Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Activity tracker : 14 reacties (1/1) [Computer en Elektronica]

Activity tracker

12/08/16 17:16
Oke, ik zit al een tijdje te twijfelen en te zoeken dus bij deze schakel ik jullie hulp in.
Ik wil van mijn dikke poep af en ik ga al een tijdje naar een diƫtiste, zij heeft mij aangeraden om misschien met een activity tracker mijn dagelijkse bewegingen in de gaten te houden en dit misschien ook als motivatie te gebruiken.
Aangezien ik het liefst ga zwemmen zou deze tracker dus ook waterdicht moeten zijn.

Mijn liefste mama heeft aangeboden om dit voor mij te kopen, ik heb een budget van plusminus 100 euro.

Voorlopig twijfel ik tussen :

- Polar loop 2

- Polar A300

- Misfit shine 2

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij iets beter aanraden ?

Tenkz

12/08/16 17:34
Ik heb een vivofit, die zijn ook waterdicht, moeten niet opgeladen worden en hebben een dynamisch doel. Dat zijn dan ook direct de redenen waarom ik daarvoor ben gegaan in plaats van voor iets anders. (Kan wel geen zwemmen registreren volgens mij.)

Ik heb ze alle drie eens rap bekeken en ik denk dat je met die Polar A300 het beste gaat zitten als je ook andere activiteiten gaat willen registreren. Die 2 anderen zijn vooral stappentellers volgens mij.
12/08/16 20:45
Ik heb een garmin vivofit 2, voor de redenen die lean aanhaalt. Die werkt op een horlogebatterij dus die moet ge ni opladen. Das vaak de redenen da mensen afhaken, omdat ze het weer vergeten aandoen na het opladen etc. Ook waterdicht en ge moogt er mee zwemmen. Ge kunt handmatig een activiteit beginnen tracken en dan achteraf op de gsm aanpassen wat dat was (dus ook zwemmen)! Het is geen zwemmershorloge dus het gaat ni super accuraat zijn. Zo'n activity tracker ga u enkel een algemeen beeld geven over hoe actief ge zijt. Ge kunt deze vivofit ook koppelen met een ANT+ hartslagmeter borstband om uw hartslag accuraat te kunnen meten tijdens het sporten. De vivofit krijgt een rood balkje op het scherm als ge een uur zit en per extra kwartier komt er nog een blokje bij. Dat krijgt ge enkel weg door te wandelen of sporten dus das wel motiverend.
Nadeel vind ik dat de app beetje ingewikkeld is en dat ge alles handmatig moet doen (synchroniseren, sleeptracking en sport buiten wandelen) maar da geeft u wel meer controle en ge zijt er u meer van bewust. De vivofit 3 werkt wel meer automatisch, maar dan hebde wel meer kans op fouten (tracken dat ge aant zwemmen bent terwijl ge op de zetel ligt etc) en die is duurder.

Als ge nog vragen hebt, shoot :D ook over andere merken of zo
12/08/16 21:27
Ik heb een Jawbone up3

Heel fancy en de eerste week was ik geobsedeerd over het bijhouden en analyseren van al mijn data. Nu check ik alleen nog hoe veel ik geslapen heb, soms.
13/08/16 00:08
quote door

Ik heb een garmin vivofit 2, voor de redenen die lean aanhaalt. Die werkt op een horlogebatterij dus die moet ge ni opladen. Das vaak de redenen da mensen afhaken, omdat ze het weer vergeten aandoen na het opladen etc. Ook waterdicht en ge moogt er mee zwemmen. Ge kunt handmatig een activiteit beginnen tracken en dan achteraf op de gsm aanpassen wat dat was (dus ook zwemmen)! Het is geen zwemmershorloge dus het gaat ni super accuraat zijn. Zo'n activity tracker ga u enkel een algemeen beeld geven over hoe actief ge zijt. Ge kunt deze vivofit ook koppelen met een ANT+ hartslagmeter borstband om uw hartslag accuraat te kunnen meten tijdens het sporten. De vivofit krijgt een rood balkje op het scherm als ge een uur zit en per extra kwartier komt er nog een blokje bij. Dat krijgt ge enkel weg door te wandelen of sporten dus das wel motiverend.
Nadeel vind ik dat de app beetje ingewikkeld is en dat ge alles handmatig moet doen (synchroniseren, sleeptracking en sport buiten wandelen) maar da geeft u wel meer controle en ge zijt er u meer van bewust. De vivofit 3 werkt wel meer automatisch, maar dan hebde wel meer kans op fouten (tracken dat ge aant zwemmen bent terwijl ge op de zetel ligt etc) en die is duurder.

Als ge nog vragen hebt, shoot :D ook over andere merken of zo



Oei, ik heb nog de 1 en in het begin moest ik inderdaad zeggen wanneer ik ging slapen, maar ondertussen al een hele tijd niet meer (na 1 of andere update). Aleja, als ik 's avonds te lang stil zit in de zetel denkt die soms wel dat ik al aan het slapen ben haha.
13/08/16 13:36
Ja ge moeten die app instellen wanneer ge gaat slapen en wanneer ge opstaat en die pakt dat als standaard dan. Bij mij kan da echter vaak verschillen wanneer ik slaap en opsta :)
13/08/16 13:45
Die pakt die uren niet hoor, anders zou ik altijd exact 8u slaap hebben aangezien dat op 6u en 22u staat (alsof ik in de vakantie om 6u ga opstaan haha). Ik heb nachten van 6u en nachten van over de 10u zonder dat ik mijn vivofit op slapen heb moeten zetten. :p Helemaal in 't begin moest ik diene altijd op sleep zetten, maar toen was er is een update en sindsdien niet meer.
13/08/16 14:22
Ellun
Heb een fitbit, 129 euro kostte dat 3 maand geleden. Op bol.com toen actie dus heb hem voor 100 euro aangeschaft. staat niet tussen uw kanshebbers maar wel een goed ding ze, al kan ik niet echt vergelijken...

Ik merk dat ik echt mijn best doe voor die 10000 stappen. Als ik er 9000 ofzo heb zal ik nog een blokje wandelen om die 10000 te halen. Of ik loop wat rond de tafel, ook tof :p Ook kunt ge uw hartslag constant in de gaten houden. Zo weet da ding ook hoe lang ge sport of in beweging zijt. Ik wil graag alle balkjes groen hebben tegen het einde van de dag en ik merk dat ik er echt voor uit mijn zetel kom. Aanrader dus!
13/08/16 14:22
Ellun
Ohja, das allemaal via een app op gsm..

Slapen, aantal verdiepingen, stappen, 'actieve tijd', calorieverbrabding, het registreert het allemaal
13/08/16 19:06
quote door

Die pakt die uren niet hoor, anders zou ik altijd exact 8u slaap hebben aangezien dat op 6u en 22u staat (alsof ik in de vakantie om 6u ga opstaan haha). Ik heb nachten van 6u en nachten van over de 10u zonder dat ik mijn vivofit op slapen heb moeten zetten. :p Helemaal in 't begin moest ik diene altijd op sleep zetten, maar toen was er is een update en sindsdien niet meer.


OKE YESSSS :D MERCI!
15/08/16 21:28
Ik heb een Fitbit Charge HR :) ! Ook exact om dezelfde reden gekocht; iets dat me motiveert om meer te bewegen :D .

Je hebt een leuk dashboard dat je stappen, calorieverbranding, aantal trappen, kilometers, hartslag, slaapritme etc. logt.

Ik heb niet echt gekeken naar andere activity trackers, maar met mijn Fitbit (119 EUR, Coolblue of Mediamarkt) ben ik echt wel happy :) .

Edit: oeps, Fitbit Charge HR is niet waterdicht :/
15/08/16 22:43
Ellun
Ja tis die dak ook heb!
16/08/16 15:31
Jawbone up en up24 gehad. Nu een fitbit charge HR. Veel contenter van die fitbit dan de jawbone. Die fitbit "zit" beter. Al ziet die jawbone er wel fancier uit. Kwa werking en "juistheid" heb ik het gevoel dat ze beide hetzelfde zijn. Wel geen ervaring met HR en jawbone. Kkan alleen oordelen over de stappenteller en het slapen.
16/08/16 19:32
vivosmart hier, supercontent van aangezien dat zowat de meest subtiele van al was.
Ik mis alleen gpsfunctie zodat je wandeling ook zichtbaar wordt op je gsm, zodat ik weet waar ik ben geweest bijvoorbeeld :)
20/08/16 12:06
Iemand die weet hoe dat zit met activity trackers en fietsen? Ik overweeg mij er ook een aan te schaffen, maar fiets veel, dus dat zou hij wel moeten registreren. Alleen lees ik dat de meeste trackers dat niet registreren omdat je je armen daarbij stil houdt, dus euhm, als iemand daar iets meer over kan zeggen?


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.