Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
boete in het buitenland: betalen of niet : 89 reacties (2/5) [Ernst]

boete in het buitenland: betalen of niet

12/09/17 13:19
AdrianHealey
quote door



En welke garantie heeft het incassobureau dat ik die boete heb gekregen? Hij werd niet persoonlijk afgegeven, ik sta hier op geen enkele manier ingeschreven en for all I know was ik al lang terug in België. Er zit wel een flaw in dat systeem.

Usb, nope, de politie heeft het afgehandeld.


Ze hebben daar geen garantie voor, van mij mag jij veinzen dat je de boete nooit hebt aangekregen. 'k ben wel curieus wat dat gaat opleveren.
12/09/17 13:28
USBfan
quote door



En welke garantie heeft het incassobureau dat ik die boete heb gekregen? Hij werd niet persoonlijk afgegeven, ik sta hier op geen enkele manier ingeschreven en for all I know was ik al lang terug in België. Er zit wel een flaw in dat systeem.

Usb, nope, de politie heeft het afgehandeld.


Als dat een beetje lijkt op het belgisch systeem, hebt ge een voorstel tot minnelijke schikking gekregen om te vermijden dat dat voor de rechtbank komt. Dus als ge dat niet betaalt, komt dat voor de rechtbank. Als ge daar niet komt opdagen, wordt ge veroordeeld bij verstek.
12/09/17 13:33
hebt gij uw identiteitskaart trouwens ni moeten afgeven?
12/09/17 13:33
quote door



Dat weet ik, but again, volgens het incassobureau sta ik officieel gedomicilieerd in Nederland. Gaan ze me echt in België zoeken als ik hier verdwijn? Ik woon hier niet, ik heb hier nooit gewoond, en volgens mij is dit een dik maas in het net.

Mijn lief heeft overigens nog geen boete ontvangen.


Wilt ge voortvluchtig geflagged staan in europa voor 100 euro terwijl ge op reis bent?

Ze gaan u ni actief zoeken ma als ge ergens een checkpoint passeert zoals luchthave en ze zien wie ge bent kunt ge het vlaggen hebben.

Ik zou zeggen betaal die 100 euro voor een jaar lang gemoedsrust en toffe reis gewenst.
12/09/17 13:33
100 euro is nu ook nie zooooveel he.
12/09/17 13:58
Zjoske
ja eum incassobureaukosten zijn echt insane! dat is niet 5euro administratieve herinneringskosten ofzo...
en in deze terroristische tijden screnen ze alles en iedereen.
ge wilt niet weten hoe ik frankrijk al behandeld ben geweest.
gelukkig colpleet onschuldig...maar ik zou daar bijv.niet graag tegen gehouden worden met nog maar een openstaande verkeersboete.

do the crime do the time.
ge kolt hier advies vragen en dat kunt ge compleet naastcu neerleggen...maar komt niet zagen achteraf als het 3000 euro geworden is.

ge kunt principieel doen of de gierigge hollander uithangen,de enige die ge daar met kloot is wrs u zelf.

en zoek een slimmer lief;) , wij zijn nog nooit betrapt geweest als wij gaan shoppen
12/09/17 14:50
quote door

hebt gij uw identiteitskaart trouwens ni moeten afgeven?


Ja, maar dit is bij mijn lief thuis afgehandeld geweest. Zijn identiteitskaart hebben ze toen gescand, wat niet lukte met de mijne, dus daar hebben ze een foto van genomen.

Staat een openstaande boete echt gelinkt aan uw identiteitskaart/paspoort?

Ergens zou ik nog verzet willen aantekenen, maar ik vrees dat dat niet gaat helpen.
12/09/17 14:54
Ma ... Waar wilt ge in godsnaam verzet op aantekenen???
"ik was daar niet"
"ik mocht daar wel zijn"
????
12/09/17 14:58
Ik ben hier wat aan het surfen en volgens de site van het incassobureau gaan ze bij een tweede wanbetaling controleren of ze de brief naar het juiste adres hebben gestuurd en, bij fout, de oorspronkelijke boete opnieuw verzenden naar het juiste adres, zonder extra kosten.

Hmm.
12/09/17 15:01
kijk he, doe uzelf een lol en betaal dat gewoon.
12/09/17 15:02
Positivisme: de politie ging normaal gezien en verklaring van ons afnemen, wat niet gebeurd is. Ook was ik niet degene met de kniptang en heb ik op geen enkele manier schade toegebracht aan dat gebouw - maar op die manier duw ik wel de schuld op mijn lief. Bugh.
12/09/17 15:03
Maakt ook niet uit gij waart op een plaats waar ge niet moogt zijn, ge waart sowieso in schuld dan he.
12/09/17 15:03
"jamaar ik heb de bank niet overvallen he, ik had geen geweer vast en de zak met het geld ook niet!"
12/09/17 15:12
AdrianHealey
Als de aanklacht is 'ge moogt er niet zijn' is 'maar ik heb de deur niet geforceerd' geen verdediging, nee. :p
12/09/17 15:26
Da's inderdaad waar, maar als ik verzet aanteken komt alles in de mallemolen van de rechtbank terecht, wat inhoudt dat ik een pak meer tijd krijg, mijn boete verminderd kan worden of zelfs geseponeerd. En blijkbaar kan dit gedoe op mijn strafblad komen als ik die boete betaal.
12/09/17 15:40
Ik krijg echt het vliegend schijt van die mentaliteit eh.
Eerst doet ge al dingen die niet mogen, das uw goed recht, get doet maar.
Dan wordt ge betrapt, en ge krijgt een boete.
En DAN wilt ge nog het systeem opzettelijk misbruiken om uw boete uit te stellen of te verminderen of helemaal te laten vervallen.

Weet ge hoeveel da grapke de staat gaat kosten aan procedurekosten en administratiekosten allemaal omdat gij da liever nu ni wilt betalen??? En met de straat bedoel ik de fucking belastingsbetaler.

Ge waart daar, ge deed iets dat niet mag, (wo)man up en draag de gevolgen.
Komt da op uw strafblad en moogde daardoor geen les meer geven? Pech, had ge maar eerder aan moeten denken.
12/09/17 15:42
Of nee, het komt niet op mijn strafblad, want het is een overtreding en geen misdrijf, maar verzet aantekenen wordt wel aangeraden.
12/09/17 15:44
Waarom wordt da aangeraden?
Zodat ge in plaats van nu pas over 2j uw 100 eur moet betalen?
Weet ge hoeveel werk ge daar zelf nog aan gaat hebben? Aangetekende brieven sturen, ergens komen opdagen om u te verzetten, kosten om tot daar te geraken?

Zou mij zelfs verbazen als ge "goedkoper" af zijt met al dieje rompslomp.
12/09/17 15:45
Als het systeem mij de mogelijkheid biedt mijn boete te verminderen, why the fuck zou ik daar dan geen gebruik van maken?

Ik betaal trouwens ook belastingen, woopdieboop.

Edit: ge kunt uw verzet online regelen, ge hoeft niet per se voor de rechtbank te komen and if so, kunt ge ook laten weten dat je enkele jaren weg bent zonder hiervoor extra te moeten betalen, de kans dat de boete verminderd wordt is heel reëel en er komen geen extra kosten bij.
12/09/17 15:45
Omdat dat systeem er is voor mensen die ten onrechte ergens van beschuldigd worden?