Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
vragen bij sollicitatie : 13 reacties (1/1) [Werk]

vragen bij sollicitatie

29/05/16 18:11
Lioness
Hallo allemaal

Ik heb enkele dagen geleden een heel mooi aanbod gekregen. Ik mag woensdag op gesprek gaan voor een job die ik heel graag wil doen. Mijn voordelen bij deze job: voltijds, vaste uren, een maandloon (duh), maaltijdcheques, vakantiegeld en een auto.
Mijn vragen gaan sowieso zijn: Hoeveel zou ik netto verdienen per maand? Welk soort contract (van welke duur) zou ik krijgen? Hoeveel van mijn loon zou ik moeten afgeven voor die auto?

Wat zijn volgens jullie nog vragen die ik zeker zou moeten stellen?

Merci alvast!
29/05/16 18:17
Koekwaus
- Wanneer ge kunt beginnen
- Of er een opleiding wordt voorzien en waar die gaat plaatsvinden (als het om een bedrijf met meerdere vestigingen gaat)
29/05/16 18:22
Lioness
Misschien dit er nog bijzeggen:
- ik weet wanneer ik mag beginnen: binnen 5 weken
- ik weet welke uren ik zal hebben
- van de opleidingen ben ik al op de hoogte

Het is namelijk dezelfde keten als waar ik nu werk, maar een andere zaak.
29/05/16 18:23
Hoeveel ge netto gaat verdienen kunnen die u nooit met zekerheid zeggen, dat hangt van te veel dingen af.
Ge kunt voor u eigen een globaal beeld krijgen via de bruto netto simulator

Vakantiegeld krijgt iedereen standaard, het is dubbel vakantiegeld dat uitbetaald wordt in mei/juni.

Normaal gezien geven ze u een bedrag van brutoloon (bvb 2200 euro) en daar bovenop komt nog uw bedrijfswagen, normaal he. Als ze het smerig willen spelen, dan niet. Dan vraagt ge inderdaad best naar hoeveel van uw loon ge daarvoor moet afgeven (de vakterm daarvoor is salary sacrifice).

Wat ge nog kunt vragen zijn de werkuren. Of dat glijdende werkuren zijn of niet (bijvoorbeeld mogen beginnen tussen 7u en 9u, mogen stoppen tussen 16u en 19u). Hoelang ge minimum en maximum middagpauze moogt nemen.

Welk soort contract: niet enkel bepaalde of onbepaalde duur, maar ook voltijds of deeltijds.

Ook altijd handig om te weten is bij welk paritair comite het bedrijf aangesloten is, dan kunt ge via deze website opzoeken welke collectieve arbeidsovereenkomsten ( = CAO's) er gesloten zijn en op welke voordelen ge dus eigenlijk nog recht hebt.

Ook een handige vraag is of er CAO verlofdagen zijn of andere CAO-voordelen (die ge dus kunt nachecken via bovenstaande site).

edit: ook vaak voorkomende vragen zijn of er een groepsverzekering is of pensioensparen via het bedrijf.
Of ge ecocheques krijgt.
29/05/16 21:09
DeadAngell
Zelf zou ik in een sollicitatie nie direct vragen hoeveel ik verdien eigenlijk :D Ma da ligt misschien aan mij. Da komt over alsof da deels uw motivatie bepaald. En als er dan nog meer kandidaten zijn die meer gemotiveerd lijken door de job zelf, ipv de extra voordelen en het loon, dan kan da u wel in het nadeel spelen.

Maar ge hebt het aanbod al gekregen? Hangt er wel vanaf wat soort gesprek het is :D
29/05/16 21:24
Bij mijn weten vragen mensen echt altijd op z'n minst informatief naar het loon.
Niemand wilt gratis gaan werken he :p
29/05/16 21:33
Lioness
Dit is geen echte sollicitatie. Had ik misschien moeten vermelden.
Mijn nicht werkt dus in de winkel waar het nu over gaat. En zij vroeg mij of ik een fulltime job wil bij hun omdat ik dat al eens had laten vallen.
Ik moet dus gewoon eens gaan babbelen over hoe ik het allemaal zie gebeuren en dergelijke. Dus die vragen gaan voor haar en de baas sowieso anders overkomen dan als het een echte sollicitatie is. Ik ben eigenlijk al zo goed als aangenomen. Zij verlengen het contract van een collega niet en ik ga dus ingezet worden in haar plaats.
29/05/16 21:35
Die auto gaat wel een deel van uw loon afnemen, zo gaat dat nu eenmaal.

Rond de 1600 euro zou wel netjes zijn denk ik?

Extra vraag, die auto is om klanten te bezoeken?
29/05/16 21:56
Lioness
Nee de auto is om van huis naar werk te gaan en terug naar huis. En mijn nicht rijdt er ook prive mee dus denk dat dat ook voor mij zal gelden.
30/05/16 10:36
Bij mijn ene job ging het voordeel van die wagen maandelijks van mijn rekening, bij mijn huidige job krijg ik één keer per jaar een rekening voor het privé-gebruik van de auto. Eerste keer was dat wel schrikken. :) Misschien best ook eens vragen?
30/05/16 10:39
AdrianHealey
Vakantieregeling?
30/05/16 10:49
hoeveel kredietdagen ge moet inleveren.
rgtvgnyke
gzergthsrhS
Rthsrth
30/05/16 11:20
DinosaurKiller
Bij de meeste bedrijven moogt ge uw woon-werk verkeer doen en krijgt ge nog een x-aantal privé kilometers per jaar.
30/05/16 12:56
turnstile
over de auto : dat staat dan allemaal in de car policy van de firma. Ook of je er al dan niet een tankkaart bij krijgt.
Ik geef enkel het stukje belasting af voor mijn bedrijfswagen, voorts is die voor zowel werk als privé en heb ik een tankkaart en zit alles inbegrepen, verzekering, onderhoud met vervangwagen, keuring, bandenwissels, naft .. dus eens bevragen hoe het bij hen zit.
Als ze het contract van die ander niet verlengen, dan had zij geen contract onbepaalde duur ? Veel mensen starten nu met interims omdat de wettelijke proefperiode is weggevallen, dat is dan toch nog iets dat de werkgever kan doen , indien het niet botert, om zonder kosten enzo je te 'ontslaan"

Vaag ook eens hoeveel uur per week je zal werken, want een 40u week bv, dan heb je meteen 12 adv dagen bij je vakantiedagen hé, die je kan opnemen van zodra de maand gepresteerd werd. Maaltijdcheques van hoeveel euro? ( daar geef je ook een stukje loon voor af , maar is miniem )


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.