Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Keuze bumperklevers en rijverbod, of geen van beiden : 64 reacties (1/4) [Verkeer en Technologie]

Keuze bumperklevers en rijverbod, of geen van beiden

13/04/18 01:39
U235
Ik ben dus iemand die zijn wagen (of soms moto) nodig heeft om op het werk te geraken.
Jaar na jaar wordt het verkeer moeilijker. De snelheidsbeperkingen worden lager, maar een bepaald deel van de andere weggebruikers wordt alleen maar driester.
Ik ben iemand die boetes probeert te vermijden, met de wagen en met de moto (ik beschik over een semi-sportieve moto).
Ik zal dus meestal de toegelaten snelheid, of misschien 10 km op de teller meer, tenzij ik een flitser zie/vermoed.
Ik moet dagelijks autostrades doen, en ook nog een stuk binnendoor.
Het is vaak saai om zo te rijden maar ja geflitst worden is op zich meer miserie.

Maar ik krijg geregeld te maken met bumperklevers, of voorbijstekers de ene al wat driester als de andere, ik voel mezelf vaak abnormaal en veel te braaf voor deze wereld. Kom thuis met een rotgevoel.
Hebben die kerels soms Stealth-technologie in hun wagens ofzo of negeren die gewoon elke boete/rijverbod?

Het liefst van al zou ik gewoon rijden zoals de rest, maar dan zit ik binnen de kortste keren met rijverbod.
Met de fiets of openbaar vervoer naar het werk is geen optie want ik werk in een volcontinue shiftensysteem en het is een afstand van zo'n 38 km enkel. Dus ik ga met die verkeersstress blijven opgeschept zitten.
Als ik rijverbod oploop geraak ik daar dus niet meer, en zit ik in heel diepe shit.

Tenzij ik iets zou hebben dat radargolven of laser van flitsers oppikt als die in de buurt zijn en mij waarschuwt. Dan kan ik slechts in die gevallen strikt de limiet gaan rijden, of iets minder. En het voor de rest laten afhangen van de omstandigheden.
Al wat er zo bestaat is wel illegaal natuurlijk, en het zien er vrij bombastische opvallende dingen uit. De kans dat ik dat ooit gebruik is nihil.

Heeft noxa soms tips, trucs ervaringen voor mij? In de zin nét snel genoeg rijden om niet of zelden in conflict te komen met die talrijke bestelwagens, suv's en dergelijke die systematisch over de limiet gaan en toch buiten bereik van de flitsers te blijven.

Ik heb in al die jaren dat ik auto rijd, 15 jaar en bijna 9 jaar moto, nog maar één snelheidsboete gehad. Maar ik voel me iedere keer zo rot bij die situaties dat ik soms wel wat meer gas zou willen geven.
Een paar honderd euro wil ik weleens betalen, maar als ik geen bumperklevers wil (en het gevaar dat daarbij hoort als die zo dichtbij komen) zal het op iets ergers uitdraaien dan dat vrees ik (rijverbod en bijgevolg zonder inkomen vallen dus).


13/04/18 07:33
verkeersstress kun je al verhelpen met vroeger te vertrekken (volcontinue shiftensysteem = meestal buiten de spits niet?)
verkeer is gewoon exponentieel gegroeid de laatse 15 jaar. Nu heel de dag aanschuiven op de A'pse ring :|
sneller rijden heeft geen effect op de belgische wegen, of je nu 100 of 130 rijd, je reistijd van A naar B blijft nagenoeg hetzelfde. Zelf heb ik eens 2 weken dit getest met WAZE, 1 week 130 rijden en 1 week 100 à 110, het scheelde mij mss 3 min op 35 km. Bij de hogere snelheid moets ik meer in de rem gaan en bij lager kon ik meer anticiperen op het voorbij steken etc.
En ja er zullen altijd idioten op de baan rijden. Zo werkbus/trailerkes die u tegen 140 willen voorbij steken waarbij hun materiaal rondslingerd en dan op het laatst naar de afrit chasen, uuurgh. Meestal missen die ergens een stuk hersenen.
Je kan ook eens een paar dagen rijden met een dash cam of iets dergelijks en dan je rit eens bekijken. Kom je pas echte idioten tegen die je tijdens de rit niet zag ;)
btw, voor u bumperklevers eens snel uw mistlichten aan en af zetten doet hen mss die verloren hersenen terug activeren :D
13/04/18 10:02
Zoek u een sport/activiteit om uw opgebouwde agressie in kwijt te kunnen. Ik kan altijd weer een tijdje voort als ik mij eens goed heb uit kunnen leven, fysiek én verbaal. :' )
13/04/18 11:08
shanashizzle
quote door

verkeersstress kun je al verhelpen met vroeger te vertrekken (volcontinue shiftensysteem = meestal buiten de spits niet?)
verkeer is gewoon exponentieel gegroeid de laatse 15 jaar. Nu heel de dag aanschuiven op de A'pse ring :|
sneller rijden heeft geen effect op de belgische wegen, of je nu 100 of 130 rijd, je reistijd van A naar B blijft nagenoeg hetzelfde. Zelf heb ik eens 2 weken dit getest met WAZE, 1 week 130 rijden en 1 week 100 à 110, het scheelde mij mss 3 min op 35 km. Bij de hogere snelheid moets ik meer in de rem gaan en bij lager kon ik meer anticiperen op het voorbij steken etc.
En ja er zullen altijd idioten op de baan rijden. Zo werkbus/trailerkes die u tegen 140 willen voorbij steken waarbij hun materiaal rondslingerd en dan op het laatst naar de afrit chasen, uuurgh. Meestal missen die ergens een stuk hersenen.
Je kan ook eens een paar dagen rijden met een dash cam of iets dergelijks en dan je rit eens bekijken. Kom je pas echte idioten tegen die je tijdens de rit niet zag ;)
btw, voor u bumperklevers eens snel uw mistlichten aan en af zetten doet hen mss die verloren hersenen terug activeren :D



what he said en mss kunt ge investeren in een coyote?
13/04/18 11:23
Ik heb nog maar een jaar mijn rijbewijs, en oh god ik HAAAAAT het om met de auto naar mijn werk te moeten. Ik probeer mij ook altijd aan de snelheidslimiet te houden, ook al is dat soms moeilijk of belachelijk op sommige plekken, maar ik merk dat ik automatisch ook sneller begin te rijden als ze in mijn gat beginnen hangen, of wanneer ik de eerste 'in een rij' ben. Als ik dat door heb, ga ik wel terug naar de snelheidslimiet en denk ik "ge zijt in uw recht, zij moeten zich ook maar aan de regels houden" haha maar oke, dat helpt eigenlijk niet want ik voel mij heel de tijd mega opgejaagd dan
13/04/18 11:46
Ik heb het geluk met mn fiets naar mijn werk te kunnen. Auto vs fiets is ook niet altijd even fair. Fluovestje of niet, het verschilt weinig asje een auto tegenkomt die asap naar zn werk moet. Genoeg autozotten achter het stuur waar je niet van denkt dat ze zouden stoppen.

Maar af en toe een uitlaatklep vinden kan geen kwaad.. Vroeger vertrekken is minder stressvol, zoek dan een bezigheid/boek voor je aan je werk begint...
13/04/18 11:51
quote door

Ik heb het geluk met mn fiets naar mijn werk te kunnen. Auto vs fiets is ook niet altijd even fair. Fluovestje of niet, het verschilt weinig asje een auto tegenkomt die asap naar zn werk moet. Genoeg autozotten achter het stuur waar je niet van denkt dat ze zouden stoppen.



Voorrang opeisen, ze zullen wel stoppen. Als je aarzelt en de indruk geeft dat je uw voorrang misschien gaat laten schieten, gaan ze net versnellen. Jaren ervaring in Antwerpen en nog geen noemenswaardige aanrijding gehad.
13/04/18 12:02
Ik rij altijd juist trager als mensen in mijn gat hangen. :' ) Ik vind dat hilarisch als ge dan ziet hoe hard die hun beginnen op te jagen.
13/04/18 12:27
Wanheda
Rijverbod =/= rijbewijs intrekken
13/04/18 13:19
monteer een nepcamera met rood lichtje op de hoedenplank.
13/04/18 14:06
quote door

Ik rij altijd juist trager als mensen in mijn gat hangen. :' ) Ik vind dat hilarisch als ge dan ziet hoe hard die hun beginnen op te jagen.


Ik ook! Ik begrijp niet dat mensen dan sneller beginnen rijden, dan geef je net toe aan hen. Uw snelheid ietsje vertragen tot ze opnieuw afstand houden of u inhalen.
13/04/18 16:09
ik heb dat opgelost door dichter bij mijn werk te gaan wonen (maar omgekeerd werk dichter bij huis te zoeken gaat ook). dan heb ik me alle sluipwegen uitgezocht om zo min mogelijk lichten te hebben en toch tegen een normale snelheid te kunnen rijden.

veel mensen die te hard rijden hebben of geld teveel of betalen hun boetes niet ... je kan daar best niet in meegaan want zo betert de situatie uiteindelijk ook niet.

als je je job leuk vindt en op dezelfde plaats wilt blijven wonen zonder snelheidsboetes te krijgen is vroeger vertrekken zowat de enige optie, want er is gewoon te veel verkeer op de belgische wegen.
13/04/18 16:22
wa bumperklevende debielen moet ge toch gewoon traag laten rijden. 10 km boven de minimunsnelheid en schoon in het midden van uw vak blijvenen hopen op genoeg tegenliggers, hihihi.

oh man ik kan daar metplezier aan terugdenken, die momenten.

maar ik heb geen rijbewijs dus ik mag niet spreken over die stress.

ne coyote is goed als ge buiten uw klassieke gekende route wilt weten waar het kan. Maar als ge last hebt van verkeerstress denk ik niet dat dat gebieb, die vragen over de weg en een extra scherm een goed idee zijn.
13/04/18 18:32
Dus uw oplossing om met uw frustratie om te gaan is door zelf iemand te worden waar andere mensen zoals u frustraties van gaan krijgen? :D

Rij rechts he, dan moeten ze u maar voorbij steken.
13/04/18 18:45
XBMC
Amai, wat een gefrustreerde mensen hier allemaal. Jullie zouden allemaal van de baan gehaald moeten worden.
Als ze in uw gat zitten, ga rechts rijden. Die mensen zullen vroeg of laat wel een boete krijgen. Gaat ge bewust trager rijden? Ook een boete wegens belemmeren van verkeer, al rijdt ge 80 op de snelweg waar ge minstens 70 moet rijden. Als ge daar geen goeie reden toe hebt, hangt ge er ook aan.

Gevaarlijke zotten. En dat nog plezant vinden ook.
13/04/18 18:52
chill, ik heb geen rijbewijs.
13/04/18 20:16
U235
quote door

verkeersstress kun je al verhelpen met vroeger te vertrekken (volcontinue shiftensysteem = meestal buiten de spits niet?)



Dat wel, al een geluk, dan zit ik daar niet altijd mee.
Met een vroege shift nog vroeger opstaan (is nu al 4 uur) is voor mij geen optie, maar dan kom ik meestal wel op tijd. En voor een nacht aanrijden is ook ok. Misschien op weekendavonden net iets drukker.
Een zondagmorgen (als ik dan terugkeer van een nacht bv.) is echt een verademing dan ben je soms alleen of toch bijna. Dan zou ik -vooral met de moto- mijn gas ook wel eens willen opentrekken, maar ja de flitsers zullen nét dan ook wel in een hinderlaag liggen.

De shit is :

aanrijden voor een late, veel files op de snelweg en de Antwerpse ring, => niks aan te doen, ik moet dan wel vroeg genoeg vertrekken

terugkomen van een vroege, hier een daar files: en veel zotten op de baan + zelf vaak slaaptekort gehad

terugkomen van een nacht tijdens de weekdagen, in mijn richting - van Antwerpen weg- raar of zelden files maar extra veel zotten in werkbus/trailers. + niet altijd zelf even alert, na de eerste nacht bv. => moet ik extra defensief proberen rijden

terugkomen van een late, meestal ok maar zo nu en dan een zot die zich nergens wat van aantrekt, en u rakelings passeert, misschien ene onder invloed ? Dat zijn dan ook vaker BMW's, Audi's, suv's ...


Maar ergens heb je wel gelijk door mijn uren heb ik misschien net iets minder problemen als iemand die altijd door de spits moet. Maar vooral files lijken nog steeds langzaam toe te nemen.

13/04/18 20:26
U235
quote door

monteer een nepcamera met rood lichtje op de hoedenplank.


Jaren terug vertelde iemand me eens hoe ze gebruik maakten van een simpel kodakske met flitser. Ze vonden dat ook hilarisch hoe die stoplichtjes toch nog aangingen nadat die, eerst te brute, voorbijsteker dacht te zijn geflikt.
Je ziet toch niet van waar die flits precies komt.

Vrienden van mij hebben me ooit zo gefopt. Ze zaten op de achterbank en gebruiken hun digitale kodak. Ik dacht dat die flits van buiten kwam (het was nacht) en ze zeiden dat ze het ook gezien hadden. Later in het café lieten ze een foto van de achterkant van mijn kop zien.
13/04/18 20:38
U235
quote door

Dus uw oplossing om met uw frustratie om te gaan is door zelf iemand te worden waar andere mensen zoals u frustraties van gaan krijgen? :D

Rij rechts he, dan moeten ze u maar voorbij steken.


Rechts is voor de camions, en die zijn wel té traag om tussen te blijven hangen. Wat de autostrade betreft. Maar ja als ik de eerste 150-200 meter geen camion zie ga ik vaak al naar rechts, maar probeer even later dan maar eens naar links te geraken ...


Als ik eens graag snel wil rijden zou ik een baan tussen de velden zoeken, een zeldzame rustige moment op de autostrade afwachten. Of misschien een verlaten industrieweg ofzo.
Maar ja, de flitsers eh.
13/04/18 20:46
U235
quote door

Amai, wat een gefrustreerde mensen hier allemaal. Jullie zouden allemaal van de baan gehaald moeten worden.
Als ze in uw gat zitten, ga rechts rijden. Die mensen zullen vroeg of laat wel een boete krijgen. Gaat ge bewust trager rijden? Ook een boete wegens belemmeren van verkeer, al rijdt ge 80 op de snelweg waar ge minstens 70 moet rijden.


Ok, ik vind het ook rot dat er veel banen waar ik in het begin dat ik reed nog 90 mocht, nu allemaal 70 geworden zijn.
En ik vloek ook wel als ik dan achter een Lowieke zit dat dan net daar per se net geen 60 rijdt.

Maar ik ga nooit iemand pushen om over de toegelaten maximum te rijden door zo dicht te hangen. Ook al zou ik indien alleen er misschien 10 op de kilometrik overgaan.

Nee bewust trager rijden ga ik niet doen, misschien nog een paar kilometerkes erbij. En op de autostrade ga ik ook terug naar rechts zogauw er plaats is. Maar als er dan ene met zijn lichten begint te flikkeren als ik al 130-140 (de limiet om net niet geflikt te worden) doe, dat haat ik.