Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Vakantiedagen niet opnemen. : 8 reacties (1/1) [Werk]

Vakantiedagen niet opnemen.

15/12/15 18:30
Liefste noxa,

Internet gaf me geen eenduidig antwoord (of ik ben te dom om dat jargon te snappen), dus bij deze mijn vraag:

Als een arbeider zijn vakantiedagen niet opneemt, moet het vakantiegeld dat ik heb ontvangen (gestort door een vakantiefonds) dan terugbetaald worden, of heeft het al dan niet opnemen van die dagen geen verdere gevolgen?

(Ruimere context voor wie wil: Ik heb ongeveer een jaar parttime als arbeider gewerkt, en ben nu als bediende beginnen werken. Bij het afhandelen van al het papierwerk merkte ik dat ik nog 2 verlofdagen niet heb opgenomen. (maar als ik dat vakantiegeld dan zou moeten terugbetalen fix ik wel iets hahihihohoeheh, maar dan zou ik het wel eerst met zekerheid moeten weten, want beginnen fixen als er niks te fixen valt is ni zo interessant natuurlijk).)

Alvast bedankt,
Lieve groetjes.
15/12/15 18:50
carbonanotglue
als arbeider moet ge uw dubbel vakantiegeld voor de niet opgenomen dagen terugbetalen (anders zou ge voor een dag werken dubbel betaald worden)
15/12/15 19:50
Dubbel vakantiegeld.. Kben al ni meer mee ze
15/12/15 19:58
Als je eerst als arbeider werkte en nu als bediende heeft je huidige werkgever normaal gezien vakantiegeld ingehouden van je loon zodat je nu betaalde vakantiedagen kan nemen. Is dit het geval?
15/12/15 20:05
Oei, nee want ik heb da vakantieattest nog ni doorgegeven. Ik verkies nu wel meer vakantie boven meer loon momenteel, dus als da de standaardprocedure is, is da wel ok denk ik. Zolang dak maar geen geld moet teruggeven is da allemaal goed voor mij.
15/12/15 20:27
Ah ge hebt uw vakantieattest nog ni afgegeven. Twee mogelijkheden:

1. Geef uw vakantiecheque nog af.
Uw werkgever gaat dan van uw loon van december geld inhouden overeenkomstig met 2 dagen loon. Dit geld heeft de werkgever namelijk nodig om u nog 2 betaalde vakantiedagen te geven. Het geld voor die 2 dagen hebt ge namelijk al gekregen van de Vakantiekas. In uw geval zal dat in december een nul-operatie zijn. De werkgever zal de 2 dagen inhouden maar gij gaat dan die 2 dagen nog opnemen en de werkgever gaat die dagen betalen.

2. Geef uw cheque niet meer af
Dan kan je geen betaalde vakantiedagen nemen. Je moet geen geld terugbetalen aan de Vakantiekas.
15/12/15 20:51
Ahja maar ik moet die dagen sowieso dit jaar nog opnemen dan? Want da's eigenlijk geen optie momenteel aangezien dak met een interne opleiding bezig ben en wel alle dagen nodig heb om in januari mee te kunnen met de rest.
Merci voor het duidelijke antwoord alleszins!
15/12/15 21:00
Normaal gezien kan je vakantiedagen van 2015 enkel overdragen naar 2016 als dat mag van je werkgever, maar dan moet je wel je cheque afgeven :)
16/12/15 11:42
ahja oké merci!


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.