Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Belastingen : 26 reacties (2/2) [Ernst]

Belastingen

26/05/18 00:04
Duc
Ik krijg al elk jaar rond de 1000 euro terug (varieert van 700-1300), en dit gedurende 9 jaar al. Ik laat mijn belastingen wel invullen door een boekhouder, maar hij duid normaal gewoon het standaard forfait bedrag aan.
26/05/18 09:23
Pff ne boekhouder als loontrekkende. Dat kunt ge zelf ook he, ze slaan u dood met belastingsgidsen deze tijd van het jaar.

Ga eerst al eens na welke bedragen ge zelf nog moet ingeven en vrijstelling aanvragen. Ik denk bv aan niet-recurrente resultaatsbonussen.
Dat is allemaal vrij eenvoudig te vinden die info, vorig weekend zat er bv een super uitgebreide belastingsgids bij de weekendkrant van de tijd.

Ik volg trouwens wel wat Freakske zegt ze, ivm terugtrekken/bijbetalen maar dan moet ge dat geld ook wel effectief investeren of sparen en niet opdoen hehe.
26/05/18 11:04
Ik ga volledig akkoord dat een boekhouder in dat geval weggesmeten geld is, zeker als ge dan nog eens de forfait pakt in plaats van de werkelijke beroepskosten.
27/05/18 10:37
USBfan
quote door



Omdat ge op die manier te veel betaalt en 1-2 jaar geld aan de Staat "leent" zonder daar enige rente voor terug te krijgen. Op zich is het niet leuk om extra te moeten betalen, maar ge hebt wel altijd over dat geld kunnen beschikken.


De voornaamste reden is inflatie. 100 euro nu houden is meer waard dan de 100 euro die gij volgend jaar terug krijgt.
27/05/18 11:06
quote door



De voornaamste reden is inflatie. 100 euro nu houden is meer waard dan de 100 euro die gij volgend jaar terug krijgt.


Ook, maar mss is de belangrijkste reden zelfs nog principe :D
27/05/18 12:20
XBMC
Om een of andere reden worden mijn belastingen altijd gedaan door een boekhouder die ik nog nooit gezien heb. Hetzelfde bij de rest van mijn familie, das al 20 jaar zo. Nooit een rekening gezien dus gewoon stil zwijgen. Ik trek al jaren terug, wat ik helemaal ni snap.

à propos, het zal die hogere loonklasse zijn. Vriend had opslag gekregen waardoor hij minder verdiende dan voorheen.
27/05/18 15:38
quote door



De voornaamste reden is inflatie. 100 euro nu houden is meer waard dan de 100 euro die gij volgend jaar terug krijgt.


Is dat op jaarbasis ni zo’n 1,5 tot 2%?


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.