goedkope laptop/chromebook

18/08/15 17:14
turnstile
Noxa,

Ik ken ( zo is uit mijn vorig topic ook gebleken ) een absolute nul in alles wat met technologie e.d te maken heeft. Nu heb ik thuis een deskop, maar ik gebruik dat like nooit en die steekt zelfs niet in de pries want die staat op de bureau int waskot en das kei ongezellig enzo maar bon. Mijn vriend heeft ne macbook en ik doe eigl alles met mijn gsm, ik merk nu wel dat dat echt niet meer haalbaar is, zekeer met mijn nieuw werk
Dus ik ben op zoek naar een basis laptop of netbookske, met niet veel inch en maximum €400 ongeveer, meer heb ik er niet voor over.
Iemand suggesties? want voor mij zijn HP, asus, acer, sony allemaal 1 pot nat :)
18/08/15 17:38
pijlbord
Als het gewoon is om als facebookmachien/emailen te dienen, dan kunt ge niet echt mis gaan ze. Probeert misschien niet te klein te gaan, als ge dat niet graag hebt (is wennen voor het tikken). Of net wel kleiner indien ge graag iets draagbaarder wilt.
18/08/15 17:48
turnstile
het is inderdaad enkel om te surfen en wat muziek .. en ik wil er ook office kunnen opzetten..
18/08/15 17:49
Ik raad acer af want ik heb 2 acers gehad en dat was BAF moederbord kapot een week nadat de garantie uit was, allebei.
Verder ben ik heel content van mijne sony, gaat al 5j goed mee
18/08/15 17:52
turnstile
ik wil links folks, links, liefst goedkope links. Komaan Elke, gij war god nerd, fix mij info :D
18/08/15 18:09
PoundingSense
Ligt eraan wat ge ermee wil doen. Chromebook is klein en nie duur.. Maar daar zit ook niks anders op. Das meer ne tablet in laptop vorm.
18/08/15 19:38
Asus EeeBook X205TA is zeker oké! Alleen weinig opslag
18/08/15 20:29
voila

http://tweakers.net/reviews/4147/netbook-round-up-vier-laptops-vanaf-200-euro-vergeleken.html
18/08/15 20:49
Equalya
quote door

Ik raad acer af want ik heb 2 acers gehad en dat was BAF moederbord kapot een week nadat de garantie uit was, allebei.
Verder ben ik heel content van mijne sony, gaat al 5j goed mee

inderdaad.. mijn DURE ultrabook van acer was na 1,5 jaar kapot.. Vanaf 7 maand heeft hij een nieuw scherm gekregen en duizende opstartherstels en toen bij de laatste crash heb ik gezegd da ik ne nieuwe wou :D ik was het zooo beu!
18/08/15 20:51
Als ge er al office op wilt zetten als in Microsoft Office moet ge al niet voor een Chromebook gaan natuurlijk. Maar als Office als in Google Docs of de online Office van Microsoft goed is, kunt ge dar wel voor opteren.
19/08/15 11:15
Ik ga dit hier goed volgen, ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.
Voorlopig heb ik nog een Sony Vaio die ondertussen aan zijn 5e jaar bezig is.
Ik heb horen zeggen dat je op een Chromebook ook geen skype kan zetten, dus daardoor valt dat voor mij al af. Als jij dat niet gebruikt dan is een Chromebook misschien inderdaad iets voor jou.
19/08/15 12:00
quote door

Ik ga dit hier goed volgen, ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.
Voorlopig heb ik nog een Sony Vaio die ondertussen aan zijn 5e jaar bezig is.
Ik heb horen zeggen dat je op een Chromebook ook geen skype kan zetten, dus daardoor valt dat voor mij al af. Als jij dat niet gebruikt dan is een Chromebook misschien inderdaad iets voor jou.
Je kan in essentie geen programmas installeren op een Chromebook. Je moet het zien als gewoon een browser, dus alleen internet. Er zijn wel apps die offline kunnen draaien, dus je kan bijvoorbeeld Google Docs gewoon offline gebruiken. Ook alle webbased services werken welzie net dat er ook een Skype for Web Beta uit is, dus via dat zou je normaal wel gewoon kunnen Skypen op een Chromebook, ik zeg het maar.
19/08/15 12:18
turnstile
dus een chromebook is niet hetzelfde als een netbook?

zie.. ik suck.
19/08/15 13:02
quote door

Je kan in essentie geen programmas installeren op een Chromebook. Je moet het zien als gewoon een browser, dus alleen internet. Er zijn wel apps die offline kunnen draaien, dus je kan bijvoorbeeld Google Docs gewoon offline gebruiken. Ook alle webbased services werken welzie net dat er ook een Skype for Web Beta uit is, dus via dat zou je normaal wel gewoon kunnen Skypen op een Chromebook, ik zeg het maar.

Wilt dit zeggen dat je dan ook bijvoorbeeld niets kan afdrukken?
19/08/15 13:43
Op basis van deze selectie op Tweakers (dat een heel erg goeie site is voor elektronicastuff) zou ik gaan voor deze Toshiba
Heeft 10 goeie reviews.

Moet maar eens lezen in de reviews of de dingen die gij belangrijk vindt voor dat model ook wel degelijk goed zijn.
Wat voor mij een "probleem" zou zijn, maar daarom niet noodzakelijk voor u:
- maar 16GB opslag (kunt mss externe harde schijf kopen, of mss hebt ge niet eens zoveel GB nodig ook niet... Mijn GBs worden ingenomen door spellekes)
- geen numeriek toestenbord
- Chrome OS (dat is dus ne chromebook, denk ik? en ja, ik wil toch wel andere dingen kunnen dan enkel internet. Maar als gij dat voldoende vindt kunt ge dat wel nemen)
- Qwerty toetsenbord (huh? Maar misschien vindt ge dat ook wel in azerty)

Kom, geef mij gewoon een lijstje van wat uw laptop MOET hebben of kunnen. Ik zal eens kijken met mijn goed hart!
19/08/15 13:47
turnstile
Oke dus..

niks te groot alleszins, heb ooit is zo ne 17 inch gekocht, jezus maria, daar kunt ge nu is niks mee aanvangen.
Ik wil wél azerty. Liefst ook cd/dvd , maar diie netbookjes hebben dat precies niet ..

Dus ik wil ermee : surfen op het net, gwn itunes opzetten , en mails typen :D ik game niet, download amper ( meestal rip ik mijn eigen cd's of zet ik links van youtube over) , liefst zou ik er ook iets van tekstverwerkingsprogramma opzetten. ik wil ook géén numeriek toetsenbord, want dan wordt de computer weer te groot en lomp.
19/08/15 14:25
Awel, kijk hier dan eens naar.
kzal het belangrijkste samenvatten voor u:

Allemaal azerty toetsenbord

De acer:
1000GB harde schijf (keiveel, veel te veel voor u)
11,6 inch scherm (klein, vind ik persoonlijk)
kzie wel niks staan over numeriek toetsenbord, maar dat zal wel niet als dat zo'n kleine schermdiagonaal is
geen cd drive :(
449 euro, dus iets boven uw budget

De Toshiba (andere dan ik hierboven zei):
500GB harde schijf (ook veel voor u, maar kdenk da ge moeilijk kleinere vindt tegenwoordig of het moeten van die chromebooks zijn? geen idee daarover eigenlijk)
15,6 inch scherm (voor mij goed, voor u mss te groot als ge de 17 ook te groot vond?)
ook hier niks over numeriek toetsenbord, kweet het nie
449 euro, ook iets boven uw budget

De Asus:
500GB harde schijf
11,6 inch scherm
399 euro dus nipt uw budget

als ge de processor enzo ook bekijkt (wat ik voor u nie doe, ik denk da u da nie interesseert :p ) vind ik de acer betere koop dan de asus, maarja tis natuurlijk 50 euro meer, en voor wat gij die gaat gebruiken is de processor van de Asus ook voldoende, denkik.

De asus heeft meer verschillende types aansluitingen (micro usb, micro hdmi) dan de acer, maar ik vind dat persoonlijk niet zo handig en heb dan liever 4 gewone USB aansluitingen dan zo eentje van alles.

Als ge echt per se ne CD drive wilt, denk ik dat ge grote scherm dan 11 inch gaat moete nemen en ook hogere prijs...
19/08/15 14:35
turnstile
maar... als er op boventaande ook al geen cd drive is, wat is er dan minder aan bv deze :

http://www.laptopshop.be/product/576438/category-56498/asus-eeebook-x205ta-bing-fd005bs-be-azerty.html
19/08/15 14:38
turnstile
of deze, mét cd drive :

http://www.laptopshop.be/product/635138/category-56498/lenovo-ideapad-g50-45-azerty.html
19/08/15 14:45
die eerste:
Die bevat enkel een opslag SSD van 32GB (vind ik persoonlijk vrij weinig, alee, dat is mijn GSM opslagcapaciteit...), maar als gij da genoeg vindt, GO.

Die twee:
amaai. Vergeet wat ik hierboven zei
pakken :p
aleeja, die processor ken ik wel niet dus dat kan ik niet beoordelen. Maar bon, wat gij met uw laptop wilt doen pakt niet veel processor op, denk ik.

Ziet ge wel dat ge zelf ook dingen kunt vinden! :p