Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Huur betalen bij partner : 342 reacties (3/18) [Seks en Relaties]

Huur betalen bij partner

16/10/17 13:02
Makara
quote door



Als ge binnen x aantal jaar verkoopt (bv in mijn regio 3 jaar na uw aankoop) moet ge boete betalen. Dat zal elders ook wel het geval zijn gok ik.


Dat heeft toch te maken dat ge een klein beschrijf hebt? En 3jaar na datum kunde dat toch wel verkopen? Of ben ik nu fout?
16/10/17 13:04
Depulso
Klopt :) maar dat zijn ook dingen om rekening mee te houden hé. Als ge beslist van samen een woonst te kopen en uw huidige appartement/woonst te verkopen.
16/10/17 14:08
Ellun
quote door

Ik heb een appartement gekocht, 4 jaar geleden en mijn vriend woont nu bij mij. Hij mag van mij niets mee betalen qua lening en kadaster enzo maar alle andere maandelijkse kosten delen we wel door 2 (elektriciteit, water, vaste kosten van de blok, internet, boodschappen, ...). Uiteindelijk is en blijft dat mijn appartement, dus ik vind niet dat hij dat mee moet betalen. Zou het ook totaal niet logisch vinden, want ik kon het de eerste drie jaar alleen betalen, waarom zou ik dat dan nu moeten delen? :)


Voila, da's hoe ik het bedoelde :D
16/10/17 14:13
USBfan
quote door



Ma dan is uw relatie toch kei skewed? Alee dan bent gij huurder en is uw lief huur'baas' haha :D Also, dan wordt dieje rijker op uw kap eh?

Want die kan veel gemakkelijker z'n lening afbetalen met uw geld enzo, terwijl die die woning al kocht voor dat ie met u samen was en dus perfect in staat was om da alleen af te betalen en alles...

Mijn oplossing was ook dat de 'inwonende' partner dan ofwel 'alle kosten' van elektriciteit en water zou kunnen betalen en dan samen onderhoudsdingen-potje hebben.

Maar het concept van 'huur' betalen ofzoiets dergelijks vind ik echt absurd...


Dus gij hebt liever dat uw lief armer wordt omdat gij niks wilt bijdragen?
16/10/17 14:16
DreamersCircus
quote door



Dus gij hebt liever dat uw lief armer wordt omdat gij niks wilt bijdragen?



Die wordt niet armer eh, die kocht dat appartement op z'n eentje dus ik ga ervan uit dat die dat wel kan betalen...
16/10/17 14:18
Makara
quote door




Die wordt niet armer eh, die kocht dat appartement op z'n eentje dus ik ga ervan uit dat die dat wel kan betalen...


Was dit geen hypothetisch topic? :o
16/10/17 14:22
AdrianHealey
Niet betalen is uiteraard parasiteren. Das toch logisch?
16/10/17 14:26
DreamersCircus
Da's allemaal in mijn hoofd hoor, der is nog niemand in the picture :(

En huur betalen is uw partner financieel rijker maken...

16/10/17 14:27
AdrianHealey
... wat is daar mis mee?
16/10/17 14:30
Depulso
quote door

Da's allemaal in mijn hoofd hoor, der is nog niemand in the picture :(

En huur betalen is uw partner financieel rijker maken...




Als ge nu samen huurt of koopt, doet ge dat toch ook? Want het te betalen bedrag (huur of lening) deelt ge door twee, waardoor uw partner meer kan sparen, en gij mogelijks ook?
16/10/17 14:30
DreamersCircus
Da's toch niet leuk dat ge rijker wordt op de kap van iemand van wie ge houdt? Alee :s Is da ni leuker als zo'n dingen wat in evenwicht zijn?

16/10/17 14:31
Makara
Door mee te betalen hou je het toch in evenwicht?
16/10/17 14:32
Maar wat is een evenwicht?

Uiteindelijk zorgt de partner voor slijtage waardoor het huis in waarde vermindert. Een vergoeding lijkt mij dan ook niet onredelijk.
16/10/17 14:33
DreamersCircus
quote door

Door mee te betalen hou je het toch in evenwicht?


Niet echt, want jij 'investeert' mee in iets (de lening van een woning) zonder daar ooit iets van rendement ofzo van te hebben (aangezien de woning op naam van uw partner staat). Dus gij wordt enkel armer en uw partner ziet zijn maandelijkse afbetaling dalen (en wordt dus rijker)...

Dat noem ik niet echt evenwichtig ^^

16/10/17 14:34
AdrianHealey
quote door

Da's toch niet leuk dat ge rijker wordt op de kap van iemand van wie ge houdt? Alee :s Is da ni leuker als zo'n dingen wat in evenwicht zijn?




Awel... ge betaalt mee aan de woonst. Dat lijkt mij 'evenwicht'.
16/10/17 14:35
En bij eventueel later inkopen kun je de reeds betaalde huur als een voorschot zien. Dus op lange termijn zit je goed.
16/10/17 14:37
AdrianHealey
quote door



Niet echt, want jij 'investeert' mee in iets (de lening van een woning) zonder daar ooit iets van rendement ofzo van te hebben (aangezien de woning op naam van uw partner staat). Dus gij wordt enkel armer en uw partner ziet zijn maandelijkse afbetaling dalen (en wordt dus rijker)...

Dat noem ik niet echt evenwichtig ^^




Das exact hetzelfde scenario als je huurt. Uiteraard dat als X afbetaalt en Y huurt dat Y niét de helft betaalt. Want een huur is nooit gelijk aan een afbetaling (als ge dat als huurder aan't betalen zijt, zijde dom bezig: stop nu). Maar uiteraard betaal je wel deel mee; een redelijke huurprijs voor jouw gedeelte van het huis, eventueel met korting voor een vriendenprijsje.

Fictioneel voorbeeld: als persoon X 850 euro afbetaling betaalt, dan lijkt mij 250-300 euro huur voor partner van X meer dan redelijk.

Anders kan Y vollenbak *op de kap van X* sparen. Dat is nog veel minder oke.

Bij zo'n bedrag kan zowel X kapitaal accumuleren (door de afbetaling van het huis) en Y (door meer te kunnen sparen wegens een lage huur). Dat is fair.

Iedereen die iets anders denkt, is uiteraard fout.
16/10/17 14:37
USBfan
quote door




Die wordt niet armer eh, die kocht dat appartement op z'n eentje dus ik ga ervan uit dat die dat wel kan betalen...


Jawel. Het feit dat gij mee inwoont, zorgt ervoor dat het huis sneller in waarde daalt en dat de jaarlijkse onderhoudskosten hoger liggen. Dus zelfs als gij meebetaalt voor de EGW en de kosten van het eten deelt, zijt ge uw partner effectief armer aan het maken. Want hij betaalt evenveel af voor zijn lening, maar het gefinanceerde goed is minder waard.

Das basically gelijk ne stal hebben. Een stal met 20 koeien vereist meer onderhoud en ervaart meer slijtage dan een stal met 10 koeien.
16/10/17 14:38
Depulso
quote door



Niet echt, want jij 'investeert' mee in iets (de lening van een woning) zonder daar ooit iets van rendement ofzo van te hebben (aangezien de woning op naam van uw partner staat). Dus gij wordt enkel armer en uw partner ziet zijn maandelijkse afbetaling dalen (en wordt dus rijker)...

Dat noem ik niet echt evenwichtig ^^




Maar als je huurt investeer je in je huisbaas zijn eigendom... Da's mogelijks nóg erger dan dat doen bij uw lief? Want da's een vreemde? Nee?
16/10/17 14:40
Makara
quote door



Niet echt, want jij 'investeert' mee in iets (de lening van een woning) zonder daar ooit iets van rendement ofzo van te hebben (aangezien de woning op naam van uw partner staat). Dus gij wordt enkel armer en uw partner ziet zijn maandelijkse afbetaling dalen (en wordt dus rijker)...

Dat noem ik niet echt evenwichtig ^^




Dat heet huren he schattenbol.
Ik huur nu ook een appt en ik heb daar ook niets aan.