Praktisch examen op parking?

14/01/14 17:25
Rij eens door het shoppingcenter daar he.. eigenlijk is da gewoon een baan me int midden ne grote rotonde met een gebouw in het midden. gewoon opletten voor de zebrapaden, hier en daar nen afslag voor echt een parking op te rijden en ni vergeten dat het een zone 30 is.

Ook bij het binnenrijden staat er langs den ene kant dit onderste bord " >bord waarbij de hoofdweg naar links afbuigt en je niet moet pinken. Dus om binnen te rijden moet je naar rechts pinken ookal lijk je rechtdoor te rijden. Als de instructeur niks zegt moet je dus mee afbuigen naar links en de hoofdweg volgen. Als je dan uit het shoppingpark rijdt langs die kant moet je dus voorrang verlenen aan de hoofdweg, diegene die het park in willen moet in principe pinken ookal zullen velen het daar niet doen. Maar degene die niet pinken zouden dus moeten afbuigen (de hoofdweg volgen) en daar moet je voorrang aan verlenen. Tricky shit want deze auto's komen recht op je af waardoor je denkt dat ze je zullen passeren maar buigen dus voor je neus af.
14/01/14 17:48
Het is ook niet echt een parking... Over de echte parking gaat ge niet moeten rijden, enkel over de straat die erdoor loopt, en die eigenlijk niet tot de parking behoort. Dus daar gelden dezelfde regels als op eender welke andere weg. En dan vooral goed letten op wat pherrygers hierboven zegt :)
14/01/14 18:16
Ik denk da ge in principe een baan hebt da ge volgt, en al die ander straatjes moeten u voorrang geven want daar staan haaientandjes :p gewoon zien dat ge zeker stopt aan het zebrapad he :o

Ale ik denk toch da het daar zo was, ik heb daar nu ni echt op gelet de laatste keer da we daar passeerden.
14/01/14 19:01
cloud9
Als ze merken dat ge heel onzeker zijt, of te voorzichtig zijt, dan buizen ze u ook omdat ge er dan gewoon nog niet klaar voor zijt. Ik vond m'n examen net leuk, en da was voorbij voor ik het doorhad. & ga eens een proefexamen doen met iemand van de rijschool, zal misschien al een deel van u zenuwen wegnemen als ge al eerder met een vreemde in de auto hebt gereden :)
14/01/14 19:38
Viscera
Ga daar dan op voorhand al eens rijden?
14/01/14 21:06
PoundingSense
Als ge genoeg geoefend hebt dan moet ge nie stressen en da gewoon doen.
Kunt ge autorijden en kent ge de regels dan kunt ge heus wel over een parking rijden.
Als ge elke keer gaat panikeren als ge ergens moet rijden waar ge nog nooit geweest zijt of de situatie nie kent dan kunde beter met het fietske gaan of alleen rond de kerketoren rijden
14/01/14 21:29
Ik heb rijexamen gehad via olen shopping park. Die hoofdbaan dat daardoor loopt, is gewoon openbare weg (= Lammerdries, geen parking). Enkel als ge op dat stuk naar links of rechts afslaat, hebt ge parking maar dat doen ze tijdens uw examen niet. Dus dat is niet anders dan een ander stuk op uw examenroute... En als ge zeker wilt zijn, rijdt daar dan vooraf gewoon eens door.
14/01/14 22:23
Ik had ook rijexamen door het olen shopping park.
wat pherrygers zegt, goed opletten welke de hoofdweg is.
als je van het shopping park komt richting larum dan rijd je niet op een voorangsweg
je moet ook voor die voorrangsweg stoppen (die naar rechts afbuigt)
er staat een stopbord en een hoofdweg aanduidingsbord
als je dus naar rechts wil moet je dus iedereen op die hoofdweg moet je dus iedereen voorlaten
wat logisch is, maar het is niet zo logisch als je er bent vond ik, aangezien dat het lijkt dat je al op een hoofdweg aan het rijden was

maar ik had het bord wel gezien en ook gestopt aan het stopbord
maar ik had de mensen die voor mij afsloegen niet voorgelaten

dat was mijn fout dan en ook het feit dat ik op fietssuggestiestroken niet goed genoeg
aan de kant reed. die laatste was 1/2
en die eerste fout was 0/2
was er door maar wel net erdoor!

het gaat meer over je algemene houding, rijstijl, indruk etc. het gaat erom dat je je goed voelt in een auto en dat je dat uitstraalt ofzo. voor grote fouten buizen ze je wel omdat je dat dan wrs ook buiten het examen doet maar iedereen maakt fouten

hoe meer je geen fouten probeert te maken hoe meer je er maakt;)
14/01/14 22:27
en bedoelen ze niet gewoon over die straat en het rond punt dat erdoor loopt? want over de parking rijden is onhandig tijdens een rijexamen en je gaat er niet moeten parkeren, toch
15/01/14 10:15
Ik hoop voor u da ge uw examen op ne rustige dag kunt doen dan, in 't shopping is da anders vo ZOT te worre :D
En veel verkeerd kunde daar ni doen, das gewoon rechtdoor rijden (van welke richting ge ook komt) en stoppen voor voetgangers. Ik denk da de zijstraatjes allemaal haaietanden hebben om voorrang te geven. Dus da zal wel goe meevallen, ge moet er alleen duuzend ogen hebben ;)
15/01/14 12:01
quote door

het gaat meer over je algemene houding, rijstijl, indruk etc. het gaat erom dat je je goed voelt in een auto en dat je dat uitstraalt ofzo. voor grote fouten buizen ze je wel omdat je dat dan wrs ook buiten het examen doet maar iedereen maakt fouten

hoe meer je geen fouten probeert te maken hoe meer je er maakt;)

Dit is toch ook wel de indruk die ik had op mijn eigen rijexamen! Het belangrijkste is dat ge laat zien dat ge vlot en veilig kunt rijden. Krampachtig geen enkele fout proberen maken, gaat het tegenovergestelde effect hebben. Ik weet dat dat niet altijd evident is, maar probeer uw zenuwen tot bedaren te brengen door uzelf vertrouwen in te praten dat ge kunt rijden en dat gewoon 45 minuutjes gaat laten zien. Als ge dat vertrouwen niet hebt, zijt ge niet klaar voor uw examen.
15/01/14 12:04
op een parking moogde 20 of 30 rijden, zou straf zijn moest ge daar botsen.
gwn mensen voor laten.
hoewel mensen die een manouvre doen moeten wachten tot de weg vrij is, en dat doen mensen op een parking ook ni altijd. en voorzichtig zijn me voetgangers. wandelaars op een parking denken ook da ze overal mogen stappen en fuck auto's

er gwn altijd van uitgaan da iedereen op de weg nen idioot is en in de verte kijken. overdrijven als ge aan ne voorrang van rechts komt, een vriendin van mij is gebuisd omda ze wel vertraagde aan voorrang van rechts maar niet duidelijk genoeg liet blijken dat ze de straat had gezien en erin heeft gekeken.
15/01/14 14:26
MDEP
Ik ben er vandaag nog eens gaan rijden en nu ik weet dat die middelste weg ook gewoon een openbare weg is, is het eigenlijk plots heel duidelijk, thank god.
15/01/14 15:55
Ik denk dat je ondertussen al voldoende antwoorden hebt gekregen :) .

Algemene tip van mij: niet té traag rijden want daar kan je ook voor buizen (of bijna buizen haha) was zo in ijn geval :p heb speciaal overal 10 km minder dan het maximum gereden en dat vond mijn examinator niet grappig.
15/01/14 16:29
Jup, wat Followmehome zegt... Ik was de eerste keer met mijn examen gebuisd omdat ik 65 reed waar je 70 mocht. Het regende en het was een weg met veel bochten, dus ik dacht 'ik pas mijn snelheid aan', maar neen hoor 'je moet ons laten zien dat je weet wat de snelheid hier is'...
15/01/14 17:15
quote door
Ik ben er vandaag nog eens gaan rijden en nu ik weet dat die middelste weg ook gewoon een openbare weg is, is het eigenlijk plots heel duidelijk, thank god.

aah ik dacht het wel,goed:)
15/01/14 18:08
quote door
Jup, wat Followmehome zegt... Ik was de eerste keer met mijn examen gebuisd omdat ik 65 reed waar je 70 mocht. Het regende en het was een weg met veel bochten, dus ik dacht 'ik pas mijn snelheid aan', maar neen hoor 'je moet ons laten zien dat je weet wat de snelheid hier is'...

Daar stel ik mij toch vragen bij ze. Ik reed in het industriepark maar 70 waar ik 90 mocht, en mijn reden was: onoverzichtelijke bochten, en geen noodzaak om de maximumsnelheid te rijden. Misschien hebt ge over 't algemeen maar wat mak gereden, maar buizen omdat ge 65 reed waar ge 70 moest... Ik neem tegenwoordig heel veel verhalen over rij-examens met een grote korrel zout ze
15/01/14 20:33
quote door

Daar stel ik mij toch vragen bij ze. Ik reed in het industriepark maar 70 waar ik 90 mocht, en mijn reden was: onoverzichtelijke bochten, en geen noodzaak om de maximumsnelheid te rijden. Misschien hebt ge over 't algemeen maar wat mak gereden, maar buizen omdat ge 65 reed waar ge 70 moest... Ik neem tegenwoordig heel veel verhalen over rij-examens met een grote korrel zout ze

Bij mij is het geen verhaal het was echt zo. Ik heb 40 gereden waar 50 mocht en 60 waar 70 mocht etc. Die mens was kwaad want hij zei dat derest kei goed was. Ze hebben mij nadien opgebeld om het aan te passen. Maar tis toch een tip dat ik zeker wil meegeven aan anderen dat te traag rijden geen goed idee is. Heb het nog van andere gehoor dus het is geen spookverhaal.
15/01/14 21:09
Het is ook nog een groot verschil als ge trager rijdt waar er een goede reden voor is, of gewoon constant en zo het verkeer ophoudt en mensen frustraties bezorgt. Dat zorgt dan weer voor onveiligheid, want mensen gaan u willen inhalen, worden agressief, etc. Niet dat dat zo hoort, of dat ge eigenlijk niet trager zou mogen rijden, maar ge rijdt zo niet 'vlot'.
16/01/14 00:16
overdrive
ik heb het nummer van een rij instucteur die dit soort situaties kan uitleggen, laat iets weten op m'n profiel of pm me als je't hem eens wilt vragen.