Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Mensen die geen alcohol drinken zijn? : 184 reacties (1/10) [School]

Mensen die geen alcohol drinken zijn?

11/11/09 17:59
Hey,

ik ben redactrice bij supo.be , een project van de laatstejaars journalistiek aan de Katholieke Hogeschool Mechelen.

Ik ben momenteel bezig aan een dossier over alcohol.
En vroeg mij af wat jullie denken van mensen die géén alcohol drinken én waarom jullie dat al dan niet zelf doen.

Als het mogelijk is, gelieve ook je echte naam en leeftijd erbij te vermelden. Voornaam is voldoende!

Alvast merci!
11/11/09 18:03
DJAmok
Mensen die geen alcohol drinken zijn nuchter
11/11/09 18:03
Omdat ze daar geen behoefte aan hebben ? Das eigen keuze ik denk daar niets van? Of omdat ze BOB zijn ofzo
11/11/09 18:05
xD2ThaV
zondagmorgend beloof ik mijzelf altijd nooit meer alcohol te drinken , maar vrijdagavond loopt het al mis ...
11/11/09 18:06
quote door
zondagmorgend beloof ik mijzelf altijd nooit meer alcohol te drinken , maar vrijdagavond loopt het al mis ...


vrijdagavond pas?
11/11/09 18:07
NuitBlanche
ik drink geen alcohol, ik lust dat gewoon niet zo!
Ik kan wel eens meedrinken van iets, maar zelf krijg ik dat toch nooit helemaal op
en ik kan evenveel plezier maken als een ander hoor, ik ken nog mensen die nooit drinken
11/11/09 18:07
BonzoTheLegend
Mensen die geen alcohol drinken zullen het niet lusten,of de effecten ervan niet leuk vinden zeker?
Niks mis met mensen die geen alcohol drinken...
Ik drink zelf af en toe wel een pintje, maar omdat mij dat wel smaakt,
en om geen andere reden dan dat.
Andere alcoholhoudende dranken drink ik (nog) niet, denk ik.
11/11/09 18:08
DinosaurKiller
Ik drink nooit gewoon omdat ik dan kan zeggen dat ik nooit drink
11/11/09 18:09
Ik drink zelf (bijna) geen alcohol. Ik kom misschien alles samen aan twee glazen per jaar (Als je wijn e.d. in sauzen of zo niet meetelt.)

Ik kan snappen dat mensen wel alcohol drinken, maar net zo goed dat ze het niet doen. Bij mij is dat vooral om de reden dat ik de meeste soorten alcohol totaal niet lust, ik vind er altijd een 'onnatuurlijke' smaak aan zitten door het soms maar minieme gehalte alcohol dat erin zit.
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik geen alcohol lust, dan kan ik me ook niet teveel 'laten gaan' op dat vlak, haha. :P Zat zul je mij dan ook nooit zien, logisch.

Wat ik in het algemeen denk van mensen die niet drinken?
- ze lusten het niet, zoals ikzelf
- ze hebben in het verleden problemen gehad met drank en blijven er nu liever volledig af
- een minderheid is misschien straight edge of zoiets en weigert dus alle 'drugs'
Ik ga zeker niet denken dat ze saai zijn of zo. Men kan zich ook perfect amuseren zonder.
11/11/09 18:10
Ik drink geen alcohol omdat ik da gewoon ni lust.
En als ik dan tegen bepaalde personen zeg dat ik geen alcohol drink, zeggen ze dat ik geen plezier kan maken en maar ne seut ben.
Ik ken ni veel mensen die geen alcohol drinken. Alleen een paar van mijn vrienden.
En waarom wij allemaal niet drinken? Omdat wij brave kindjes zijn die naar onze ouders luisteren
11/11/09 18:12
Ik drink ook geen alcohol.
omda ik het nie lust , maar ik wil het ook nie lusten
11/11/09 18:13
xD2ThaV
quote door


vrijdagavond pas?

ja , heb altijd tot vrijdag nodig om uit te kateren he
11/11/09 18:15
DoRiTa
Ik heb nooit alcohol gedronken, waarschijnlijk door een soort trauma van in mijn jeugd :)
+ ik ben straight edger, het was al mijn levensstijl maar ik heb het pas paar jaar terug ontdekt dat het een naam had :p
dusja..
11/11/09 18:16
Matthias, 19

Ik drink gewoon niet uit principe. Heb er ook geen enkele behoefte aan en kan geen enkele reden bedenken om het wel te doen. Tot hier toe heeft ook nog niemand mij 1 deftig argument kunnen geven om het wel te doen. :) Ik vind het ook redelijk belachelijk als ge vaak hoort van mensen dat "een feestje zonder alcohol niet leuk is" of elke variant hier op. Waarom kunt ge u niet amuseren zonder alcohol? Vind ik maar redelijk zielig, mij lukt het al 19 jaar en ik amuseer me te pletter op feestjes.
Een ander argument dat ik laatst hoorde: "Dan maakt ge uzelf wat losser om bv. vrouwen te versieren." Tijdelijk uw persoonlijkheid veranderen dus? No thy, ik heb ondanks mijn verlegenheid ook een vriendin. En ik zou het niet bepaald aangenaam vinden moest er iemand mij komen versieren die naar bier stinkt. (Ja, dat ruikt ge.)
Also: Het is in mijn ogen een drug en daar ben ik ook tegen, we moeten consequent zijn :p Zeggen "ik doe geen drugs" maar wel roken of drinken pakt niet bij mij :p
11/11/09 18:17
MetalGirl
er zei één of ander bv (ik denk koen de bouw) in de humo dat beesten ook geen alcohol dronken dus dat het onnatuurlijk is. dat is dus dikke zever he veel honden doen niet liever dan gemorst bier op lekken.

ik denk over mensen die geen alcohol drinken niet anders dan mensen die het wel doen.
zolang ze maar niet tegen iedereen gaan prediken dat anderen ook geen alcohol mogen drinken
11/11/09 18:18
PremierxLove
Ik drink ook geen alcohol.
omda ik het nie lust , maar ik wil het ook nie lusten


idem hier
11/11/09 18:19
Amnesys
Ik drink echt maar zeer zelden alcohol. Bier,wijn, kriek, ... lust ik al niet dus daarmee kunnen ze mij al niet bekoren. Geef mij maar wodka, pasoa, ... van die wijvendrankskes :p Maar dat drink ik ook niet om te zeggen regelmatig. Echt maar heel af en toe en in mate. Ik ben dus in mijn 19,5 jarig bestaan nog nooit zat geweest :p
11/11/09 18:19
Kathleenb
Ik drink geen alcohol omdat:
* Er geen rede is om wél te drinken
* Uw adem ervan ruikt
* Het slecht smaakt
* Ge daar zat van wordt (da's dom en ge wordt dan ook nog eens ziek erna)
* Ge daar uw coördinatie door verliest
* Ik later geen mensen wil vermoorden als ik met de wagen rij door alcohol te drinken
* Dat in het kader van de marginaliteit zweeft

Ik heb helemaal niets tegen mensen die een beetje alcohol drinken maar eveneens weten wanneer ze op tijd moeten stoppen. Maar zo blijven zuipen vind ik zeer erg en marginaal. Er zou ook nultolerantie moeten komen voor wie met de wagen rijdt en alcohol heeft gedronken.
11/11/09 18:21
totimon
Kato, 17
Omdat ik daar geen behoefte/drang naar heb. Nee, eigenlijk heb ik gewoon geen interesse in alcohol. Ik hou mij liever met andere dingen bezig.
11/11/09 18:22
ik drink wel alcohol maar lust geen fristi of prik-drankjes
jantje drinkt geen alcohol maar lust wel fristi of prik-drankjes

zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar,
wat ik er vindt,
logisch :]