Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Erfenis, wat doen? : 26 reacties (2/2) [Ernst]

Erfenis, wat doen?

21/11/17 23:33
Also. Als notarieel jurist /notaris moeten we bemiddelen en geruststellen. Ik vind dat ik dat onbewust goed gedaan heb. Jeej me
22/11/17 08:31
marmermijn
quote door

Also. Als notarieel jurist /notaris moeten we bemiddelen en geruststellen. Ik vind dat ik dat onbewust goed gedaan heb. Jeej me


You did perfect!
22/11/17 12:28
Haha ja ge hebt da super gedaan :D merci voor al het advies
22/11/17 12:37
quote door

Haha ja ge hebt da super gedaan :D merci voor al het advies


Ik was er eigenlijk maar mee aan het lachen hoor. Ge roept maar als er vragen zijn. Ik weet absoluut niet alles maar leer elke dag bij
06/12/17 19:34
quote door

Het kan wel zijn dat uw erfenis bezwaard is met vruchtgebruik waardoor ge moet "tolereren" dat de stiefouder het goed nog kan gebruiken etc.

Wat Freakske zegt klopt, twee kinderen wil zeggen elk minstens recht op 1/3 in de nalatenschap.
Let Wel : ze kunnen iets geregeld hebben in huwelijkscontract en dat gaat voor op erfrecht. Misschien heeft hij wel een testament etc.


Wij hadden vandaag een afspraak bij de bank om te tekenen voor de deblokkering van de rekeningen. Daar zeiden ze dat wij elk 1/4 zouden krijgen. Ze waren getrouwd met gemeenschap van goederen, dus zij krijgt de helft en wij de andere helft, waar zij vruchtgebruik op heeft. Dus pas als zij ook dood is, krijgen we daadwerkelijk iets.
1/4 dus, kan dat? Jaat da zal wel. Ik voelde mij door dieje bankmens wel impliciet aangemoedigd om er subtiel voor te zorgen dat zowel mijn stiefmoeder als mijn zus snel sterven. Seg. Ongepast.
07/12/17 07:56
quote door


Wij hadden vandaag een afspraak bij de bank om te tekenen voor de deblokkering van de rekeningen. Daar zeiden ze dat wij elk 1/4 zouden krijgen. Ze waren getrouwd met gemeenschap van goederen, dus zij krijgt de helft en wij de andere helft, waar zij vruchtgebruik op heeft. Dus pas als zij ook dood is, krijgen we daadwerkelijk iets.
1/4 dus, kan dat? Jaat da zal wel. Ik voelde mij door dieje bankmens wel impliciet aangemoedigd om er subtiel voor te zorgen dat zowel mijn stiefmoeder als mijn zus snel sterven. Seg. Ongepast.



Hmm die hebben waarschijnlijk wel iets extra geregeld. Bij twee kinderen zou ieder kind normaal 1/3 moeten krijgen.

De verdeling van het huwelijksvermogensstelsel gaat eerst gebeiren2, dan de rest. Dus heel hun gemeenschappelijk deel gedeeld door twee. De helft van uw vader valt dan in de nalatenschap samen met zijn eigen goederen. En dan zou je daar 1/3e van moeten krijgen.

Stel dat ze in het huwelijkscontract meer gegeven hebben fan wettelijk voorzien, kan dat wel een beetje afwijken. Hadden ze een huwelijkscontract? En zo ja, wat stond er in? Of waren er meer kinderen?
07/12/17 11:39
Ik heb er geen flauw idee van, ik had begrepen dat gewoon álles gemeenschappelijk was. Maar ik ken er zelf zo weinig van dat maar de helft van die man zijn uitleg deftig is doorgedrongen. En zij heeft nog wel een dochter, maar ik denk niet dat dat er invloed op heeft.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.