Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 12: Het dorp - Einde spel: Overwinning Wolven : 1120 reacties (56/57) [Weerwolven]

Spel 12: Het dorp - Einde spel: Overwinning Wolven



Overwinning team wolf: Vallendesterren, Freakske, Positivisme,Nem, Procaffeinate,Erroarist

Taboo
Positivisme
Nem (B)
Freakske
Erroarist
SnakeEyedboy
Singto
Procaffeinate
Dagdromen

Dode Mensen
Onverhuld
Unni
Salto
Cloudstollby
Ypsilon
Beautifullies

Wolven
Vallendesterren

Handleiding voor nieuwe spelers.
Functies & rollen spel 12
Algemene regels
Alle characters

D0: 6
N1: 7 (RIP Muurkat)
D1: 13 (BV: Nem)
N2: 15 (+ Onverhuld)
D2: 30 (+ Salto)
N3: 33 (+ Unni)
D3: 47 (+ vallendesterren)
N4: 49 (+ Cloudstollby)
D4: 53
N5: 54 (+ Ypsilon & Beautifullies)


02/09/17 15:27
Het feit dat Salto onmiddellijk zei ‘ah, ik ben zieke’, was ook weer handig voor de wolven want dat verminderde alweer de kans dat ze daar rekening mee moesten houden.


Ik was echt te pissig dat iedereen blind Nem volgde, excuses. En zo zien jullie maar SALTO FOR MAYOR.
Edit: Ahja en oeps, Procaff had ik ook gezegd. Maar neeeeu
02/09/17 15:31
ik zal volgende keer blind voor jou stemmen dan :)


Maar nem en haar 'auraziener' hebben we juist snel gevonden omdat ze burgemeester werd. Als ze dat niet was geworden, dan had het veel minder aandacht gekregen en hadden we er na een paar stemmingen misschien niet eens meer aan gedacht. Dus het had best wel nut.
02/09/17 16:20
AdrianHealey
Ja, maar ik weet ook dat er ook al keren waren (1 keer toen ik wolf was, 1 keer toen posi weerkwal was) dat de burgers elkaar supersnel hadden gevonden en er echt gewoon een uitputtingsslag was waar de wolven niets tegen konden doen.

Ik denk dat het probleem neit de 6/10 was, maar het feit dat alle ledne van team wolf elkaar vanaf dag 1 kenden. Ik had 1 iemand misschien verstrooide wolfmoeten maken. Buiten dat, ben ik eigenlijk echt wel tevreden. De burgers hebben foutjes gemaakt maar de wolven ook en het was echt heel close.
02/09/17 16:23
AdrianHealey
Wat ik ook nie 100% snap is die redenering van: 'er moet dag 1 iemand gelynched worden'. Wat is daar de redenering van?
02/09/17 16:31
Lode, wat was er nu eigenlijk mogelijk op N2?
02/09/17 16:37
AdrianHealey
Ik denk dat Yps toen voodooman op Singto had gedaan. Dus vandaar had er al een hele hoop kunnen lukken. 'k weet het niet meer goed.
02/09/17 16:41
ja, ik vond het toen heel verdacht dat mijn functie werd afgenomen, én dat tegelijk iemand een blokkering op mij kwam claimen die ik absoluut niet kon nagaan. Allicht wilde Singto zich op die manier bewijzen als heks tegen mij, maar het kwam bij enkel maar over als een wolf die een dekmantel wilde fabriceren met fictieve activiteiten. Dat hij daarvoor en daarna nogal kritiek had op mijn uitleg, dat hielp ook niet echt.

Als ik toen random was weggestemd waren er al 2 burgers uit.
03/09/17 04:06
quote door

ja, ik vond het toen heel verdacht dat mijn functie werd afgenomen, én dat tegelijk iemand een blokkering op mij kwam claimen die ik absoluut niet kon nagaan. Allicht wilde Singto zich op die manier bewijzen als heks tegen mij, maar het kwam bij enkel maar over als een wolf die een dekmantel wilde fabriceren met fictieve activiteiten. Dat hij daarvoor en daarna nogal kritiek had op mijn uitleg, dat hielp ook niet echt.

Als ik toen random was weggestemd waren er al 2 burgers uit.


Pff. Gewoon nee. Ge denk't altijd teveel na,waardoor logischer verklaringen niet meer voor de hand liggend zijn. Ik koos jou omdat ik stemming op nem bij burgemeester niet vertrouwde. En jij was 1 van de grootste voorstanders van die stemming op nem. Daarnaast had ik nog geen idee. Maar je hebt me ondertussen wel verrast met al die steken onder water. Je zat fout met je stellingen, en ik zat juist. Toch blijf je hiermee doorgaan op mij. Al goed, lees anders voor 1 keer eens mijn hele samenvatting voor Vallendesterren lynching. Kheb daar een anderhalf uur aan bezig gezeten, maar daar heb je zelfs geen moeite gedaan om het te lezen. Omdat het teveel was. Je vindt dat mijn redenen niet gegrond zijn? Of puur op gok ken alleen? Doe dan ook moeite om mijn redenen te lezen.
03/09/17 11:55
Bon, verslagje van op pc en dus iets uitgebreider.

We hadden het plan om Nam te pushen als burgemeester, zodat we zeker stemvoordeel én artefact bij ons konden hebben. Dat lukte eigenlijk nog vrij vlot, al hadden Erro en ik liever op salto gestemd als er wat meer burgers waren meegegaan in de stemming voor Nam als burgie. Nuja we zijn er toch geraakt, team wolf integraal voor nam gestemd en geholpen door 2 burgers denk ik (dd en yps)? Ahja en Freakske niet uiteraard, want dat had meteen opgevallen dan :p

Nacht 1 en dag 1 onze logica:
- Nam gesjamaand in Messias voor als iemand haar zou bekijken (jammer genoeg niet gebeurd),
- Freak wou al meteen yps zijn kracht afpakken maar de rest van team wolf was in eerste instantie nog tegen "wat als hij tovenaar of verstrooide wolf is",
- ik heb iedereen gecheckt op wakkerliggende maniak, om zeker te zijn dat we onze alibi's tegen iedereen konden uitvoeren
- om die reden hebben we mij gewisseld met Singto zodat ALS er een hypnotiseur op mij zat, die niet zou horen dat ik alle namen in het spel doorstuurde (dat kan alleen de magische wolf) - en terecht blijkbaar, want taboo zat nacht 1 ook bij mij :p
- Erro heeft random BL geblokkeerd, wat blijkbaar niet nodig was want zij deed niets in nacht 1
- door waarzegger procaf wisten we dat onverhuld en clouds bij haar waren langsgegaan, dat in combinatie met onverhuld die tegen erro zei "als ik mijn rol zeg ga ik dood" zorgde ervoor dat we dachten dat onverhuld de auraziener was. Die schreven we dus op voor de kill in nacht 2.

Vlak voor instructies voor nacht 2, kwam unni bij mij "Nam zat bij u vannacht???", en Nam had beloofd om na de deadline de naam te noemen van wie ze had gecheckt. Ik heb de boot afgehouden, en ondertussen zochten we naar een oplossing. Want Nam zou NOOIT mij in nacht 1 checken en dat resultaat meteen vertrouwen, dat zou niet goed te praten zijn. Nam postte dan op het forum 'dat zij VS checkte', zonder te specifieren hoe.


Nacht 2 en dag 2:
- nam nog steeds gesjamaand in messias
- Salto gewisseld met VS (aangezien VS haar naam gedropt werd op het forum door nam, en Salto omdat zij de runner up voor burgemeester was en we wel hoopten dat iemand nam zou bekijken als auraziener, dat is (gelukkig voor ons) inderdaad gebeurd en zieke salto werd opgehangen in een beslissing 2u voor de stemmingsdeadline ofzo. Dikke meevaller voor ons.
- ik checkte Singto en Snake op zieke, omdat we die graag als eerste wilden afmaken, geen zieke ertussen. In mijn alibi (ik koos expres voor een low key functie als analysator in de hoop dat dat er niet in zat, en als magische kwam dat ook overeen met het antwoord dat ik kreeg voor als er een gedachtelezer in het spel zat) checkte ik dan zogezegd of er een enkel wolf rol tussen hen beide zat, en uiteraard niet.
- Erro blokkeerde unni last minute doordat ik via unni's vraag in pm 1u voor de deadline wist dat zij magische onderzoeker of hypnotiseur was, en die rol kon het ons enorm moeilijk maken. Unni's claim "posi wist als enige iets van mijn rol" was dus wel degelijk correct én de reden van de blokkering op unni :' ) Sorry unni :p
- freak wou nog steeds yps zijn actieve afnemen en ja, we hebben dan maar toegegeven.
- kill op onverhuld vanwege wat ze tegen erro had gezegd én dat ze bij procaf gezien was (procaf was waarzegger)

Uiteraard werden nam en VS ondervraagd over hun connectie. Yps postte wat later dat die check misschien wel andersom gebeurde, nl VS bij Nam, waarvoor we yps heel dankbaar zijn want we hebben dan inderdaad dat maar geclaimd :p Een andere optie had geweest dat Nam ziener was en VS en Posi bekeek, terugkreeg "geen wolf" en enkel VS contacteerde net omdat ze nooit het resultaat van Posi in nacht 1 zou vertrouwen. Maar toen kwam onverhuld naar buiten als ziener die tussen procaf en mij minstens 1 wolf zag (we weten dat ik het niet was, ik was gewisseld met singto), maar we wouden procaf natuurlijk niet meteen verraden of opgeven, dus hebben we maar VS auraziener laten claimen die nam bekeek, en nam die voorstelde om nieuweling VS te beschermen. Zo onzelfzuchtig van ons Nammie!


Nacht 3 en dag 3:
- opnieuw nam sjamanen in messias, maar nog steeds niemand die haar bekeek
- ik had tegenstemmen gekregen en door mijn passieve rol als hyperactieve onzekere kon ik dus zelf niets doen, maar, net als snake, wel iemand anders een dubbele kracht geven. Ik gaf die aan erro.
- erro blokkeerde hypnotiseur taboo en auraziener clouds met die kracht, maar omdat singto mij blokkeerde kwam mijn extra kracht niet aan en clouds kon toch haar functie uitvoeren.
- nam wisselde (volgens de excel, maar ik weet niet of we die wissel hebben uitgevoerd, ik dacht dat we een andere deden?) mij en BL zodat singto's blokkering hopelijk bij BL zou uitkoen (wat niet klopt, want heks blokkering komt voor wolfwissel maar goed),
- kill op unni want die had het ons al heel moeilijk gemaakt en moest daarmee ophouden :s
- Freakske had op dat moment het artefact en had de opdracht extra chaotisch te doen om hopelijk de aandacht van Nam en VS af te leiden, wat niet gelukt is en VS sneuvelde :( Rip VS :( Ze nam singto mee, maar singto was jager dus die bleef leven. GODVERDOMME. De burgers hadden het ook BIJNA niet gemerkt, als Clouds niet met die tekstanalyse was afgekomen :' )


Ondertussen begon freak te praten over "het artefact vernietigen", dit gecombineerd met Yps die op het forum nogal vaak dingen zei die wij ook net leken besproken te hebben én zijn "hulp" ivm VS en Nam (de stelling dat de check mss omgekeerd gebeurde) deed ons (vooral mij) vermoeden dat Freakske en Yps misschien geliefden waren. Het was het perfecte alibi, Freak "had yps zijn kracht in nacht 1 afgenomen" (maar not really!!!!), het perfecte alibi om te zorgen dat we yps niet te snel zomaar killen als wolf kill want "hij is nu toch onschadelijk", Yps die tegen mij hintte dat hij voodooman was, ook het perfecte alibi om hem niet zomaar te killen, en freak zelf zouden we als ons hulpje natuurlijk sowieso zo lang mogelijk in leven houden.

Freakske zijn praat over "artefact best vernietigen" geloofden we niet, en in een aparte room genaamd Geliefden niet toegestaan zochten we naar manieren om het artefact terug te stelen van Yps, want freak zou ZEKER het artefact aan yps geven in plaats van het te vernietigen. We zochten ook naar manieren om hun uit de weg te ruimen, bvb erro die yps zijn passieve afneemt en dan een wolfkill op Freakske doen met een andere wolf, waardoor zijn geliefde yps mee zou sterven. GELUKKIG hadden we genoeg geduld om de volgende nacht af te wachten, waarin ik zou vragen of er een geliefde zat tussen yps en freakske. Antwoord: neen. AMAI, bijna heel hard onszelf gesaboteerd met freakske te killen zonder reden :' ) Thanks paranoia...


Nacht 4 en dag 4:
- we mochten 2 personen sjamanen want VS was gestorven: We hoopten dat clouds nog iemand van deze mensen ging checken: Yps in Blitz / welpje - eenzame wolf & BL in weerkwal / brandstichter - opperwolf. Maar helaas, ze checkte Dagdromen en zag een enkel burger rol. Handig voor ons om te weten, want enkel burger rollen zijn gevaarlijk (bijna allemaal dingen die moeilijk gekilled worden of moeilijk weggestemd worden).
- erro blokkeerde BL zodat ze zich niet zou kunnen bewijzen (wat nogal dom was, want BL zou bij clouds gezeten hebben en dan hadden we een nacht eerder 2 kills gehad ipv pas in nacht 5)
- ik vroeg naar yps en freak of er geliefden tussen zaten: neen OEF, Freak mocht blijven leven!
- nam wisselde erro en yps, maar specifieerde dat als ze het artefact tegenkwam ze het wou stelen (het zat bij erro, freak had het aan erro doorgegeven, en yps izjn check of nam het artefact had gebeurt vóór het artefact gestolen word, dat hadden we nagevraagd)
- VS deed een dutje, want freak zou haar binnenkort voor 24u ressurecten zodat ze nog eens kon meestemmen. Optimaal gezien ook zodat ze nog eens kon blitzen, maar daar had singto een stokje voor gestoken.

Overdag ging de stemming vrij snel richting nam, met dank aan Yps. Ik deed natuurlijk graag mee, wetende dat nam het artefact had en dus niet kon sterven.


Nacht 5 en dag 5:
We hebben heel lang getwijfeld wie we gingen doden. Dagdromen MOEST eraan sowieso, want die kon mensen wisselen en zorgen dat we iemand van onszelf zouden killen. De enige die niet door DD gewisseld kon worden (speltechnisch), was dd zelf. Dus: dd was in eerste instantie ons slachtoffer voor nacht 5.
Maar zowel tegen erro als in de burgerroom (waar ik ook inzat) zei dd iets van dat ze een best goeie passieve rol had. En dat had CLouds ook gezegd tegen mij, dat ze een enkel burger passieve rol bij Dagdromen had gezien. We waren dus wel bang van dd...

Ondertussen was yps bezig met check ups op te zetten bij BL en Erro, de twee geclaimde inbrekers waarvan nog niet heel duidelijk was wie van hun nu wolf was. We gingen er van uit dat dd yps dus niet zou wisselen, anders zou de check van beide inbrekers sowieso mislukken (kleine kans dat DD hem net wél ging wisselen, want de valse inbreker zou dan een antwoord claimen dat niet kon, en de echte inbreker zou wel degelijk zeggen dat de inbraak mislukt was). Maar als dd yps zou wisselen, zou dd ook mee sterven want transporteur is een bezoekende functie. We besloten dus het erop te wagen en hopen dat dd yps niet gewisseld had, wat ook het geval was.
Om aan yps zijn voodooman te ontsnappen, hebben we weerkwal erro gestuurd om zijn passieve rol af te nemen, maar een kwal die aanwezig is bij de kill sterft mee. Gelukkig hadden we necro-hulpje die haar kon doen herleven.



Hier is de wolf excel btw
03/09/17 12:35
quote door

AMAI, bijna heel hard onszelf gesaboteerd met freakske te killen zonder reden :' )


Wouldn't be the first time..
03/09/17 13:03
Dus ik had gelijk met da ge zo 1 u voor de deadline nog u instructies had verandert
03/09/17 13:18
"ik" heb mijn instructies niet veranderd nee :p
Maar ge had wel gelijk dat iemand ze veranderd had (erro). Maar euh ja, dat ga ik natuurlijk niet toegeven tijdens het spel he :p
03/09/17 13:19
AdrianHealey
Erro blokkeerde unni last minute doordat ik via unni's vraag in pm 1u voor de deadline wist dat zij magische onderzoeker of hypnotiseur was, en die rol kon het ons enorm moeilijk maken. Unni's claim "posi wist als enige iets van mijn rol" was dus wel degelijk correct én de reden van de blokkering op unni :' ) Sorry unni :p

<= Unni zou die nacht sowieso geen antwoord gekregen hebben want wie ze ton aanwees had niemand over de vloer gekregen. Ik weet al niet meer wie. (Kan ik wel opzoeken.)
03/09/17 13:24
Was was er trouwens gebeurd toen we allemaal een half uur moesten stoppen met spelen? Ik zat toen wel met twee heel nerveuze wolfjes opgescheept :p
03/09/17 13:25
Aha dus ge krijgt dan niet het antwoord 'niemand', das ook wel goed om te weten
03/09/17 13:45
AdrianHealey
quote door

Aha dus ge krijgt dan niet het antwoord 'niemand', das ook wel goed om te weten


Inderdaad.
03/09/17 14:13
quote door

Pff. Gewoon nee. Ge denk't altijd teveel na,waardoor logischer verklaringen niet meer voor de hand liggend zijn. Ik koos jou omdat ik stemming op nem bij burgemeester niet vertrouwde. En jij was 1 van de grootste voorstanders van die stemming op nem.


Freakske had exact dezelde uitleg ivm waarom hij random mijn functie wegnam. Jouw blokkering op mij was even random, en op hetzelfde moment. Als er diverse mensen allerlei negatieve dingen bij mij beginnen doen, dan begin ik na te denken ja. In geval van freakske zat ik ook juist, op basis van wat kon ik op dat moment dan al zeker weten dat jij geen team wolf was? Ik was van mezelf zeker dat ik burger ben, dus spelers die negatieve dingen op mij doen zijn ofwel team wolf, ofwel verwarde burgers.



quote door

En jij was 1 van de grootste voorstanders van die stemming op nem.


En ik heb toen ook meermaals uitgelegd waarom. Ik heb namelijk nergens gezegd dat Nem volgens mij burger was. Wat ik wel zei is: als ze burger is kan ze ons inderdaad helpen, als ze wolf is dan gaat ze veel aandacht krijgen en snel door de mand vallen. Wat ook effectief gebeurd is, haar verhaal met VS kwam relatief snel boven water en de wolven hadden Nem en Vs al relatief vroeg opgegeven. Ik vind mijn redenering van toen nog altijd heel logisch, je kiest best voor iemand die zich moeilijk kan verweren als die team wolf is, en omgekeerd. Dat is veel beter dan iemand kiezen gewoon omdat die ook eens goesting heeft om burgemeester te zijn. Aangezien de meeste burgers van een specifieke kandidaat toch niet zeker zijn of die effectief burger is, kan je de burgemeester verkiezing maar best ook als een test nemen.



quote door

Je zat fout met je stellingen, en ik zat juist. Toch blijf je hiermee doorgaan op mij.


Eén van mijn stellingen was "Freakske necromancer-hulpje", en ik zat juist. Ik ben daarop blijven hammeren met als gevolg dat Freakske nooit de kans kreeg om iets gedaan te krijgen ivm stemming manipulatie, wat enkel maar positief bleek te zijn. Ivm Vs had ik ook al vroeg een hoop dingen juist. Uiteraard zat ik ook fout met andere zaken (onverhuld als opgeofferd hulpje), maar ik vind het niet meer dan logisch om alle mogelijkheden af te gaan. We zijn echt wel ver geraakt zo.

Bij de meeste van mijn stellingen deed je trouwens niks van inhoudelijke tegenspraak. Daar was het gewoon van 'yps maakt te veel theoriën, laten we hem negeren want hij zal wel wolf zijn'. Terwijl dat het enige was wat ik kon doen, omdat ik al heel vroeg geen functie meer had. Ik moest me wel bezig houden met de juiste kritische vragen te stellen als ik de burgers nog wou helpen. Ik had 5 van de 6 van team wolf juist ten tijde van de voorlaatste stemming: nem, vs, freak, en er zaten er volgens mij 2 tussen BL, erro en procaf. Dan zit ik echt niet zomaar constant fout met mijn redeneringen.



quote door

Al goed, lees anders voor 1 keer eens mijn hele samenvatting voor Vallendesterren lynching. Kheb daar een anderhalf uur aan bezig gezeten, maar daar heb je zelfs geen moeite gedaan om het te lezen.


Hoe is dat zelfs maar relevant ?

Ik had VS als eerste gevonden in de tekst toen onverhuld dood ging. Unni had VS gezien bij onverhuld diezelfde nacht, en ik vond unni toen al redelijk betrouwbaar. Ik was meteen bereid om tegen VS te stemmen en heb daar niks zitten tegenwerken. Ik weet niet vanbuiten wat de exacte chronlogie was, maar ik denk dat ik en unni onze aanwijzingen hadden voor jouw tekst. Dus wat is het probleem ivm mij en VS , als jouw tekst ook verdachtmakingen ivm VS bevat ?
03/09/17 14:36
quote door

Erro blokkeerde unni last minute doordat ik via unni's vraag in pm 1u voor de deadline wist dat zij magische onderzoeker of hypnotiseur was, en die rol kon het ons enorm moeilijk maken. Unni's claim "posi wist als enige iets van mijn rol" was dus wel degelijk correct én de reden van de blokkering op unni :' ) Sorry unni :p

<= Unni zou die nacht sowieso geen antwoord gekregen hebben want wie ze ton aanwees had niemand over de vloer gekregen. Ik weet al niet meer wie. (Kan ik wel opzoeken.)


Taboo
03/09/17 15:00
Tis goed haantjes jullie zaten allebei juist :D
03/09/17 22:33
quote door

je was de allereerste wolf-burgemeester denk ik, dat is ook al een mooie prestatie.


dd vorig spel was ook team wolf