Keuze bumperklevers en rijverbod, of geen van beiden

13/04/18 20:50
Ik vind dit een heel raar topic eigenlijk. Hou u toch gewoon aan de snelheid, als de rest dan te snel rijdt en achter u zit is dat hun probleem. En als ge dat niet wilt, tja, dan wordt ge maar geflitst he. Daarvoor dienen die dingen.
13/04/18 20:54
Waar zo'n coyote tegenwoordig ook wel goed voor is, heeft mijn gebuur mij verteld, is als ge in een trajectcontrole zit. Dat laat zien hoe snel/traag je moet gaan rijden om op de juiste tijd aan de volgende camera aan te komen.

Ik weet niet precies hoe duur ze zijn. En er is ook al sprake geweest die te gaan verbieden binnen de regering, als dat erdoor komt en ik heb pas die investering gedaan zou wel zuur zijn.
Ik weet ook niet hoe handig het is voor op het stuur van mijn moto, die heeft geen kuip om het ergens in te hangen.
13/04/18 21:02
Wordt gij zelf nie ambetant van uw gezaag om niks? :s
13/04/18 23:42
Is er hier niemand bij die een old-school detector gebruikt?
Er zouden ook dingen bestaan om je elektronisch 'onmeetbaar' te maken (iets dat dezelfde golven uitzendt als waarmee die radars werken.

Er was vroeger (rond het jaar 2000 ofzo) veel rond te doen in de media maar de laatste jaren hoor ik daar niets meer van.
14/04/18 12:22
Ik begrijp echt niet waarom gij het wilt riskeren om uw rijbewijs kwijt te zijn (een rijverbod spreken ze echt niet uit als gij een paar keer te snel rijdt) om mee te doen met die onnozelaars die veel te snel rijden. Hou u in de auto gewoon met uzelf en de wegcode bezig, die is er voor een reden. Als gij 120 rijdt dan kunnen die idioten achter u zo dicht achter u rijden als ze willen en zich zo agressief gedragen als ze willen, gij zijt niet in fout. Focus u op de weg en laat het los.

Daarnaast gaat ge ook echt niet sneller op uw werk aankomen als ge te snel gaat rijden. De keren dat ik de auto neem rijd ik altijd 100 km/h op de autostrade, gewoon om het milieu niet teveel te belasten, op naft te besparen en mijne motor te sparen. Het boeit me echt 0,0 als mensen me dan voorbijsteken of lastig gaan doen. Ik rij aan de rechterkant, steek af en toe ne camion voorbij aan 120 per uur en ga dan terug naar 100 km/h op het rechtse vak. Door 100 te rijden ipv 120 ben ik meestal maar 2 of 3 minuten later op mijn bestemming.
Ik krijg echt een 'wtf-gevoel' van uw redenering...
14/04/18 12:34
quote door

Is er hier niemand bij die een old-school detector gebruikt?
Er zouden ook dingen bestaan om je elektronisch 'onmeetbaar' te maken (iets dat dezelfde golven uitzendt als waarmee die radars werken.

Er was vroeger (rond het jaar 2000 ofzo) veel rond te doen in de media maar de laatste jaren hoor ik daar niets meer van.

Zo van die dingen waarvoor ze uw auto in beslag mogen nemen en verbeurd verklaren? Strak plan!
14/04/18 13:00
Inherent ligt t probleem bij auto's die veel sneller kunnen rijden dan wettelijk getolereerd, maar ook aan mensen die zich niet zo goed aan die regels houden door een veelheid aan voorwendselen. Ik heb zelf geen rijbewijs, en plan dat voorlopig zo te houden. Destijds met een daxke rondgereden, mij gigantisch onveilig gevoeld wanneer er een auto in mijn gat reed en haast gedwongen werd om op het fietspad te rijden. Waar je dan eigenlijk hetzelfde doet naar fietsers toe, zonder het te willen. Toch eerder een voorstander van openbaar vervoer, minder aandacht voor nodig, meer relaxt, ook al ben je dan maar eens te laat of staken zij voor de zoveelste keer. Verkeersagressie is echt niet chill. Heb ook constant buikpijn als ik met anderen meerijd die alleen aan flitspalen hun snelheid aanpassen, nooit een fijne rit.
14/04/18 16:16
XBMC
Ik moest eens goed lachen met 'om het milieu minder te belasten' maar toen besefte ik dat het me eigenlijk niet kan schelen. You do you.
14/04/18 16:30
quote door

Ik moest eens goed lachen met 'om het milieu minder te belasten' maar toen besefte ik dat het me eigenlijk niet kan schelen. You do you.

Wel genoeg om de moeite te nemen om te reageren ;) .

Daarnaast zei ik ALS ik met de auto rijd. En dat is misschien één keer in de maand. Ik rijd niet veel omdat ik het milieu niet wil belasten en ALS ik rijd dan probeer ik dat zo zuinig mogelijk te doen.
14/04/18 20:39
quote door

Ik heb nog maar een jaar mijn rijbewijs, en oh god ik HAAAAAT het om met de auto naar mijn werk te moeten. Ik probeer mij ook altijd aan de snelheidslimiet te houden, ook al is dat soms moeilijk of belachelijk op sommige plekken, maar ik merk dat ik automatisch ook sneller begin te rijden als ze in mijn gat beginnen hangen, of wanneer ik de eerste 'in een rij' ben. Als ik dat door heb, ga ik wel terug naar de snelheidslimiet en denk ik "ge zijt in uw recht, zij moeten zich ook maar aan de regels houden" haha maar oke, dat helpt eigenlijk niet want ik voel mij heel de tijd mega opgejaagd dan

ZO ZO ZO VRESELIJK HERKENBAAR ! haha , eigenlijk erg want ik haat auto rijden . Tenzij ik niet als eerste rij , geen bumperklever heb dan vind ik dat dus wel fijn en kan ik mij ontspannen of whatever
15/04/18 21:57
quote door

Ik heb nog maar een jaar mijn rijbewijs, en oh god ik HAAAAAT het om met de auto naar mijn werk te moeten. Ik probeer mij ook altijd aan de snelheidslimiet te houden, ook al is dat soms moeilijk of belachelijk op sommige plekken, maar ik merk dat ik automatisch ook sneller begin te rijden als ze in mijn gat beginnen hangen, of wanneer ik de eerste 'in een rij' ben. Als ik dat door heb, ga ik wel terug naar de snelheidslimiet en denk ik "ge zijt in uw recht, zij moeten zich ook maar aan de regels houden" haha maar oke, dat helpt eigenlijk niet want ik voel mij heel de tijd mega opgejaagd dan

Tja, herkenbaar.

Ik heb gesolliciteerd bij een andere vestiging van mijn bedrijf, op 12 km van mijn huis, fietsafstand dus. En die route zou voor 90% langs het jaagpad van het kanaal zijn. Ik hoop dat ik het deze keer heb, dan kan ik van het gros van mijn verkeersellende afgeraken.

Vroeger reed ik ook graag auto, en wat later met de motor. Maar de laatste jaren is het zo complex dat dat bijna niet meer gaat zonder de opgenoemde problemen.
15/04/18 22:47
XBMC
Ah, the old 'wel moeite doen om te reageren'. Das al even erg als 'ah, gij vindt een liedje ni goe? Komt dan zelf met uw eigen muziek af'.
16/04/18 00:04
quote door

Ah, the old 'wel moeite doen om te reageren'. Das al even erg als 'ah, gij vindt een liedje ni goe? Komt dan zelf met uw eigen muziek af'.

Is het niet zo dan?
16/04/18 15:56
Ze zouden gewoon bij elke oprit van autostrade en elke afrit een traject controle camera moeten zetten, dan pakt ge iedereen. Want iedereen rijdt bijna meer als 120. Ik voel me ook altijd té traag op de snelweg, maar het kan me niet direct deren. Maar ik begrijp dat een bumperklever als motorijder vies is.
Anderzijds is er veel volk dat ook gwn 100 blijft rijden op het middenvak of soms zelfs linkervak, ook frustrerend als ge zelf vlot 120 wilt rijden.
Maar het meest haat ik de mensen (echt vaak ‘s avonds op de ring van Brussel) die veel te snel rijden en dan iedereen voorbijsteken langs links, recht en over volle lijnen alsof ze in een actiefilm zitten, al te vaak moeten wijken om accidenten te vermijden voor die zotten, die blijkbaar steevast op de baan blijven raken met een auto... :/
17/04/18 20:15
Ik ben een middenvakrijder
17/04/18 20:22
Schande kome over je familie! Schande over jou! Schande over jouw koe!
18/04/18 14:11
Gisteren nog eens een ritje Kortrijk-Antwerpen (h-t) gedaan: constant rond 120-124 km/u gereden.
Vroeger deed ik dit heel vaak in't weekend, daar mijn vriend en ik nog niet samenwoonden en ik hem ging opzoeken bij hem thuis in't Waasland.

De mensen die 130 km/u reden, reden mij gewoon voorbij en het valt mij op dat die precies vaak 'in groep' rijden.
Dan hebde zo een paar minuten rust tot de volgende groep daar is :p

Laat u gewoon echt niet opjagen door mensen die persé 130 of meer willen rijden.
Rijden ze in 'uw gat', dan zijn zij quasi altijd in fout (je moet altijd voldoende afstand voorzien & voorzien zijn om een hindernis te ontwijken).
Kan je efkes opzij, doe dan gewoon. Gewoon laten passeren.
'k heb er mij ook al vaak druk in gemaakt, maar 'k vind het vaak de moeite ni meer om mij erin op te jagen.
18/04/18 16:13
DreamersCircus
Nu ik rijd standaard als het niet druk is op de weg ook wel 130 op de snelweg, gezien dat bij flitsen toch vaak nog net binnen de limiet is (ik ben toch nog nooit geflitst) en een autostrade is nu (in mijn ogen) eenmaal een omgeving waar die 10km/u weinig verschil maakt. Tenzij het druk is enzo, dan pas ik mijn snelheid wel aan.

In andere omgevingen en dergelijke houdt ik mij meestal wel enigszins aan de snelheid, al heb ik vaak wel de neiging om iets te snel te rijden. Maar ik rijd meestal op uren of plaatsen waar het echt rustig is dus ik denk niet dat ik daar iemand mee zou storen :p .

Naar het werk ga ik met fiets + trein want 'k zou da echt ni aankunnen elke dag een halfuur tot een uur mijn kas opfretten over in de auto zitten, terwijl ge in de trein op uw gemak wa kunt lezen, koffieke drinken...

Dus ik zou u aanraden om ofwel te verhuizen zoda ge dichter bij uw werk woont, of ander werk zoeken waarbij ge makkelijker op uw werk geraakt (ik veronderstel dat openbaar vervoer minder een optie is gezien uw uren en de bereikbaarheid van uw werk), of eventueel te kijken of er andere mensen zijn die hetzelfde traject doen zoda ge ni zelf moet rijden?

Anders zou ik ook zeggen proberen rustig te blijven en een andere manier vinden om uw frustraties van u af te werken, sporten, kunst, mediteren, 't is maar wat afhankelijk wa ge graag doet en waarin ge ruimte vindt om uw hoofd wat leeg te maken zodat ge beter kunt ontspannen. To be honest lijkt veel van uw frustraties meer door stress ofzo te komen ofzo (aleja een symptoom van), en is het misschien beter om de oorzaak die je zelf kan bestrijden aan te pakken ipv te focussen op problemen waar je toch niets aan kan doen :p
19/04/18 10:37
quote door

Ik ben een middenvakrijder

Sinds kort is die boete dezelfde als rechts voorbij steken. Plus dat effectief levensgevaarlijk wanneer er genoeg plek is om in te voegen...
19/04/18 12:14
quote door

Nu ik rijd standaard als het niet druk is op de weg ook wel 130 op de snelweg, gezien dat bij flitsen toch vaak nog net binnen de limiet is (ik ben toch nog nooit geflitst) en een autostrade is nu (in mijn ogen) eenmaal een omgeving waar die 10km/u weinig verschil maakt. Tenzij het druk is enzo, dan pas ik mijn snelheid wel aan.

In andere omgevingen en dergelijke houdt ik mij meestal wel enigszins aan de snelheid, al heb ik vaak wel de neiging om iets te snel te rijden. Maar ik rijd meestal op uren of plaatsen waar het echt rustig is dus ik denk niet dat ik daar iemand mee zou storen :p .

Naar het werk ga ik met fiets + trein want 'k zou da echt ni aankunnen elke dag een halfuur tot een uur mijn kas opfretten over in de auto zitten, terwijl ge in de trein op uw gemak wa kunt lezen, koffieke drinken...

Dus ik zou u aanraden om ofwel te verhuizen zoda ge dichter bij uw werk woont, of ander werk zoeken waarbij ge makkelijker op uw werk geraakt (ik veronderstel dat openbaar vervoer minder een optie is gezien uw uren en de bereikbaarheid van uw werk), of eventueel te kijken of er andere mensen zijn die hetzelfde traject doen zoda ge ni zelf moet rijden?

Anders zou ik ook zeggen proberen rustig te blijven en een andere manier vinden om uw frustraties van u af te werken, sporten, kunst, mediteren, 't is maar wat afhankelijk wa ge graag doet en waarin ge ruimte vindt om uw hoofd wat leeg te maken zodat ge beter kunt ontspannen. To be honest lijkt veel van uw frustraties meer door stress ofzo te komen ofzo (aleja een symptoom van), en is het misschien beter om de oorzaak die je zelf kan bestrijden aan te pakken ipv te focussen op problemen waar je toch niets aan kan doen :p
.

Het verschil is nooit maar 10km/uur eh als gij 130 rijdt. Minimum snelheid op snelweg is 70. Dus het verschil kan oplopen tot 60km/u. Als ge weet dat ene verschil van 20km/u al genoeg is om uw benen te verbrijzelen... ik reed ook vaak te snel maar ben zo naar een slip cursus gegaan en sindsdien zijn mijn ogen toch serieus open gegaan. Rij gwn zo snel als het mag en ni meer. Tis ni moeilijk om gwn aan de regels te houden. Iedereen denkt zijn auto onder controle te hebben tot ge ies plots moet uitwijken. Pas op dit is niet alleen naar u gericht eh. Ook vooral naar de mensen hier die alles willen doen om toch maar sneller te kunnen rijden zonder gepakt te worden of zonder enige consequenties op zich te willen nemen.