Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Gezin in vluchtelingen opvangproject : 3 reacties (1/1) [Gezocht]

Gezin in vluchtelingen opvangproject

23/12/16 14:08
Dag iedereen!

Voor een korte docu ben ik research aan het doen naar gezinnen die een vluchteling opnemen in hun gezin/huis en hier eventueel hun verhaal willen over doen voor een camera. Ik heb momenteel al contact opgenomen met Pleegzorg Vlaanderen die dergelijke projecten hebben lopen, maar moest je een gezin kennen of een vluchteling kennen die in deze situatie zit, zou ik ze graag willen contacteren.
Eender welke lead je kan geven mag je steeds in een privé berichtje zetten.

Alvast bedankt!
24/12/16 11:00
Ellun
Goh ik zou zeggen, neem contact op met één van de voorzieningen van fedasil. Ik weet dat hier in Dendermonde een jongere elk weekend (een dag) bij de zus van een kennis mag (of mocht, is van deze zomer geleden dat ik er nog iets over hoorde) gaan, als ondersteunende pleeg. Die kennis vertelde mij wel dat ze vanuit fedasil altijd maar meer vragen. Niet onlogisch maar hun oorspronkelijke vraag was 'een dag om de 1 of 2 weken'. Iemand engageerd zich daarvoor en nu proberen ze dat wat te forceren, ze zouden beter van int begin eerlijk zijn. 'Als we allen merken dat het klikt, kunnen we bekijken of er meer mogelijk is'.
24/12/16 11:25
Nambetant
Mijn tante is voor zo'n gezin aan het zorgen, maar die heeft die wel een huis gekocht dus die wonen niet bij haarzelf. Mag dat ook? Dan wil ik wel eens vragen.
26/12/16 12:23
quote door

Mijn tante is voor zo'n gezin aan het zorgen, maar die heeft die wel een huis gekocht dus die wonen niet bij haarzelf. Mag dat ook? Dan wil ik wel eens vragen.


hm, dat kan wel al een begin zijn.
Ik probeer wel vooral wat weg te blijven van het 'we volgen een vluchteling' gegeven. En een iets unieker verhaal te zoeken.
Met dan de ups en downs voor zowel het gezin als de persoon die ze opvangen.

Maar je mag het altijd wel eens vragen, ik weet niet hoe persoonlijk die relatie is tussen uw tante en dat gezin?


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.