Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Geen chauffage : 47 reacties (2/3) [Wonen]

Geen chauffage

16/10/15 14:05
turnstile
Neen, de eerste dag dat ze zonder dat ik het wist en plus, binnenzaten in ons appertement stonk het kei hard naar sigaretten en spek.. ik heb dat toen meteen gezegd aan de huisbaas, die is afgekomen nog en die zegt zo mijn neus is verstopt.. en das alles wat die daarover gezegd heeft. Gisteren kom ik thuis en echt er stond precies iemand naast mij te roken..
16/10/15 14:08
Oooh zet zo'n verborgen camera ergens en film die mannen :D
Doet wel heel erg denken aan die aflevering van IT crowd.
16/10/15 14:12
PoundingSense
Kom Margot, kweek wa (kerst)ballen aan uw lijf en bel die!! :D
16/10/15 14:13
En daarom kunt ge beter direct kopen ipv huren :p .

Anyway ik heb niks nuttig te zeggen, want ik ken daar niks van. Desalniettemin lijkt het mij verre van normaal :/.
16/10/15 14:14
turnstile
quote door

Kom Margot, kweek wa (kerst)ballen aan uw lijf en bel die!! :D


I lol'd :)

Ma ik vraag mij dan af hoe de andere bewoners ermee omgaan.. of ik de enige zaag ben?
16/10/15 14:14
turnstile
quote door

En daarom kunt ge beter direct kopen ipv huren :p .

Anyway ik heb niks nuttig te zeggen, want ik ken daar niks van. Desalniettemin lijkt het mij verre van normaal :/.


Ik heb een huis gekocht met mijn ex.. tot daar beter kopen :)
16/10/15 14:16
alsjelieft
quote door

Kom Margot, kweek wa (kerst)ballen aan uw lijf en bel die!! :D


:D :D :D
16/10/15 14:20
beswi
Je gaat die gezien de omstandigheden sowieso in gebreke kunnen stellen. Zoek vervolgens een nieuw kot, want gezien zijn houding tov u is de kans groot dat zoiets nogmaals kan voorvallen.
16/10/15 15:14
turnstile
als ge van den duivel spreekt ; ik krijg net ne mail van hem ; normaal vanaf donderdag terug verwarming.
Ik heb geantwoord ; best want ik heb een bronchitis opgelopen ( das niet echt waar ) en het was gisteren 12 graden binnen ( das ook niet echt waar )

nu voel ik me vals :(
16/10/15 15:19
quote door



Ik heb een huis gekocht met mijn ex.. tot daar beter kopen :)


Alleen kopen zoals ik. Ex ging weg, geen last voor mij :p .
16/10/15 15:45
Hier draaien ze alles af tot oktober en zit er een timer die om 22u tot 8u de kranen dichtsmijt. Aangezien meerdere mensen met de nacht werken, konden die dus nooit in een warm huis thuiskomen. Blijkbaar genoeg mensen staan klagen, want nu gaat het af om 0u .

Maar bon, of het legaal is of niet, weet ik niet. Ze doen het hier wel regelmatig om alles toe te draaien; gas, water, whatever en dat gewoon met een papier in de gang te laten weten. Super handig voor mensen die nooit buiten komen, heb ik me laten zeggen.
16/10/15 16:57
josfindus
als ge dat op voorhand weet zorgt ge toch gewoon voor een klein gaskacheltje (met een fles) of een elektrisch vuurke. En anders doet ge 5 truien aan. het vriest nog niet eens.
Ik heb meer dan 2 jaar zonder verwarming geleefd; Dat is kei klote en niet aangenaam, maar eigenlijk is dat ook maar een relatief klein probleemke he. Vorige winter hier ook nog 5dagen zonder gezeten.
we zijn gewoon te verwend ja.
(haha zei de persoon die zelf voor het minste pietluttig ding dat mis gaat, een heel bos om zaagt)
16/10/15 17:14
Kaneel
quote door



Alleen kopen zoals ik. Ex ging weg, geen last voor mij :p .



Niet iedereen kan dat ;)
16/10/15 17:40
Goh het gaat ook vaak over 'niet willen', denk ik.
16/10/15 18:09
carbonanotglue
Als ge niet voldoende eigen inbreng kunt doen, is huren vaak voordeliger dan kopen op lange termijn. Als ge koopt zijn alle kosten aan uw keet ook voor uw eigen. Dat is allemaal onderzocht enzo.
Vanaf dat ge over voldoende kapitaal beschikt qua eigen inbreng, is kopen wel meestal veel voordeliger op lange termijn.
En ik kan begrijpen dat er mensen niet willen kopen. Ge hangt dan vast aan iets en sommige mensen verhuizen graag van de ene stad/land/plaats/whatever naar de andere. Ik heb 3 jaar gehuurd vooraleer ik gekocht heb. In die 3 jaar ben ik meerdere keren verhuisd omdat levenssituaties veranderde; moest ik direct gekocht hebben, zou ik die flexibiliteit niet gehad hebben. Zelfs nu na mijn aankoop voel ik me ergens een beetje gevangen omdat ik minder flexibel qua woonplaats ben nu.

Of ik ken iemand die liever iets kleins huurt en spaart tot hij voldoende heeft om tegen zijn pensioen iets te kopen zonder te lenen gezien hij de banken niet rijk wil maken door te lenen.
16/10/15 19:09
Door te huren maak je toch gewoon een ander rijk?
16/10/15 20:45
quote door

Door te huren maak je toch gewoon een ander rijk?


Met kopen ook.

Huren is nog lang niet zo slecht als iedereen 't afschildert. Je moet je bijvoorbeeld niet enorm veel zorgen maken voor verborgen kosten.
16/10/15 22:53
Ik heb ook zo'n vriendin die 'niet snapt' dat niet alle twintigers in hun eentje een eigendom kopen, want huren is toch dom en weggesmeten geld enz. Moet tof zijn om zo veel geld te hebben dat ge niet beseft dat de meeste van uw leeftijdsgenoten zich dat niet zomaar kunnen permitteren...

Op het kot waar ik 4 jaar heb gezeten was het systeem hetzelfde: van 1 mei tot 1 oktober geen verwarming meer, en heel het jaar door geen warm water tussen middernacht en 6u 's morgens. Ik weet 99,9% zeker dat dat illegaal is, dat zijn basisbehoeften, dat mag u helemaal niet ontzegd worden. Ik heb daar toen over geklaagd tegen de eigenaar, maar die wimpelde dat af, en verdere stappen heb ik nooit aangedurfd. Mocht ik wat meer ballz hebben, dan was ik wel naar de Huurdersbond gestapt.

Komt er nog eens bij dat ze er in uw geval die werken bij lappen natuurlijk, en dat ge half oktober - 't is fucking koud - nog altijd geen chauffage hebt. Ik hoop dat ge er iets aan kunt (laten) doen zonder keihard in conflict te gaan met uw huisbaas... Courage :(

Ik zou er trouwens ook ECHT niet mee kunnen lachen dat er werkmannen zitten te roken in mijn appartement. Als het in de gangen is, tja, kunt ge weinig op zeggen, al blijft dat nogal vies (die muffe sigarettengeur die in uw gezicht slaat als ge in sommige appartementsgebouwen in de traphal komt, bah bah bah)
17/10/15 00:43
carbonanotglue
quote door

Door te huren maak je toch gewoon een ander rijk?


Zonder voldoende eigen inbreng maakt ge met kopen vooral uw eigen arm en zijt ge beter af met huren
17/10/15 00:49
pijlbord
Ik zou ook 'liever' kopen maar ik zie me dat niet doen alleen. Ik heb niks om zelf in te brengen (ofja, verwaarloosbaar) waardoor ik zoveel zou moeten lenen dat ik me elke maand blauw afbetaal. En dan hebt ge nog niet gegeten, alles verwarmd, uw auto toestanden en dingen voor plezier blablabla.

Als ik nu 50.000 euro had om zelf in te brengen, dat zou wat anders zijn.