Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 14 - De superhelden - overwinning team dorp : 1407 reacties (55/71) [Weerwolven]

Spel 14 - De superhelden - overwinning team dorp


Winnaars: team dorp
Ballegerard, Blizzerd , DreamersCircus , Erroarist , Freakske , Nakkeskud , Ypsilon , Starvomiter & unni , scheepswrak , cloudstollby

Mooie tweede plaats: team wolf:
Depulso , SnakeEyedBoy , Warodon , Taboo , Promiss , Singto

D0: 6 - inleiding
N1: 8 - RIP AH en AKMPO
D1: 14 - burgemeester Ship
N2: 15 - RIP Starvomiter
D2: 31 - geen lynch
N3: 35 - geen zichtbare kill
D3: 41 - RIP Snake
N4: 45 - geen zichtbare kill
D4: 50 - RIP Warodon
N5: 55 - RIP Ship
D5: 61 - geen lynch
N6: 61 - RIP Singto, verwonding Clouds
D6: 68 - rip promiss

Echte eindverdeling: 71

Algemene regels
Functies en rollen spel 14
characters spel 14
18/10/17 20:13
Ik stem voor mezelf weer.
18/10/17 20:14
Maar toch eerst zien wie deze nacht het overleeft.
18/10/17 20:27
Erro it is
18/10/17 20:37
Na de alweer succesvolle lynch schoot bijna iedereen ook ‘s nachts in actie. Op zoek gaan naar info, dingen uitzoeken, op bezoek gaan bij anderen, het werd allemaal gedaan. Slechts enkele mensen bleven, zoals eigenlijk van de recruits verwacht werd, in hun eigen kamer en verlieten deze niet gedurende de hele nacht.

Zoals af en toe wel eens gebeurde, maar eigenlijk ook niet bijster vaak, waren er ook recruits op gang die iets minder goede bedoelingen hadden. Recruits die het eigenlijk … blijkbaar niet zo goed meenden met de andere recruits. Deze specifieke recruit besloot er vannacht geen doekjes om te winden. Geen tierlantijntjes hier en daar, geen overkill aan wapens. Gewoon simpel, straightforward, doodgewoon, to the point, good old fashioned way, HUP kill en dood. De recruit bleef nog even de kamer van het slachtoffer doorzoeken naar eventuele nuttige dingen, om dan weer mooi voor het einde van de nacht zelfvoldaan in het eigen bed te liggen. Zo, voila, dat is hoe het moet.

Bij het afgaan van het ochtendalarm stonden de meeste recruits zelfzeker op. Ze hadden immers al twee indringers succesvol verwijderd uit het ruimtestation, en de afgelopen twee nachten zou het toch ook wel rustig gebleven zijn? Niets was minder waar. Bij het ontbijt werd meteen opgemerkt dat er niet 1, maar wel twee mensen ontbraken!

Gezamelijk gingen ze op zoek naar de twee vermiste recruits. Al snel vonden ze het lijk van de wannabe-trainer, gewoon in zijn kamer die vol verhuisdozen stond. Op één van de dozen stond een naam: Erroarist. Deze recruit trad naar voren, bekeek de inhoud van de doos en ontdekte … helemaal niets. Of toch, op de bodem lag een briefje. Beste Erro, jij bent volgens mij het meest geschikt om de zware taak van burgemeester over te nemen. Doe het goed. Leid de burgers verder naar de overwinning. Ik geloof dat je het kan! Hopelijk vergis ik me niet in jou … Erro had het ergens wel zien aankomen, als ze eerlijk was, en ze was best blij met de benoeming. Dit zou haar team zeker ten goede komen.

Maar er was nog een recruit vermist… Dus het gezelschap zette zijn zoektocht verder. De recruits stormden de slaapkamer van de vermiste recruit binnen, de meeste van hen vrezend voor het ergste. Maar in deze kamer was helemaal niemand te bespeuren. Positief genoeg: ook geen lijk dus. De recruits zetten hun zoektocht verder door het ruimtecomplex. En ja hoor, in gang 47 ter hoogte van de grote staande klok, werd de vermiste recruit teruggevonden. Gelukkig, deze recruit leefde wel nog, was gewoon te laat voor het ontbijt. Waarschijnlijk te wijten aan de vermoeiende nachtelijke activiteit...


-----------------
Het is nu dag. Stemmingsdeadline: vrijdag 19u.

18/10/17 20:38
(pms werden al verstuurd)
18/10/17 20:42
Nu pas de ninjakill ingezet dan? Of iemand die een zombie is geworden?
18/10/17 20:45
haha, perfect, het doel was een rol die zich verplaatste en was niet in zijn eigen kamer toen de wolven hitten.
18/10/17 20:47
AdrianHealey
quote door

haha, perfect, het doel was een rol die zich verplaatste en was niet in zijn eigen kamer toen de wolven hitten.


Triggered.
18/10/17 21:06
Nee Bliz, er is wel degelijk een kill gebeurd volgens de tweede alinea. Infovergarende kill denk ik.

Zou dezelfde persoon getimewarped en gekilled zijn? Dat kan de tekst verklaren maar is gewoon ... raar?
18/10/17 21:15
Terug tot leven gewekt misschien? Necromancer?
18/10/17 21:19
Informatiekill zou inderdaad tekst verklaren.
18/10/17 21:56
quote door

Terug tot leven gewekt misschien? Necromancer?


Kan ook en zou wel tof zijn!
18/10/17 21:57
quote door


Zoals af en toe wel eens gebeurde, maar eigenlijk ook niet bijster vaak


Er is dus al minstens eens een kill mislukt omdat de opperwolf in kwestie de juiste opdracht vergeten was, of gewoon de deadline vergeten was



quote door

Gewoon simpel, straightforward, doodgewoon, to the point, good old fashioned way, HUP kill en dood. De recruit bleef nog even de kamer van het slachtoffer doorzoeken naar eventuele nuttige dingen,



quote door

En ja hoor, in gang 47 ter hoogte van de grote staande klok, werd de vermiste recruit teruggevonden. Gelukkig, deze recruit leefde wel nog, was gewoon te laat voor het ontbijt.


De persoon leeft nog, nochtans is er wel sprake van een slachtoffer. Dus: zombiekill, of een necromancer die het slachtoffer heeft gered. Of een rare combinatie van transport en timewolf, met een kill. Er was bv al een zombiekill op die persoon gedaan vorige nacht, maar er zat misschien ook een timewolf op waardoor het effect nu pas zichtbaar is. Al klinkt dat wel onnodig complex.
18/10/17 22:09
Oke, hier ben ik dus weer met m'n volgende (hoofd)verdachte, Taboo.
Ze heeft mij haar functie verteld, dit zou hypnotiseur zijn. Ze heeft ook verteld wat ze gedaan heeft allemaal en op wie. Nu, het meest interessante vind ik zelf hetgeen wat ze in nacht 4 heeft 'gezien'. Ze heeft mij toen bekeken, zegt ze. Ze zei dat ik 'iets' had gedaan op Warodon, wat klopt. (Dit stond al wat subtiel op het forum, met dat in nacht 4 iemand 'wolf' had gezien bij Warodon, dus dit kon ze wel juist gokken). Ik heb haar tien keer gevraagd of dit haar antwoord was, wat ze had gekregen. Ze zei die tien keer dat dat hetgeen was. Ik heb nog iets gedaan, en dat heeft ze niet juist kunnen 'gokken', omdat het nergens op het forum stond, wat ze dus niet kon weten, tenzij ze haar 'hypnotiseur'functie had gedaan op mij. Ik ben speciaal nog aan de gm's gaan vragen of ze dit antwoord ook gekregen zou moeten hebben, en dit was dus 'ja'.
Deze nacht is er een vraag gesteld geweest (ik ontken noch bevestig of ik dit zelf geweest ben): "hoeveel keer werd de sjamaan-skill al gebruikt op speler Taboo in de gehele ronde?", waar het antwoord "1x" op was.

Het is ook vrij onwaarschijnlijk dat een burger wordt gesjamaand naar een wolf, zeker als die burger al niet in de spotlight staat (ik vind persoonlijk dat er meer mensen in de spotlight staan, ahum, *kucht*). Het is waarschijnlijker dus dat ze als wolf naar een burger gesjamaand werd.
18/10/17 22:26
Dus ik stond niet in de spotlights de afgelopen dagen? :D Ik ben al een hele tijd verdacht gemaakt, dus het lijk me echt niet zo onmogelijk dat een wolf me gesjamaand heeft. Het zou mijn tactiek als wolf ook niet zijn, maar het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd is.

Ik heb bij u maar 1 naam terug gekregen. Een mogelijke verklaring weet ik nu niet direct, maar in een spel met 2000 functies en rollen is er sowieso wel iets mogelijk. Ik heb u ook gezegd wat ik andere nachten gedaan heb en kan u zeggen wat ik deze nacht deed. Zijt ge dat nagegaan of dat klopte? Of heb ik dat allemaal toevallig juist gegokt?

18/10/17 22:29
Het feit dat ge daar maar 1 naam hebt gekregen zegt voor mij eigenlijk al voldoende, want ge had het andere ook moeten krijgen, geen twijfel mogelijk. Als er iets tussengekomen was, dan had ge de eerste naam ook niet gekregen. Dat + 1 sjamaaning, ik weet het niet. Ik vind het enorm verdacht.
18/10/17 22:34
ik sta niet in voor de juistheid van de info van erro, maar ik wil dit er even aan toevoegen (mijn tekst analyse van pagina 7, ivm nacht 1)



Taboo ( “Eén bepaalde verschijning bevond ...”)
- “Niemand was eigenlijk zeker van wie nu de echte persoon was” : vos gluiperen-skill, want kan zich als enige vermommen als iemand anders.
- “in ‘t oog houden wie welke krachten allemaal oefende” : vos verkennen-skill
- “grote verantwoordelijkheid” : opperwolf?


-> een hypnotiseur is niet iemand die in het oog kan houden wie welke krachten uitoefende. Die weet alleen maar wie er iets doet, maar niet wat die doet.


Taboo was ook één van de no-lynch stemmers in de eerste stemming. En ja, daar zaten ook burgers bij die een goede reden hadden om no lynch te stemmen. Maar daar moeten ook wolven bij gezeten hebben.
18/10/17 22:36
En ze stond tussen de mensen die genoemd zijn door Warodon, ook weer iets om extra rekening mee te houden
18/10/17 22:40
Ik doe mee op Taboo, wil DreamerCircus dan op Nakkes stemmen om mij te overtuigen dat er geen hulpje in zit?
18/10/17 22:44
DC mag sowieso op mij stemmen en dan gaat ze niet dood, zelfs als ze hulpje is... maar goed.


De helft van de redenen om op Taboo te stemmen gelden ook voor mij, maar wat Erro zegt vind ik dan wel opmerkelijk en (als Erro niet liegt) lijkt me dat ook heel hard in de richting van wolf te wijzen. Is 't zo goed Freakske? Zal ik hier al meteen zeggen dat we Taboo kunnen lynchen of ben ik er dan niet snel genoeg bij?)