Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
leuke dingen in Parijs : 40 reacties (2/3) [Reizen]

leuke dingen in Parijs

14/04/07 18:51
Avgrund
Le Moulin Rouge
14/04/07 18:58
UnfixedHeartbeat
ben met tschool geweest 4 dage , maar wij hebbe enkel de belangrijkste dingen gezien
eifeltore en bateau mouche s'avonds zkr doen :p
louvre , les halles , centre pompidou, montmartre , place de la republique , place de la concorde , versailles , ...
Aaan centre pompidou zijn wel heel veel leuke souvenirwinkeltjhs :p
& voor de rest in parijs zijn er supr veel parken , t'1 al wa groter alst ander :p

xx
Veel plezier daar :)
x
14/04/07 19:08
maximize
shoppe op de champs élysées 8)
14/04/07 20:14
neilie
Op slechts 1 dag zag ik zowat (alle?) dingen die gewoonlijk in Parijs opgezocht worden. La Défense, heel de Champs Elysées, Arc de Triomphe, Eifeltoren, ... , Place de la Concorde, tuinen aan't Louvre, Louvre (wel enkel de buitenkant), Hotel de Ville, Centre Pompidou, Notre Dame. En dat allemaal zonder ook maar 1 keer de metro of ander openbaar vervoer te nemen :]
Je gaat dus al heel wat kunnen/ moeten zoeken om 2 weken gevuld te krijgen ;)
14/04/07 21:14
vallerd
Eifeltore:d
pfoet.
14/04/07 22:30
PearlOlily
Eiffeltoren
Centre Pompidou
Sacré Coeur
La Défense ( heel die omgeving is echt indrukwekkend, vind ik . )
Champs Elysées
Louvre ( ' s avonds heel mooi ook )
14/04/07 23:50
LovetheStars
Charles de Gaulles
15/04/07 10:16
numberone
Niét mee inzitten mensen, we gaan onze twee weken echt wel vullen. :)
Deden we in Amsterdam ook. :p
't Is dan een combinatie tussen citytrip en rustige reis eh. Alles op 't gemakske, met de fiets.
1 dag Versailles
1 dag langs de Seine fietsen en La Défense bezoeken
1 dag het Louvre
1 dag Disneyland
1 dag aankomst van de Tour de France bekijken
1 dag de klim naar de Sacré Coeur en ons daar placeren, met een picknick ofzo.
...
De rest: op ons gemak alle andere dingen bezoeken.

Ik snap nooit waarom mensen vinden dat je een grote stad op 1 dag kan doen, terwijl sommigen wel tien dagen of twee weken naar een resort in Turkije gaan waar maar een ministadje bij is, en het strand.
Je kàn inderdaad een hoop dingen bezoeken, maar dan loop je van het ene naar het andere, je gaat zeker niet overal binnen en je ziet alleen de klassiekers die in alle boekjes staan. Da's jammer vind ik.

Maar laat maar komen :) Vooral de minder bekende en niet zo grote dingen die toch leuk zijn :)
15/04/07 13:49
ChemicalLove
@ hierbove ;; voor het louvre ebde veel meer dan ene dag nodig 8)
15/04/07 20:03
MahoganyTree
Int louvre loopt ge zo hard verloren, en die liften praten tge u

btw; Ergens aan de eifeltoren staan ezels om mee te gaan rijden, mss wel interessant? :'';)
15/04/07 21:29
toodlessparrow
breng die twee weken door in het Louvre verdomme!
15/04/07 21:59
MadAboutYou
Ik heb geen zin om die twee volle pagina's te lezen dus het zou kunnen dat het hier al staat, maar de kleine straatjes aan de inhammen op weg naar de Mont Martre zijn heel erg gezellig :) ik ben er in februari van 2006 geweest dus toen was het winter en het was er al heel gezellig. Vandaar dat het in de zomer, volgens mij, erg leuk (en romantisch ;) ) is.
16/04/07 00:02
Mieh
boot tochtje op de seine:) wel als donker is :) dn is da aff:) en soms sta in dezomer ergens zo grootreuze rat das ook mooi in donker:) ...

enne jaa winkeltjes: op champelesee of hoe geschrijft


16/04/07 00:06
neilie
@numberone: Wat je zegt is waar, over het vergelijk tussen een stad in 1 dag zien en een ganse week voor iets in Turkije.
Maar niet iedereen die in een stad als Parijs komt heeft er ook de tijd voor om een week te spenderen aan de citytrip.
In mijn geval bijvoorbeeld ging ik gewoon een dag naar daar omdat m'n vader daar voor't werk moest zijn.
16/04/07 01:10
demanmethetgezicht
om eens iets anders te doen en na tienduizend eendere boulevards de architectonische anarchie wilt terugvinden: neem de metro tot aan de porte de clignancourt en bezoek de markt, op de grens van montmartre en de banlieue
ge kunt er ook goedkoper eten dan in belgië (bistrot piccolo) en de ambiance van de negentiende eeuw vertaald naar 21ste eeuwse kitsch terugvinden waar een mevrouw elke week edith piaf zingt in een etablissement dat behangen is met goudkleurig zilverpapier, of zoiets
Ik was bijzonder verrast
Voorts zoveel mogelijk croissants eten natuurlijk, want in belgië is dat maar een triestige zaak
16/04/07 07:43
numberone
neilie: dank je dat je mij gelijk geeft :)
En inderdaad, ik ga nu niet iedereen verplichten om twee weken te gaan :D Maar de mensen zouden wel allemaal moeten beseffen dat ze het in een of twee dagen niet àllemaal hebben gezien.

Dank jullie voor de leuke tips!
Laat ze maar nog komen :)
16/04/07 17:58
todde
ik ben pas 4 dagen met school geweest

sacre coeur vondk mr nix. het louvre zeker niet (op delacroix, gericault en jean (of jaques) louis david)
museum van picasso zeker doen! studentenwijkje links over de straat van de notre dam is leuk om iets gezellig te drinken. en de notre dam zelf is s'avonds ook echt gezellig. centre pompidou is ook geweldig (en ik had maar de helft van de collectie kunnen zien dus..) maar dat wist ge al dus. versailles hebk hier nog niet gelezen? lijkt me wel leuk om de tuinen te zien als het mooi weer is.. hadden wij de dag dat wij gingen net niet.

veel plezier in elk geval.
10/05/07 09:04
silenttreatment
moulin rouge:die straat aan beide kanten
pleziert voor 2^^
11/05/07 20:18
Alinnnne
wandelen vanaf de arc de Triomphe over Champs- Elysées, Place de la concorde, door les tuileries en het louvre naar Ile de la cité en daar uitrusten
12/05/07 01:38
LittleD
FRANSE CHICKS!!!