Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Brussel - what to do? : 21 reacties (1/2) [Gezocht]

Brussel - what to do?

29/08/17 15:53
Hé hallo!

Ik ben net naar Brussel verhuisd (wel ja, St.-Gillis).

Geen idee of er al een topic bestaat, maar: wat moet je zeker doen in Brussel? Waar zijn de leuke caféetjes, de leuke marktjes, de leuke winkels, de leuke...? Waar kan je best uitgaan? Waar is't lekkerste eten?

Thanks voor de tips!
29/08/17 17:13
Adamm
Saint Gilles is super mooi! Geniet ervan. Op de parvis zijn leuke terrasjes + het is er elke dag markt, heel gezellig. Ga ook het huis van Horta gaan bezoeken, zeker de moeite.

Rest van Brussel: sint kattelijneplein is levendige buurt. Goeie ramen daar in één van die resto's, en blijkbaar ne goeie sushi vlakbij in de dansaert (maar zelf nog niet geweest). The big game aan de beurs als ge goedkoop en rap zat wilt zijn. Het is er wel alles behalve gezellig.
29/08/17 17:38
adam, die sushi is de makisu. know your sushiplaces please.

ofja IN de dansaert? die aan sint katelijne is de makisu. vlaamse steenweg
29/08/17 17:42
Ik heb gehoord da De Monk de beste spaghetti heeft
29/08/17 17:48
ik beaam dat de monk zeer goeie spaghetti heeft. met orvalkaas.
29/08/17 17:53
Jaa de monk!
29/08/17 17:56
Le cercueil vind ik een leuk caféke, wel vrij duur aangezien het bijna op de markt ligt (een zijstraat ervan) en ook wel beetje toeristisch ma wel eens leuk voor 1x
29/08/17 18:09
de droge saucijzekes bij de Monk zijn ook niet slecht
29/08/17 18:30
madam woont in St-Gillis :p *proet proet*
let me know ik ben soms in de buurt :D
29/08/17 19:48
Hier heb ik al gegeten, vond het een goed restaurant.
29/08/17 19:50
quote door

ik beaam dat de monk zeer goeie spaghetti heeft. met orvalkaas.

FUCK WE HADDEN OOIT IS GEZEGD DA WE DAAR GINGEN ETEN

I LOVE ORVALKAAS ik was vergeten da die da op spaghetti deden
29/08/17 23:03
de beste noodles van Brussel is bij Au Bon Bol aan de beurs. beste noodles, slechtste sfeer en norse bediening wel, maar zo een goeie noodles :o

In de Bonnefooi is vaak ook iets te doen, of in den Bizon.

En idd goeie spaghetti in de Monk. Maar ook in de schieve lavabo in Vorst is goeie spaghetti te vinden (wel ver van centrum, vrij ok vanaf St. Gillis)
30/08/17 00:06
de walvis (dansaert) vind ik ook bien en die hipsterkoffiebarachtigiets daar recht over is ook gezelluggggg
de yeti( zijstraat anspach) heeft ook goei eten, naan enzo
de peck is ook gezellig, goei limonades en cakes/taarten. die hebben verschillende vestigingen, ik ben enkel al in de 47 geweest (kiekenmarkt)
le laboureur (vlaamse steenweg) is een bien cafe, alez het terras.
de chicago!!!! (vlaamse steenweg) voor goeie lunch en zalige pancakes. wel veel kinderen als het geen school is.
de roskam (vlaamse steenweg) is dik oke en de merlo (zijstraat vlaamse steenweg). da zijn café's.

edit: also wat iedereen hier voor mij zegt is waar
30/08/17 08:51
Zalig, merci!

Veel dingen rond St.Cath/Beurs ken ik al, omdat ik daar in de buurt werk, maar er zitten toch een aantal nieuwe eetplekjes bij, jeej!
30/08/17 10:49
DreamersCircus
In de zomer vind ik het gezellig buitenzitten bij theater Toone, nu zijn ze daar wel aant werken ma die hebben een toffe binnentuin, of aan de vijvers bij Flagey, ma da's wel ni meer het 'centrum' ma ook vlakbij sint gillis

In Elsene hebt ge ook de sint-bonifaas wijk waar ge ook supergoed kunt eten en voor weinig geld (veel japans ook moest ge da leuk vinden), is een beetje het goriksplein van Elsene ofzo (moest ge het u willen inbeelden), supergezellig :D

Het Archipel is ook echt een tof café, pal int centrum, ietske uit de buurt van alle 'toeristencafés'...

Op zondag is er de gigantische zuidmarkt voor uw voorraad groentjes en alles in te slaan. Der is vlakbij de hallepoort ook een scientology kerk

Voor schoon uitzicht op de stad, poelaertplein bij het justitiepaleis, daar zijn ook geregeld feestjes in de zomer

Sint-Gillis zelf ken ik niet maar 't is wel een troef dat het vlakbij Elsene ligt, veruit de tofste gemeente van Brussel :p


30/08/17 11:23
Shipwreckage
nog maar 2 maal in ons eigen hoofdstad vertoefd en ik weet er geen knijt meer van.
30/08/17 11:44
Sint Gillis is een leuke côté, wij gaan zelf graag naar het park van vorst bij mooi weer. Wij bezoeken ook erg graag de regio rond place boniface, dichtbij de matongé wijk. Erg leuke cafeetjes daar. Jubelpark is ook fijn om te chillen en in de zomer hebt ge in de grotere parken een zomerbar (ook in elisabethpark en warandepark).
Brussel heeft veel te bieden !
30/08/17 11:45
En binnenkort opent Menma hun 2e zaak in Brussel (de originele ligt in Elsene), de nieuwe komt op het Sint Katelijneplein, en dat zijn echt de beste Ramen ooit. Viavia café daar is ook wel gezellig als ge van wat drukte en lekker bier houdt !
30/08/17 13:35
ik lust ni graag pizza maar het restaurant van het mima in molenbeek heeft zo wa specialere pizza's, echt goeie. das aant kanaal
01/09/17 14:44
Alright, staat allemaal genoteerd! Thankz!