Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Wrrrraaaaaaak : 45 reacties (2/3) [Dagelijkse Onzin]

Wrrrraaaaaaak

02/12/17 20:07
haha, nice
02/12/17 22:13
Ja, ik heb al wraak kunnen nemen. Maar dat is in het verleden.
03/12/17 12:52
XBMC
Ik heb een ex gehad die mee lerarenopleiding deed en die ik anderhalf jaar nog zo goed als elke dag moest zien. Na een week lag ze in bed met de slet van de campus. Heb lang gedacht over hoe wraak te nemen maar das vanzelf gewoon weggeëbd. Hurt like hell tho.
04/12/17 11:51
Ik heb als kind ooit een sneeuwbal met steen in iemand zijn gezicht gegooid, al was het nooit de bedoeling die te raken in het gezicht. Maar dat was uit wraak omdat die mij keihard in mijn gezicht had geraakt. En de wraak heeft gewerkt, niemand wist wie die sneeuwbal gegooid had.
En zoals alle wraak had ik er veel spijt van achteraf...
04/12/17 12:19
Ik heb redelijk hard geleefd met het motto "the best revenge is a life well lived", maar dan blijft ge soms wel echt zwaar op uw honger naar gerechtigheid zitten hoor. Ge maakt het die persoon ook zo gemakkelijk door die het gevoel te geven dat hun acties misschien niet zo zwaar hebben doorgewogen. Ik weet nog steeds niet of dat de betere optie van de twee is geweest. Wraak lijkt me emotioneel torture, eigenlijk. Maar misschien ook bevredigender? Who knows.
Ondertussen zijn die dingen al zo lang geleden dat het al lang de moeite niet meer is. En ik heb uiteindelijk toch teveel respect voor die zijn moeder om haar by proxy te kwetsen.

HA! Ik heb als kind wel een keer wraak genomen en dat was echt dé grote les voor mij om dat niet meer te doen. Ik en mijn broer waren weer eens aan het vechten en ik had er genoeg van. Ik wist dat die in de problemen kwam als hij mij beet, want dat mocht niet, dus heb ik ostentatief in mijn eigen mouw gebeten, met goed veel speeksel zodat de tandafdrukken erin stonden. En dat dan aan mijn moeder laten zien. Mijn broer heeft toen inderdaad een uitbrander gekregen en holy shit man, ik voelde mij slecht :' ) Nooit meer zoiets gedaan. Dat brak echt mijn hart om te zien hoe die de waarheid sprak en mijn ouders die niet geloofden.
04/12/17 12:41
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit echt bewust wraak heb genomen. Maar 1 situatie voelde wel een beetje als wraak aan.

Tijdens mijn studies had ik 3 maand stage gedaan en ik kreeg daar toen een kleine vergoeding voor (genoeg om enkel de huur van mijn kot, dat ik enkel huurde om stage bij hun te doen, te betalen). En op het einde van mijn stage waren die heel tevreden en zeiden dat als ik in de zomer werk zocht als jobstudent ik maar iets moest laten weten.
Dus tegen de zomer erna vraag ik of er de mogelijkheid is om vakantiewerk bij hun te kunnen doen. Bieden die mij hetzelfde bedrag aan als die vergoeding die ik kreeg tijdens mijn stage. Aangezien ik daar niks mee verdiende en juist geld zou uitgeven voor daar te werken heb ik vriendelijk maar lichtjes geïrriteerd nee gezegd.

2 jaar later doen ze mij een mailke omdat ze iets specifiek nodig hadden waar ik ondertussen veel van ken en ik dus mijn normaal uurloon aanreken. Het gevoel van wraak kwam toen ik mij realiseerde dat ze mij voor iets meer dan een halve dag werk hetzelfde betalen als hetgeen ze toen aanboden voor een maand te werken bij hun.
04/12/17 13:02
quote door

Ik heb redelijk hard geleefd met het motto "the best revenge is a life well lived", maar dan blijft ge soms wel echt zwaar op uw honger naar gerechtigheid zitten hoor. Ge maakt het die persoon ook zo gemakkelijk door die het gevoel te geven dat hun acties misschien niet zo zwaar hebben doorgewogen. Ik weet nog steeds niet of dat de betere optie van de twee is geweest. Wraak lijkt me emotioneel torture, eigenlijk. Maar misschien ook bevredigender? Who knows.
Ondertussen zijn die dingen al zo lang geleden dat het al lang de moeite niet meer is. En ik heb uiteindelijk toch teveel respect voor die zijn moeder om haar by proxy te kwetsen.

HA! Ik heb als kind wel een keer wraak genomen en dat was echt dé grote les voor mij om dat niet meer te doen. Ik en mijn broer waren weer eens aan het vechten en ik had er genoeg van. Ik wist dat die in de problemen kwam als hij mij beet, want dat mocht niet, dus heb ik ostentatief in mijn eigen mouw gebeten, met goed veel speeksel zodat de tandafdrukken erin stonden. En dat dan aan mijn moeder laten zien. Mijn broer heeft toen inderdaad een uitbrander gekregen en holy shit man, ik voelde mij slecht :' ) Nooit meer zoiets gedaan. Dat brak echt mijn hart om te zien hoe die de waarheid sprak en mijn ouders die niet geloofden.


Kerstmis komt eraan, tijd om te bekennen ;)
04/12/17 13:32
Het is niet echt wraak, maar ik denk vaak na over hoe ik een bepaalde persoon in mijn leven een kopje kleiner zou kunnen maken zonder mijn handen vuil te maken. Gif in een tas thee, of zo. Eentje dat moeilijk te traceren is.

Voor de rest ben ik een lieve, hoor. Dat nadenken werkt in a way gewoon therapeutisch.
04/12/17 13:50
SardaukarLevenbrech
Ik heb denk ik nog nooit echt gedacht aan wraak, omdat ik mezelf dan heel laag zou voelen. Mensen die slechte dingen doen, zitten daar normaal zelf wel mee voor een tijdje. Ik denk dat uzelf schuldig voelen en niet vergeven worden ook een soort gevoel van wraak is voor de andere partij. Alleszins dat denk ik, mensen die bij mij afgedaan hebben krijgen een doorslam en moeten niet meer afkomen. Of dat dan aanvoelt als kwetsend, I don't know and I don't care.

Mensen die mij onrecht aandeden, daar ga ik in ieder geval geen tijd en energie meer instoppen. Laat staan wraak plannen.
04/12/17 14:57
Gryffindor
dat zegt me niet veel, wraak nemen..
04/12/17 15:01
Ik heb een ex die mij mentaal echt kapot heeft gemaakt met al zijn leugens, bedrog en manipulaties. Ik begrijp nog altijd niet dat die zo ver ging én daarmee verder deed, terwijl die zag dat ik daaraan zo kapot ging. Na die relatie wilde ik zo graag wraak, maar tegelijkertijd wou ik da ook zo snel mogelijk achter mij laten. Ondertussen zijn we vier jaar verder, en tot voor kort bleef die zijn zieke kop in mijn leven steken. Soms zou ik nog altijd wraak willen, en mijn vriend en ik fantaseren daar soms over haha. Maar ik denk ni da ik da ooit ga doen, omdat ik 'the bigger person' wil zijn.
04/12/17 17:40
Mijn beste vriend woonde samen met zijn vriendin, al een tijdje. Hij had haar al een bedrogen met zijn beste vriend. Oviously waren die dan ook geen beste vrienden meer. Hij heeft haar betrapt op het weer te doen (nadat zij claimde dat het allemaal de schuld was van ons, zijn vrienden. Wij hem dus nog amper zagen)

Gelukkig maakte hij het toen uit. Ze heeft natuurlijk ook direct iemand nieuw. Voor hem beetje zuur.

Maand later is hij erover, en zij smst hem weer. Ze was toen nog samen met die andere gast. Zij wou afspreken dus deden ze dat, zij probeerde hem te kussen maar hij zei : ",nee je hebt een vriendje. Dus ik doe hier niet aan mee"

Hij houdt haar een tijd op afstand terwijl zij probeert hem te verleiden. Tenslotte zegt hoj dat hij wel wilt maar niet zolang ze gaar vriendje heeft.

Zij maakt het uit en dan zegt hij "ik had nooit de intentie om terug met jou te beginnen, want blijkbaar ben je geen haar verandert"

Is ze terug samen gegaan met de kerel waarmee ze het uitmaakte, wij zien dat op facebook en we zetten publiekelijk op fb onder die announcement en prive aan haar vriendje wat ze heeft gedaan met screenshots. Geblocked geweest maar twas ook wel meteen les geleerd voor haar.
04/12/17 18:02
quote door

Mijn beste vriend woonde samen met zijn vriendin, al een tijdje. Hij had haar al een bedrogen met zijn beste vriend. Oviously waren die dan ook geen beste vrienden meer. Hij heeft haar betrapt op het weer te doen (nadat zij claimde dat het allemaal de schuld was van ons, zijn vrienden. Wij hem dus nog amper zagen)

Gelukkig maakte hij het toen uit. Ze heeft natuurlijk ook direct iemand nieuw. Voor hem beetje zuur.

Maand later is hij erover, en zij smst hem weer. Ze was toen nog samen met die andere gast. Zij wou afspreken dus deden ze dat, zij probeerde hem te kussen maar hij zei : ",nee je hebt een vriendje. Dus ik doe hier niet aan mee"

Hij houdt haar een tijd op afstand terwijl zij probeert hem te verleiden. Tenslotte zegt hoj dat hij wel wilt maar niet zolang ze gaar vriendje heeft.

Zij maakt het uit en dan zegt hij "ik had nooit de intentie om terug met jou te beginnen, want blijkbaar ben je geen haar verandert"

Is ze terug samen gegaan met de kerel waarmee ze het uitmaakte, wij zien dat op facebook en we zetten publiekelijk op fb onder die announcement en prive aan haar vriendje wat ze heeft gedaan met screenshots. Geblocked geweest maar twas ook wel meteen les geleerd voor haar.


Geblokkeerd door beide partijen?
Ex-vriendin van mij (geen exlief voor de duidelijkheid)
Had liggen foefelen met een kerel die een lief had en zij was verliefd geworden op hem, hij claimde ook beetje gevoelens maar dat was het dan ook. Uiteindelijk vond zij het niet kunnen dat hij het ni opbiechte gok ik. En dan is hij het maar afgebolt uit haar fb. En vroeg of laat heeft mijn ex-vriendin dan al die fb berichten met bewijs erbij dat er wel degelijk iets gebeurd is. En nu zijn die twee (dat koppel) nog altijd samen. Dat vond m'n ex-vriendin wel heel zuur, maar zij is wel het eerlijkst geweest. Maar zij werd geblokkeerd door beide partijen. :p Dat is wat ik noem een sterk koppel dan.
04/12/17 18:04
quote door

Ik heb redelijk hard geleefd met het motto "the best revenge is a life well lived", maar dan blijft ge soms wel echt zwaar op uw honger naar gerechtigheid zitten hoor. Ge maakt het die persoon ook zo gemakkelijk door die het gevoel te geven dat hun acties misschien niet zo zwaar hebben doorgewogen. Ik weet nog steeds niet of dat de betere optie van de twee is geweest. Wraak lijkt me emotioneel torture, eigenlijk. Maar misschien ook bevredigender? Who knows.


Dit herken ik ja. Als ge eens echt serieus ten onrechte zijt aangedaan dan blijft ge toch met iets enorm zuurs achter.
04/12/17 18:20
quote door

Mijn beste vriend woonde samen met zijn vriendin, al een tijdje. Hij had haar al een bedrogen met zijn beste vriend. Oviously waren die dan ook geen beste vrienden meer. Hij heeft haar betrapt op het weer te doen (nadat zij claimde dat het allemaal de schuld was van ons, zijn vrienden. Wij hem dus nog amper zagen)

Gelukkig maakte hij het toen uit. Ze heeft natuurlijk ook direct iemand nieuw. Voor hem beetje zuur.

Maand later is hij erover, en zij smst hem weer. Ze was toen nog samen met die andere gast. Zij wou afspreken dus deden ze dat, zij probeerde hem te kussen maar hij zei : ",nee je hebt een vriendje. Dus ik doe hier niet aan mee"

Hij houdt haar een tijd op afstand terwijl zij probeert hem te verleiden. Tenslotte zegt hoj dat hij wel wilt maar niet zolang ze gaar vriendje heeft.

Zij maakt het uit en dan zegt hij "ik had nooit de intentie om terug met jou te beginnen, want blijkbaar ben je geen haar verandert"

Is ze terug samen gegaan met de kerel waarmee ze het uitmaakte, wij zien dat op facebook en we zetten publiekelijk op fb onder die announcement en prive aan haar vriendje wat ze heeft gedaan met screenshots. Geblocked geweest maar twas ook wel meteen les geleerd voor haar.


Ik heb dit al vijf keer gelezen, en snap het nog niet helemaal denk ik. Bedoel je in de eerste 'ZIJ heeft hem al met zijn beste vriend bedrogen?', want dan snap ik het wel. Denk ik.

Maar god, ben ik blij dat ik weinig op FB zit en waarschijnlijk nooit in zo'n kinderachtige social media shit verwikkeld zal raken. :' )
04/12/17 20:59
quote door

Dit herken ik ja. Als ge eens echt serieus ten onrechte zijt aangedaan dan blijft ge toch met iets enorm zuurs achter.


Wat is ook het verschil tussen wraak en gerechtigheid, he :D Genoeg dingen die ik had kunnen doen die waarschijnlijk eerder onder gerechtigheid hadden gevallen, maar waar trekt ge die lijn? Soms is het ook een vorm van zelfbescherming door te proberen het achter u te laten in plaats van uzelf nog eens in een mogelijk wespennest te werken dus ik neem het mezelf niet echt (meer) kwalijk maar euh.. ik denk dat ik nu wel in soortgelijke situaties net iets sneller mijn pitchfork zal vasthebben dan vroeger.
04/12/17 21:02
Goh. Ik ben eens heel vriendelijk gebleven tegen iemand in een gesprek en zij bleef iets minder vriendelijk. En achteraf had ik iets van "zij is grof tegen mij geweest, zij was het meest kwaad op mij, spelletje gewonnen." Maar achteraf kon ik enkel denken "Mmmm khad grover tegen die moeten zijn." Uiteindelijk heb ik die later ook voort vuilste vd straat uitgescholden, en dat deed ja enorm deugd, ookal kreeg ik dan dingen trg naar m'n hoofd geslingerd van haar, maar ik ben niet bang van confrontatie. Uiteindelijk bleek dat haar wel veel te doen. 'T is beetje wat uzelf gelukkig maakt zeker. :' )
04/12/17 21:40
U235
Ik heb dus soms nog wraakgevoelens ivm mijn vorige baas en de 'sous-chef'. Ik ben min of meer gepest op het werk door die 2. Hoezeer ik ook mijn best deed om sneller te werken, en telkens uit te leggen waarom er iets niet ging, het haalde allemaal niks uit. Roepen en tieren door die 'sous-chef' in de vroege morgend. Later op de dag heel vaak gezaag, voze opmerkingen, beledigingen en soms gewoon gekleineerd worden waar anderen bijstaan door de eigenlijke baas van die dienst (hij was/is in feite ook nog kaderlid van dat bedrijf). Steeds zichzelf verheerlijken, en wat je zelf te zeggen hebt negeren/als onzin bestempelen.
Er was zelfs gedrag bij dat je normaal gezien eerder in het middelbaar situeert.
Daar kan ik nog steeds innerlijk heel boos van worden. Die hebben 8 jaar van mijn leven verkloot, en het stopte pas toen ik mijn ontslag gaf. Tijdens die 3 maanden opzeg zei die niet veel meer.

Ik kon niet veel doen toen. Argumenteren hielp niet. Als zij riepen, riep ik soms terug, vaak bleef ik stil, vooral omdat op hun gezeik geen antwoord waard was. Ik durfde ook niet te ver gaan, ik had een vast contract, solliciteren ging moeizaam (tot een paar jaar geleden blijkbaar), dus ik was bang om ontslagen te worden en al zeker als dat met een slechte ontslagbrief zou samengaan.

Dus ja, ik ben pissed, ik voel mij soms nog altijd rot voor die 8 verpeste jaren van mijn jonge leven, ik zou nu willen doen wat toen niet kon die zelf eens goed uitschelden.
Net als bij Cthulhu: in mijn fantasie heb ik die al veel een kopje kleiner gemaakt, maar dat gif in die tas thee was bij mij eerder zo'n militair aanvalsgeweer of een dolk bv.
Of als ik goed gezind ben denk ik soms na om een verfpotje retour te sturen (die baas behandelt klachten over verf) met kattenstront (geloof me dat stinkt enorm !), anoniem met de post.
Aan de andere kant het is zinloos van daarover bezig te blijven.

Ik heb ooit ook wel bezig geweest, vooral rond de periode van mijn ontslag van: blijf zelf positief, vergeef, let karma do it's job.
Maar nu dat allemaal achter de rug is heb ik vaak nog wel het gevoel dat mij effectief iets afgepakt is daar, dat dat nog altijd niet in evenwicht is, en wellicht komt dat ook nooit meer.
En om eerlijk te zijn ik betwijfel of van die Karma veel in huis komt. Nu heb ik eerder iets van dat is gewoon een sprookje om je rustig te houden.
Die 'bedrijfspsychopaat' heeft zich gedragen zoals hij zich gedragen heeft, hij zal er zich niet slechter door voelen en komt ermee weg en that's it!

Die 'sous-chef' die op pensioen ging toen ik opstapte ben ik nog één keer tegengekomen in het shoppingcenter, heel kort, hij was vriendelijk (buiten het werk is dat meestal zo denk ik) ik ook, ik ging ook niet negatief doen.
Die baas die is daar nog, die kom ik misschien ook nog wel eens tegen, ik weet niet wat ik dan ga zeggen, voor mij heeft die het meeste schuld aan heel dat geval. Maar of ik die echt in't openbaar ga uitschelden? Als die zelf vriendelijk is ga ik misschien eens groen lachen ja.
06/12/17 02:09
quote door



Geblokkeerd door beide partijen?
Ex-vriendin van mij (geen exlief voor de duidelijkheid)
Had liggen foefelen met een kerel die een lief had en zij was verliefd geworden op hem, hij claimde ook beetje gevoelens maar dat was het dan ook. Uiteindelijk vond zij het niet kunnen dat hij het ni opbiechte gok ik. En dan is hij het maar afgebolt uit haar fb. En vroeg of laat heeft mijn ex-vriendin dan al die fb berichten met bewijs erbij dat er wel degelijk iets gebeurd is. En nu zijn die twee (dat koppel) nog altijd samen. Dat vond m'n ex-vriendin wel heel zuur, maar zij is wel het eerlijkst geweest. Maar zij werd geblokkeerd door beide partijen. :p Dat is wat ik noem een sterk koppel dan.


Nee ze zijn uit elkaar gegaan, geblokkeeerd door haar. :p
06/12/17 02:11
quote door



Ik heb dit al vijf keer gelezen, en snap het nog niet helemaal denk ik. Bedoel je in de eerste 'ZIJ heeft hem al met zijn beste vriend bedrogen?', want dan snap ik het wel. Denk ik.

Maar god, ben ik blij dat ik weinig op FB zit en waarschijnlijk nooit in zo'n kinderachtige social media shit verwikkeld zal raken. :' )


ik schrijf niet goed, en kvond de abuse die ze men vriend liet doormaken niet kinderachtig, en onze reactie erop ook niet. Maar ok :)