Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Boerkini verbod : 253 reacties (12/13) [Actualiteit]

Boerkini verbod

03/09/16 14:08
quote door
OK lesson learned. Discussieer nooit op Noxa want iedereen maakt aannames over uw informatiebronnen en uw persoonlijkheid en is dan op zijn zere teentjes getrapt.

Lol, ocharme. Jij bent diegene die de term SJW aanhaalt hé, dat is een term die in bepaalde kringen gebruikt wordt om stromannen op te hangen. Niet mijn fout hé.

quote door
Als ge de 3e golf van feminisme niet belachelijk vindt weet ge echt niet waar die voor staat.

Ik denk dat je echt niet goed weet wat 3de golf feminisme, of feminisme tout court, is. Mag hé van mij, maar dan moet je niet pissig worden als mensen je proberen te verbeteren. Wat vind je dan zo'n bullshit? Dat ze praten over rape-culture? Of queer-theory? Of het concept van trigger-words? Misschien is het eens de moeite om dat niet onmiddellijk af te doen als onzin en eens goed te bekijken? Die ideeën zijn niet uit de duim gezogen hé. Je kan daar gerust discussie over hebben, maar niet door alles af te doen als onzin. Hou je aan je eigen standaarden van discussie, zou ik zo zeggen.

quote door
Ik ben egalitair, ik ben voor gelijkheid.

Oh god, ben jij zo'n 'ik ben geen feminist, ik ben egalitarist?' soort mens? Ten eerste is egalitarisme een liberale theorie die voornamelijk over socio-economische gelijkheid gaat en sluit die geen feminisme uit. En ten tweede is feminisme een methode van kritiek en niet (noodzakelijk) een onafhankelijke ethiek. De stelling 'ik vind dat alle mensen gelijk horen te zijn' (of een zekere vorm van gelijkwaardigheid hebben of welke nuance je ook wil aanbrengen) is net een heel goede reden om ongelijkheid te bestuderen. Dat is exact wat feminisme doet. Als je stelt dat je voor gelijkheid bent maar kritiek niet oké vind, dan ben je conservatief op z'n best.

En je kan nu nog wat gaan klagen dat je onderdrukt wordt voor je mening.

quote door

Ook wel tof dat onze problemen blijkbaar "problemen" zijn. Geen idee waar we die haakjes aan verdienen. Allez, als ge dan toch voor gelijkheid zijt. Maar da's muggeziften als man, zeker.

Pijlbord, wat mij echt geholpen heeft om het probleem dat jij aanhaalt te kaderen is het inzicht dat veel van die 'mannenproblemen' (die er echt wel zijn, no worries, niemand ontkent dat) vaak bestaan net bij gratie van de onderdrukking van de vrouw.
Simpel voorbeeld: mannen moeten hun emoties onderdrukken en dat is slecht voor de psychologische gezondheid? (mannen hebben een hoger percentage geslaagde zelfmoorden dan vrouwen!) Ja oké, maar hoe komt dat? Omdat emoties tonen als iets vrouwelijks gezien wordt, die om het kleinste beetje wenen en dus maar 'zwakke wezens' zijn.
Zo kan je heel veel van dat soort mannenproblemen begrijpen, in oppositie met die van vrouwen. En zoals ik hiervoor al eens zei: de meeste feministen zullen wel erkennen dat die ook bestaan, en velen hebben daar ook aandacht voor. Maar de problemen van de vrouw zijn 1) groter en structureler en 2) vaak de oorsprong van de mannenproblemen. Dus daarom dat feministen in eerste instantie oog hebben voor de vrouw en niet voor de man, maar idealiter heeft iedereen baat bij een meer egalitaire samenleving. En ja, ook de strijd voor de eigen vrouwenbelangen zijn belangrijk, want zij zijn nu eenmaal de meer onderdrukte groep, en hebben nog heel wat te winnen. Mannen hebben vooral (niet louter!) privilege te verliezen.

Edit: en ohja, wat Hanne wil zeggen is dat als vrouwen het proberen hebben over hun eigen problemen, dat het direct toe-eigenen van de discussie nogal lullig is. Altijd. Niet dat daar niet over gesproken mag worden. Doe dat gewoon op een ander moment. Dat is het zo'n beetje. Het is inderdaad opvallend hoe vaak dat mannen die switch proberen maken (ik ook soms nog!), maar dat is een manier om de ander het zwijgen op te leggen. Wij merken dat minder goed net omdat mannen altijd al een beetje in het midden van de belangstelling staan.
03/09/16 14:13
Atheus
Volledig akkoord met Kissthegun.

Ik heb de indruk dat de feministen van tegenwoordig en die "SJW's" ( want hoe moet ik het anders noemen) de bevolking nog meer in vakken duwen. Soms heb ik de indruk dat zij de kloof tussen man en vrouw, blank of zwart enkel groter maken met hun "privilege" gedoe.

Anyway, hier zullen we het allemaal over eens zijn: Man en vrouw zijn gelijk, beiden lijden onder enige vorm van seksisme, aan beide problemen wordt er best wat gedaan.
Toch?
03/09/16 14:18
Gij zijt allicht ook zo iemand die op "Black Lives Matter" reageert met "All Lives Matter"?
Misschien toch nog eens diep nadenken over hoe ge de wereld bekijkt dan :D
03/09/16 14:29
Atheus
quote door


Lol, ocharme. Jij bent diegene die de term SJW aanhaalt hé, dat is een term die in bepaalde kringen gebruikt wordt om stromannen op te hangen. Niet mijn fout hé.


Ik denk dat je echt niet goed weet wat 3de golf feminisme, of feminisme tout court, is. Mag hé van mij, maar dan moet je niet pissig worden als mensen je proberen te verbeteren. Wat vind je dan zo'n bullshit? Dat ze praten over rape-culture? Of queer-theory? Of het concept van trigger-words? Misschien is het eens de moeite om dat niet onmiddellijk af te doen als onzin en eens goed te bekijken? Die ideeën zijn niet uit de duim gezogen hé. Je kan daar gerust discussie over hebben, maar niet door alles af te doen als onzin. Hou je aan je eigen standaarden van discussie, zou ik zo zeggen.


Oh god, ben jij zo'n 'ik ben geen feminist, ik ben egalitarist?' soort mens? Ten eerste is egalitarisme een liberale theorie die voornamelijk over socio-economische gelijkheid gaat en sluit die geen feminisme uit. En ten tweede is feminisme een methode van kritiek en niet (noodzakelijk) een onafhankelijke ethiek. De stelling 'ik vind dat alle mensen gelijk horen te zijn' (of een zekere vorm van gelijkwaardigheid hebben of welke nuance je ook wil aanbrengen) is net een heel goede reden om ongelijkheid te bestuderen. Dat is exact wat feminisme doet. Als je stelt dat je voor gelijkheid bent maar kritiek niet oké vind, dan ben je conservatief op z'n best.

En je kan nu nog wat gaan klagen dat je onderdrukt wordt voor je mening.


Pijlbord, wat mij echt geholpen heeft om het probleem dat jij aanhaalt te kaderen is het inzicht dat veel van die 'mannenproblemen' (die er echt wel zijn, no worries, niemand ontkent dat) vaak bestaan net bij gratie van de onderdrukking van de vrouw.
Simpel voorbeeld: mannen moeten hun emoties onderdrukken en dat is slecht voor de psychologische gezondheid? (mannen hebben een hoger percentage geslaagde zelfmoorden dan vrouwen!) Ja oké, maar hoe komt dat? Omdat emoties tonen als iets vrouwelijks gezien wordt, die om het kleinste beetje wenen en dus maar 'zwakke wezens' zijn.
Zo kan je heel veel van dat soort mannenproblemen begrijpen, in oppositie met die van vrouwen. En zoals ik hiervoor al eens zei: de meeste feministen zullen wel erkennen dat die ook bestaan, en velen hebben daar ook aandacht voor. Maar de problemen van de vrouw zijn 1) groter en structureler en 2) vaak de oorsprong van de mannenproblemen. Dus daarom dat feministen in eerste instantie oog hebben voor de vrouw en niet voor de man, maar idealiter heeft iedereen baat bij een meer egalitaire samenleving. En ja, ook de strijd voor de eigen vrouwenbelangen zijn belangrijk, want zij zijn nu eenmaal de meer onderdrukte groep, en hebben nog heel wat te winnen. Mannen hebben vooral (niet louter!) privilege te verliezen.

Edit: en ohja, wat Hanne wil zeggen is dat als vrouwen het proberen hebben over hun eigen problemen, dat het direct toe-eigenen van de discussie nogal lullig is. Altijd. Niet dat daar niet over gesproken mag worden. Doe dat gewoon op een ander moment. Dat is het zo'n beetje. Het is inderdaad opvallend hoe vaak dat mannen die switch proberen maken (ik ook soms nog!), maar dat is een manier om de ander het zwijgen op te leggen. Wij merken dat minder goed net omdat mannen altijd al een beetje in het midden van de belangstelling staan.


Neen dat is een term die over het algemeen gebruikt wordt voor mensen die geloven in rape-culture, privilege en een shitload aan genders en daarvoor militeren op het internet.

Ik mag de mening hebben van een paar van die ideeën bullshit te vinden en ik kan dan ook onderbouwen waarom (zit nu op repetitie, doe het later wel. Ik vind dat die beweging en de moderne feministen Heel hard overdrijven op een heel aantal onderwerpen. En die staan helemaal niet open voor discussies. Ze zijn allemaal al maanden lang elke discussie aan het ontwijken die politiek neutrale sprekers hen voorstellen. En elke keer dat er bewijs wordt voorgelegd beginnen ze gewoon te schreeuwen over wat voor fascisten we zijn ipv een degelijk tegenargument te geven.

Ik ga me niet binden aan een community die vêél leden heeft die tegen mijn principes ingaan en onredelijk zijn on mijn ogen. Dan ben ik liever gewoon iemand die voor zichzelf denkt en niet zomaar de kudde na mekkert.

Ik word niet onderdrukt. Het zijn net de sjw's en feministen die beweren dat ze altijd en overal onderdrukt worden als slaven. Terwijl ze eender wie hen voorziet van tegenargumenten doxen, brieven sturen naar hun werkgevers dat het nazis zijn (wat niet klopt), en hen publiekelijk aan de schandpaal proberen te hangen, bannen van twitter, aangeven op youtube etc.... ipv een gesprek aan te gaan.

Dus als ge het niet eens zijt met mijn perceptie van feminisme, wees dan niet kwaad op mij, maar op al die achterlijke troelas die het internet lijken te domineren en incapable zijn om een deftige redenering te vormen.

Wees vrij mij het tegenovergestelde te bewijzen, protip: ge zijt slecht begonnen.
03/09/16 14:33
pijlbord
Ik wens mij echt te distantiëren van elke sjw toestanden, ik heb dat echt nog nooit meegemaakt. Niemand denkt zo zwart wit denk ik, behalve dan op het internet. Dusja, ik steek dat op het internet en alle nadelen daarvan ten opzichte van communicatie, en niet op het rare idee van zotte feministen die alle mannen willen zien branden.

Ma bon, ik ga me onthouden van verdere commentaar. Ik zie gewoon dat iedereen wel op dezelfde lijn zit, uiteindelijk. Enkel is het blijkbaar alleen mogelijk om ruzie te maken onderweg naar het grote doel. Ik hou wel van discussie, maar niet als ik er mensen alleen maar kwaad mee maak. Da's niet tof, niet als ge eigenlijk dezelfde ideeën in de grondslag hebt.
03/09/16 14:34
Atheus
quote door

Gij zijt allicht ook zo iemand die op "Black Lives Matter" reageert met "All Lives Matter"?
Misschien toch nog eens diep nadenken over hoe ge de wereld bekijkt dan :D


Niet meteen, maar die BLM beweging is ook een grote hoop kak geworden. Huizen afbranden van zwarte mensen, roepen tot het doden van agenten, het vandaliseren van arme buurten. Om dan mog maar te zwijgen over de opkomst van de black panthers.

En dan zwijg ik nog over Bernie, die me gigantisch hard teleurstelde met "if you're not black, you don't know what it is to be poor". Ale komaan....

Het is zelfs zo hard uit de hand gelopen dat zwarte mensen zelf de BLM beu zijn en zich ertegen kanten omdat ze het probleem enkel erger maken.

Volgens mij volgen jullie enkel CNN ofzo want jullie zijn duidelijk niet mee met hetgeen daar gebeurt.
03/09/16 14:36
Atheus
Ik zie gewoon niet in waarom iedereen zo op zijn tenen getrapt is. Echt niet.
03/09/16 14:38
quote door

Ik zie gewoon niet in waarom iedereen zo op zijn tenen getrapt is. Echt niet.


Sorry maar de misverstanden komen eigenlijk gewoon doordat gij echt niet goed zijt in discussiëren.
Ik maak een punt over BLM versus ALM (hetgeen gij eigenlijk echt LETTERLIJK gedaan hebt met seksime, dus de analogie was niet vergezocht) en gij begint over waarom BLM bullshit is? :D
Da's toch helemaal naast het punt ik bedoel... dat snapt ge toch?
03/09/16 14:45
quote door

Hier is een goeie regel: spreek nooit iemand aan die (duidelijk) fysiek zwakker is. Dat is altijd imponerend, ook al is het 'maar' een compliment, want als slachtoffer weet je niet of het 'maar' een compliment is, of dat ze je een hoer gaan noemen of achterna zitten of aanvallen als je slecht reageert.


Hier is een betere regel: blijf mensen die je niet kent, man of vrouw, aanspreken, want sociale contacten leggen is keicool. Zorg er wel voor dat je niet intimiderend overkomt en gebruik uw logisch verstand om te bepalen wanneer de ander uw gezeik beu is, en neem dan vriendelijk afscheid.
03/09/16 14:56
Adolfo
Altijd een leuke discussie blijkbaar. Misschien moet ik een van de dagen een topicreeks starten die iets afgelijnder is?

Het is een heel gevoelig onderwerp geworden omdat op het internet langs beide kanten het extreme van elkaar wordt getoond.

#blm vs #alm weergeeft dat ook perfect. Bewegingen die naar de extremen van elkaar wijzen om elkaar te veroordelen. In sé zijn de meeste mensen van beide kampen oké.
03/09/16 14:56
Atheus
quote door



Sorry maar de misverstanden komen eigenlijk gewoon doordat gij echt niet goed zijt in discussiëren.
Ik maak een punt over BLM versus ALM (hetgeen gij eigenlijk echt LETTERLIJK gedaan hebt met seksime, dus de analogie was niet vergezocht) en gij begint over waarom BLM bullshit is? :D
Da's toch helemaal naast het punt ik bedoel... dat snapt ge toch?


Omdat gij ALM aanhaalt als een soort stempel voor onwetendheid. Dus ik leg u uit waarom ALM niet zo dom is om te denken En hoe een beweging die met goede intenties begint uit de hand kan lopen tot iets achterlijks: net zoals feminisme.

Die redenering is dezelfde als bij feminisme, en gewoon voor gelijkheid zijn.

Het gaat hier over het feit dat mensen zoals mij zich distantieren van die bewegingen omdat veel mensen binnen die beweging een soort extreme en karrikaturale versie hanteren van de basisprincipes.
Het enige dat ik dan probeer te doen met mij te distantieren van die groeperingen is het debat terug op rationele poten te zetten en te zorgen dat die twee extremen bestreden worden zowel pro als contra.

Feminisme, BLM, DJW, maakt niet uit. Ze zijn allemaal begonnen met zeer goede bedoelingen maar ze zijn uit de hand aan het lopen. Alle drie de bewegingen beginnen echokamers te worden voor ongefundeerde meningen en iedereen roept "lalalalala jij bent dom" als iemand het niet eens is.
Zelfde met de alt-right beweging, als ge ook kritiek op rechts en antifeministen wilt. Die zijn minstens even erg.

Is dat dan zo moeilijk?
03/09/16 15:00
quote door

TRIGGEEEEERED

hihihi



Ohhhh
okay. Ge zijt dus effectief totaal niet geïnteresseerd in een opbouwende discussie te voeren :D Oef. Dan moet ik mij daarin ook al niet meer druk maken, ik nam u bijna serieus.
03/09/16 15:01
Atheus
quote door




Ohhhh
okay. Ge zijt dus effectief totaal niet geïnteresseerd in een opbouwende discussie te voeren :D Oef. Dan moet ik mij daarin ook al niet meer druk maken, ik nam u bijna serieus.


Mag ik geen grapje maken tussenin? Fuck we zijn zuur vandaag! Ik dacht dat ge uit vrije wil uit het debat stapte?

Dat was echt niet grof bedoeld hoor :p
03/09/16 15:09
quote door



Omdat gij ALM aanhaalt als een soort stempel voor onwetendheid. Dus ik leg u uit waarom ALM niet zo dom is om te denken En hoe een beweging die met goede intenties begint uit de hand kan lopen tot iets achterlijks: net zoals feminisme.

Die redenering is dezelfde als bij feminisme, en gewoon voor gelijkheid zijn.



Dus nu vindt ge ALM wel ok?
Gij snapt gewoon niet dat het losstaat van uw gevoelens tegenover een bepaalde beweging. ALM is altijd fout, ook als ge vindt dat BLM slecht bezig is. Allez jezus fuck dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
03/09/16 15:13
quote door

Mag ik geen grapje maken tussenin? Fuck we zijn zuur vandaag! Ik dacht dat ge uit vrije wil uit het debat stapte?

Dat was echt niet grof bedoeld hoor :p


Het geeft gewoon keiduidelijk aan hoe ge staat in deze discussie, en heeft me ervan overtuigd het over mijn opgehaalde schouder te smijten. Waarvoor dank.


En oe, puntjes voor Nakkeskud, hoezee
Ik bewonder uw doorzettingsvermogen.
03/09/16 15:31
Atheus
quote door



Dus nu vindt ge ALM wel ok?
Gij snapt gewoon niet dat het losstaat van uw gevoelens tegenover een bepaalde beweging. ALM is altijd fout, ook als ge vindt dat BLM slecht bezig is. Allez jezus fuck dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?


Dus zeggen dat alle levens evenwaardig zijn is verkeerd?
Ge moogt dus geen tegenreactie maken op een BLM beweging die uit de hand loopt?

Ik vrees dat ik te dom ben om te snappen waarom "all lives matter" altijd verkeerd is. Voel u vrij om het uit te leggen.
03/09/16 15:32
Atheus
quote door



Het geeft gewoon keiduidelijk aan hoe ge staat in deze discussie, en heeft me ervan overtuigd het over mijn opgehaalde schouder te smijten. Waarvoor dank.


En oe, puntjes voor Nakkeskud, hoezee
Ik bewonder uw doorzettingsvermogen.


Nu zijt ge zelf gewoon kinderachtig bezig. Ge komt in een discussie binnen, wordt op uw teentjes getrapt, vlucht dan weg en probeert dan aan te tonen hoe onredelijk en kinderachtig ik ben?

Ik kom hier niet met de intentie om ruzie te maken. Ik ben hier om een discussie te hebben en mijn mening te uiten. Als ge een gesprek wilt voeren, doe dat dan, als ge dat niet wilt:

Gooi het dan echt over uw schouder en antwoord niet meer.
03/09/16 15:38
Ik ga het nog één keer proberen op een niveau waarvan ik hoop dat het mogelijk wél tot u gaat doordringen, want het is met handen en voeten ondertussen hoor:

Als iemand naar u toekomt en die persoon zegt dat hij/zij een probleem heeft, is dan uw eerste reactie: "ik heb ook problemen"?

Zoja dan hebben we gevonden waar het probleem zit en dan kunnen we ophouden met discussiëren denk ik.
Zo nee dan vraag ik me af waarom the fuck gij die denkwijze niet kunt toepassen in een online debat.
03/09/16 15:56
Atheus
Neen tuurlijk niet. Maar als die persoon overdrijft en doet alsof hij/ zij jezus zelf is, dan tik ik die wel op zijn/ haar vingers voor de aandachttrekkerij. En als die persoon het heeft over problemen die er niet zijn of die niet bewezen zijn dan stel ik dat in vraag en ga ik ertegenin wanneer het niet klopt.
Daarom dat ik vroeg maar onderzoeken die aantonen dat er wèl een wage gap is. Want de ondezoeken die ik gezien heb, waren niet geldig.

Ik somde de mannelijke problemen op om aan te tonen dat beide genders verwachtingen hebben en er dus geen uitsluitend probleem voor vrouwen is. Terwijl dat wel zowat de neiging is van de feministen. Punt zijnde dat ik vind dat feministen overdrijven.

Jullie zijn het er blijkbaar niet mee eens? Fine, uw goed recht. Maar jullie flippen precies allemaal door.
03/09/16 15:57
AdrianHealey
Alt-right op noxa, dames en heten