Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Fb account kwijt mits iD-kaart doorsturen : 11 reacties (0/1) [Internet]

Fb account kwijt mits iD-kaart doorsturen

27/01/18 18:07
Sinds wanneer is Facebook gewettigd achter het vragen van je identiteitskaart openbaar te maken of toch naar hen door te sturen?

Ik moest enkele weken terug mijn naam “bewijzen”. Ik had men naam namelijk verandert naar mijn voornaam en mijn bijnaam. Hierdoor vinden de meest random personen me niet terug en al zeker geen mensen waarvoor ik solliciteer.

Nu had er iemand mijn naam gerapporteerd aan Fb, waardoor ik deze moest verifiëren adh van een ingescande identiteitskaart. Gevolg: ik kan vanaf vandaag niet meer inloggen op Facebook noch messenger. Best klote, vooral die laatste.
Ik vond het al gewoon een inbreuk van mijn privacy dat ze dit vroegen. Ik ken ook een hoop mensen die de meest bizarre naam op Facebook hebben.

Mogen ze zomaar iemands iD-kaart opvragen?
Heeft er iemand al hetzelfde probleem ondervonden?
Hoe kan ik mijn niet originele naam toch vastzetten?
27/01/18 18:22
Iedereen mag uw identiteitskaart vragen, maar je bent uiteraard niet verplicht die aan iedereen te laten zien. Maar Facebook is ook niet verplicht u toegang te geven tot hun diensten.
27/01/18 18:47
Kan je niet een nieuw account aanmaken met een ander mailadres, en jouw huidige deactiveren?
27/01/18 18:53
ik heb hetzelfde voor.
het fb-loze leven gaat me wel goed af.
28/01/18 14:06
Maar ik wil geen nieuwe aanmaken, die messenger is echt wel een gemis...
28/01/18 14:13
schakel over op telegram of signal
28/01/18 14:15
also ik heb ne maat die erin geslaagd is om met een brakke gefotoshopte pas weer binnen te raken
nen andere maat had zeer deftig gephotoshopt, maar raakte niet meer binnen. ook andere e-mailadressen aanmaken voor een nieuw profiel werkte niet.
dus 't is wa chance hemmen peis'k, ik heb nog nie geprobeerd van weer binnen te raken.

het feit da ze uw identiteit vragen alleen al is reden om geen fb te gebruiken
28/01/18 19:03
er staat in hun helpgedoe wat je kan doen, ik zou voor de religieuze documenten(groep 2 van documenten) gaan als ze iets vragen van id, dat van Het Vliegend Spaghettimonster volstaat dan wel ;)
voor de rest vind ik het persoonlijk ook wel ver gaand, vroeger had je nog namen met cijfers of extra letters en ieder had zijn ding, maar ja fB en zijn duizend Janssens en Peeters ook ....
28/01/18 20:49
Mits betekent "op voorwaarde dat". Dit terzijde.
28/01/18 21:14
onverhuld
Stel u voor dat noxa met id kaart was hahahhaha
No more profiel hopping :(
28/01/18 22:15
Adamm
quote door

Mits betekent "op voorwaarde dat". Dit terzijde.


Taal verbeteren op noxa in 2018 :(
29/01/18 19:37
ik was echt confuse door de titel. int vervolg zeggen dat ge geen wettig identiteitsbewijs hebt omdat ge politiek vluchteling bent in aanvraag. (geloof me, dit werkt)


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.