Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Chocoladefondue : 17 reacties (1/1) [Culinair]

Chocoladefondue

05/12/15 19:33
Met Kerst doen we 's avonds als dessert chocoladefondue. Nu vroeg ik mij af wat jullie er zoal in doen?
Ik ga sowieso voor verschillende stukken fruit, lange vingers en soesjes.
Wat zijn jullie ideeën? :)
05/12/15 20:07
Bij de quatzal doen ze daar nog kleine marshmallows en niknakjes bij.
Speculaas met chocolade is altijd zo een goeie combo!
Hmmm, ik voel mijn tanden al springen van de suiker en de chocolade.
05/12/15 20:23
Heel inventief kunt ge daar niet mee zijn. Stukken cake/brownies/blondies of koekjes?
05/12/15 20:27
waarismijnbroek
Gewoon niet overdrijven in de hoeveelheid dat je voorziet. Voor je het weet ligt ge op de grond met ferme buikpijn.
05/12/15 20:32
't Is sowieso niet mijn ding maar is dat niet kei zwaar op de maag als ge al een kerstdiner achter de rug hebt?
05/12/15 21:26
quote door

't Is sowieso niet mijn ding maar is dat niet kei zwaar op de maag als ge al een kerstdiner achter de rug hebt?


Ja houden we wel rekening mee. We gaan gourmetten dus ja je eet hoeveel jezelf wilt natuurlijk. En er zal tussen het gourmetten en de fondue wel een redelijke tijd overgaan.
05/12/15 21:54
Zelf koekjes bakken ^^
05/12/15 21:57
pijlbord
Haha gourmet en fondue op één avond. Klinkt als mijn ergste nachtmerrie.

Toen ik uw vraag las dacht ik alleen maar dat zo'n chocoladefontein goed is om uw lul in te steken en uw lief dan alles te laten oplebberen maar dat is omdat ik een vreselijk mens ben en also nu denk ik dat dat waarschijnlijk te warm is voor ne lul en auw.
05/12/15 23:14
Warum
Minder wijn voor u.
06/12/15 00:07
All7aken
Lange vingers? Dat is toch snoep, ni?
06/12/15 00:17
quote door

Lange vingers? Dat is toch snoep, ni?


Nee van die langwerpige koekjes met suiker erop. Kan even niet op originele naam komen.
06/12/15 08:29
PoundingSense
quote door



Nee van die langwerpige koekjes met suiker erop. Kan even niet op originele naam komen.


Boudoirs
06/12/15 09:22
Velour
Als ge dat met witte chocolade doet, doe dat dan au bain marie. Anders verbrandt die chocolade.

Ik doe dat standaard met appels, Granny Smiths, goed zuur en fris. Dan wordt dat ook niet zo zwaar. Aardbeien zijn ook geweldig goed. Banaan als ge het heel rijk en zwaar wilt maken.

Letterkoekjes, paranoten, petit beurre, kokosrotsjes... Ook allemaal mogelijk.
06/12/15 12:55
Speculaas? Maar vooral banaan. Keiveel banaan!
En in de chocolade zelf oppassen met wat ge erin doet, sommige dingen laten dat serieus stollen. Amaretto is ne winnaar.
06/12/15 18:58
homecoming
van die roze spekken is daar ook heel lekker bij :D
07/12/15 08:24
Austrocactuss
Of spek dat ge over hebt van uw gourmet.
07/12/15 09:20
Niet
Moet ge da ni mengen met bloemsuiker om da lopend te houden? Alee kheb da nooit zelf gedaan ma gewoon gelezen dus ben wel benieuwd eigenlijk hoe je da anders lopend kan houden
:D
14/12/15 02:00
PeterMartens
weet er iemand of deze fondueset bruikbaar is en zoja wat voor warmte bron steekt ge daar in?
het zou voor kaasfondue zijn, raclette dus
tweede pagina van de pdf
alvast bedankt


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.