Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Als je 3 politiek geinspireerde wensen kon doen, wat zou je wensen? : 14 reacties (1/1) [Dagelijkse Onzin]

Als je 3 politiek geinspireerde wensen kon doen, wat zou je wensen?

14/04/19 21:37
Je mag gerust wat extremere, of onhaalbare topics opbrengen, het is dan ook een wens.

Ik denk dat ik zou wensen voor;
- een magna carta voor het internet met vrije meningsuiting en discriminatie bescherming primair.
- hervorming van het onderwijs met een sterkere focus naar retoriek, eigen ideen en meningen vormgeven, zelfresearch en weg van vakgericht onderwijs.
- Hervorming van ons democratisch systeem in een systeem waar op de issues gestemd wordt, ipv op politici
14/04/19 23:49
* Basisinkomen, en een maatschappij die wa meer gericht is op 'pay it forward' en dingen en diensten ruilen,... ipv op geld, macht en jaloezie
* Vlees verbieden of heel duur en schaars maken, want onze planeet trekt da nimeer en ik kan da ook ni aanzien da er mensen verhongeren en wij hier elke dag kilo's voedsel verspillen, da dieren massaal uitsterven, da de oceanen leeg raken en aaaaah...
* Drug legaliseren, omdat er zo degelijke controle komt op wat er op de markt is, er betere informatie en hulp verschaft kan worden,... Neem Portugal als voorbeeld daarin.

En gewoon ja, politiek die er is voor het volk te helpen ipv belachelijke regels verzinnen om geld door te sluizen naar the rich and mighty man. Ik vind uwe laatste regel wel ne hele goeie eigenlijk.
15/04/19 11:29
- Algemeen stemrecht afschaffen en enkel mensen die voor een bepaalde test kunnen slagen stemrecht geven
- Godsdiensten verbieden buiten de privéwoning
- Betere controle op het internet over fake news, extremisme, fraude, etc.

Mss een beetje radicaal.
15/04/19 13:44
quote door

* Basisinkomen, en een maatschappij die wa meer gericht is op 'pay it forward' en dingen en diensten ruilen,... ipv op geld, macht en jaloezie
* Vlees verbieden of heel duur en schaars maken, want onze planeet trekt da nimeer en ik kan da ook ni aanzien da er mensen verhongeren en wij hier elke dag kilo's voedsel verspillen, da dieren massaal uitsterven, da de oceanen leeg raken en aaaaah...
* Drug legaliseren, omdat er zo degelijke controle komt op wat er op de markt is, er betere informatie en hulp verschaft kan worden,... Neem Portugal als voorbeeld daarin.

En gewoon ja, politiek die er is voor het volk te helpen ipv belachelijke regels verzinnen om geld door te sluizen naar the rich and mighty man. Ik vind uwe laatste regel wel ne hele goeie eigenlijk.


Dat zijn er ook enkele goeie, hmm
15/04/19 13:46
quote door
- Algemeen stemrecht afschaffen en enkel mensen die voor een bepaalde test kunnen slagen stemrecht geven


Hoe zie je die test ongeveer? Op IQ testen ofzo?

quote door
- Godsdiensten verbieden buiten de privéwoning



quote door
- Betere controle op het internet over fake news, extremisme, fraude, etc.


En hoe zie je dit dan?

quote door
Mss een beetje radicaal.


Bwa, dat mag wel eens he. Liever radicale meningen als radicale acties.
15/04/19 13:59
quote door



Hoe zie je die test ongeveer? Op IQ testen ofzo?






En hoe zie je dit dan?



Bwa, dat mag wel eens he. Liever radicale meningen als radicale acties.


IQ-achtige test, maar ook meer op sociaal-economisch vlak. Voorbeeldje, mensen die geloven dat vaccins autisme veroorzaken moeten eruit gehaald worden in die test.
15/04/19 14:10
En dan ook op politiek vlak een filtering doen?
15/04/19 16:53
Pakt op vlak van de mensen die geen nuancering kunnen doen wel. Uw politieke mening mag zijn om bedrijven zwaar te taxeren, maar als je denkt dat dat puur winst gaat opleveren en niet ziet dat bedrijven dan gaan vertrekken, val je af. Zou eigenlijk nog wel leuk zijn om zo een test te maken.
15/04/19 18:10
Uw2ePersoonlijkheid
Coolen topic

Dingen waar ik aan denk:

- Basisinkomen, inderdaad - maar ik denk wel dat het nog te vroeg is om het onmiddellijk in te voeren. Wel graag grootschalige en goed opgezette experimenten plz. Budget mag uit belastingpot komen, o.a. wat er gewonnen wordt door afschaffing van een heleboel betutteling, maar ook uit verhoging op erfbelasting vanaf >100 000 euro p.p per leven, waardevermeerdering van gronden door het verbeteren van de buurt....

- CO2 tax en een klimaatbeleid om u tegen te zeggen. Zo nodig incl. nieuwe nucleare reactor.

- Staatsgesponsord nieuws zoals de VRT mag niet meer over momentopnames praten, alleen maar over trends. Er zijn vast wel getalenteerde mensen te vinden die dat ook boeiend kunnen maken. Interviews zijn vooral met mensen die de statistiek goed kunnen duiden en ook de (on)zekerheden kunnen overbrengen, maar ook met mensen in het veld. En dan bedoel ik niet 'ga ne werkloze interviewen', maar bedoel ik 'ga iemand die al jaren werklozen helpt bij de VDAB' interviewen.



15/04/19 22:56
Uw2ePersoonlijkheid
quote door

Pakt op vlak van de mensen die geen nuancering kunnen doen wel. Uw politieke mening mag zijn om bedrijven zwaar te taxeren, maar als je denkt dat dat puur winst gaat opleveren en niet ziet dat bedrijven dan gaan vertrekken, val je af. Zou eigenlijk nog wel leuk zijn om zo een test te maken.


Wie mag die test dan opstellen? De regering die opndat moment zit?
15/04/19 22:58
quote door



Wie mag die test dan opstellen? De regering die opndat moment zit?


Goeie vraag. Eerder een groep technocraten dan zou ik zeggen.
16/04/19 08:15
quote door

IQ-achtige test, maar ook meer op sociaal-economisch vlak. Voorbeeldje, mensen die geloven dat vaccins autisme veroorzaken moeten eruit gehaald worden in die test.


Ma vanaf dat die 'test' afgenomen wordt, gaan de antwoorden daarop toch sowieso op de zwarte markt aangeboden worden en dan kunnen mensen alsnog hun 'stemrecht' kopen ook al zijn ze te dom (volgens uw test)... Niet echt een waterdichte oplossing lijkt mij
16/04/19 09:50
quote door



Ma vanaf dat die 'test' afgenomen wordt, gaan de antwoorden daarop toch sowieso op de zwarte markt aangeboden worden en dan kunnen mensen alsnog hun 'stemrecht' kopen ook al zijn ze te dom (volgens uw test)... Niet echt een waterdichte oplossing lijkt mij


Als ge er zoveel moeite voor wilt doen, kan ik de engagement nog wel ergens appreciëren.
20/04/19 20:06
batsen
WW III
21/04/19 18:58
Uw2ePersoonlijkheid
quote door

WW III

Oe kommet?


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.