Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 16 - Het Smurfendorp : 1098 reacties (54/55) [Weerwolven]

Spel 16 - Het Smurfendorp


GM:
Freakske - Chaossmurf


Winnaars:
Unni - Smulsmurf (Burgemeester)
VanDenHond - Vierkantigedriehoeksmurf


Probleemkindje:
snakeeyedboy - Alshetechtmoetsmurf

Dode geliefden:
Taboo - Klunzigesmurf
Positivisme - Metalsmurf
Ballegerard - Omasmurf

Dode wolven:
Depulso - Smurfin
Ypsilon - Dweilsmurf
Blizzerd - Vijfdewielsmurf
Dagdromen - Slonssmurf
Singto - Brilsmurf

Dode necromancer:
erroarist - Moppersmurf





4 Dag 1
5 Nacht 1
8 Dag 2
12 Nacht 2
20 Dag 3
23 Nacht 3
27 Dag 4
29 Nacht 4
36 Dag 5
39 Nacht 5
43 Dag 6
44 Nacht 6
46 Dag 7
47 Nacht 7
48 Dag 8
49 Nacht 8
51 Dag 9
52 Nacht 9
53 Dag 10 Eindverslag
07/02/18 13:15
Nog iets dat me van het hart moet: het concept brandstichter :p

Ik was dus brandstichter-burger, en ik koos ervoor om altijd mee te stemmen. Waarom?

Je hebt als brandstichter 2 mogelijke tactieken:

- defensief: nooit meestemmen, met als voordeel dat info over de gelynchte meteen duidelijk is (als er geen andere brandstichter meestemt), maar met als grote nadeel dat mensen jou gaan verdenken als mogelijk hulpje/verrader/etc. Na een tijd gaan de wolven ook door krijgen dat je brandstichter bent, en ben je een heel gemakkelijk doelwit na iedere lynch waar er geen brandstichting was. Zo speelden de meeste brandstichters in het verleden het spel, en dat vond ik te saai om zelf ook te doen.

- offensief: altijd meestemmen, en je rol verzwijgen. Met als nadeel dat het een etmaal langer duurt eer er duidelijkheid is over de gelynchte. Maar met als grote voordeel dat je een wolf mee de dood in kan sleuren als ze je daarna aanvallen. Je rol is dan effectief hetzelfde als een jager, en als burger is dat ideaal.

Zeker nadat ik depulso had gevonden als wolf, was het mijn plan om heel 'gevaarlijk' over te komen bij de wolven, zodat ze me snel zouden uitschakelen. Ik was ook nooit van plan om die sikkel door te geven, maar wou wel die indruk geven zodat wolven minder geneigd zouden zijn om iemand anders te killen (want de sikkel kon bij een random andere burger zijn). Dus ik deed alles wat ik kon om de wolven mij te laten aanvallen. Ik zou dan gestorven zijn als burger, en in één dag en nacht twee wolven dood hebben gekregen (depulso en de wolf die een kill op mij probeerde), en vanaf dan had ik als dode burger alles kunnen organiseren om de andere wolven te vinden. Het plan was grotendeels gelukt, ook al waren er blijkbaar andere redenen waarom de wolven mij dood wilden. Het is uiteindelijk enkel maar mislukt omdat er toevallig een besmettelijke wolf in het spel zat en ze daar de aanval mee deden, en een brandstichting heeft daar geen effect op (want geen kill).

Dus ik wil mijn speelwijze toch even verantwoorden, sorry :p Ik weet dat er diverse mensen waren die blij waren met ieder mogelijke aanleiding om iemand uit een andere alliantie te kunnen wegstemmen, maar er waren blijkbaar ook echte burgers die het niet begrepen en er van uit gingen dat iedere actieve brandstichter per definitie verdacht is en geen burger kan zijn. Dus vandaar.
07/02/18 13:22
quote door

ballegerard leek ondertussen de meest logische combinatie, als jullie met 3 waren geweest

(ik heb een tijd geleden een matrix gemaakt van alle combinaties , met alle mogelijke bezwaren en zo een sortering van wat er wel mogelijk leek)


Hahahaha. Wow wat een werk erin gestoken, zalig. :D
07/02/18 13:26
quote door

- Het nieuwe concept Necromancer


De functie is goed, zowel gewone als eenmalige skill, en ook de andere beperkingen in aantal zombies. Grootste nadeel is dat zombies bijna altijd vanzelf gekend zijn. Mogelijke oplossing: Necro kan op einde van iedere nacht (indien geen blokkering) een recrutering doen uit iedere bestaande dode, dus ook diegenen die al een paar dagen liggen te rotten na een wolfkill of lynch. (dan wel mogelijk conflict met brandstichting? kan een hoop as nog veranderen in een zombie? dat is een ander probleem). Dat maakt het alvast minder voorspelbaar wie er zombie zou kunnen zijn, en of er wel of niet een necro in het spel zit.


quote door

- Per functie een gewone en een éénmalige skill


Globaal zeker goed. Ook de verandering naar type wolfkills die afhangen van de functie/rol van de wolf, ipv de vaste lijst waaruit gekozen kon worden de voorbije 5-6 rondes. Beide systemen hebben zeker hun goede punten, maar ook voor mijn volgende ronde ga ik het terug naar het 'basic' systeem doen zoals in deze ronde. Ook bij wolven is één eenmalige skill zeker voldoende denk ik, bij ronde 14 had ik daar zelf een beetje in overdreven.




quote door

- De verdeling


Gezien het grote aantal viel het nog best wel goed mee. Team wolf leek het meest benadeeld, met 2 van de 4 wolven die niet bij team wolf horen en dan nog één burger die ze niet meteen konden vinden. Depulso heeft reden tot zuchten en klagen :p . De besmettelijke wolf zorgt wel voor een mogelijke wolf extra, maar het is geen zekerheid dat dit ook kon gebeuren. Stel dat die besmettelijke wolf meteen wordt gevonden en gelynched, dus dat Depulso bv die wolf was, dan was heel die optie ook al verdwenen. Ik denk niet dat er genoeg ruimte was voor eenzame wolf én een trio geliefde, dat ging te veel ten koste van de wolven. Zij leken een beetje kanonnenvoer van dienst in deze ronde, waarbij het spektakel vooral moest komen van de speciale allianties.

Er waren ook iets te veel rollen met extra levens: prins, sukkelaar, eenzame wolf, etc. Het is eens tof als een lynch of wolfkill om die reden mislukt, maar 2 van de 3 keren moet zoiets toch wel lukken anders gaat het spel te veel stagneren en geraken mensen het beu. Dan hadden we nog geluk dat artefacten blijkbaar nooit invloed hebben gehad (op zich mooi gevonden met die opsplitsing).

trouwens, wat is er nu allemaal met de hamer gebeurd?
07/02/18 13:29
quote door

Hahahaha. Wow wat een werk erin gestoken, zalig. :D


En jullie combinatie had maar één bezwaar, en dat was dan nog op basis van foutieve info (taboo als brandstichter). Ik ging er van uit dat als er drie brandstichters waren in het begin, ze verspreid zouden zijn over burger/wolf/gemengden. Dus daarmee dat jullie combo op dat moment (3-4 nachten geleden, toen er ook nog iets minder info was) nog niet bij de top-kanshebbers zat. Als ik echte info zou hebben gehad over die rol, dan was jullie combo mee bovenaan gekomen.

Geen idee of het toeval was of lang op voorhand zo gepland, maar die leugen van taboo over haar rol heeft nog lang ergens effect gehad.
07/02/18 13:29
Depulso
quote door

Ik heb mijn team geprobeerd te contacteren, verscheidene keren. Depulso bleef hardnekkig ontkennen , Blizzerd wou niet contacteren, en ik had geen enkele informatie dat de wolven konden helpen of de burgers kon tegenwerken. Dus ik kon niks doen. Wie zou er in deze instantie nog meedoen aan een spel als 'token speler' die gewoon dood is gegaan?



Dus de eerste dode burger die mij aanspreekt met "hey ik ben tovenaar, gij zijt wolf" moet ik direct geloven?
Het is toch net DAT wat een wolf moet doen, liegen dat ie wolf is. Ook al zijt gij mogelijks dé tovenaar.

Ik vond dat niet zo vreemd van mij.. :) Vreemder was dat gij na een half uur besliste om er de brui aan te geven zonder een poging te doen om iets te weten te komen van team burger.
07/02/18 13:30
quote door



trouwens, wat is er nu allemaal met de hamer gebeurd?


De hamer had ik doorgegeven aan Posi. Dit heb ik ofc verzwegen. Posi gaf hem vervolgens aan Vandenhond, en dan wat later zei posi tegen vandenhond: "Doe de hamer maar kapot, iedereen vd burgers heeft hem toch al gehad!!"
wat eig in principe niet waar was. :D Maar kdenk wel dat vandenhond hem kapot had gedaan haha.
07/02/18 13:31
Ik ben echt superverrast. Ik had het ook heel druk en het de afwisselende uren voor deadlines waren niet handig (dan hebde geeb regelmaat)

Ik zag het na een tijd biet meer zitten, het waren veel te veel allianties voor mij.

Ik heb gestressed enr vandenhond berichtjes zitte sturen om op dd te stemmen want anders was het om zeep.
Ik besloot snake te beschermen omdat het beter was dat ze opgesloteb zat.

En dat van balle, van de 3 keuzes was zij het meest verdacht, ookal was ze niet superverdacht.

Als posi niet op snake had gestemd na ons te vragen dd weg te stemmen had ik haar mss biet vermoord. Alhoewel ze in mijn ogen, en dat weet zij ook, heel het spel al geen team burger was. Wat terecht bleek, alhoewel ze geen verrader was.

07/02/18 13:36
Hamer is inderdaad toen kapot gemaakt. Maar hij had echt nog naar Snake kunnen gaan :p

De wolven heb ik misschien iets te zwak gemaakt. Allez ja, het scenario met de Tovenaar die er meteen mee stopt, had ik ook niet voorzien. Maar een eenzame speelt in principe toch altijd mee met de wolven in het begin. Ook hebben zij niet gebruikt gemaakt van Taboo als welpje (of heeft zij dan brandstichter geclaimd binnen de wolvengroep?).
07/02/18 13:37
quote door



Dus de eerste dode burger die mij aanspreekt met "hey ik ben tovenaar, gij zijt wolf" moet ik direct geloven?
Het is toch net DAT wat een wolf moet doen, liegen dat ie wolf is. Ook al zijt gij mogelijks dé tovenaar.

Ik vond dat niet zo vreemd van mij.. :) Vreemder was dat gij na een half uur besliste om er de brui aan te geven zonder een poging te doen om iets te weten te komen van team burger.


''Hallo, ik ben dood maar ik was burger/ (input: burgerrol). Zin om u mijn functie te vertellen en samen te werken? Kheb wel niks te bieden sinds ik geblokkeerd en dan gekilled was. Also, let niet op mogelijke necro int spel''


Vindt ge het vreemd om dan de brui te geven? Of wat zou je anders gedaan hebben? Toch mensen contacteren met geen enkele informatie? Een burgerrol openlijk op forum claimen zoals ziener/auraziener en zo mogelijk ook de wolven op verkeerde pad helpen?
07/02/18 13:39
Voor mij was het echt een uphill battle, ik had redelijk vroeg door dat de wolven niet allemaal aan hetzelfde touw trekken maar wegens onze pech early game en dat de moraal laag zat na dat hele yps debacle wat enorm goed had kunnen eindigen maar catastrofaal misliep zag ik het niet echt meer zitten...

Alsook necro OP, en het feit dat je wolven kan bekeren is beetje gamebreaking.

Er is letterlijk honderden keren in de wolvenchat gezegd sinds dag 2 ofzo 'tja, als er nu nog een gemengd koppel inzit ist gedaan voor ons haha'

t was zo, tja.

Alsook het feit dat ik singto bekeek was een weloverwogen beslissing, k heb daar achteraf ook lang mijn voordeel bij kunnen halen tozv yps en anderen. Mijn dekmantel tot de rollen gelekt raakte werd gewoon niet in twijfel getrokken precies?
07/02/18 13:40
Je had even kunnen wachten he singto. Als je je niet had geout hadden we mss nog rekening gehouden met tovenaren etc als burgers en zo misplays gedaan.

Ik heb u nog proberen te beschermen iig :p
07/02/18 13:40
Depulso
quote door

Hamer is inderdaad toen kapot gemaakt. Maar hij had echt nog naar Snake kunnen gaan :p

De wolven heb ik misschien iets te zwak gemaakt. Allez ja, het scenario met de Tovenaar die er meteen mee stopt, had ik ook niet voorzien. Maar een eenzame speelt in principe toch altijd mee met de wolven in het begin. Ook hebben zij niet gebruikt gemaakt van Taboo als welpje (of heeft zij dan brandstichter geclaimd binnen de wolvengroep?).


Zij heeft brandstichter geclaimd en dus niet welpje :)
07/02/18 13:42
Ja wolven waren echt fucked early on haha, t was wel gezellig ook wisten we dat we ni echt elkaars allies waren, buiten dd natuurlijk die gewoon toegeeft en zegt 'ik doe wel gwn mee met de wolven want k heb medeleide' hahah ffffff
07/02/18 13:44
quote door

Ook hebben zij niet gebruikt gemaakt van Taboo als welpje (of heeft zij dan brandstichter geclaimd binnen de wolvengroep?).


Ik heb tegen de wolven ook gezegd dat ik brandstichter was inderdaad. :p Gewoon elke keer hetzelfde als posi stemmen en ik zat safe met mijn cover.
07/02/18 13:45
quote door

Voor mij was het echt een uphill battle, ik had redelijk vroeg door dat de wolven niet allemaal aan hetzelfde touw trekken maar wegens onze pech early game en dat de moraal laag zat na dat hele yps debacle wat enorm goed had kunnen eindigen maar catastrofaal misliep zag ik het niet echt meer zitten...

Alsook necro OP, en het feit dat je wolven kan bekeren is beetje gamebreaking.

Er is letterlijk honderden keren in de wolvenchat gezegd sinds dag 2 ofzo 'tja, als er nu nog een gemengd koppel inzit ist gedaan voor ons haha'

t was zo, tja.

Alsook het feit dat ik singto bekeek was een weloverwogen beslissing, k heb daar achteraf ook lang mijn voordeel bij kunnen halen tozv yps en anderen. Mijn dekmantel tot de rollen gelekt raakte werd gewoon niet in twijfel getrokken precies?


Awel, leg dat laatste eens uit, want in het spel snapte ik echt het niet. Je bekijkt twee mensen waarvan een al niet kan omdat hij dood is en de andere sowieso foute info geeft omdat jullie hem sjamannen?

Slim gezien van dat brandstichter claimen. Zolang zij en Posi hetzelfde stemden zou dat nooit uitkomen.
07/02/18 13:49
quote door

Ja wolven waren echt fucked early on haha,


kill op tovenaar was brute pech (in theorie had magische wolf die eerst kunnen checken, maar om eerste kill veilig te doen moet je sowieso ook al checken op jager/veteraan/etc dus jullie konden weinig anders dan deels een yolo-kill doen).

Maar een burger eerst zwart maken, om hem daarna wolf te maken, en dan op te offeren? Dat is vragen om miserie :p

Ik had zoveel kunnen doen met mijn dubbel bevestigde burgerfunctie. Die was weliswaar toevallig beide keren op een gemengde geliefde gedaan, maar die hadden ook geen andere keuze dan publiek te bevestigen dat ze gecheckt waren door mij. Van daar uit had ik 'foutjes' kunnen maken en burgers onterecht aanduiden als wolven en chaos veroorzaken. Ooit ging ik dan wel gelynched worden, maar er hadden gerust één of twee burgers kunnen sterven voor dat ik er uit vloog. Voor zover ik kan nagaan was het zwartmaken van mij (toen ik nog burger was) ook de enige keer dat een wolf een dekmantel gebruikte om iets te bereiken, en dat leverde uiteindelijk ook niks concreet op. Dus jullie hebben zelf de meerwaarde van besmettelijke wolf volledig verspild, voor zover ik kan zien.
07/02/18 13:52
quote door

Je had even kunnen wachten he singto. Als je je niet had geout hadden we mss nog rekening gehouden met tovenaren etc als burgers en zo misplays gedaan.

Ik heb u nog proberen te beschermen iig :p


1) Dan moest ik als burger eerst een rol claimen om geloofwaardig als burger over te komen, zwijgen zou alleen maar verdacht zijn. En dit zou zowel burgers als wolven op verkeerde pad helpen.
2) Dan moest ik actief forumactiviteit blijven volgen.
3) Met 4 verschillende allianties in het spel (necro, burger, wolven, geliefde (,eenzame niet bijgerekend)) was er al genoeg rekening met vanalles.
4) Ik wou geen herhaling van vorig spel zien gebeuren tijdens mijn afwezigheid gelijk vorig spel, toen wolven een burger vertrouwde die tovenaar claimde.
5) Zelfs als de wolven me dan eindelijk geloofden, veel kon ik niet meer doen om hen te helpen. Zeker niet in deze spel waar allianties gewisseld kunnen worden.



Wat ik me vooral afvraag is waarom er zoveel moeite was gestoken in mij. Eerst geblokkeerd en dan een blizzkill. Als wolf zou ik niet voor een geblokkeerde burger als eerste kill gaan sinds hij toch al achterstaat op andere burgers en dus minder een bedreiging vormt. Ik ben dus wel nieuwsgierig naar aanleiding hiervan.
07/02/18 13:53
quote door



En jullie combinatie had maar één bezwaar, en dat was dan nog op basis van foutieve info (taboo als brandstichter). Ik ging er van uit dat als er drie brandstichters waren in het begin, ze verspreid zouden zijn over burger/wolf/gemengden. Dus daarmee dat jullie combo op dat moment (3-4 nachten geleden, toen er ook nog iets minder info was) nog niet bij de top-kanshebbers zat. Als ik echte info zou hebben gehad over die rol, dan was jullie combo mee bovenaan gekomen.

Geen idee of het toeval was of lang op voorhand zo gepland, maar die leugen van taboo over haar rol heeft nog lang ergens effect gehad.


Was opzettelijk, welpje was te zwak en ging meteen voor de bus gegooid worden door de andere wolven. Dus taboo claime brandsticher, en zij en ik zouden toch vaak samen stemmen so all good
07/02/18 13:59
quote door

zijn er bij de dode burgers ook geen winnaars? of waren Hond en Unni echt de enige echte burgers die overbleven, dood of levend?



Jup en nog gewonnen!
07/02/18 14:01
quote door



1) Dan moest ik als burger eerst een rol claimen om geloofwaardig als burger over te komen, zwijgen zou alleen maar verdacht zijn. En dit zou zowel burgers als wolven op verkeerde pad helpen.
2) Dan moest ik actief forumactiviteit blijven volgen.
3) Met 4 verschillende allianties in het spel (necro, burger, wolven, geliefde) was er al genoeg rekening met vanalles.
4) Ik wou geen herhaling van vorig spel zien gebeuren tijdens mijn afwezigheid gelijk vorig spel, toen wolven een burger vertrouwde die tovenaar claimde.
5) Zelfs als de wolven me dan eindelijk geloofden, veel kon ik niet meer doen om hen te helpen. Zeker niet in deze spel waar allianties gewisseld kunnen worden.



Wat ik me vooral afvraag is waarom er zoveel moeite was gestoken in mij. Eerst geblokkeerd en dan een blizzkill. Als wolf zou ik niet voor een geblokkeerde burger als eerste kill gaan sinds hij toch al achterstaat op andere burgers en dus minder een bedreiging vormt. Ik ben dus wel nieuwsgierig naar aanleiding hiervan.



Ook allemaal waar. Jammer tho!