
En als ge de helft vraagt van de prijs van uw ticket? Vind ik nog wel een goede tegemoetkoming.
Of als ge geen een van de twee gaat kunt ge miss iemand zoeken die met u mee wilt en hem de naamsverandering laten betalen.
Of gaan zagen bij zijn ma ofzo als ge daar een goede band mee had.

Natuirlijk is 'ik moet u nog geld' heel vaag en wss hebt ge daar geen bonnetjes van of zo dus op dat vlak is het uw woord tegen het zijne he. Als hij echt te koppig doet zou ik dus derde partij inschakelen die ge vertrouwt en als dat niet lukt, zelf proberen te gaan zodat ge er het meeste nog uit haalt. En anders laten vallen. Zo'n break up brengt al genoeg zever met zich mee.

Ik had het zelfde met mijn douchebag ex maar die had zo'n schuldgevoel dat hij het wel heeft terugbetaald.
08/09/17 12:28
Uw2ePersoonlijkheid
Hebde nog compromitterende foto's van hem?
08/09/17 12:51
peefi
quote door

Hebde nog compromitterende foto's van hem?


Nee, hij helaas wel van mij.
08/09/17 12:52
peefi
Anyhow ik ga het gewoon laten. Geen zin om nog meer tijd of energie te steken in die jongen. Toch bedankt voor de reacties!
08/09/17 14:32
"Een probleem wordt sneller opgelost door te overleggen met de mensen waarmee je het hebt dan met die die er buiten staan" (toch privé gerelateerd)
08/09/17 15:22
quote door

"Een probleem wordt sneller opgelost door te overleggen met de mensen waarmee je het hebt dan met die die er buiten staan" (toch privé gerelateerd)


Soms wilt ge absoluut geen contact meer hebben met die persoon en zoekt ge raad bij anderen.
08/09/17 16:50
True, maar daarmee wordt nog altijd niets opgelost.
Laat staan met bovenstaande raad.

En als het dan toch gaat over u geld, dan wil je toch een oplossing hebben?
09/09/17 03:53
Makara
quote door

Gelle wilt gewoon weer allemaal neuten he


Die neuters hebben wel gelijk Dais!