Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Medicijnen in uw dagelijkse leven : 159 reacties (8/8) [Lifestyle]

Medicijnen in uw dagelijkse leven

10/12/16 23:10
LenteInMei
quote door

Inderal, voor migraine, dagelijks 80mg


Heb ik ook ooit genomen maar ik werd daar echt vreselijk misselijk van... Heb jij die bijwerking ook?
11/12/16 00:14
Veel mensen die hier pillekes pakken.

Ik neem geen medicijnen. Als ik hoofdpijn heb of ziek ben, dan laat ik mijn lichaam het werk doen om dat te gaan bestrijden. Zolang mijn lichaam nog in staat is om iets op te lossen (gelukkig!), vind ik het persoonlijk niet nodig om meteen een pilleke te pakken vanaf dat ik mij wat slecht voel. Als ik daar dagen voor in de zetel/bed moet gaan liggen en een tijd mottig moet voelen, so be it. Uitzieken gewoon en op de tanden bijten. En mijn voorraad thee (ik heb voor elk kwaaltje wel iets) gewoon weer opdrinken haha.
't moet eigenlijk al iets vrij ernstig of echt noodzakelijk zijn vooraleer ik overga tot het slikken van medicijnen. :)
11/12/16 09:32
Als je u dat kunt permitteren, is dat goed. Ik wil niet ziek op mijn werk staan dus ik pak wel medicatie. Sinds ik werk idd wel meer dan voorheen.
11/12/16 11:42
De meeste mensen hier in 't topic pakken ook geen pillekes omdat ze willen he. Dat klinkt nu zo alsof mensen hier paracetamollekes vreten of antibiotica vragen aan de dokter. Veel mensen doen dat niet omdat ze niet op hun tanden kunnen bijten.

Ik had (nu veel minder) vroeger migraines waarvan ik echt uit het raam wou springen omdat ik echt niét met die pijn omkom. Dan zijt ge wel blij als ge iets kunt pakken ipv altijd op spoed te belanden. En zo zijn er wel veel mensen die gewoon niet rond hun medicatie kunnen. Ik ben allang blij dat ik in een tijd woon waarin ge voor dat soort shit fatsoenlijke medicatie kunt slikken. Dat heeft minder te maken met "oei ik heb een pijntje, snel iets pakken" en meer met het serieus verbeteren van uw levenskwaliteit.
11/12/16 12:02
Interessant contrast:

In dit topic: "Amai, zoveel pillen nemen is wel niet gezond hoor :( "
Terwijl, in druggebruik topic: "Bolle pakkeuh, vloeibare, snuive, blaaaa fuckyea #yolo"
11/12/16 12:39
Shipwreckage
quote door

Interessant contrast:

In dit topic: "Amai, zoveel pillen nemen is wel niet gezond hoor :( "
Terwijl, in druggebruik topic: "Bolle pakkeuh, vloeibare, snuive, blaaaa fuckyea #yolo"


Het is niet omdat sommige zeiden dat ze verschieten hoeveel medicatie er wordt genomen dat wij direct die mensen negatief veroordelen. Ik denk dat niemand dat met de vingerwijzend bedoelde. Alleszins die indruk wou ik toch niet geven. Ik weet zelf ook wel dat al die dingen worden genomen met een reden. Ik prijs mezelf gewoon gelukkig dat ik met zulke zaken niet moet wordtelen.
11/12/16 13:23
Ja, ik wou hier niemand aanvallen. Ik verschiet er gewoon een beetje van dat er zoveel jonge mensen hier genoodzaakt zijn om dagelijks medicatie (slaappillen, antidepressiva,... noem maar op) in te nemen. Maar als dat jullie helpt, des te beter he. Ik veroordeel jullie daar toch niet op? Heb ik trouwens ook nergens gezegd.
Ik mag gewoon blij zijn dat mijn immuunsysteem nog goed werkt en ik daar gewoon geen nood aan heb.. :)
11/12/16 17:38
Procaffeinate
quote door



Heb ik ook ooit genomen maar ik werd daar echt vreselijk misselijk van... Heb jij die bijwerking ook?


Nee ik merk daar eigenlijk niets van :)
11/12/16 20:43
quote door

Amai clopixol.
Op mijn eerste job was dat het eerste dat ik hoorde "die rode pilletjes zijn enkel voor X. Vergeet dat niet want das gevaarlijk spul voor andere gasten."
Dus toch wel heavy medicatie, denk ik dan. Hopelijk werkt het bij jou.


Het is een zoektocht van 15 jaar geweest tot ik de juiste medicatie gevonden had. Ik neem maar 10 druppels per dag maar het wert echt goed voor mij. Wel zot dat je dat kent. Clopixol wordt niet meer zo vaak voorgeschreven. Is een ouder middel.
11/12/16 21:07
pijlbord
Ja, idem hier. Nog twee bewoners die dat nemen (op een totaal van +50 waarvan ik al opvoeder geweest ben). Soms werken de oudere dingen het beste voor iemand.
En ja, dat gebruiken ze bij ons ook bij twee heel ingewikkelde persoonlijkheden. Wel in pilvorm, ik wist niet dat er druppels van waren.
11/12/16 22:14
Ja idd. Sommige dingen die uit de handel genomen worden, werken best bij ons gasten. Nu ist een continue zoektocht naar een goed middel.

Ik wist ook niet dat je dat in druppels kon krijgen. Is natuurlijk wel beter gedoseerd dan.
19/12/16 13:16
snuggerecowboy
Dagelijks:

Aerius (pilletje) en Mometasone Sandoz (neusspray, daarvoor Avamys)
Door dat laatste heb ik wel minder last van een verstopte neus.
Ik ben iets of wat allergisch voor huisstof en pollen van een aantal grassen en bomen.
Indien je zulke allergieën hebt heb je ook meer last van een verkoudheid volgens de dokter. Ik neem dat dus in gedurende de periode herfst-winter-lente.
In de zomer, en zeker in periodes met heet weer, stop ik daar meestal een tijdje mee.

Soms:
Dafalgan: ik heb weleens hoofdpijn, en een keer of 2-3 per jaar migraine.

Zelden:
Ibuprofen: hinderende rug of nekpijn, of als er weer eens iets in mijn slechte schouder geschoten is en die blijft de dagen nadien pijnlijk.
19/12/16 13:24
pijlbord
Ik verschiet er wel van dat er zoveel mensen zijn die neusspray nemen op (bijna) dagelijkse basis.
Da's iets dat ik nooit zelf zou doen. Een verstopte neus is beetje rot, maar niet in die zin dat ik daar een medicijn voor zou willen gebruiken. Uiteindelijk lost dat zichzelf op, denk ik dan. Ik zou bang zijn dat ik een cyclus terecht kom dat ik enkel nog maar een vrije neus hebt mét die spray.
Maar bon, het ene lichaam is het andere niet natuurlijk.
19/12/16 15:21
Zijn (sommige) neussprays ook niet verslavend?
19/12/16 15:26
UnicornJosi
Ik heb bv Flixonase/Avamys altijd gekregen op voorschrift. De laatste 5 jaar gebruik ik dat eens 3 tot 4 dagen op een jaar, voor de rest staan die te versuikeren, dus ik koop ze ook niet meer. Resultaat: ze véél minder nodig hebben zélfs tijdens het hooikoortsseizoen. En als ik dan toch eens sinusitis ontwikkel, geven ze eentje die op dat moment goed werkt als ik het nodig heb. Maar dan nog, ik beperk neussprays sowieso. Een vrij gevoel om te ademen via je neus hebben, werkt sowieso verslavend om die spray daarvoor te gebruiken vind ik.
19/12/16 15:49
LAS
quote door

Ik verschiet er wel van dat er zoveel mensen zijn die neusspray nemen op (bijna) dagelijkse basis.
Da's iets dat ik nooit zelf zou doen. Een verstopte neus is beetje rot, maar niet in die zin dat ik daar een medicijn voor zou willen gebruiken. Uiteindelijk lost dat zichzelf op, denk ik dan. Ik zou bang zijn dat ik een cyclus terecht kom dat ik enkel nog maar een vrije neus hebt mét die spray.
Maar bon, het ene lichaam is het andere niet natuurlijk.


In sommige gevallen is een verstopte neus wel meer dan een beetje rot. Ik heb daar vb veel ademhalingsproblemen door omwille van een chronische sinusitis. Echt, ademhaling is key. Ook rotte hoofdpijn daardoor enzo.
19/12/16 15:53
pijlbord
Ja, maar dan zit ge toch met een sinusitis, da's nog iets extra he.
ma bon, niet dat het aan mij is om te zeggen wat andere mensen wel of niet mogen gebruiken he, zoals ik zei, ieder lichaam is anders. Die neussprays ja, ik weet het soms niet goed (bij sommige mensen).
19/12/16 20:04
UnicornJosi
Ik had chronische sinusitis van 16-19 jaar, en ik heb toen zelfs met gebruik van neussprays amper door mijn neus kunnen ademen. En idd ademhalingsproblemen, en dan vooral 's nachts bij het neerliggen, waren echt dagelijkse kost. Hele nachten door wakker van het hoesten en een potdichte neus. Als ik dan die sprays niet had, onder andere die flixonase 4x per dag, dan kon ik amper ademen.
19/12/16 20:11
pijlbord
quote door

zelfs met gebruik van neussprays amper door mijn neus kunnen ademen.
....
Als ik dan die sprays niet had, onder andere die flixonase 4x per dag, dan kon ik amper ademen.


Niet dat ik u wil aanvallen, maar ik snap de logica van uw uitspraken niet? of mis ik een nuance? Als ik ooit iets neem en het is niet goed (neus dicht) met dagelijks gebruik, dan stop ik met dat ding te gebruiken:p
19/12/16 20:23
UnicornJosi
Ja het hielp een beetje maar niet langdurig genoeg en niet voldoende om een volledig vrije neus te hebben.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.