Jeugd nu en vroeger

13/10/09 16:40
paljaske
mss tijd dat de pubers zich anders gaan gedragen dan?
13/10/09 17:16
RhythmAndBlues
Bwa, ze doen altij negatief over de jeugd :)
Ma over die ouw zagers word nooit iets gezegt omda ge daar respect voor moet hebbe, terwijl der daar erger tusse zitte as de jeugd :D

Kvin nie da de jeugd zo slecht bezig is :) Er wordt gwn overdreve :)
13/10/09 17:46
onabutterflyiride
tis wel waar da ze vroeger zijn me drank en fuive enzo
kan dr zelf van meespreke, ik de op mijn 13 wa mijn broer van 30 toen pas op zijn 16-17 mogt
ma de omgeving bezorgt ons ook meer stress en altij groeit nu is op enzo
dus tis wel zo, ma ni de jeugd zn sguld xD
als iemand dr ng aanuit kan
13/10/09 18:28
Leprosy
Ik had m'n gsm van 9 jaar ofzo, taal beheersen ligt vooral aan uzelf, of ge dat wel wilt beheersen of niet. Want sommigen zeggen 'ja ge verstaat toch wat'k zeg, dan is dat toch voldoende' en doen dus geen moeite om het fatsoenlijk te beheersen.
Ik ken nu nog mensen van 25+ (die dus nog geen gsm hadden op ubervroege leeftijd) die de taal ook niet beheersen. Dus veralgemenen is idd wat men hier in overvloed doet.
13/10/09 18:53
Oleanda
Ik zie zelf nu al een verschil met de jongeren die nu 15-16 zijn en de jongeren van toen ik die leeftijd had (ik ben nu 19).
Als ik naar mijn zus van 13 kijk die nu het 2de middelbaar doet, dan vind ik dat de jongeren van nu veel onbeleefder zijn tegen leerkrachten enz, dat leid ik af uit de dingen die zij vertelt, en ze is er nog fier op ook.
Wat mij opvalt is dat meisjes al van hun 13jaar hakjes dragen en bakken schmink op hebben, ik vraag me af waar dat voor nodig is?
Vroeger kwam dat wel eens voor maar nu is het gewoon al een rage om zo vroeg aan die dingen te beginnen.
Qua kledingstijl vind ik ze vaak ook heel anders,... als er een paar jaar geleden een jongen met een spannend broekje en een roze tshirt voorbij liep dan liep die een groot risico dat iedereen hem uitlachtte, nu is dat normaal. Nuja das maar een voorbeeld he.
Of zoals hier al gezegd is geweest, op veel te vroege leeftijd een GSM...
En idd hun taalgebruik is ook niet alles meer, en als je ze ziet typen of schrijven.. alsof ze nooit naar school zijn geweest ofzo!?
Tegenwoordig is het blijkbaar ook een rage om tegen elke vriend/in te zeggen "love you!!" "khou van u!!", zoiets zeg je toch enkel tegen je liefje of tegen je echte dichte vrienden?
En niet tegen zomaar iemand die je nog maar een week of 2 kent, kan je die dan trouwens al een vriend/in noemen?
Ik vind ze gewoon over het algemeen veel onbeleefder, belachelijk qua kledingstijl (vooral jongens dan, en bijt jullie nu niet vast op dat ene voorbeeld) en qua gedrag, uitspraken... noem maar op.
Ik vind er niets goed aan.
En dan al dat gerook en gedrink, komaan zeg.

Voila, hiermee heb ik mijn gal dan ook maar weer eens uitgespuwd.
13/10/09 19:08
Leprosy
Tegenwoordig is het blijkbaar ook een rage om tegen elke vriend/in te zeggen "love you!!" "khou van u!!", zoiets zeg je toch enkel tegen je liefje of tegen je echte dichte vrienden?

Dat deden ze 5j geleden ook al hoor.
13/10/09 19:32
paljaske
ik geef nu leiding aan 14-16 jarige. ik zie heel goed het verschil van toen ik die leeftijd was.
maar als je chill tegen hun bent, zijn ze meestal chill terug.
veel mensen weten niet hoe ze met zo'n pubers moeten omgaan, en daardoor klinkt alles hier zo negatief denk ik.
13/10/09 19:42
Shiva
De jeugd van tegenwoordig is echt onbeschoft ! :s
Da zal vroeger wel ni zo geweest zijn ... 100% zeker van !
13/10/09 19:48
hanne
de kleuterleidsters en leerkrachten op mijn school kunnen daar superveel over vertellen, kzou zeggen, spring eens binnen in een basisschool dat al lang bestaat en waar er veel leerkrachten zitten met al heel wat ervaring, zij hebben daar goed zicht op
13/10/09 20:42
Als ik de verhalen van mijn ouders mag geloven konden ze vroeger ook veel meer uitsteken dan nu...
Gaande van het per ongeluk in brandsteken van een schuur, toen ze stiekem wouden roken. Tot het voorbijrazen van de politie terwijl ze met 2 op een opgedreven novio zaten. Ook als ze uitgingen werd er al makkelijk eens gevochten maar ze konden evengoed met die mannen nadien een pint gaan pakken.
Ik denk dat de verandering van de jeugd mss ook wel temaken heeft met het veranderen vd 'regels'. Kbedoel, doe je nu zo iets heb je meteen een proces aan je been terwijl mn vroeger gwn een waarschuwing gaf en eens goed vloekte.
13/10/09 23:40
RhythmAndBlues
@shiva: nogmaals, die ouw pe'kes zijn niet altijd beter ze :) altijd ma klagen enzo, ma zelf hebbe ze ook voor niks respect enzo. :)
14/10/09 15:59
SummerInTokyo
als iemand dr ng aanuit kan :' )
de jeugd van tegenwoordig zou zich precies wa meer me hun school moeten bezighouden
spelling en zinsconstructie ftw!

volgens mij mag de jeugd nu gewoon meer omdat de ouders het altijd druk hebben en meer zoiets hebben van 'laat ze maar doen'
de ouders van tegenwoordig mogen trouwens ook wel is wa meer gezag beginnen hebben, shit man wat die 10-jarigen van nu allemaal doen, daar zou kik zelfs nog een goeie klets voor hebben gekregen
14/10/09 16:18
pzyko
Ge kunt zo de specifieke rages van in elke tijd bespreken.

De jeugd van nu is niet zo slecht. Het meeste van die dingen waarover jullie klagen horen gewoon bij de puberteit en veranderen later vanzelf wel. We zijn wel lui geworden en vele doen niets voor school.
22/10/18 09:42
Maar het komt er op neer dat er ook goede jongeren zijn en dat er vroeger ook slechte jongeren waren.
En als het is misgelopen volgens de volwassenen dan moeten ze eerst naar hun eigen kijken want kinderen leren hun eigen geen slechte gewoontes aan.
22/10/18 15:34
ja
22/10/18 16:57
quote door

Maar het komt er op neer dat er ook goede jongeren zijn en dat er vroeger ook slechte jongeren waren.
En als het is misgelopen volgens de volwassenen dan moeten ze eerst naar hun eigen kijken want kinderen leren hun eigen geen slechte gewoontes aan.

What's ligma?
22/10/18 18:34
ligma balls
22/10/18 22:07
Legt u
22/10/18 22:08
Legt u balls?
22/10/18 22:38
Lolwat.