Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Wintereten. : 31 reacties (1/2) [Culinair]

Wintereten.

07/11/18 17:45
Hallo,

T is weer zo ver. T is de tijd van van depressieve wintergroenten.
Volgens velt.be mag ik onder een steen kruipen en wakker worden in maart, als je lekere groenten wil.
Kool, knolselder, biet en spruiten, pompoen krijg ik met de beste wil van de wereld niet binnen.
Vlees zet ik niet op tafel
Brood, pasta, rijst, patatten eet mijn moeder niet.

Maar ik moet wel elke dag eten op tafel toveren voor mijn vader gedurende de dag en voor beiden bij het avondeten.


Persoonlijk kan ik best overleven op bokes en pasta met broccoli, maar mijn gezinsleden dus niet.


Hoe kan ik dit oplossen?
Zijn dieprvriesgroenten beter dan overgevlogen groenten?
Hoe eten de kieskeurige vegetariers onder ons deze periode?
07/11/18 18:00
hoe kan je geen pompoen lusten :o

aardpeer, paksoi, pastinaak, boerenkool, palmkool, champignons, prei, rode biet, ...
07/11/18 19:34
Ja hewoon. Vieze consistentie. De rest van de groenten wegens bitter.
07/11/18 19:35
Depulso
Witloof, gestoofd, in den oven, ..
Spruiten, gestoofd, stoemp, in ovenschotel
Rode kool
Venkelstoemp


Eigenlijk alles in een stoemp.
07/11/18 19:55
Depulso
Of andijvie
07/11/18 20:21

...

Ge hebt de post niet gelezen he.
Stowmp =patatten en vuile wintergroenten
Ik denkndat diepvriesgroenten aanvaardbaar zijn. Dat ga ik doen. In combo met wat paksoi mss en nog wa courgetten.
07/11/18 20:43
Hoe goed is pompoemsoep.
07/11/18 20:48
Hebt ge spruiten al eens geroosterd in de oven? Dan worden die zoet en zijn die zo lekker! Ik lustte ook nooit spruiten, maar als ik die rooster zijn die jummy.

Ik koop vaak groenten in de diepvries, gelijk in de aldi. Bloemkool, broccoli, boontjes, erwten, wortelen, ...

Simpele wintergerechten die ge misschien wel gaat lusten, gaat kunnen eten met uw ouders hun eetgewoontes en ge kunt maken via diepvriesgroenten:
- curry's zonder wintergroenten
- linzenstoofpot (linzen, tomatensaus, kruiden) met slaatje (als ge tomaten, sla en komkommer wilt kopen nu)
- linzen koken in kokostomatensaus met rijst voor u en de papa en zonder voor uw mama
- bloemkool in witte saus, evt met vleesvervanger en patatjes (maar dan ni voor de mama)
- broccoli in tomatensaus, evt met vleesvervanger en patatjes (maar dan ni voor de mama)
- boontjes in witte saus , evt met vleesvervanger en patatjes (maar dan ni voor de mama)
- boontjes in tomatensaus, evt met vleesvervanger en patatjes (maar dan ni voor de mama)
- chili sin carne
- bloemkool en broccoli roosteren in de oven, verse spinazie, tahinidressing
- worteltjes roosteren in de oven met zelfgemaakte bonenburger
- falafelballekes met gegrilde groenten
- spinazie opbakken met look, met gekaramelliseerde ajuin en gebakken champignonnekes

08/11/18 08:54
ik maak heel af en toe een gerecht met tomatensaus, spinazie, ui, kikkererwten en halloumi. Is wel lekker :)
08/11/18 09:50
Fridge
Ik heb een hekel aan winkelen, dus heb ik een vriezer vol diepvriesgroenten zodat ik er bijna nooit hoef te gaan.
ik proef er geen verschil in. Enkel met diepvries ui en champignons kan dit wat vochtiger uitkomen.
wat veggie hutsepot maken? (wortel ipv aardappel dan, of zoete aardappel)


Je kan ook lekker marginaal gaan en groenten frituren. ;)
08/11/18 09:55
quote door

Hallo,

T is weer zo ver. T is de tijd van van depressieve wintergroenten.
Volgens velt.be mag ik onder een steen kruipen en wakker worden in maart, als je lekere groenten wil.
Kool, knolselder, biet en spruiten, pompoen krijg ik met de beste wil van de wereld niet binnen.


Wat zijn dan wél lekkere groenten volgens uw definitie? Een snelle Google naar "diepvriesgroenten" levert toch in het algemeen vrij goede beoordelingen op, onder meer op de site van de CM. Ik eet heel vaak van die diepvriesgroenten die je slechts in de magnetron moet opwarmen, evenals blikgroenten.
08/11/18 12:11
quote door


...

Ge hebt de post niet gelezen he.
Stowmp =patatten en vuile wintergroenten
Ik denkndat diepvriesgroenten aanvaardbaar zijn. Dat ga ik doen. In combo met wat paksoi mss en nog wa courgetten.


Ge kunt ook stoemp maken met zoete aardappelen of bloemkool.
08/11/18 13:05
Ma echt. Pompoensoep.
08/11/18 17:58
Ik eet veel boontjes, en witte bonen in tomatensaus XD En af en toe eens prei.
Maar ik lust gelukkig wel soep dus dan maak ik pompoensoep, of tomatensoep, of soep met linzen.
08/11/18 19:02
Chili sin carne? Met goed veel rode bonen en kikkererwten <3 en kunt ge met of zonder rijst eten

Of uiensoep, linzencurry, pasta met geroosterde bloemkool..
09/11/18 09:22
Gryffindor
Hachis Parmentier voor elke dag, rest of ur life
09/11/18 09:23
:(
10/11/18 11:33
Sjurm
Schorseneren is da nog nie gezegd. En rode kool is ook lekker dat kunt ge zo zoet maken als ge wilt he.
10/11/18 17:54
Ei zoet.

Haha nee schorseneren is cava. In witte saus. Uit den diepvries want fuck zelf schorseneren schillen.
10/11/18 18:11
Sjurm
Ma ge maakt het zo zoet als ge wilt he :s
Ja en uw handen worden daar vies van. Maar dat is wel het lekkerste.