Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Nieuwe auto of Corsa oprijden? : 41 reacties (2/3) [auto en verkeer]

Nieuwe auto of Corsa oprijden?

14/04/15 08:24
Uw argument dat uw Corsa naft zuipt. Dit gaat niet verbeteren met een Opel Mokka, die zijn verbruik ligt ook behoorlijk hoog en als je met je Corsa al veel verbruikt ligt dit 9 op de 10 aan jou rijstijl ( geen verwijt ik heb dat ook )
kijk hier maar eens

Nu een nieuwe wagen is leuk, maar ook enorm duur want elke maand afbetalen en een omniumverzekering dat tikt al goed aan.
14/04/15 08:43
Voor die grote kosten moet ge het niet per se doen ze, dat hangt ook af van wat geluk en goed onderhouden. Mijne fiesta is een tiental jaar oud, grootste kosten waren de distributieriem en batterij vervangen. Dat is echt nog steeds ne zalige auto, lekker vinnig ook (ligt om de een of andere reden ne motor in die ze normaal pas bij de focus gebruiken ofzoiets :D allez volgens de papa v mijn vriend aka fordgaragist). Dus tenzij dat bakste het echt begeeft doe ik dat nog lang niet weg ze :) Maw een auto v zes jaar is echt nog niet vr de schroothoop. Maar dat terzijde vind ik aan uw uitleg te zien dat ge eig gwn heel graag veranderen wilt?
14/04/15 10:21
Ge ketst alle contra's af, maar toch besliste zelf niet om diejen auto te kopen en vraagde het aan Noxa. Mij lijkt uw verstand 'nee' te zeggen :) .
14/04/15 11:25
Doorn
Seriously, ik zou een garagist meer vertrouwen dan een verkoper. Een verkoper kan toch elke dag oefenen in het verzamelen van zoveel mogelijk argumenten om mensen ervan te overtuigen om hun auto weg te doen en te vervangen door ene die hij aanprijst alsof het de beste auto ooit is in zijn klasse. Veel hangt ervan af hoe ge met uw auto omgaat. Zoals hier al vermeld werd: uw rijstijl, het onderhoud dat ge laat doen... Ja en een portie geluk. Maar voor hetzelfde geld gaat ge daar de komende vijf jaar geen grote kosten aan hebben. En misschien valt de combi kinderen-driedeurs wel mee en gaat ge blij zijn dat ge geen geld hebt geïnvesteerd in een nieuwe auto, als ge er achter komt dat uw Corsa nog altijd degelijk is en ge uw bespaard geld in uw kinderen kunt investeren.

Enige goede argument dat ge volgens mij kunt hebben op dit moment (gezien de toekomst heel onzeker is en dingen altijd beter/slechter meevallen dan verwacht) is dat ge uw huidige auto beu gekeken zijt.
14/04/15 13:31
cloud9
Zowel de garagist als de verkoper zijn niet te vertrouwen.
De verkoper wil u een nieuwe verkopen omdat die daar winst op maakt.
De garagist wil dat ge uw oude auto laat herstellen, omdat die daar winst op maakt.


& een oude auto is nog het meest betrouwbaar! Hoe minder electronica hoe beter. Zolang ge minstens 1x per jaar op onderhoud gaat en de nodige slijtage onderdelen laat vervangen blijft da ding werken (batterij, uitlaat (roest), distributieriem, remmen, .. vallen onder onderhoud, dit zijn geen defecten).
en oja mannekes, naar de keuring gaan is geen onderhoud he

14/04/15 13:45
Syndroom
Hoe 'zuipt' ne 1.2 liter naft?
14/04/15 13:53
Ellun
quote door

Hoe 'zuipt' ne 1.2 liter naft?


Ik rij maar 500 tot 550 km me ne naftbak... als ik vergelijk met mijn omgeving is dat belachelijk weinig! En het kan aan mijn rijstijl liggen, maar als ik met de auto van t werk rijd geeft de boordcomputer vaak een gemiddelde van rond 5 liter, wat niet extreem veel is toch?
14/04/15 14:19
Palindrome
quote door



Ik rij maar 500 tot 550 km me ne naftbak... als ik vergelijk met mijn omgeving is dat belachelijk weinig! En het kan aan mijn rijstijl liggen, maar als ik met de auto van t werk rijd geeft de boordcomputer vaak een gemiddelde van rond 5 liter, wat niet extreem veel is toch?


Goh, dat hangt ook een beetje af van hoe ge rijdt, ni?
Om naar mijn werk te rijden is't veel optrekken en terugschakelen omdat ik afwisselend zone 30, 50 en 70 passeer en toch wel wat verkeerslichten tegenkom. 'k Heb eens een hele week enorm veel autostrade gedaan, en dat was toch een merkbaar verschil.
14/04/15 15:44
cloud9
quote door

Ik rij maar 500 tot 550 km me ne naftbak...


Dan weet ge nog niks he :p voor hetzelfde geld is uwe naftbak maar 40L terwijl anderen 60 of 70L hebben.
14/04/15 16:05
Syndroom
quote door



Ik rij maar 500 tot 550 km me ne naftbak... als ik vergelijk met mijn omgeving is dat belachelijk weinig! En het kan aan mijn rijstijl liggen, maar als ik met de auto van t werk rijd geeft de boordcomputer vaak een gemiddelde van rond 5 liter, wat niet extreem veel is toch?


Haha, nee :D 5l/100 km is eigenlijk zowat het gemiddelde voor zo'n kleine wagen. En dat is heel zuinig.
14/04/15 16:41
Palindrome
Met mijn Corsa (1.4) uit 2005 doe ik met een volle 45L tank tussen de 500 en 550 kilometer. Korte afstanden, voornamelijk woon-werkverkeer en eens naar de winkel. Lange afstanden kan met een volle bak gemakkelijk oplopen tot 650 kilometer. Heb ik al eens getest. Ik rijd ook zo zuinig mogelijk en dacht altijd dat dat wel een mooi gemiddelde was. :p
15/04/15 11:13
goh, ik zou het ook moeilijk hebben in uw plaats. 't is immers zo dat hij nu op een moment is dat hij nog een interessante occasiewagen is ook hé. Kunde inderdaad nog wel wat geld van krijgen.

Persoonlijk vind ik die corsa'tjes wel goed ook ze.

Langs de andere kant, als ge die nieuwe koopt, zulde wellicht wat moeten lenen.

Ook kan ik vanuit mijn beroep ten sterkste aanraden om dan een volledige omnium te nemen. Niet alleen omdat het ne nieuwen is enzo, maar bij totaal verlies is het zo dat de waarde van uw wagen min de afschrijving wordt betaald (ge kunt kiezen wanneer die afschrijving begint, afhankelijk van verzekeraar tot verzekeraar). Als je geen omnium hebt, krijg je niks als je in fout bent. En dan moet je blijven uw lening afbetalen voor ne wagen die je niet meer hebt.

Dusja, ge moet eens rekenen wat het u bijkomend gaat kosten. Sowieso wat geld van te lenen + het geld van uw verzekering. Bij een volledige omnium kan dat wel wat oplopen.
Daar komt ook nog eens de belasting voor de inschrijving van uw voertuig bij (dat kan je berekenen).
Finaal zou het kunnen dat je een nieuwe (Europese) nummerplaat nodig hebt en dit kost ook al snel 30 EUR.

Enfin, 't is vooral het kostenplaatje dat ik nu belicht hé. Ik kan wel begrijpen dat je omwille van het comfort/praktische redenen zou willen overgaan op een ander.
15/04/15 23:45
Hertz
Oprijden. Daar doet ge nog wel wat kilometers mee. Als ge op 6 jaar tijd nog maar 80 000 KM hebt doet ge er zeker nog eens 6 jaar mee. Uw verbruik is niet zo hoog en uw verzekering enz kost waarschijnlijk ook niet zo veel? Dat van die stukken is zever zoals al gezegd werd. Nu gaan lenen voor een nieuwe auto die u uiteindelijk meer gaat kosten zou ik al helemaal niet doen. Spaar dan beter wat. MIJN MENING HE.

Ahja en onderhoud dat autoke deftig. Moet niet per sé in een merkgarage, maar wel bij iemand die er wat kennis van heeft en niet enkel uw olie en remblokken doet. Dan komt ge er nog wel efkes mee toe.
16/04/15 10:19
josfindus
83000 op 6 jaar dat is ocharme 13000 km dat ge rijdt op een jaar. Ja......dat zijn dure kilometers als ge daarvoor ne nieuwe bak gaat kopen.
16/04/15 11:46
Ellun
quote door

83000 op 6 jaar dat is ocharme 13000 km dat ge rijdt op een jaar. Ja......dat zijn dure kilometers als ge daarvoor ne nieuwe bak gaat kopen.


Ik heb die auto zelf tweedehands gekocht, 2 jaar geleden. Toen ik studeerde deed ik vrij weinig kms, maar sinds ik werk loopt dit toch wel wat op. Nog niets extreem ze, ma t gaat naar de 1500 in de maand :)

Verzekering: 1200 euro per jaar. Naart schijnt is da belachelijk veel...
16/04/15 20:15
Ik heb mijn auto 'opgereden'. Na 20j begaf de distributieriem het, total loss.
Ik persoonlijk zou geen nieuwe kopen als je nog geen zware kosten hebt.
16/04/15 20:16
quote door



Ik heb die auto zelf tweedehands gekocht, 2 jaar geleden. Toen ik studeerde deed ik vrij weinig kms, maar sinds ik werk loopt dit toch wel wat op. Nog niets extreem ze, ma t gaat naar de 1500 in de maand :)

Verzekering: 1200 euro per jaar. Naart schijnt is da belachelijk veel...


Ik betaal iets meer dan 1300 euro per jaar. Omnium, mijn auto is 2jaar.
18/04/15 19:00
Hertz
Ik betaal een kleine 1000 euro voor een auto van 30 jaar oud. Niks omnium uiteraard. Een auto verzekeren als jonge bestuurder is gewoon superduur.
18/04/15 20:40
Equalya
waarom kunt ge de verzekering niet op uw ouders hun naam laten zetten? Bij kbc heb je nu my first car - verzekering en dat is al e beetje goedkoper dan de andere verzekering. Maar toen ik 1,5 maand geleden mijn andere auto kocht, heb ik dat nog eens laten berekenen.. Nu betaal ik 80 euro voor ne volledige omnium ipv 120 euro.. En da is gewoon omdat die op mijn papa zijn naam staat (verzekering hé)

Ik heb 2 maand geleden in het zelfde schuitje gezeten. Ik heb het wél gedaan. Ik had ne suzuki alto zonder opties en kreeg de helft van mijn waarde nog toen ik hem aankocht van de garage waar k nu mijn nieuwe auto heb gekocht.

Ik kon ook nog lang rijden met mijn suzuki'tje hoor, die was nog maar 4 jaar oud, maar om de 3 a 4 maand op onderhoud gaan (moest om de 7 500 km op onderhoud) vond ik al veel want de garage waar k ging was enorm duur, en omdat ik veel autosnelwegen deed, wou ik een zwaardere auto want ik voelde mij gewoon ook niet zo veilig in de suzuki. Ik heb nu ne zwaardere en veiligere auto en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Ik heb moeten lenen, maar ik woon nog thuis en als ik het huis uit ga, is mijn auto afbetaald én heb ik kunnen sparen..

Ik heb deze auto gekocht met veel gedacht van later. Met deze auto heb ik een groter koffer, is veiliger(meer airbags en automatisch remsysteem en dergelijke), deze kan lange afstanden aan en begint niet op 100km/uur te bibberen en is zuinig..

Bij mij was de omgeving er ook een beetje tegen in het begin, maar vanaf dat ik hem had, vonden ze het ook een vele betere keuze gewoonweg omdat mijn suzuki veel te licht was en als het ewa winderig was dat ik bijna in de gracht lag :D Nu zijn mijn ouders op hun gemak en zeker als ik autosnelwegen moet doen..
19/04/15 09:55
Ik heb een jaar of 7 mijn verzekering op mijn stiefvader zijn naam gehad, en dat kostte mij uiteraard een pak minder. Maar nu dat ik een nieuwe auto heb (dus omniumverzekerd) en ik zogezegd mijn eerste verzekering heb, maakt dat het zo duur natuurlijk.