Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Gezonde desserten : 21 reacties (1/2) [Culinair]

Gezonde desserten

28/04/20 15:19
levendigefantasie
Peoples!
Ik ben bezig met het opzoeken van gezonde desserts. Dit omdat m'n dikke reet voorlopig toch beter op regime zou kunnen gaan. En alles errond ook.

Ik heb al redelijk wat opgezocht, maar het valt me op dat de meeste gezonde desserts zovan die rare, ingewikkelde toestanden zijn...
Ik zoek dus SIMPELE gezonde desserts die makkelijk te maken zijn. Liefst zonder taartvorm... Hebben we namelijk niet in huis en in deze tijd van Corona geen zin om daarachter te liggen zoeken. We hebben ook geen elektrische klopper... Dus eiwit opkloppen moet bv. al manueel gebeuren...

Voor de rest zijn wij normale mensen!
Ik weet dat dit de opties aanzienlijk beperkt... En ik ben van plan in de nabije toekomst zo'n klopper aan te schaffen maar op de moment heb ik dit dus nog niet in mijn bezit...
Also, fruitsla maak ik regelmatig omdat ik anders bijna nooit fruit eet. Dat hoef je dus niet als optie te geven :D

Een voorbeeldje van een gezond dessert dat ik vanavond wil proberen... omdat het dus ook echt realiseerbaar is voor mij:

Gezonde chocolademousse
Ingrediënten voor 2 porties:

1 avocado
1 banaan
2,5 el cacaopoeder
2 blokjes pure chocolade

Instructies:

- Haal de schil van de avocado, haal de pit eruit en lepel het vruchtvlees eruit.
- Snijd de banaan in kleine stukken.
- Doe de banaan, avocado en cacaopoeder bij elkaar in een kom en mix (met een staafmixer) tot er een mousse ontstaat. De mousse
kan eventueel verdund worden met een beetje water.
- Hak de pure chocolade grof en garneer hier de mousse mee.


Iemand nog dergelijke voorbeeldjes?
28/04/20 16:15
Gray
Een gezonde crumble met appel en blauwe besjes (en een crumble van havermout, beetje kokosolie, kaneel en noten) is altijd lekker!

Yoghurt met gemixte frambozen en wat gelatine is ook lekker, bv in een glaasje met onderaan een verkruimeld haverkoekje.
En als je een vriezer hebt kan je experimenteren met gezonde ijsjes!

Ps gun jezelf in’t weekend als ‘beloning’ ook een echt ongezond dessertje, keeps you sane.

28/04/20 16:23
Met 'healthy no-bake desserts' kom je al heel ver op Google - bijv. de website van Jessica In The Kitchen, staan heel wat ideeën op.
28/04/20 16:49
bananenpannenkoekjes ... Heb je niet veel voor nodig.

Of quinoa pannenkoeken

bananenbrood, maarja je hebt geen 'taartvorm' dus ook totaal geen bakvorm? :p

waterijsjes?
28/04/20 17:30
ik heb sorbet 'gemaakt'
maar das uiteindelijk ook gewoon maar water en fruit in nen blender en dan invriezen hé
28/04/20 18:27
PlasticHeart
Sandra Bekkari heeft heel wat gezonde desserts waarvoor je bijna nooit een mixer of taartvorm nodig hebt
28/04/20 19:29
Worteltaart is ook lekker, daar is trouwens nog een goeie mop over !!!
28/04/20 20:19
Nen appel
29/04/20 00:09
wa hier altijd nen winner is is zo yoghurt met beetje confituur zonder suiker en daar dan wa diepvriesfruit in, dan wordt uwe yoghurt zo super kou en dik :p Wij vinde da wel lekker, ma geen idee of da als dessert telt. Zo chocomousse met avocado doe ik ook wel af en toe :) Of zo nen parfait maken met fruit en yoghurt, of zo chiapudding met banaan en cacao is ook super goe, maar da's wel calorierijk peisk
29/04/20 11:09
1 ei
4 soeplepels maple syrup of agave syrup
2 lepels (zonnebloem)olie
snuifje zout
half glas bloem
halve koffielepel baking soda
1 glas haver (oats)
1 glas gesneden droge pruimen
1 koffielepel vanille extract (optioneel)

Ei, siroop, zout, vanille extract en olie in een kommetje goed mengen, bloem, baking soda, gesneden pruimen en haver toevoegen en mengen tot 1 (dikke) substantie. Met een lepel scheppen ter grootte van koekjes op een bakplaat, dan 180° in de oven 10-12 min en je hebt heerlijke ontbijtkoekjes/snacks met amper moeite.
29/04/20 17:06
zoetviske
Steffi Vertriest maakt ook hele lekkere dingetjes
29/04/20 22:13
ik maak gezond ijs, met weinig calorieen in wat ook in sommige supermarkten verkrijgbaar is? mocht je graag ijs eten.
29/04/20 23:01
chocolademousse op basis van avocado en banaan is een van de meest degoutante dingen die ik ooit gegeten heb in mijn leven.

30/04/20 07:03
Chocolate avocado pudding
Heb ik eens gemaakt en vond ik heel lekker!
30/04/20 10:28
Chocomousse met aquafaba en pure chocolade!

Het vocht van een blik kikkererwten (die zijn bv lekker in een rijstschotel met groenten) opvangen en opkloppen (goed voor de armspieren in jullie geval) zoals eiwit.
Chocolade (zo'n 80 gr) au bain marie smelten
Beide mengen - in glaasjes doen - paar uur de frigo in en ge hebt guiltfree chocomousse.

Echt lekker en super simpel!
30/04/20 10:29
quote door

chocolademousse op basis van avocado en banaan is een van de meest degoutante dingen die ik ooit gegeten heb in mijn leven.




Haha klinkt mij ook totaal ni aantrekkelijk - en ik ben ook niet zo'n voorstander van avocado.
01/05/20 15:16
quote door

ik maak gezond ijs, met weinig calorieen in wat ook in sommige supermarkten verkrijgbaar is? mocht je graag ijs eten.


Is dat roomijs of waterijs?
Zou binnenkort eens zelf ijs willen gaan maken.
01/05/20 23:58
quote door



Is dat roomijs of waterijs?
Zou binnenkort eens zelf ijs willen gaan maken.


roomijs

waterijs is meestal gemakkelijk gezond te maken.
02/05/20 12:58
quote door



Haha klinkt mij ook totaal ni aantrekkelijk - en ik ben ook niet zo'n voorstander van avocado.


Ik ben dol op banaan en avocado apart, maar in die gezonde chocomousse haalt dat echt de vuilste smaak bij elkaar naar boven :p

Uw versie met Aquafaba is wel lekker!
08/05/20 14:15
Als er geen chocolat in zit, is het gene dessert :s